Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Podle agentury Bloomberg totiž Evropská unie rozhodla, že od roku 2035 nebude možné na jejím území k…
L-Core 13.07.2021 10:03
L-Core
I kdyby to byla pravda, tak to odloží. Patnáct let je běžná doba pro výstavbu jaderné elektrárny. A…
Moas 13.07.2021 10:18
Moas
Když už teda pominu fakt, že firmy schopné postavit jaderku lze spočítat na prstech jedné ruky a tol…
HPET 13.07.2021 10:48
HPET
ITER vyprodukuje tak akorát hovno. Furt má několikanásobně větší vstup, než výstup. Tudy cesta neved…
mif 13.07.2021 12:42
mif
ITER by už měl být energeticky v plusu. Sice nebude mít turbínu, aby tu energii zužitkoval, ale ales… poslední
bahno 20.08.2021 21:31
bahno
Kdo je vlastně EU? Němci a Francouzi odmítají snahy Bruselu nařídit elektromobily Musíme se tedy pt…
Pavel 15.07.2021 12:28
Pavel
Že to neprojde je jasné. :) Ale je potřeba občas udělat bububu, aby mezi lidma kolovala obava, že "t… nový
Moas 16.07.2021 06:01
Moas
Tie ťažkosti prechodu na elektromobilitu sú robené naschvál. Po roku 2035 totiž už nikto nebude nič… nový
Kilo.Viktor 17.08.2021 12:47
Kilo.Viktor
Eurosoudruzi rozhodnou, co je pro nás dobré a co ne/potřebujeme. nový
Prasak 17.08.2021 16:57
Prasak
Ak sa podarí vysušiť bažinu, tak soudruzi si môžu akurát tak pískať, mnohí v teplákoch. nový
Kilo.Viktor 17.08.2021 19:40
Kilo.Viktor

I kdyby to byla pravda, tak to odloží.

Patnáct let je běžná doba pro výstavbu jaderné elektrárny. A to nepočítám tendr, který se leckdy táhne roky.
Nějak jsem si nevšiml, že by byly v Evropě rozestavěné desítky nových jaderných elektráren (s účelem růstu spotřeby a nikoliv s účelem nahrazení dosluhujících uhelných). Když už teda pominu fakt, že firmy schopné postavit jaderku lze spočítat na prstech jedné ruky a tolik kšeftů najednou nezvládnou.

Solární plantáže, větrné turbíny, vodní elektrárny... to je v takovém měřítku už úplné scifi. Bude jich potřeba mrtě a ochránci přírody se budou přivazovat ke každému mravencovi.

Když už teda pominu fakt, že firmy schopné postavit jaderku lze spočítat na prstech jedné ruky a tolik kšeftů najednou nezvládnou.

Protože se na místo jadernych staví termojaderné.
ITER dokáže vyprodukovat v průměru 10x více energie, už ted FR zásobují elektřinou i jiné země, takže s tím že "tolik kšeftů najednou nezvládnou" bych si tak jistý nebyl :)
A FR nejsou sami kdo tento nový termojaderný typ elektráren uvádí do porovozu, už byly i testovány a v provozu i když né na 100% chod, bych to tak až na takové SCI-FI neviděl.

PS:

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Takle nejak vypadal první komercní automobil na spalovací motor, a hadej čím lidé protestovli : "má tolik technických, finančních, sociálních a společenských bariér"
[220px-Patent-Motorwagen_Nr.1_Benz_2.jpg]

Kdo je vlastně EU? Němci a Francouzi odmítají snahy Bruselu nařídit elektromobily

Musíme se tedy ptát, kdo ke vlastně EU, která má dnes oznámit nové emisní cíle týkající se automobilismu pro roky 2030 a 2035. Brusel by byl rád, kdyby k prvnímu termínu došlo na redukci emisí o 65 procent ve srovnání s letoškem, zatímco s druhým termínem by byla spojená absolutní nula. To by v podstatě znamenalo, že za devět let skončí spalovací motory jako samostatné jednotky a o dalších pět let později i jako hybridní ústrojí.

Pokud by EU tyto záměry prosadila, Evropu by to nasměrovalo k velkým ekonomickým problémům. Řada lidí totiž zůstane u svých starých spalovacích vozů do té doby, než bude zakázán i jejich provoz. Velké množství zaměstnanců by pak zamířilo na pracovní úřady, neboť jen francouzské odbory předpokládají, že s přechodem na elektrická auta kvůli menším prodejům a menší složitosti přijde o práci skoro polovina lidí, kteří dnes v tomto průmyslu pracují. Rázem bychom tu tak měli vyšší státní výdaje, než jaké by korespondovaly s oněmi dotacemi. Pokrýt by je ale bylo složitější, neboť veškeré příjmy spojené s automobilovým průmyslem poklesnou rovněž.

Tak snad je rozumná šance, že ten nápad neprojde.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru