Titulek článku ukázkově clickbaitový, skutečnost není pro elektroauta zas tak tragická.
Tím nechci sebe stavět do pozice nekritického obdivovatele elektromobility, jen ta čísla značí změnu 12/2022-1/2023, kdy se v Německu měnila dotační politika. Prostě zájemci nakoupili dopředu; a auto není chleba, že by se za pár dní zkazilo. Ale ten evropský tlak na elektrifikaci je v současné době opravdu (kulantně řečeno) dost nelogický. Z dlouhodobého horizontu je to přesto asi (jediná? nevím) správná cesta; až bude dostatek levné energie, dostatek možností snadného a rychlého nabíjení.
Škoda, že nefunguje to, co ve svých knihách má J. M. Troska, tedy využití statické elektřiny na vše
------
Osobně je mi to vlastně jedno. Máme relativně nové benzínové auto (za 3,5 roku 7500 km) a s ohledem na naše cestování autem by mi elektromobil (za rozumnou cenu, tedy v dnešních cenách hluboko pod 500 tisíc) spolu s vlastní FVE vůbec provozně nevadil. Nebo jinak: Favorit nám vydržel pomalu 25 let, než jsme jej darovali (a pořád je v provozu), tohle současné nám klidně může vydržet až do konce.