Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Tak už je to definitivní Evropský parlament v úterý odhlasoval zákaz prodeje nových benzinových a d…
Jan Fiala 14.02.2023 15:21
Jan Fiala
Definitivní to bude v roce 2035. Do té doby máme naději, že to někomu dojde.
Prasak 14.02.2023 16:13
Prasak
V roce 2035 mi bude 80 tak mi to snad bude jedno. Pokud budu schopen řízení tak se budu spíš zajímat…
nerady 14.02.2023 17:18
nerady
Ovšem nesmí ti v tom lese prdět srnky, veverky nebo ježci.]:)
Karel04 14.02.2023 18:07
Karel04
To se dá vyřešit zákazem vstupu do lesa. Musím to dohodnout s lesním hospodářem a nechat si to schvá…
nerady 14.02.2023 20:01
nerady
Tak srnky nebo ježci mohou nosit katalyzátor, ale veverkám by asi u zadku vadil. Tak těm koupíš emis… nový
Karel04 14.02.2023 21:32
Karel04
Naopak, veverky by to mohly mít jako reaktivní pohon s přídavným spalováním. nový
Prim n.r. 15.02.2023 09:59
Prim n.r.
Lze odhadnout jaké části populace se dotkne pád do automobilové chudoby? Někdo říká, že ceny elektro… nový
Jan Fiala 15.02.2023 17:45
Jan Fiala
A mame tu další článek https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nove-normy-emisi-by-zdrazily-mala-au… nový
Jan Fiala 21.02.2023 07:44
Jan Fiala
Normální doublething, klasická orwelovina. Co na tom nechápeš? :-) nový
Pavel 21.02.2023 08:23
Pavel
Aktivisté tlačí na EU, aby zakázala spalovací náklaďáky, i když pro ně absolutně neexistuje jakákoli… nový
Jan Fiala 27.02.2023 22:22
Jan Fiala
https://www.mokra-horakov.cz/assets/Image.ashx?id_org=9819&id_obrazky=65788 nový
Yarda 28.02.2023 09:09
Yarda
Koně prdí.. :-) nový
karelX 28.02.2023 10:57
karelX
To jen ukazuje na to, že aktivisté jsou debilové zrození z blahobytu, nebo je platí nějaký nepřítel. nový
Prasak 01.03.2023 18:08
Prasak
Platíme si je sami. V tom je to peklo. nový
Prim n.r. 01.03.2023 21:09
Prim n.r.
Jo, platíme jim školy pro budižkničemy, jako jsou politologové, filozofové a genderoví specialisti.… nový
Prasak 01.03.2023 21:30
Prasak
Jednoho z nich Fialu máme i za předsedu vlády a všichni kdo ho volili by si mohli dát aspoň facku! nový
RedMaX 01.03.2023 23:33
RedMaX
A ti, co volili Babiše nebo Okamuru, si mají dát co? :-p nový
L-Core 02.03.2023 08:24
L-Core
Tak nejmíň komplet BSDM menu asi ... ]:) nový
gilhad 02.03.2023 08:26
gilhad
Ty se tím jednou zalkneš, když to musíš srát do každýho tématu. Jdi do Brusele. nový
Prasak 02.03.2023 17:44
Prasak
Politolog Fiala - přesně to na něj sedí, co jsi psal i ty. Problém je, že lidi najednu stranu ty blb… nový
RedMaX 03.03.2023 09:55
RedMaX
[hqdefault.jpg] nový
Yarda 03.03.2023 21:37
Yarda
Asi ziju v nejake alternativni realitě Do Česka dorazilo jedno z nejbezpečnějších aut světa. Volvo… nový
Jan Fiala 14.03.2023 08:13
Jan Fiala
Musíš porovnávat porovnatelné. Kamarád před několika lety kupoval Teslu za trojku, tohle auto bude p… nový
L-Core 14.03.2023 13:20
L-Core
a nemohl by se kamarád pochlubit, jak je spokojenej? ;-) nový
jirka44 14.03.2023 14:51
jirka44
Vývojář ze Škoda auto: Norma Euro 7 je momentálne nesplniteľná Je to dobrá sranda. ]:) nový
RedMaX 07.04.2023 11:44
RedMaX
A Skodovka dal míří do zapomenutí https://www.novinky.cz/clanek/auto-levne-suv-kombi-a-dalsi-skoda-… nový
Jan Fiala 25.04.2023 19:42
Jan Fiala
Videl jsem video, kde american ukazoval, kolik jej stoji v Tesle cesta 500 mil (800km) San Diego do… nový
Jan Fiala 02.05.2023 06:56
Jan Fiala
Další rána pro přísnou normu, která by mohla omezit spalovací motory. Polsko kvůli ní chce zažalovat… nový
Pavel 18.06.2023 07:38
Pavel
Jak vypada ideologie zelenych mozku v praxi - podivejme se do Danska https://www.autoforum.cz/zivot… nový
Jan Fiala 14.07.2023 10:11
Jan Fiala
Když to tak čtu, tak si říkám, jak může být vláda tak krutá k vlastním občanům. Očividně ani volby t… nový
Prasak 14.07.2023 20:02
Prasak
Kromě A je potřeba zjistit i B. Kolik ti utlačovaní chudáci vydělávají. 2 roky starý článek: https:/… nový
L-Core 14.07.2023 20:29
L-Core
Urcite si vydelaji, ale jde o tlak na zbaveni se spalovacich aut. Protoze neplatis jen vysokou cenu,… nový
Jan Fiala 14.07.2023 20:33
Jan Fiala
Když tolik vydělávají, proč v prodejích dominují malinkatý a levný auta? Protože to zdanění je prost… nový
Prasak 14.07.2023 20:49
Prasak
No to právě není, je to jen teror. Teda pokud používáš zelený jako synonymum pro vypatlaný, tak souh… nový
RedMaX 14.07.2023 20:56
RedMaX
Jasně, že je to zelený tlak, a řadu lidí to od nákupu většího a dražšího auta odradí. Na druhé stran… nový
L-Core 14.07.2023 21:28
L-Core
My si tu hrajeme na zelený pozéry, ale dokud jinde budou mít tohle tak Evropa nejen že planetu nezac… nový
Prasak 15.07.2023 00:52
Prasak
Mně celý ten humbuk kolem elektroaut trochu připomíná Krále Lávru od Karla Havlíčka Borovského nebo… nový
L-Core 14.07.2023 21:38
L-Core
3/4 ceny elektromobilu je cena za baterii. Auta s elektrickým pohonem jsou dobrá, protože elektromot… nový
RedMaX 14.07.2023 22:33
RedMaX
Já sice nejezdím zadarmo, ale dneska jsem tankoval plnou nádrž. Vždy při tankování vynuluji počítadl… nový
Prasak 15.07.2023 00:49
Prasak
Pro zelebe mozky je LPG, CNG a dalsi plyny taky nezkousnutelne fosilni palivo. Tem by vyhovovala hro… nový
Jan Fiala 15.07.2023 05:08
Jan Fiala
Tady je pár článků s debatovaným tématem: První německá firma se otevřeně postavila proti nařizován… nový
Pavel 24.09.2023 15:35
Pavel
Redaktoři na webu autofórum se netají tím, že jsou proti hurá akci s elektromobily, jak je tlačí pol… nový
Pavel 27.10.2023 09:07
Pavel
Připomněl jsem si vyjádření jedné tiskové slepice na dotaz jak její ministerstvo hodlá prošustrovat… nový
Yarda 27.10.2023 10:29
Yarda
Ale oni určitě selský rozum mají a používají. Aby ze všeho pokud možno profitovali. Že profit někoho… nový
L-Core 28.10.2023 08:05
L-Core
Důležité je nekrást: https://www.youtube.com/watch?v=0CMPtWD92h4 Doporučuju na Silvestra, jeden z… nový
RedMaX 28.10.2023 12:49
RedMaX
Důležité to je, ale kdo z mocných neselže? Kdo z těch, kteří se mermomocí snaží dostat k lízu, nesel… nový
L-Core 28.10.2023 13:43
L-Core
Z mýho pohledu - člověk, co má peněz, že by se do konce života mohl válet v koksu, tak není lidumil,… nový
Prasak 28.10.2023 15:55
Prasak
No a když lezou do politiky ti, co peníze nemají, tak proto, aby je na náš účet získali. Takže si ne… nový
RedMaX 28.10.2023 17:15
RedMaX
Když lezou do politiky ti bez peněz, tak si (asi) jdou taky nahrabat, to jo, ale nemají tolik nitek… nový
Prasak 28.10.2023 19:07
Prasak
Určitě jsi taky členem SVJ, takže víš, jak se hlasuje o ekonomice společnýho baráku. Ti v přízemí se… nový
RedMaX 28.10.2023 23:11
RedMaX
... stovky zastupitelů uplatit lze, milióny voličů nikoli. ... Myslím, že Babiš nám ukázal docela j… nový
Zdenál 29.10.2023 15:57
Zdenál
A proto nastoupila pětikolka, aby dokazala voličům, že Babiš nebyl zdaleka to nejhorší, co nás mohlo… nový
Jan Fiala 29.10.2023 16:04
Jan Fiala
WTF? nový
RedMaX 05.11.2023 12:57
RedMaX
...ani bych žádné nové nekoupil. Člevěka to jenom vytáčí. Zlatá Felda. Maká, musí se řídit, nic neod… nový
windowsáč 04.11.2023 21:34
windowsáč
Z ekonomickýho pohledu možná, ale bourat v tom šrotu může být fatální. nový
Prasak 04.11.2023 23:12
Prasak
To máš velkou pravdu. Bourat vvtom je fatální. Proto je potřeba v autě typu Felicia jezdit defenzivn… nový
windowsáč 05.11.2023 12:07
windowsáč
Kdyby to měla z hlediska bezpečnosti být hrozba, tak by bylo hrozbou každé malé autíčko. Žádné nemá… nový
RedMaX 05.11.2023 13:10
RedMaX
Tak přeci jen ta nová malá autíčka mají lepší deformační zóny a jsou tuhá. To nemluvím o vyspělosti… nový
windowsáč 05.11.2023 14:16
windowsáč
Defenzivní jízda ti je k prdu, když tě naboří někdo jinej. Já taky jel vklidu domů a proti nám se vy… nový
Prasak 05.11.2023 18:58
Prasak
Jojo, to beru. Furt je lepší defenzivní jízda s maximální rychlostí oněch 80 km/h ve městě, než čeli… nový
windowsáč 05.11.2023 19:13
windowsáč
Já už jsem se po letech taky vyblbnul a jezdím tak, abych dojel. Ne, že bych tomu občas nešlápnul, a… nový
Prasak 05.11.2023 20:57
Prasak
Tak já tomu obcas také trochubpokouřím, to zase ne, že ne, ale to jsou cesty, kde skutečně za den pr… nový
windowsáč 06.11.2023 20:28
windowsáč
[97742-x-jpg] :beer: nový
Yarda 05.11.2023 16:35
Yarda
Pohled Brita, ktery zkousel zit s Enyaqem https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/britsky-novinar-zku… nový
Jan Fiala 10.11.2023 13:13
Jan Fiala
EURO7 neprosla, jak byla vymyšlená, tal vam hajzl..vé zdrazime elektroauta nařízení EU také stanoví… nový
Jan Fiala 10.11.2023 20:13
Jan Fiala
Baterie totiž obvykle tvoří 40 % hodnoty elektromobilů Nejsem si jist, jestli to byla Toyota nebo H… nový
RedMaX 10.11.2023 20:40
RedMaX
čočík má nový video: https://www.youtube.com/watch?v=U4JM_I-hj1o&t=1533s Někde okolo 38:00 říká, ž… nový
RedMaX 12.11.2023 09:24
RedMaX
V USA nemuzes zakazovat auta. Hromadna doprava tam neni tak rozsirena (ani ve mestech) a navic mesta… nový
Jan Fiala 12.11.2023 13:51
Jan Fiala
Jen na dokreslení situace. https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-prestizni-studie-usa-lng-je-… nový
nerady 15.11.2023 19:59
nerady
Plynovody jsou špatné, tak holt LNG. A kdo by nahodou chtěl topit elektřinou, tak ta se vyrábí i v p… nový
Jan Fiala 15.11.2023 20:21
Jan Fiala
Milé děti, bylo jedno město, kde se lidé měli rádi, milovali čistou přírodu a mysleli na budoucnost.… nový
Pavel 25.01.2024 21:55
Pavel
Všechno by bylo v pořádku, kdyby elektřinu vyráběly třením liščího ocasu o ebonitovou tyč. Bohužel t… nový
nerady 26.01.2024 14:54
nerady
Ono by stačilo, kdyby si elektrické vozy pořizovali jen lidi s vlastní fotovoltaikou a auta používal… nový
L-Core 26.01.2024 18:00
L-Core
Zbohatlíci nebydlí v paneláku. Celý problém je že EU nutí do elektrických vozidel i ty nízkopříjmové… nový
nerady 26.01.2024 20:49
nerady
...kdyby elektřinu vyráběly třením liščího ocasu o ebonitovou tyč... Tak pozor!!! Do toho by měli c… nový
Yarda 26.01.2024 19:32
Yarda
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/veteran-srotovani-evropska-komise.A240129_142018_automoto_lo… nový
Yarda 31.01.2024 13:02
Yarda
Faktem je, že se Evropa všemi prostředky snaží omladit vozový park, jehož stáří v posledních letech… nový
Jan Fiala 31.01.2024 14:50
Jan Fiala
Nejhorší je že nebudeš moc jezdit ani na koni, jelikož také produkuje nebezpečné látky. Jsem pro to,… nový
nerady 31.01.2024 17:46
nerady
Tak si čtu rozhovor s ex-ministryní za ANO a jejich jedničkou do eurovoleb, Klárou Dostálovou, tady.… nový
L-Core 23.02.2024 10:11
L-Core
Spjujes 2 veci: 1 az se zbavime petikolky 2 az zase povladne ANO Bohuzel ta 2, pokud stale bude vla… nový
Jan Fiala 23.02.2024 19:36
Jan Fiala
Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. N… nový
Pavel 28.02.2024 12:17
Pavel
Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu… nový
Pavel 18.03.2024 08:05
Pavel
No jo, když o tom rozhodují jedinci, kteří vidí jen to, co chtějí a vůbec tomu nerozumí, ale mají tu… nový
Prasak 18.03.2024 12:52
Prasak
Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové,… nový
Pavel 21.03.2024 12:59
Pavel
Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elek… nový
Pavel 16.03.2024 18:16
Pavel
To ale nic nemeni na přitvrzování norem pro spalovací motory a ukončení jejich používání. Ve vysledk… nový
Jan Fiala 16.03.2024 18:56
Jan Fiala
No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli… nový
yYy 17.03.2024 10:11
yYy
Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to… nový
Jan Fiala 17.03.2024 11:47
Jan Fiala
Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší s… nový
ml1 27.03.2024 14:04
ml1
Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou cel… poslední
nerady 27.03.2024 20:16
nerady

V roce 2035 mi bude 80 tak mi to snad bude jedno. Pokud budu schopen řízení tak se budu spíš zajímat o to zda budou PHM k sehnání a kolik budou stát a zda s takovým vozem budu moci jezdit po silnicích. Jelikož jsem vlastníkem lesa, tak mi snad do uhlíkové neutrality bude započítáno kolik ten les "vyrobí" kyslíku. Žádná hospodářská zvířata nevlastním tak to snad bude dobré.:-)

To se dá vyřešit zákazem vstupu do lesa. Musím to dohodnout s lesním hospodářem a nechat si to schválit příslušným úřadem. Doufám, že dostanu také povolení na zákaz vstupu broukům (lýkožrout smrkový). Nevím ještě jak to budu vymáhat, to musím ještě promyslet.:-D

Lze odhadnout jaké části populace se dotkne pád do automobilové chudoby? Někdo říká, že ceny elektroaut potom rychle klesnou.

Ceny nepůjdou tak rychle dolů, protože automobilky budou potřebovat zaplatit ty obrovské investice. Budou to tři rány za sebou. První rána je rok 2035 a zákaz spalovacích motorů, díky čemuž budou dražší auta už teď. Druhá rána je norma Euro 7, o které jsem mluvil, tzn. zdražení malých aut a třetí rána je to, co naše předsednictví prosadilo, tedy rozšíření emisních povolenek i na rodiny, které vlastní auta na spalovací motory. Každý vlastník takového auta bude platit dle našeho odhadu mezi třemi až šesti korunami za litr pohonné hmoty navíc jenom proto, že jezdí na naftu či benzin. Tohle přijde už v roce 2027.

A mame tu další článek

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nove-normy-emisi-by-zdrazily-mala-auta-az-o-150-tisic-40423426

Vláda je proti
Česko je proti normě a vládu v tom v uplynulém týdnu podpořili i senátoři.

Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) je nutné normu zmírnit a termín zavedení odložit. „Lidé z principu nebudou mít dostatek peněz na nákup dražších ekologických aut a budou déle udržovat v provozu ta současná, méně ekologická vozidla,“ potvrdil Kupka hlavní výhrady.

Nase schizofrenicka vlada, za jejíž předsednictví se pripravil zakaz spalovacich motoru, pro ktery v EU hlasovali jeji poslanci se ted staví proti normě?

Politolog Fiala - přesně to na něj sedí, co jsi psal i ty. Problém je, že lidi najednu stranu ty blbce volí a potom se z druhé strany rozčilují. Tak ať je nevolí! Vyřešeno, jednoduché.

Do evropské unie jsme vstoupili my všichni, politiky z Bruselu volíme taky my všichni. Pokud se nám to nelíbí, můžeme do Bruselu zvolit lepší politiky nebo můžeme v krajním případě i z Evropské unie odejít. Jenže tohle lidi nedělají, místo toho nemyslí, hodí hlas nějakému debilovi a pak se hrozně diví.

A Skodovka dal míří do zapomenutí

https://www.novinky.cz/clanek/auto-levne-suv-kombi-a-dalsi-skoda-odhalila-predobrazy-sesti-elektromobilu-ktere-uvede-do-roku-2026-40429685

Škoda uvádí, že v jejím případě půjde o malé městské SUV, v čemž můžeme tušit ekvivalent kamiqu.
Tento model má lákat i cenou; základ má být okolo 25 tisíc eur, což znamená zhruba 586 tisíc korun. Má přijít na trh v roce 2025. Platforma MEB Entry má za cíl právě nabídnout elektromobily s lidovější pořizovací cenou. Znamená zejména pohon předních kol a pravděpodobně také baterii s menší kapacitou.

V případě Skody tipuju dojezd až 200km. Nekup to v zakladu za 600k. Zaklad u Skodovky znamena, že to nebude mít na dveřích ani kliky a misto blinktu budeš ukazovat rukou z okenka (nadsazuju, ale poslední Skodovky jsou tragedie).

Videl jsem video, kde american ukazoval, kolik jej stoji v Tesle cesta 500 mil (800km) San Diego do San Francisco Bay.
Ve vysledku to bylo $64,5 a 1.5h zdrzeni na nabijeckach. To ma byt ten rozdil, co nam vnucuji zelene mozky? Cena za nabijeni skoro stejna jako ja u naftaku jen s rozdilem, ze ja natankuju pred jizdou (stejne jako on dobil) a ujedu to na nadrz.

https://www.facebook.com/reel/899553254658951?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Další rána pro přísnou normu, která by mohla omezit spalovací motory. Polsko kvůli ní chce zažalovat EU

Plán na spuštění přísné emisní normy omezující spalovací motory od roku 2035 má opět velké trhliny. Polsko chce totiž rozhodnutí zažalovat u Evropského soudního dvora. V případné žalobě očekává, že se připojí i další země sedmadvacítky.

Polsko už nyní doufá, že se k žalobě připojí i další členské státy EU. Evropský parlament už přitom dříve schválil další omezení, která by měla zajistit, že nová vozidla se spalovacími motory zmizí z katalogů prodejců už za 12 let. Rok 2034 by tak podle rozhodnutí, které ovšem okamžitě napadlo několik států měl být poslední, kdy se budou nové vozy spalující ropné produkty v EU prodávat.

Tak snad se toho dobra nadobro zbavíme.

Urcite si vydelaji, ale jde o tlak na zbaveni se spalovacich aut. Protoze neplatis jen vysokou cenu, kterou ti navysi jednorazova dan, ale platis i nejakych 100k (pro ne treba mecicni vyplatu v cistem) kazdy rok.
A co udaje o propadu prodeje aut? To by se prece nijak nemelo projevit, kdyz podle tveho b) maji tak vysoke platy

No to právě není, je to jen teror. Teda pokud používáš zelený jako synonymum pro vypatlaný, tak souhlas. Ale ekologický to není ani trochu. Ty auta na baterie se nedají po několika letém použití prodat do bazaru, aby mohly sloužit dalšímu méně movitému zákazníkovi.

Vem si u nás, že po silnicích jezdí běžně 15, 20 i 25 let stará auta několikátého majitele. U aut na baterku to nejde, tam prostě 5 let a vyhodit, sešrotovat a koupit fungl nové. Většina pořizovací ceny je baterka a její výměna je taky nákladnou záležitostí, takže nic jiného nedává ekonomicky smysl. Je to teda naprosto neekologické a zelené to v původním významu slova není ani trochu.

Jasně, že je to zelený tlak, a řadu lidí to od nákupu většího a dražšího auta odradí. Na druhé straně existují i lidi, kteří by si mohli dovolit pořídit mnohem větší, luxusnější a dražší auta - a ne jedno - a přesto jezdí v něčem malém, levném. Mají třeba jinou hierarchii svého "must have" žebříčku.

Mně celý ten humbuk kolem elektroaut trochu připomíná Krále Lávru od Karla Havlíčka Borovského nebo Císařovy nové šaty od Hanse Christiana Andersena. Všichni vědí, že překlopit všechna auta na eletriku během dejme tomu 10-15 let je naprostý nesmysl, ale všichni se tváří, že to tak určitě půjde zvládnout. Jednou to praskne.

Tím el. auta šmahem neodsuzuji, pro některé to může být docela výhodné, obzvláště, až/pokud poklesnou ceny třeba vlivem čínské konkurence. Pár panelů na střeše RD navíc a jezdíš zadarmo (pokud nejezdíš moc a dlouhé cesty, spíše takové to "kolem komína" jako třeba já).

3/4 ceny elektromobilu je cena za baterii. Auta s elektrickým pohonem jsou dobrá, protože elektromotor je výrobně lehčí i levnější než spalovací motor a má i vyšší účinnost. Prostě elektroauta jsou budoucnost. Ale nejsou pořád vyřešený baterie a nezdá se, že by bylo řešení v dohledu.

Alternativou je vodík, ten se v generátoru elektřiny převede na elektrickou energii a tou je poháněn elektromotor. Zase je to levnější řešení, účinější a dneska už se dají i vyrobit obaly, aby ten vodík neměl tendenci bouchnout. Problém je získávání vodíku a to buď vedle zemního plynu z Ruska (pro část světa momentálně velký problém) nebo elektrolýzou, která si žádá velké množství energie. Tu je nutné někde získat bokem a ještě to vodík hrozně prodraží.

Prostě nic nenapovídá, že by řešení mělo být do 10 let i při té největší snaze celého světa.

Ten panel na střeše je prostě jen část problému, ta nejmenší.

Připomněl jsem si vyjádření jedné tiskové slepice na dotaz jak její ministerstvo hodlá prošustrovat miliony co dostalo na vzdělávání romských/cikánských dětí.

"Předpokládáme revizi stávajících analýz, využití validních a aktuálních dat a pochopitelně i realizaci šetření v oblastech a tématech, které dosud monitorovány nebyly, a přesto jsou pro zabezpečení efektivního proinkluzivního prostředí nezbytné."

IMHO to vyjádření je univerzální a šlo by použít i v těchto případech.
:-D3-[:beer:

Kdy mocní už konečně dostanou zdravý selský rozum?

Důležité to je, ale kdo z mocných neselže? Kdo z těch, kteří se mermomocí snaží dostat k lízu, neselže? Nemusí přímo krást, stačí všelijaké boční výhody. A že těch je k dispozici spousta!

A nedělám si žádnou iluzi o nikom. Když se A.B. před x lety tlačil do politiky, myslel jsem si, že hlavní důvod, proč ho ostatní/dosavadní politici nějak nemají rádi, je ten, že on (dolarový multimiliardář) na rozdíl od nich nemá potřebu být jakkoliv uplácen, že to nemá zapotřebí. A za pár roků… kvůli uprděným 50 mio za čapák ten hypotetický glanc neúplatnosti (z pohledu prostého lidu, nekoupeného koblihou) je zcela fuč.

Z mýho pohledu - člověk, co má peněz, že by se do konce života mohl válet v koksu, tak není lidumil, když leze do politiky. Pokud chce dělat něco pro lidi, tak jsou jiný způsoby, viz Bill Gates. Takoví jdou do politiky jen kvůli sobě, svýmu egu a dalším penězům. Nejen AB, ale i třeba Trump.

No a když lezou do politiky ti, co peníze nemají, tak proto, aby je na náš účet získali. Takže si nevyberem.

Zastupitelská demokracie musí vždycky vést k úplatkům a rozhodování peněz, protože lidi nedokáží vybrat ze svého středu neúplatné za politiky. Už jenom proto, že ten neúplatný si nemá jak obstarat bez peněz volební kampaň a na rozdíl od úplatného ty peníze na kampaň z nikoho nevyrazí. Možnost teda je, že je sám natolik bohatý, že si kampaň dokáže zaplatit sám, ale jak vidíme třeba u AB, tak v těchto případech někdy hrozí zase jiný extrém, že s jídlem roste chuť a takový člověk nemá nikdy dost.

Za mě je teda pořád nejlepší systém přímá demokracie, kde si lidi rozhodují, co nejvíc sami, protože stovky zastupitelů uplatit lze, milióny voličů nikoli. Ale samozřejmě u přímé demokracie zase hrozí, že se promění v mediální demokracii, teda že budou ve skutečnosti rozhodovat vlastníci médií, protože skrz ně dokáží milióny lidí ovlivňovat.
Nicméně momentálně je v tomto směru poměrně dobrá doba, protože internet dokázal média rozdrobit do menších celků a teda menší ovlivnitelnosti lidí. Jistě by mohlo být lépe hlavně ve vztahu k televizním médiím, kde je ta moc stále soustředěna hodně úzce. Zde by hodně pomohla privatizace ČT ideálně po částech, což by minimálně rozdělit na dvě půlky šlo a nesměli by se toho účastnit ostatní majitelé celostátních tv. Navíc význam tv bude zcela jistě nadále klesat, takže ono se to i tak časem vyřeší.

Když lezou do politiky ti bez peněz, tak si (asi) jdou taky nahrabat, to jo, ale nemají tolik nitek a pák v pozadí, jako ti, co prachy mají, takže urvou řádově méně a (snad) dají pokoj. Je to rozdíl miliony vs. miliardy. Ti bohatí si nepůjdou do politiky pro pár drobných.

Vybrat ze svého středu neúplatné? Demokracie je o tom, že do politiky jdou lidi dobrovolně a Mirek Dušín by se tam velmi rychle pozvracel.

Přímá demokracie se může jevit jako cesta, třeba ve Švýcarsku tak fungují. Jenže úskalí jsi dobře popsal, snadnou ovlivnitelnost médii a stejně tak by davy lidí rozhodovaly o něčem, čemu vlastně sami nerozumí. Musela by každému hlasování předcházet důkladná osvětová kampaň a i tak mám obavy, že by stejně spousta lidí volila "jednoduché a rychlé řešení" a taky to, co jim aktuálně vyhovuje a může být cestou do pekel. Copak by si plebs dobrovolně odhlasoval vyšší daně? Já absolutně nemám přehled o tom, jak funguje ekonomika státu a v jaké jsme ekonomické kondici a jak nás může ovlivnit úprava DPH. Můžu akorát věřit tomu, co by mi naservírovali "odborníci" z médií. Nebo taky nevěřit.
Určitě jsi taky členem SVJ, takže víš, jak se hlasuje o ekonomice společnýho baráku. Ti v přízemí se vůbec nezajímají o to, že těm nahoře zatíká střechou a proč by se tedy kvůli tomu měly navyšovat platby do fondu. A takto chceš řídit stát? Ani omylem.

Určitě jsi taky členem SVJ, takže víš, jak se hlasuje o ekonomice společnýho baráku. Ti v přízemí se vůbec nezajímají o to, že těm nahoře zatíká střechou a proč by se tedy kvůli tomu měly navyšovat platby do fondu. A takto chceš řídit stát? Ani omylem.

Je to dobrý příměr a právě proto považuju přímou demokracii za proveditelnou. Problém toho SVJ je často ten, že je tam podmínka, že se hlasování musí účastnit aspoň 50% členů. Tuhle podmínku bych do přímé demokracie nezatahoval, protože by to dopadalo jako u toho SVJ, že často nejsme usnášení schopní. Ale co to zároveň znamená? Že se ti, kterým je u prdele, jak se dům vede, neúčastní a nepředpokládám, že by se nějak výrazně chtěli účastnit i rozhodovacího procesu okolo státu.

Takže tím se ti, co jsou úplně mimo, vyloučí přirozeně sami. Když ten zbytek bude mít zájem, tak si dokáže zařídit, aby dokázal hlasovat ku prospěchu věci. Nakonec i v tom domě vyhrává většina a ikdyž poslední patro vícepatrového domu tvoří jen desetina hlasujících, nakonec zvítězí rozum a i někteří, které to okamžitě nebolí, tu ruku pro novou střechu zvednou! :-)

To máš velkou pravdu. Bourat vvtom je fatální. Proto je potřeba v autě typu Felicia jezdit defenzivně a ne jako idiot. Tohle mám nepaměti pořád a hodně mě to vycvičilo. Stejně nenaženeš vůbec nic. Tohle je důležité. Vím, na co mám, co si můžu dovolit a tak když za mnou i třeba po městě poletí trotl 100 v SUV, nemám problém okamžitě uhnout (tohle platí hlavně pro dvouproudové silnice, kde je trochu divočina a levý pruh neodolatelné afrodiziakum pro asi tak 80 % egošílenců).

P.S. není to šrot. Mám to v dokonalém pořadku a není shnilá. Brzdy mám komplet nové atd. Nejsem hazardér. Na to moje cukání 10 km sem a tam je to idealní. Neřeším nic jako rozvody, egr ventily, DPF, netěsnící spojkové válce (ten spojkový válec jsem zmínil schválně, protože Felicia má spojku ovládanou lankem, stejně jako plyn např. oproti Fabii 1) a plno dalších, byť běžných oprav. Ačkoliv opakuji, že s tebou souhlasím a z hlediska bezpečnosti je to hrozba.

Kdyby to měla z hlediska bezpečnosti být hrozba, tak by bylo hrozbou každé malé autíčko. Žádné nemá proti obrněným SUV šanci a na druhou stranu, aby se kvůli tomu příznivci normálních aut vzdávali, také nemá smysl. Jak píšeš, je třeba jezdit defenzivně.

Jinak na dálnici bych s hodně starým autem nejel, protože častým problémem je upadnutí kola. Hřídele stárnou a vnitřní mikrotrhlinky nikdo nevidí. V malých rychlostech to zastavíš, na dálnici je to bez šance.

Tak přeci jen ta nová malá autíčka mají lepší deformační zóny a jsou tuhá. To nemluvím o vyspělosti ovládání a zpracování a stabilizaci náprav. Když se podíváš na sloupky u Felicie, nosníky a výztuhy nárazníku, tak je to směšné, říkám tomu motokára. Je prostě potřeba na tohle myslet. Dálničku na tom ani nemám. Je fakt, že ve Fabii se nebojím. Ta má i ty tebou zmíněné poloosy jednou takové.

Defenzivní jízda ti je k prdu, když tě naboří někdo jinej. Já taky jel vklidu domů a proti nám se vyřítila v zatáčce 18 letá královna silnic s mokrým řidičákem. Bylo po dešti a už jsem jen mohl sledovat, jak smykuje přesně na moje auto. Chudák Citroen šel do šrotu, ale naštěstí jsme z něj vylezli všichni zdraví a relativně nepoškození. Bylo to 6 letý auto a jsem rád, že to nebyla právě nějaká Felicie. To bych taky mohl mít přední kolo pod prdelí. Taky že to mělo airbagy všude možně, ne jen ve volantu, bylo moc dobře.

Jojo, to beru. Furt je lepší defenzivní jízda s maximální rychlostí oněch 80 km/h ve městě, než čelit situacím na okreskách. Když už jedu ven, tak ne sice záměrné, ale většinou pozdě večer nebo v noci.

Musím ale říct na obhajobu Felicie, že do té doby mě žádné auto tak nevyškolilo - myšleno řidičsky. Sám jsem v ní málem boural hned na začátku, sice asi ve 30 km/h, ale po zkušenosti s nehodou v podobně nízké rychlosti a ve Feli bych to opravdu nechtěl. Zapomněl jsem, že tam není ABS, auto má přes tunu, malá kolečka 13" a ještě bylo mokro. Začal jsem brzdit pozdě a už jsem klouzal. Naštěstí birec v mercedesu byl asi polobůh, protože se během asi sekundy naprosto zdekoval. Od té doby i v běžném autě reaguji daleko dříve. Od té doby už se nic podobného neopakovalo. Pro mě je to veliký zdroj zkušeností a to už ty papíry mám hezkou řádku let.

Já už jsem se po letech taky vyblbnul a jezdím tak, abych dojel. Ne, že bych tomu občas nešlápnul, ale na zadek se nikomu nelepím, nepředjíždím za každou cenu, protože riziko za pár ušetřených minut nestojí. Ale taky nejezdím jak podělanej, abych vytvářel kolonu, ale stejně se najdou takoví, co by mi nejraději za jízdy šacovali kufr. Zrovna včera, cesta, kterou jsem projel nejmíň tisíckrát, jedu únosně svýmu autu, počasí a večerní hodině a stejně se mi lepil na prdel auta. V místech, kde se nedá předjíždět, je to prostě hovadina.
Nedej Bože potkat školitele-vybržďovače. Nejsem si jist, asi už je to dávno, ale asi jsem se s jedním takovým potkal. Ale to už je jiná pohádka.

Tak já tomu obcas také trochubpokouřím, to zase ne, že ne, ale to jsou cesty, kde skutečně za den projede polovina jednoho auta :-)

Agrese je dost, to je fakt. Porad se nekam systemove spěchá, lidí je víc a víc, aut je víc a víc a je to nedvládní začarovaný kruch velkolichvářů.

Když si pak vezmu, jak 50 kW stačí člověku úplně bohatě a s přehledem, pousmívám se nad tím, jak doba spěje. Furt méně a méně emisí a víc a víc nevyužitelného výkonu, respektive točivého momentu a účinnosti agregátů jako takové.

Pohled Brita, ktery zkousel zit s Enyaqem

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/britsky-novinar-zkusil-zit-s-elektrickou-skodou-enyaq-bez-domu-s-garazi-nejde-to-a-navic-to-leze-do-penez/

V jeho případě šlo klidně o 50 liber (asi 1 408 Kč) za doplnění asi 70 procent kapacity (z cca 10 na více jak 80 procent). To by neznělo až tak špatně, kdyby šlo o 70 procent nádrže běžného spalovacího auta, ale to nejde. Enyaq iV 80 SportLine má použitelnou kapacitu baterek 77 kWh, což je ekvivalentem asi 19,7litrové nádrže na naftu. A platit přes 1 400 Kč za 13,8 litru nafty? Navíc na to čekat desítky minut, když to dobře půjde? Děkujeme pěkně, tohle opravdu není dobrá vize pro nikoho, ani pro relativně „připravené” Brity.

EURO7 neprosla, jak byla vymyšlená, tal vam hajzl..vé zdrazime elektroauta

nařízení EU také stanoví, že od roku 2024 musí být nejméně 45 % hodnoty elektromobilu vyrobeno z dílů pocházejících z EU nebo Velké Británie. Evropská unie tím chce docílit menší závislosti na Asii, zejména pokud jde o baterie. Baterie totiž obvykle tvoří 40 % hodnoty elektromobilů, uvádí německý deník Bild.

Super. To už ta elektroauta nebude kupovat nikdo.

Baterie totiž obvykle tvoří 40 % hodnoty elektromobilů

Nejsem si jist, jestli to byla Toyota nebo Honda, bylo to určitě v některém pořadu Auto.cz na youtube. Přivezli elektromobil za 1.600.000 Kč do autorizovaného servisu, dělali tam nějaké testy a chtěli vědět stav baterie. Technik jim řekl, že baterie je ve stavu 100% funkčnost, ale že nedokáže zaručit, že zítra neodejde. Není tam prostě ten průběh stárnutí lineární, což v podstatě všichni známe z různých mobilních zařízení, že se to stává.
Takže se redaktor toho magazínu zeptal, kolik by tam stála výměna baterie za novou, technik to překontroloval v ceníku a poměrně suveréně řekl, že 1.190.000 Kč. To ani náhodou není 40% ceny auta!

Jinak je to dobře, elektromobily nejsou budoucnost, jen ať je zdraží.

čočík má nový video:

https://www.youtube.com/watch?v=U4JM_I-hj1o&t=1533s

Někde okolo 38:00 říká, že zapomněl, že je v Coloradu, tam mají vlaky zdarma, aby bylo čistější životní prostředí. Osobně ne, že bych z toho byl nadšenej po ekonomický stránce pro stát, ale ve výsledku ano, rozhodně mnohem lepší podpora ekologie než zakazování aut. Prostě se zvýhodní ten nejekologičtější způsob dopravy (narozdíl od ČR jsou vlaky elektrifikované) a rázem je vyřešeno.

Plynovody jsou špatné, tak holt LNG.
A kdo by nahodou chtěl topit elektřinou, tak ta se vyrábí i v plynových elektrárnách, které to LNG spaluji ve velkém. A navíc těm tepelným čerpadlářům tu elektřinu (na rozdíl od zbytku Evropy) zdražíme. Vlastně ne, protože to řekl sám velký signál. Sice zdražíme, ale lidi to nepoznají.

Milé děti, bylo jedno město, kde se lidé měli rádi, milovali čistou přírodu a mysleli na budoucnost. Všichni se v tom městě měli dobře, protože věděli, že nesmí používat fosilní paliva, protože..., protože..., no zkrátka místo nich na všechno používali jen elektřinu. A elektřinu v tom pohádkově krásném městě používali opravdu na všechno. Na vaření, topení, pro práci strojů i pro svoje auta.

Takový nádherný život to byl! Každý chtěl bydlet v takovém městě! Úplná pohádka, milé děti.

Nizozemská „Zelená pevnost” přestala zvládat nápor elektromobilů. Nabíjení je omezováno, řešení je v nedohlednu

Ono by stačilo, kdyby si elektrické vozy pořizovali jen lidi s vlastní fotovoltaikou a auta používali spíše na kratší cesty, ne na okružní cesty zimní Evropou. Pokud si pořídí Tesly padesát zbohatlíků z každého vchodu panelákového sídliště někde ve městě, problém je na světě :)

Faktem je, že se Evropa všemi prostředky snaží omladit vozový park, jehož stáří v posledních letech vlivem po sobě jdoucích krizí, vysoké inflace, růstu cen aut, ale i tlaku na rozšíření elektromobility roste.

To je omyl. EU (stejně jako další zájmové skupiny v ostatních částech světa) se snaží omezit mobilitu obyvatel tím, že jim znemožní si vozidlo pořídit. Spalovací se zakážou, případně se na ně uvalí takové daně, aby se jich lidi zbavovali, předražená elektro auta s životností 6 let si každý dovolit nebude moct.

Nejhorší je že nebudeš moc jezdit ani na koni, jelikož také produkuje nebezpečné látky. Jsem pro to, vrátit se k nosítkům, jako v pohádce Šíleně smutná princezna. Jsou vyrobené ze dřeva a pokud je nebudeš natírat tak se to bude ekologům líbit. No jako další krok uzákonit, že nosiči nosítek budou ekologové. Nic ekologičtějšího asi na individuální přepravu osob nepůjde vymyslet.:-)

Tak si čtu rozhovor s ex-ministryní za ANO a jejich jedničkou do eurovoleb, Klárou Dostálovou, tady.

…nebránila bych se nějakým motivacím na elektromobily. Ve městech bychom skutečně mohli zakázat vjezd aut se spalovacími motory nebo to nějak zpoplatnit…

Tak si říkám, jestli ti, kteří se těší, až tu zlou pětikolku konečně vystřídá vláda ANO a že bude líp, se netěší předčasně :-p

Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. Netýká se to jednoho města, ale oblasti. Nejde o zemi třetího světa, ale o Nizozemí.

Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.

Nizozemský operátor sítě Stedin, státní firma obsluhující Randstad, největší metropolitní oblast v zemi zahrnující i Amstredam, Rotterdam, Haag a právě Utrecht, totiž vzal ručník a hodil ho do ringu s tím, že není schopen dále garantovat soustavné dodávky elektrické energie ve špičkách, pakliže nedojde k úplné eliminaci části spotřeby v problematických časech. A uhádli jste, první na ráně jsou elektrická auta, kterých neustále přibývá a síť zatěžují masivními odběry v těch nejnevhodnějších momentech.

Další info je v článku. Kupředu levá, zpátky ni krok!

Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu nabíjení aut omezili, možná ho zakážou, popř. vykážou elektromobily z města

Utrechtská RTV informuje, že situace se stává stále více neudržitelnou a místní politici přemýšlí, jak nejefektivněji síti ulevit. Všechna řešení zahrnují omezení pro elektrická auta, která kvůli svým energetickým nárokům přináší v nizozemském prostředí náhlou a výraznou zátěž pro celou síť nejméně dvakrát denně - ráno a v podvečer. A i když jejich omezování je pochopitelně nepříjemné, politici nemají moc na výběr - pokud nechtějí, aby se síť skutečně zhroutila a nikdo neměl nic, musí snížit odběr elektřiny ve špičkách. A omezit auta se zdá být pořád přijatelnější než zakázat lidem vařit nebo topit.

Politici za PvdA (něco jako česká sociální demokracie) a ChristenUnie (něco mezi místní KDU-ČSL a TOP09), tedy žádní pravicově smýšlející lidé, ale součást levicově-progresivistické kliky, navrhují omezení vjezdu elektromobilů do města. Do centra Utrechtu je dnes jako ve správné „Zelené pevnosti” zakázáno jezdit s dieselovými auty, naopak elektromobily byly halasně vítány. A teď mají být pod tlakem okolností preferované benzinové motory, protože - když už nic jiného - aspoň neshodí síť? Není divu, že místní kroutí hlavou. Politici jim nejprve řekli, že mají na elektřinu, protože jen pak budou moci dál jezdit do města, a teď o 180 stupňů otočí?

Co mi to jen připomíná? Poručíme větru, dešti. Levice vyrobí uměle problém tam, kde není a pak si neví rady a nemá řešení.

Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina

Tohle je obzvlášť pikantní

Porsche nové centrum potřebuje, je asi 2,5krát větší než dosavadní dealerství, které padá na ústa. Má také nasmlouvané nové lidi, v dealerství má pracovat mezi 90 a 100 zaměstnanci, z nichž je víc jak polovina má nový kontrakt. Porsche je tak odhodláno nové středisko přece otevřít. Jak? S pomocí vlastních generátorů spalujících fosilní paliva.

Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec

V pondělí 4. 3. vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba. Klíčová média si toho nevšimla: Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.

Nejlépe tak emisně vycházejí tradiční spalovací auta na benzín a naftu, e-auta obsadila předposlední místo, když emisně nejhorší je dle tohoto hodnocení pohon na tzv. šedý vodík vyráběný ze zemního plynu. Vedení EU tak obrací svou dosavadní politiku prosazování nulových emisí ve prospěch elektromobilů o 180 stupňů.

Jak trefně poznamenal německý ministr financí za liberální FDP Christian Lindner, za peníze německých datových poplatníků se utratilo do 18. prosince 2023, do konce dotací na elektromobily, v přepočtu přes 250 miliard korun, aby si bohatí Němci mohli s dotací koupit elektromobil jako 2. či 3 vůz do rodiny.

Článek stojí za přečtení.

No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli používať výlučne elektromobily (a ako to už konečne €urohujeri konštatovali - ani ony nie sú ekologicky "čisté"), ale pri normách by sa spaľováky používali ďalej, ale konštruktéri a výrobcovia by museli riešiť zníženie emisí, účinnosť motorov a používanie alternatívnych palív - napr. bionaftu, benzín s biozložkou (už sa používa, ale biozložky by sa pridávalo viacej a viacej). Okrem toho - ani likvidácia batérií z el.mobilov nie je taká jednoduchá, ako likvidácia spaľovacieho motora.

Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to drazsi nez stavajici paliva.
Zprisneni norem = nebudes schopny takovy motor vyrobit.
Povinne pridavani asistentu = zdrazeni aut.
Spolu s tim zavedou ekofasos zakaz vjezdu spalovacich aut do mest.

Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší se dostávají látky, které byly dlouhá léta kdesi ukryté). Dneska jsou to prakticky všechny. To že se benzín i nafta dají vyrobit i jinak než z ropy, uhlí atd je pravda. Ale zatím nikdo nepřišel na to, jak to vyrobit za rozumnou cenu. Kromě toho tady máme moderní motory, které jsou na složení paliva citlivé (právě tím, jak jsou přesně seřízené na nejvyšší účinnost). To neni ruský motor, který bylo možné provozovat na cokoliv (ovšem s příšernou spotřebou).
Asi před dvěma roky jsem někde viděl prezentaci postupu, kterým se z odpadu (hlavně plastového) vyrábí olejovitá tekutina, něco jako nafta, co se dá po drobné úpravě použít pro motory. To ale taky neni moc čisté, protože plasty jsou z ropy a je to zase fosilní uhlík.
Nedávno jsem někde slyšel o barevném odlišení vodíku, přičemž ten zelený měl být z elektřiny z obnovitelných zdrojů (kromě toho měl být nějaký modrý, šedý, červený, růžový a co já vím jaké ještě). Byl u toho obrázek nějakého bublajícího zařízení. Ale tady to s účinností není nic moc, voda je vodivá (a co teprve mořská; destilku tam budou lít těžko), takže spousta elektřiny přijde nazmar tím, že namísto aby rozbíjela chemickou vazbu tak prostě jen projde a promění se v teplo. Další teplo vznikne při stlačování, ale to neni takový problém, to si při expanzi ten vodík zase vezme zpět (jen na jiném místě). Asi by mělo smysl takové výrobny vodíku kombinovat s výrobnou tepla. A potom palivový článek zase nemá nijak oslnivou účinnost, nevím, kam se posunula technika, ono o tomto se taktně mlčí, ale dřív platilo, že je mnohonásobně výhodnější ten vodík spálit (spalovací motor se dá vyrobit i na vodík) něž z něj dělat elektřinu.
Z elektromobilu se zatím má za to, že se baterie budou nějakou dobu používat v BES (bateriové úložiště) pro vyrovnávání výkyvů výroby a spoteby, kde jěště nějakou dobu poslouží, ale na tu likvidaci stejně dřív nebo pozdějc dojde. Výrobky dneška jsou odpadky budoucnosti.
Ale pořád tvrdím, že osobní auta jsou to nejmenší. Co nákladní auta, autobusy, vlaky, letadla, pracovní stroje, to vše má daleko větší výkony, než nějaký osobák, kde to je spíš otázka přestřelené ceny takových automobilů. Na ropu jede tolik věcí, že si to ani neumíme představit. A rok 50 (že to nebude 40 už víme jistě, možná to posunou na 70) se nezadržitelně blíží.

Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou celosvětově jen jednotky
procent. EU nás svojí politikou ohledně emisí vede do záhuby. Nic víc k tomu není potřeba dodávat.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru