Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Benzin i nafta brutálně zdraží, může to být přes 13 korun za litr. Do elektromobilů přesedneme ještě…
Pavel 27.05.2024 16:51
Pavel
U každé dřívější zaniklé civilizace nastal bod zlomu. Dříve to bylo kvůli změně klimatu, nebo válkám…
nerady 27.05.2024 22:45
nerady
Pokud by k tomu organizovanému elektrošoku opravdu došlo a opravdu by se síť zhroutila, nepochybně b…
L-Core 28.05.2024 07:37
L-Core
To vypadá jako argumentace před generální stávkou 27.listopadu.
Prim n.r. 28.05.2024 08:34
Prim n.r.
Tady si zase ňákej myslitel pouštěl hubu na špacír: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-…
Yarda 28.05.2024 09:09
Yarda
Co se týká té fluktuace, tak to je dáno vlastnictvím nemovitostí a tím pádem vazbou na určitý region… nový
nerady 28.05.2024 14:06
nerady
To už i zapnutí elektrické trouby je trestné, no kam jsme došli kdo to ví?
nerady 28.05.2024 13:59
nerady
To trestné opravdu není :) Psal jsem o tvé hypotetické organizované akci, která by způsobila kolaps… nový
L-Core 28.05.2024 14:33
L-Core
Co v rámci šetření vše na hodinu vypnout, nebo i to bude trestné?:-D nový
nerady 28.05.2024 18:03
nerady
Trestné to nebude, ale stejně to moc lidí neudělá a výsledek se viditelně neprojeví. Takových akcí u… nový
gilhad 29.05.2024 01:40
gilhad
Baterie Tesel degradují tak rychle, že po 3 letech zvládají jen dvě třetiny udávaného dojezdu, po 8… nový
Jan Fiala 01.06.2024 11:46
Jan Fiala
Řecko s okamžitou platností nakázalo, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají pří… nový
Jan Fiala 02.06.2024 09:27
Jan Fiala
To ničemu nevadí, EU to odborně a odpovědně vyřeší jako vždy: - vydá další dluhopisy - nebo- - impl… nový
Pavel 02.06.2024 11:04
Pavel
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válc… nový
nerady 05.06.2024 21:57
nerady
Zatím jsou lodě stavěné na auta obyčejná, která během plavby nepotřebují každé svůj hydraulický vále… nový
gilhad 06.06.2024 01:14
gilhad
nerady [109.81.119.xxx] @Jan Fiala, 05.06.2024 21:57#417 To je takový problém, nechávat ty elektrick… nový
Yarda 06.06.2024 09:41
Yarda
To by napřed museli nebo užitečnýho umět. Jenže to se na fildě neučí. nový
Prasak 07.06.2024 11:15
Prasak
Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. J… nový
nerady 07.06.2024 14:43
nerady
Něco k násilím vynucované elektromobilitě a současným problémům: https://www.autoforum.cz/predstave… nový
Pavel 05.06.2024 19:05
Pavel
Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodej… nový
Pavel 21.07.2024 18:02
Pavel
Určitě se na ně vymyslí nějaká dotace a budou se dovážet k nám. Stejně jsme smetiště Evropy tak o co… nový
nerady 21.07.2024 21:25
nerady
Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie J… nový
Pavel 30.07.2024 16:07
Pavel
Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam V meziročním srovnání kle… nový
Pavel 07.08.2024 12:21
Pavel
Další bombasticky titulek z Novinek: Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 pro… nový
Jan Fiala 11.08.2024 15:46
Jan Fiala
Rozšiřování sítě dobíjecích stanic v Německu se zastavuje, bez zájmu o elektrická auta je nikdo nech… nový
Pavel 13.08.2024 14:26
Pavel
https://debaty.net/discussions/3091337-evropska-unie-rozhodla-od-roku-2035-nekoupime-zadne-auto-se-s… nový
Yarda 13.08.2024 14:48
Yarda
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmo… nový
Yarda 18.08.2024 09:43
Yarda
Předpovědi, že přechod k elektromobilitě přinese v automobilovém sektoru nová pracovní místa, se nen… nový
Jan Fiala 11.11.2024 12:31
Jan Fiala
Devět let byly elektromobily v Praze osvobozeny od placeného parkování. S Novým rokem to skončí a po… nový
Jan Fiala 24.11.2024 11:37
Jan Fiala
Jen naivní jouda by si mohl myslet, že to bude na věčné časy. Elektrika i spalovák zabírají stejně m… nový
Prasak 24.11.2024 15:00
Prasak
Z diskuse k tomuhle: https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-d… nový
Yarda 30.12.2024 07:00
Yarda
https://www.blesk.cz/diskuse/1282415/1 nový
Yarda 01.01.2025 09:00
Yarda
Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhr… poslední
Jan Fiala 17.02.2025 10:15
Jan Fiala

Benzin i nafta brutálně zdraží, může to být přes 13 korun za litr. Do elektromobilů přesedneme ještě rádi

Autorem článku je Vladimír Pikora a popisuje co nás čeká; ne to, s čím souhlasí.

Benzin a nafta brutálně zdraží. Objevují se názory, že to bude až o 13 korun za litr. Všichni nakonec dobrovolně a rychle přejdou na elektrické vozy. Rok 2035 k zákazu spalovacích motorů nebude ani nutný.

V dubnu letošního roku totiž Evropský parlament odhlasoval, že vznikne nový druh emisních povolenek, které budou uvaleny na mnoho lidských aktivit, kde vzniká uhlík a mezi ně patří i automobilová doprava. Od roku 2027 tak bude dražší benzin i nafta.

Jestli si ale myslíte, že zdražením dopravy končíme, mýlíte se. Emisní povolenky budou i na vytápění budov či na leteckou dopravu. To přinese vysokou inflaci. Dnes nelze odhadnout o kolik, protože nikdo netuší cenu povolenek, ale bude toho hodně

To mi řekněte, to už v té EU zešíleli úplně? Zlikvidujeme si průmysl, dopravu, pozavíráme funkční elektrárny, zvýšíme inflaci, přerozdělíme peníze, obyvatelstvo EU plánovaně zchudne.

U každé dřívější zaniklé civilizace nastal bod zlomu. Dříve to bylo kvůli změně klimatu, nebo válkám, nebo nemocem. Jelikož nás Covid 19 nezlikvidoval tak politici hledají další cesty. Střední třídu díky emisním povolenkám a daním postupně zlikvidují a ten komunismus pro 90% obyvatel konečně zavedou. Jelikož jsem už déle v důchodu a pamatuji dobře socialismus, tak mě nyní upoutala jedna kniha, kde starší pán vysvětluje mladé holce jak to bylo před rokem 1990. V té době měl každý občan starší 15 let občanský průkaz, jenž měl asi 30 stránek. V jeho polovině začínaly stránky pro razítko zaměstnavatele. Pokud tam razítko nebylo, tak byl člověk příživník a mohl dostat až tři roky vězení. Nyní když "nemáš razítko" tak zajdeš na pracovní úřad a dostaneš finanční podporu. No a politici na to ty peníze někde musí najít. U bohatých si to netroufnou, jelikož díky jejich penězům vládnou, tak to odnese střední třída. Ještě je možná občanská neposlušnost, ne běhat někde po náměstích, ale ať v jeden okamžik všichni občané zapnou naplno všechny elektrické spotřebiče v jednu hodinu a až se všechno v Praze díky kleknutí elektrické sítě zastaví, tak je to snad probudí.:-)

Pokud by k tomu organizovanému elektrošoku opravdu došlo a opravdu by se síť zhroutila, nepochybně by byli organizátoři pohnáni před soud a dokážu si představit zisk dlouholetých pobytů v nápravných zařízeních. Ne kvůli tomu, že Mařka se nemohla dívat na Píčaře v sadu

Ordinace v růžové zahradě

, ale kvůli klidně miliardovým ztrátám firem, bank, případně kvůli ztrátám na životech, které si snadno dokážu představit.

Koukni na § 311 Trestního zákoníku.

Tady si zase ňákej myslitel pouštěl hubu na špacír:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-komentar-vitejte-v-cesku-v-zemi-v-zone-beta-252652

Minulý týden měl ekonom David Marek vynikající přednášku v krásné aule v budově ČNB, na akci Congress CFO, tedy konferenci pro české finanční ředitele....

Co tohle?
https://m.loupak.fun/video/srandicky/19281-expert-ve-firme
:-D:-(3-[:x::beer::beer::beer:

Někde jsem stáhnul citát:

Bůh seslal na lidstvo choleru, mor, neštovice, několik světových válek, AIDS, fašismus, komunismus, a nic nepomohlo.
Tak vymyslel ISO 9000.

To trestné opravdu není :)

Psal jsem o tvé hypotetické organizované akci, která by způsobila kolaps energetické sítě. V reálu to není možné, lidi se na to nenechají zlanařit (proč bych tam činil, aby mi pak hodiny/dny nešla elektřina, abych musel vyházet mražák, nemohl čumět na internet, měl večer jen studenou vodu a svítil svíčkami?). Navíc spoustu spotřeby elektřiny mají na svědomí instituce, firmy, továrny.

Pokud by ale k tomu kolapsu skutečně došlo, organizátoři by to podle mě šeredně odskákali. Pokud by se to vůbec někdy dalo dokupy :) (viz seriál Revolution)

Trestné to nebude, ale stejně to moc lidí neudělá a výsledek se viditelně neprojeví.
Takových akcí už bylo spousta, nikdy se to neprojevilo.

Ale nabádání typu "udělejte to a to, aby došlo takovéto pohromě" už trestné je (plánovaní a připrava pohromy páchaná ve skupině, pokud je organizátorů víc), i pokud "to a to" samo o sobě trestné není a třeba ani nejde spolehlivě prokázat. (Ale pokud se někdo přihlásí, že bude "to a to" páchat za účelem "pohromy" už trestné být může.)

Přičemž "to a to" klidně může být "vypnout na určenou hodinu všechny spotřebiče" a !pohroma! může být "výpadek dodávky elektřiny". Samozřejmě teda taky záleží, jak velkou motivaci bude mít někdo tohle řešit a jak velkou motivaci to naopak ututlat.

Řecko s okamžitou platností nakázalo, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají přístup na trajekty pouze ve chvíli, kdy je maximální kapacita jejich paketů využita nanejvýš z 40 procent. Posádky lodí totiž nemají dostatečné znalosti a vybavení na uhašení případného požáru, čemuž se vážně nelze divit, když při zásazích u elektromobilů mnohdy přijdou ke zdravotní újmě i profesionálové.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/recko-kvuli-obavam-z-pozaru-zakazalo-elektromobilum-vjezd-na-trajekty-pokud-nemaji-takrka-prazdnou-baterii

Zatím jsou lodě stavěné na auta obyčejná, která během plavby nepotřebují každé svůj hydraulický válec, šikmou plochu a hlídače, takže se jech na loď vejde víc :-D
A zatím se nevyplácí snižovat kapacitu lodí jen proto, aby mohly vozit víc riskantních nákladů, tak se raději omezuje riziko už u zdroje, než až následky :-D

nerady [109.81.119.xxx] @Jan Fiala, 05.06.2024 21:57#417
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válcem, který je v případě problémů vystrčí do moře?

Chudáci velryby a ostatní mořští živočichové. Nebylo by možné aby různá sebranka (jako třeba u nás Děti Země co úspěšně blokují stavbu dálnic protože by se na staveništích náhodou mohla vyskytovat hnízda hovniválů nádherných) začala dělat něco užitečného?

Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. Jak se jinak mohou "ekologicky" smýšlející občané dostat svým "ekologickým" vozem na dovolenou, na jakýkoliv ostrov např. ve Středozemním moři, aby tam mohli "ekologicky" působit na místní obyvatelstvo. Samozřejmé je, že tyto vozy budou dalším nařízením EU vyráběny jako nepotopitelné. Jen nechápu jak tyto vozidla vyráběná v Číně se dováží do Evropy. Vím, že je v přípravě železnice z Číny do Evropy, ale ta ještě nefunguje.:-D

Něco k násilím vynucované elektromobilitě a současným problémům:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ani-sef-dvou-koncernovych-znacek-neveri-ze-vw-prijde-s-levnymi-elektromobily-za-500-az-620-tisic-kc-neni-to-mozne-rika/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily-skody-se-vratily-k-mezirocnim-prodejnim-propadum-jsou-to-nejhure-prodavane-skodovky-vubec/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sefka-gm-priznala-ze-prechod-na-elektricka-auta-zabere-dekady-je-pry-hrda-na-nabidku-benzinovych-aut/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-dal-meni-sve-plany-elektromobily-uz-nepovazuje-za-dar-z-nebes-ted-bude-rad-kdyz-je-kdokoli-proda-jakoukoli-cestou/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektricka-odnoz-volva-ktere-se-svedove-radeji-zbavili-dal-pada-ke-dnu-prisla-uz-o-95-procent-sve-hodnoty-priznava-diry-v-ucetnictvi/

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecke-automobilky-si-vykopaly-svuj-vlastni-hrob-priznava-zamestnanec-mercedesu-jsou-stale-min-konkurenceschopne/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-uz-kompletne-otocil-po-ohlaseni-ztraty-125-miliard-kc-na-elektromobilech-uz-hybridy-nema-za-prechodovou-technologii/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/500kw-stromove-nabijecky-v-dobe-kdy-site-kolabuji-kvuli-domacimu-nabijeni-dvacetinovym-vykonem-je-hezka-utopicka-iluze/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/byvaly-clen-predstavenstva-bmw-rika-ze-pokus-o-zakaz-spalovacich-aut-od-roku-2035-je-absolutne-naivni/

V současné a blízké době nejsou tyhle auta řešením pro všechny, ale mají už dnes spokojený uživatele a svou práci odvedou. A že se nehodí ke všemu, všem a za všech okolností? Inu, povídejte tohle v Bruseli...

Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodejné

... Průzkum totiž zjistil, že se elektrické ojetiny staly tak neprodejnými, že o nich přesně tak hovoří už většina dealerů. A ještě větší část z nich je odmítá vykupovat zcela v obavě, že by je neprodali vůbec, popř. jen za cenu neakceptovatelné ztráty.

Copak na to říká ekonomickej expert světové úrovně, Danuše Nerudová?

Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie

Jeden z majitelů elektromobilů řekl online verzi britských novin Daily Mail: „Někdy vstávám kolem čtvrté nebo páté hodiny ráno, abych nabíjel auto, protože vím, že bude během dne přeplněno.“ 72letý muž dodal, že je tak unavený, že své elektrické vozidlo – MG – vrátí kvůli stresu z nabíjení a vrátí se k naftovému autu, které měl předtím, protože s ním je to jednodušší. „Budím se uprostřed noci, abych si nabil auto a nevystavuji se tak riziku dlouhých front na nabíjecích stanicích před cestou do práce v ranní špičce.“ Ray Lee, řidič Uberu, dodal pro magazín, že se mu stává, že musí čekat hodinu až hodinu a půl, než se dostane k nabíjecí stanici.

Jů! To chci taky!

Někomu se může taková informace zdát jako „přitažená za vlasy“, respektive hoax. Pro Brity je však ve skutečnosti vážným problémem, o kterém psal v poslední době například již zmiňovaný Daily Mail, Metro, deník The Sun, internetový portál GBNews, server FleetAlliance a mnohá další média. Pro tuto situaci se dokonce začal používat termín „charging rage“, což bychom volně a diplomaticky mohli přeložit jako „frustrace z nabíjení“. Ta ústí nejen do vzájemných konfliktů mezi řidiči, čekajícími na nabíjení svého elektromobilu, ale také do útoků na obsluhu veřejných nabíjecích stanic.

Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam

V meziročním srovnání klesl prodej elektromobilů v Německu až o 37 procent, zatímco prodej aut se spalovacími motory o 7 procent vzrostl.

Tržní podíl elektromobilů v Německu klesl v červenci podle EY na necelých 13 % z 20 % v předchozím roce. Přitom podle očekávání automobilek měl výrazně růst. Prodej elektromobilů přitom neklesl minulý měsíc jen v Německu, ale například i ve Švédsku, které patří k zemím, kde se elektrická auta dosud prodávala velmi dobře. A také nejde o zanedbatelný pokles – v meziročním srovnání je podle Mobility Sweden na úrovni 15 procent. Ve Švýcarsku jejich prodej poklesl v červenci až o 19 procent.

Jejda! Plánování, to by nám v EU šlo na jedničku. Ale pak ta realita. Ach jo. EU si vysnila cíl, ale lidí jí to kazí!

Další bombasticky titulek z Novinek:

Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 procent na 4987 aut.

Ale musime cist do konce. Tam zjistime, ze z 136 000 prodanych aut bylo necelych 5 000 elektromobilu (navic dotovanych). Neni to trochu malo, Antone Pavlovici?

Celkový prodej nových aut bez ohledu na pohon na českém trhu vzrostl za sedm měsíců letošního roku meziročně o 3,8 procenta na 136 673 vozů.

https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-elektromobilu-v-cesku-stoupl-skoro-o-polovinu-i-diky-dotacim-40483721

https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmou-elektromobily-a-postavi-se-za-ne-proc-by-meli/
Cituji začátek a konec, je to delší, kdo si to chce přečíst celé tak v odkazu.

...Problém po mém soudu přišel až později - když středobodem zájmu mnoha firem přestal být zákazník.... Je to jasné jako facka, přesto pro stále více firem neznamenáte jako zákazník prakticky vůbec nic.
.... A když to začne promlouvat do produktu, už nejde o pár setin eurocentu na kuse, už jde o samotnou jeho prodejnost, už jde o kejhák...

:-(

Devět let byly elektromobily v Praze osvobozeny od placeného parkování. S Novým rokem to skončí a poplatky se zvednou i pro sdílená auta. Ačkoliv ještě stále zbývá schválit detaily, jednotlivé městské části už řidičům prodávají parkovací oprávnění. Podobnou cestou se vydalo Brno. Jinde výhody při parkování pro elektromobily zatím zůstávají.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-parkovani-zdarma-pro-elektroauta-v-praze-konci-a-co-dalsi-mesta-40498046

Z diskuse k tomuhle:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-druhy-o-babisovi-a-fialovi.A241229_175924_p_cirkus_nef

To by zasloužilo vědeckého zkoumání. Jak se EU stala nedemokratickým spolkem.

Není potřeba nic zkoumat, už je to prozkoumáno. Tady:
https://www.databazeknih.cz/knihy/zakony-profesora-parkinsona-60197
:-(:beer:

Evropská Unie иди на хуй!

Aktivní blb je horší než třídní nepřítel.
Prý to platilo za komunistů.

Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhrála nad zdravým rozumem i nad požadavky trhu. Aneb poručíme trhu a dešti. Jsou různé cesty - návrat ke klasice a k menším autům, které byly díky regulacím také zrušeny. Ale jsou i alternativní cesty, jakou zvolilo např. AUDI:

Jose Miguel Aparicia, šéf britského zastoupení značky AUDI, který http://www.autoexpress.co.uk/audi/365883/audi-focus-luxury-posher-a8-and-new-suv-flagship Auto Expressu] řekl, že automobilka zvolí jinou cestu ven: „Výrazně zdraží svá auta,” doslova toto řekl Aparicio. V tu chvíli už jí bude jedno, že jich prodává míň, bude jich dokonce prodávat ještě míň než dnes, ale jde tu přece o zisk, ne? A to bude fungovat, protože míň aut za vyšší cenu znamená vyšší marži a klidně větší zisk.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sbohem-audi-nemci-po-prisernem-roce-dostali-genialni-napad-zachrani-se-vyraznym-zdrazenim-aut/

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru