Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Řecko s okamžitou platností nakázalo, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají pří…
Jan Fiala 02.06.2024 09:27
Jan Fiala
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válc…
nerady 05.06.2024 21:57
nerady
nerady [109.81.119.xxx] @Jan Fiala, 05.06.2024 21:57#417 To je takový problém, nechávat ty elektrick… nový
Yarda 06.06.2024 09:41
Yarda
To by napřed museli nebo užitečnýho umět. Jenže to se na fildě neučí. nový
Prasak 07.06.2024 11:15
Prasak
Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. J… nový
nerady 07.06.2024 14:43
nerady
Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodej… nový
Pavel 21.07.2024 18:02
Pavel
Určitě se na ně vymyslí nějaká dotace a budou se dovážet k nám. Stejně jsme smetiště Evropy tak o co… nový
nerady 21.07.2024 21:25
nerady
Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie J… nový
Pavel 30.07.2024 16:07
Pavel
Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam V meziročním srovnání kle… nový
Pavel 07.08.2024 12:21
Pavel
Další bombasticky titulek z Novinek: Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 pro… nový
Jan Fiala 11.08.2024 15:46
Jan Fiala
Rozšiřování sítě dobíjecích stanic v Německu se zastavuje, bez zájmu o elektrická auta je nikdo nech… nový
Pavel 13.08.2024 14:26
Pavel
https://debaty.net/discussions/3091337-evropska-unie-rozhodla-od-roku-2035-nekoupime-zadne-auto-se-s… nový
Yarda 13.08.2024 14:48
Yarda
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmo… nový
Yarda 18.08.2024 09:43
Yarda
Předpovědi, že přechod k elektromobilitě přinese v automobilovém sektoru nová pracovní místa, se nen… nový
Jan Fiala 11.11.2024 12:31
Jan Fiala
Devět let byly elektromobily v Praze osvobozeny od placeného parkování. S Novým rokem to skončí a po… nový
Jan Fiala 24.11.2024 11:37
Jan Fiala
Jen naivní jouda by si mohl myslet, že to bude na věčné časy. Elektrika i spalovák zabírají stejně m… nový
Prasak 24.11.2024 15:00
Prasak
Z diskuse k tomuhle: https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-d… nový
Yarda 30.12.2024 07:00
Yarda
https://www.blesk.cz/diskuse/1282415/1 nový
Yarda 01.01.2025 09:00
Yarda
Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhr… poslední
Jan Fiala 17.02.2025 10:15
Jan Fiala

Řecko s okamžitou platností nakázalo, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají přístup na trajekty pouze ve chvíli, kdy je maximální kapacita jejich paketů využita nanejvýš z 40 procent. Posádky lodí totiž nemají dostatečné znalosti a vybavení na uhašení případného požáru, čemuž se vážně nelze divit, když při zásazích u elektromobilů mnohdy přijdou ke zdravotní újmě i profesionálové.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/recko-kvuli-obavam-z-pozaru-zakazalo-elektromobilum-vjezd-na-trajekty-pokud-nemaji-takrka-prazdnou-baterii

nerady [109.81.119.xxx] @Jan Fiala, 05.06.2024 21:57#417
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válcem, který je v případě problémů vystrčí do moře?

Chudáci velryby a ostatní mořští živočichové. Nebylo by možné aby různá sebranka (jako třeba u nás Děti Země co úspěšně blokují stavbu dálnic protože by se na staveništích náhodou mohla vyskytovat hnízda hovniválů nádherných) začala dělat něco užitečného?

Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. Jak se jinak mohou "ekologicky" smýšlející občané dostat svým "ekologickým" vozem na dovolenou, na jakýkoliv ostrov např. ve Středozemním moři, aby tam mohli "ekologicky" působit na místní obyvatelstvo. Samozřejmé je, že tyto vozy budou dalším nařízením EU vyráběny jako nepotopitelné. Jen nechápu jak tyto vozidla vyráběná v Číně se dováží do Evropy. Vím, že je v přípravě železnice z Číny do Evropy, ale ta ještě nefunguje.:-D

Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodejné

... Průzkum totiž zjistil, že se elektrické ojetiny staly tak neprodejnými, že o nich přesně tak hovoří už většina dealerů. A ještě větší část z nich je odmítá vykupovat zcela v obavě, že by je neprodali vůbec, popř. jen za cenu neakceptovatelné ztráty.

Copak na to říká ekonomickej expert světové úrovně, Danuše Nerudová?

Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie

Jeden z majitelů elektromobilů řekl online verzi britských novin Daily Mail: „Někdy vstávám kolem čtvrté nebo páté hodiny ráno, abych nabíjel auto, protože vím, že bude během dne přeplněno.“ 72letý muž dodal, že je tak unavený, že své elektrické vozidlo – MG – vrátí kvůli stresu z nabíjení a vrátí se k naftovému autu, které měl předtím, protože s ním je to jednodušší. „Budím se uprostřed noci, abych si nabil auto a nevystavuji se tak riziku dlouhých front na nabíjecích stanicích před cestou do práce v ranní špičce.“ Ray Lee, řidič Uberu, dodal pro magazín, že se mu stává, že musí čekat hodinu až hodinu a půl, než se dostane k nabíjecí stanici.

Jů! To chci taky!

Někomu se může taková informace zdát jako „přitažená za vlasy“, respektive hoax. Pro Brity je však ve skutečnosti vážným problémem, o kterém psal v poslední době například již zmiňovaný Daily Mail, Metro, deník The Sun, internetový portál GBNews, server FleetAlliance a mnohá další média. Pro tuto situaci se dokonce začal používat termín „charging rage“, což bychom volně a diplomaticky mohli přeložit jako „frustrace z nabíjení“. Ta ústí nejen do vzájemných konfliktů mezi řidiči, čekajícími na nabíjení svého elektromobilu, ale také do útoků na obsluhu veřejných nabíjecích stanic.

Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam

V meziročním srovnání klesl prodej elektromobilů v Německu až o 37 procent, zatímco prodej aut se spalovacími motory o 7 procent vzrostl.

Tržní podíl elektromobilů v Německu klesl v červenci podle EY na necelých 13 % z 20 % v předchozím roce. Přitom podle očekávání automobilek měl výrazně růst. Prodej elektromobilů přitom neklesl minulý měsíc jen v Německu, ale například i ve Švédsku, které patří k zemím, kde se elektrická auta dosud prodávala velmi dobře. A také nejde o zanedbatelný pokles – v meziročním srovnání je podle Mobility Sweden na úrovni 15 procent. Ve Švýcarsku jejich prodej poklesl v červenci až o 19 procent.

Jejda! Plánování, to by nám v EU šlo na jedničku. Ale pak ta realita. Ach jo. EU si vysnila cíl, ale lidí jí to kazí!

Další bombasticky titulek z Novinek:

Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 procent na 4987 aut.

Ale musime cist do konce. Tam zjistime, ze z 136 000 prodanych aut bylo necelych 5 000 elektromobilu (navic dotovanych). Neni to trochu malo, Antone Pavlovici?

Celkový prodej nových aut bez ohledu na pohon na českém trhu vzrostl za sedm měsíců letošního roku meziročně o 3,8 procenta na 136 673 vozů.

https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-elektromobilu-v-cesku-stoupl-skoro-o-polovinu-i-diky-dotacim-40483721

https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmou-elektromobily-a-postavi-se-za-ne-proc-by-meli/
Cituji začátek a konec, je to delší, kdo si to chce přečíst celé tak v odkazu.

...Problém po mém soudu přišel až později - když středobodem zájmu mnoha firem přestal být zákazník.... Je to jasné jako facka, přesto pro stále více firem neznamenáte jako zákazník prakticky vůbec nic.
.... A když to začne promlouvat do produktu, už nejde o pár setin eurocentu na kuse, už jde o samotnou jeho prodejnost, už jde o kejhák...

:-(

Devět let byly elektromobily v Praze osvobozeny od placeného parkování. S Novým rokem to skončí a poplatky se zvednou i pro sdílená auta. Ačkoliv ještě stále zbývá schválit detaily, jednotlivé městské části už řidičům prodávají parkovací oprávnění. Podobnou cestou se vydalo Brno. Jinde výhody při parkování pro elektromobily zatím zůstávají.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-parkovani-zdarma-pro-elektroauta-v-praze-konci-a-co-dalsi-mesta-40498046

Z diskuse k tomuhle:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-druhy-o-babisovi-a-fialovi.A241229_175924_p_cirkus_nef

To by zasloužilo vědeckého zkoumání. Jak se EU stala nedemokratickým spolkem.

Není potřeba nic zkoumat, už je to prozkoumáno. Tady:
https://www.databazeknih.cz/knihy/zakony-profesora-parkinsona-60197
:-(:beer:

Evropská Unie иди на хуй!

Aktivní blb je horší než třídní nepřítel.
Prý to platilo za komunistů.

Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhrála nad zdravým rozumem i nad požadavky trhu. Aneb poručíme trhu a dešti. Jsou různé cesty - návrat ke klasice a k menším autům, které byly díky regulacím také zrušeny. Ale jsou i alternativní cesty, jakou zvolilo např. AUDI:

Jose Miguel Aparicia, šéf britského zastoupení značky AUDI, který http://www.autoexpress.co.uk/audi/365883/audi-focus-luxury-posher-a8-and-new-suv-flagship Auto Expressu] řekl, že automobilka zvolí jinou cestu ven: „Výrazně zdraží svá auta,” doslova toto řekl Aparicio. V tu chvíli už jí bude jedno, že jich prodává míň, bude jich dokonce prodávat ještě míň než dnes, ale jde tu přece o zisk, ne? A to bude fungovat, protože míň aut za vyšší cenu znamená vyšší marži a klidně větší zisk.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sbohem-audi-nemci-po-prisernem-roce-dostali-genialni-napad-zachrani-se-vyraznym-zdrazenim-aut/

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru