Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. N…
Pavel 28.02.2024 12:17
Pavel
Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu… nový
Pavel 18.03.2024 08:05
Pavel
No jo, když o tom rozhodují jedinci, kteří vidí jen to, co chtějí a vůbec tomu nerozumí, ale mají tu… nový
Prasak 18.03.2024 12:52
Prasak
Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové,… nový
Pavel 21.03.2024 12:59
Pavel
Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elek…
Pavel 16.03.2024 18:16
Pavel
To ale nic nemeni na přitvrzování norem pro spalovací motory a ukončení jejich používání. Ve vysledk… nový
Jan Fiala 16.03.2024 18:56
Jan Fiala
No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli… nový
yYy 17.03.2024 10:11
yYy
Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to… nový
Jan Fiala 17.03.2024 11:47
Jan Fiala
Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší s… nový
ml1 27.03.2024 14:04
ml1
Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou cel… nový
nerady 27.03.2024 20:16
nerady
No to je teda materiál, europoslanec Peksa. Video na platformě stream.cz, asi 25 minut. Peksa: Auta… nový
Pavel 29.03.2024 18:29
Pavel
...Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenskýc… nový
Yarda 01.04.2024 06:41
Yarda
Ono to je možná v Unii na levačku, ale myslíš, že máme na to, abychom z Unie vystoupili? To je ekono… nový
Prasak 01.04.2024 17:08
Prasak
Ono by možná stačilo, kdyby se o tom začalo vážně mluvit. Že by se Eurosoudruzi začali bát o svá tep… nový
Yarda 01.04.2024 17:24
Yarda
Už kvůli tomu letos nebudu ignorovat EU volby a minimálně se podívám na kandidáty. Aby tam nebyli je… nový
Prasak 01.04.2024 19:48
Prasak
No výběr ti nezávidím. Heslo všech kandidátů je "Slibem nezarmoutíš" a výběr mezi Babišovcemi a Pěti… nový
nerady 01.04.2024 22:09
nerady
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vetsinu-domu-v-cesku-ceka-renovace-unie-urcila-… nový
Yarda 02.04.2024 08:50
Yarda
Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od… nový
Pavel 01.04.2024 22:59
Pavel
https://www.novinky.cz/diskuze/zahranicni-odejdete-z-eu-nepotrebujeme-putinovy-trojske-kone-nemecky-… nový
Yarda 09.04.2024 15:28
Yarda
Jistě, že to možné je. Stav se v Praze na ambasádě a poptej se po možnostech získání občanství. Pak… nový
L-Core 09.04.2024 17:45
L-Core
Pak už ho čeká jen ruský blahobyt a výsady. :-D nový
Araneus84 11.04.2024 21:48
Araneus84
Zbavíš se píčovin z Brusele, půjdeš jinam a narazíš na jiný kokotiny. Všude je prdel o dvou půlkách,… nový
Prasak 09.04.2024 17:55
Prasak
Doporučuji Kubu nebo Severní Koreu tam o EU určitě nic neuslyšíš.:-) nový
nerady 09.04.2024 21:16
nerady
Mimo EU je trebárs aj Švajčiarsko, Nórsko, USA, Japonsko, Nový Zéland.... a celá rada vyspelých kraj… nový
Hastrman 11.04.2024 23:27
Hastrman
On chtěl nějakou zemi kde se nechovají jako v EU. Samozřejmě, že jsem mohl nabídnout např. Indii , č… nový
nerady 11.04.2024 23:44
nerady
A pokracujeme, tentokrat u sousedu https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut… poslední
Jan Fiala 16.04.2024 14:25
Jan Fiala

Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. Netýká se to jednoho města, ale oblasti. Nejde o zemi třetího světa, ale o Nizozemí.

Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.

Nizozemský operátor sítě Stedin, státní firma obsluhující Randstad, největší metropolitní oblast v zemi zahrnující i Amstredam, Rotterdam, Haag a právě Utrecht, totiž vzal ručník a hodil ho do ringu s tím, že není schopen dále garantovat soustavné dodávky elektrické energie ve špičkách, pakliže nedojde k úplné eliminaci části spotřeby v problematických časech. A uhádli jste, první na ráně jsou elektrická auta, kterých neustále přibývá a síť zatěžují masivními odběry v těch nejnevhodnějších momentech.

Další info je v článku. Kupředu levá, zpátky ni krok!

Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu nabíjení aut omezili, možná ho zakážou, popř. vykážou elektromobily z města

Utrechtská RTV informuje, že situace se stává stále více neudržitelnou a místní politici přemýšlí, jak nejefektivněji síti ulevit. Všechna řešení zahrnují omezení pro elektrická auta, která kvůli svým energetickým nárokům přináší v nizozemském prostředí náhlou a výraznou zátěž pro celou síť nejméně dvakrát denně - ráno a v podvečer. A i když jejich omezování je pochopitelně nepříjemné, politici nemají moc na výběr - pokud nechtějí, aby se síť skutečně zhroutila a nikdo neměl nic, musí snížit odběr elektřiny ve špičkách. A omezit auta se zdá být pořád přijatelnější než zakázat lidem vařit nebo topit.

Politici za PvdA (něco jako česká sociální demokracie) a ChristenUnie (něco mezi místní KDU-ČSL a TOP09), tedy žádní pravicově smýšlející lidé, ale součást levicově-progresivistické kliky, navrhují omezení vjezdu elektromobilů do města. Do centra Utrechtu je dnes jako ve správné „Zelené pevnosti” zakázáno jezdit s dieselovými auty, naopak elektromobily byly halasně vítány. A teď mají být pod tlakem okolností preferované benzinové motory, protože - když už nic jiného - aspoň neshodí síť? Není divu, že místní kroutí hlavou. Politici jim nejprve řekli, že mají na elektřinu, protože jen pak budou moci dál jezdit do města, a teď o 180 stupňů otočí?

Co mi to jen připomíná? Poručíme větru, dešti. Levice vyrobí uměle problém tam, kde není a pak si neví rady a nemá řešení.

Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina

Tohle je obzvlášť pikantní

Porsche nové centrum potřebuje, je asi 2,5krát větší než dosavadní dealerství, které padá na ústa. Má také nasmlouvané nové lidi, v dealerství má pracovat mezi 90 a 100 zaměstnanci, z nichž je víc jak polovina má nový kontrakt. Porsche je tak odhodláno nové středisko přece otevřít. Jak? S pomocí vlastních generátorů spalujících fosilní paliva.

Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec

V pondělí 4. 3. vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba. Klíčová média si toho nevšimla: Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.

Nejlépe tak emisně vycházejí tradiční spalovací auta na benzín a naftu, e-auta obsadila předposlední místo, když emisně nejhorší je dle tohoto hodnocení pohon na tzv. šedý vodík vyráběný ze zemního plynu. Vedení EU tak obrací svou dosavadní politiku prosazování nulových emisí ve prospěch elektromobilů o 180 stupňů.

Jak trefně poznamenal německý ministr financí za liberální FDP Christian Lindner, za peníze německých datových poplatníků se utratilo do 18. prosince 2023, do konce dotací na elektromobily, v přepočtu přes 250 miliard korun, aby si bohatí Němci mohli s dotací koupit elektromobil jako 2. či 3 vůz do rodiny.

Článek stojí za přečtení.

No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli používať výlučne elektromobily (a ako to už konečne €urohujeri konštatovali - ani ony nie sú ekologicky "čisté"), ale pri normách by sa spaľováky používali ďalej, ale konštruktéri a výrobcovia by museli riešiť zníženie emisí, účinnosť motorov a používanie alternatívnych palív - napr. bionaftu, benzín s biozložkou (už sa používa, ale biozložky by sa pridávalo viacej a viacej). Okrem toho - ani likvidácia batérií z el.mobilov nie je taká jednoduchá, ako likvidácia spaľovacieho motora.

Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to drazsi nez stavajici paliva.
Zprisneni norem = nebudes schopny takovy motor vyrobit.
Povinne pridavani asistentu = zdrazeni aut.
Spolu s tim zavedou ekofasos zakaz vjezdu spalovacich aut do mest.

Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší se dostávají látky, které byly dlouhá léta kdesi ukryté). Dneska jsou to prakticky všechny. To že se benzín i nafta dají vyrobit i jinak než z ropy, uhlí atd je pravda. Ale zatím nikdo nepřišel na to, jak to vyrobit za rozumnou cenu. Kromě toho tady máme moderní motory, které jsou na složení paliva citlivé (právě tím, jak jsou přesně seřízené na nejvyšší účinnost). To neni ruský motor, který bylo možné provozovat na cokoliv (ovšem s příšernou spotřebou).
Asi před dvěma roky jsem někde viděl prezentaci postupu, kterým se z odpadu (hlavně plastového) vyrábí olejovitá tekutina, něco jako nafta, co se dá po drobné úpravě použít pro motory. To ale taky neni moc čisté, protože plasty jsou z ropy a je to zase fosilní uhlík.
Nedávno jsem někde slyšel o barevném odlišení vodíku, přičemž ten zelený měl být z elektřiny z obnovitelných zdrojů (kromě toho měl být nějaký modrý, šedý, červený, růžový a co já vím jaké ještě). Byl u toho obrázek nějakého bublajícího zařízení. Ale tady to s účinností není nic moc, voda je vodivá (a co teprve mořská; destilku tam budou lít těžko), takže spousta elektřiny přijde nazmar tím, že namísto aby rozbíjela chemickou vazbu tak prostě jen projde a promění se v teplo. Další teplo vznikne při stlačování, ale to neni takový problém, to si při expanzi ten vodík zase vezme zpět (jen na jiném místě). Asi by mělo smysl takové výrobny vodíku kombinovat s výrobnou tepla. A potom palivový článek zase nemá nijak oslnivou účinnost, nevím, kam se posunula technika, ono o tomto se taktně mlčí, ale dřív platilo, že je mnohonásobně výhodnější ten vodík spálit (spalovací motor se dá vyrobit i na vodík) něž z něj dělat elektřinu.
Z elektromobilu se zatím má za to, že se baterie budou nějakou dobu používat v BES (bateriové úložiště) pro vyrovnávání výkyvů výroby a spoteby, kde jěště nějakou dobu poslouží, ale na tu likvidaci stejně dřív nebo pozdějc dojde. Výrobky dneška jsou odpadky budoucnosti.
Ale pořád tvrdím, že osobní auta jsou to nejmenší. Co nákladní auta, autobusy, vlaky, letadla, pracovní stroje, to vše má daleko větší výkony, než nějaký osobák, kde to je spíš otázka přestřelené ceny takových automobilů. Na ropu jede tolik věcí, že si to ani neumíme představit. A rok 50 (že to nebude 40 už víme jistě, možná to posunou na 70) se nezadržitelně blíží.

Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou celosvětově jen jednotky
procent. EU nás svojí politikou ohledně emisí vede do záhuby. Nic víc k tomu není potřeba dodávat.

...Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

IMHO tohle je asi lidem jejichž IQ je vyšší než dnešní datum jasné. Ale to nevadí, hlavně že je za co a proti něčemu jinému "bojovat". Za tučné peníze pro "bojovníky". Z našich daní.
3-[:x:
Navrhuji začít od podlahy. CZexitem.
C. & K. Slavná Evropská Ůnyje je v současnosti totiž úplně jinde než ta co jsme do ní s velkým nadšením vlezli (já už jsem byl tehdy proti).
:beer:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vetsinu-domu-v-cesku-ceka-renovace-unie-urcila-do-kdy-je-chce-bez-emisi-248544

...Statisíce obytných domů potřebují zateplit. Aby se tak do roku 2050 stalo, rychlost renovací se musí ztrojnásobit. Jinak Česko nesplní požadavky na energetickou náročnost budov, které stanovuje Evropská unie...

Evropská Unie иди нахуй! V té době už budu čuchat k fialkám zdola.

Upravený vtip "O Zlatou mříž":

Budujeme Green Deal.
Svou prací.
Pro své potomky.
Ti haranti si nic lepšího nezaslouží.

3-[

Z diskuse pod tím článkem:

...Až půjde tzv. z tlustého do tenkého, tak volby vyhraje ta strana, co bude mít v programu na předním místě referendum o vystoupení z EU, pokud se tedy do té doby EU sama nerozpadne a nebo jí neopustí většina států a zůstane v podobě jejího původního složení v době vzniku...

Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy

Jak informuje Financieel Dagblad, stále více spotřebitelů elektrické energie v Nizozemsku dostává od operátorů sítí výhrůžné dopisy, kterými jsou peskování za každý větší než domluvený odběr elektrické energie. Dodavatelé by za takových okolností měli být rádi, dostanou peníze na víc za větší množství prodané elektřiny, pokud je ale té málo a kapacita sítě nestačí na její distribuci, je jakýkoli výkyv nežádoucí. Firemní zákazníci jsou tak výslovně varování, že pokud se vysoké odběry budou opakovat a způsobí přetížení elektrické sítě, ponesou za to odpovědnost s veškerými finančními důsledky.

Při současných omezeních elektrické sítě není reálné dál postupovat standardními cestami, takže van Antwerpen zvažuje tři alternativy: Nizozemskou výrobu přestěhovat do USA, kde už firma také působí, koupit si obří baterii a vyrovnávat odběry skrze ní anebo koupit dieselový či plynový generátor. První je složité a pro něj osobně nežádoucí, druhé drahé a neudržitelné, takže...

On chtěl nějakou zemi kde se nechovají jako v EU. Samozřejmě, že jsem mohl nabídnout např. Indii , či jakoukoliv zemi v Africe, ale já to dal jako nadsázku, s tím že v těchto zemích o EU ani neuslyší. V těch co jsi jmenoval také prosazují například elektromobilitu jako v EU.

A pokracujeme, tentokrat u sousedu

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966

Příliš mnoho elektroaut a tepelných čerpadel. V německém Oranienburgu kolabuje elektrická síť

Přibývání tepelných čerpadel a zvýšení počtu elektrických aut dovedly německé rychle rostoucí město Oranienburg ke kolapsu elektrické sítě, píše web týdeníku Focus. Odborníci varují, že je to začátek dominového efektu, a totéž hrozí nejen Německu, ale i mnohým dalším evropským městům.

To jen zelene mozky to stale nevidi a budou tlacit tepelna cerpadla a elektroauta. Dokud bude vznikat elektrina v zasuvce, tak se nic nezmeni.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru