
Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem
Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem
Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.
Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.
Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. Netýká se to jednoho města, ale oblasti. Nejde o zemi třetího světa, ale o Nizozemí.
Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
Další info je v článku. Kupředu levá, zpátky ni krok!
Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
Tohle je obzvlášť pikantní
Další variace na stejné téma: V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
Ta urputnost politiků napříč Evropou v prosazování nesmyslů mi připomíná úsilí (bývalé) politické strany Věci veřejné s přístupem: "My tu korupci vymýtíme, i kdybysme měli všechny podplatit!"
Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
Článek stojí za přečtení.
To ale nic nemeni na přitvrzování norem pro spalovací motory a ukončení jejich používání.
Ve vysledku tedy zakaz všech aut?
No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli používať výlučne elektromobily (a ako to už konečne €urohujeri konštatovali - ani ony nie sú ekologicky "čisté"), ale pri normách by sa spaľováky používali ďalej, ale konštruktéri a výrobcovia by museli riešiť zníženie emisí, účinnosť motorov a používanie alternatívnych palív - napr. bionaftu, benzín s biozložkou (už sa používa, ale biozložky by sa pridávalo viacej a viacej). Okrem toho - ani likvidácia batérií z el.mobilov nie je taká jednoduchá, ako likvidácia spaľovacieho motora.
Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší se dostávají látky, které byly dlouhá léta kdesi ukryté). Dneska jsou to prakticky všechny. To že se benzín i nafta dají vyrobit i jinak než z ropy, uhlí atd je pravda. Ale zatím nikdo nepřišel na to, jak to vyrobit za rozumnou cenu. Kromě toho tady máme moderní motory, které jsou na složení paliva citlivé (právě tím, jak jsou přesně seřízené na nejvyšší účinnost). To neni ruský motor, který bylo možné provozovat na cokoliv (ovšem s příšernou spotřebou).
Asi před dvěma roky jsem někde viděl prezentaci postupu, kterým se z odpadu (hlavně plastového) vyrábí olejovitá tekutina, něco jako nafta, co se dá po drobné úpravě použít pro motory. To ale taky neni moc čisté, protože plasty jsou z ropy a je to zase fosilní uhlík.
Nedávno jsem někde slyšel o barevném odlišení vodíku, přičemž ten zelený měl být z elektřiny z obnovitelných zdrojů (kromě toho měl být nějaký modrý, šedý, červený, růžový a co já vím jaké ještě). Byl u toho obrázek nějakého bublajícího zařízení. Ale tady to s účinností není nic moc, voda je vodivá (a co teprve mořská; destilku tam budou lít těžko), takže spousta elektřiny přijde nazmar tím, že namísto aby rozbíjela chemickou vazbu tak prostě jen projde a promění se v teplo. Další teplo vznikne při stlačování, ale to neni takový problém, to si při expanzi ten vodík zase vezme zpět (jen na jiném místě). Asi by mělo smysl takové výrobny vodíku kombinovat s výrobnou tepla. A potom palivový článek zase nemá nijak oslnivou účinnost, nevím, kam se posunula technika, ono o tomto se taktně mlčí, ale dřív platilo, že je mnohonásobně výhodnější ten vodík spálit (spalovací motor se dá vyrobit i na vodík) něž z něj dělat elektřinu.
Z elektromobilu se zatím má za to, že se baterie budou nějakou dobu používat v BES (bateriové úložiště) pro vyrovnávání výkyvů výroby a spoteby, kde jěště nějakou dobu poslouží, ale na tu likvidaci stejně dřív nebo pozdějc dojde. Výrobky dneška jsou odpadky budoucnosti.
Ale pořád tvrdím, že osobní auta jsou to nejmenší. Co nákladní auta, autobusy, vlaky, letadla, pracovní stroje, to vše má daleko větší výkony, než nějaký osobák, kde to je spíš otázka přestřelené ceny takových automobilů. Na ropu jede tolik věcí, že si to ani neumíme představit. A rok 50 (že to nebude 40 už víme jistě, možná to posunou na 70) se nezadržitelně blíží.
Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou celosvětově jen jednotky
procent. EU nás svojí politikou ohledně emisí vede do záhuby. Nic víc k tomu není potřeba dodávat.
No to je teda materiál, europoslanec Peksa. Video na platformě stream.cz, asi 25 minut.
Peksa: Auta na elektřinu budou i pro chudé. Chcete převychovávat společnost, opáčil Turek
IMHO tohle je asi lidem jejichž IQ je vyšší než dnešní datum jasné. Ale to nevadí, hlavně že je za co a proti něčemu jinému "bojovat". Za tučné peníze pro "bojovníky". Z našich daní.



Navrhuji začít od podlahy. CZexitem.
C. & K. Slavná Evropská Ůnyje je v současnosti totiž úplně jinde než ta co jsme do ní s velkým nadšením vlezli (já už jsem byl tehdy proti).
Ono to je možná v Unii na levačku, ale myslíš, že máme na to, abychom z Unie vystoupili? To je ekonomická sebevražda. A ty jsi snad dost starý na to, abys to věděl a nepodlehnul vábení "snadných" řešení.
Ono by možná stačilo, kdyby se o tom začalo vážně mluvit. Že by se Eurosoudruzi začali bát o svá teplá místečka a začali by se chovat oploceněji.

Už kvůli tomu letos nebudu ignorovat EU volby a minimálně se podívám na kandidáty. Aby tam nebyli jen uvědomělí levičáci, kteří si myslí, že elektrika je prostě v zásuvce a basta.
No výběr ti nezávidím. Heslo všech kandidátů je "Slibem nezarmoutíš" a výběr mezi Babišovcemi a Pětikoalicí, kdy už teď si dělají strany čistky mezi kandidáty, také není procházka růžovým sadem.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vetsinu-domu-v-cesku-ceka-renovace-unie-urcila-do-kdy-je-chce-bez-emisi-248544
Evropská Unie иди нахуй! V té době už budu čuchat k fialkám zdola.
Upravený vtip "O Zlatou mříž":
Budujeme Green Deal.

Svou prací.
Pro své potomky.
Ti haranti si nic lepšího nezaslouží.
Z diskuse pod tím článkem:
Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
https://www.novinky.cz/diskuze/zahranicni-odejdete-z-eu-nepotrebujeme-putinovy-trojske-kone-nemecky-poslanec-se-obul-do-slovenska-a-madarska-40467153
Já se taky cítím jako Putinův trojský kůň.


Je možné, abych jako člověk odešel z EU aby pro mne neplatily míčoviny z Brusele?
Jistě, že to možné je. Stav se v Praze na ambasádě a poptej se po možnostech získání občanství. Pak se přestěhuješ, českého se zřekneš (pokud to jde, ale snad ano) a budeš za vodou.
Pak už ho čeká jen ruský blahobyt a výsady.
Zbavíš se píčovin z Brusele, půjdeš jinam a narazíš na jiný kokotiny. Všude je prdel o dvou půlkách, průser nastane ve chvíli, kdy chceš vidět jen jednu.
Ale možná bude stačit, když vypneš internet a nebudeš čučet na TV, bude ti pak líp.
Doporučuji Kubu nebo Severní Koreu tam o EU určitě nic neuslyšíš.
Mimo EU je trebárs aj Švajčiarsko, Nórsko, USA, Japonsko, Nový Zéland.... a celá rada vyspelých krajín. Vyťahovanie Severnej Kórei a Kuby ako protikladu EU nerozumiem. Práve vďaka EU to tu možno raz dotiahneme na tú Kubu.
On chtěl nějakou zemi kde se nechovají jako v EU. Samozřejmě, že jsem mohl nabídnout např. Indii , či jakoukoliv zemi v Africe, ale já to dal jako nadsázku, s tím že v těchto zemích o EU ani neuslyší. V těch co jsi jmenoval také prosazují například elektromobilitu jako v EU.
A pokracujeme, tentokrat u sousedu
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966
To jen zelene mozky to stale nevidi a budou tlacit tepelna cerpadla a elektroauta. Dokud bude vznikat elektrina v zasuvce, tak se nic nezmeni.
https://www.autozive.cz/nemecke-mesto-bez-proudu-kvuli-elektromobilum/?
Co mi to jen připomíná? Dnešní zelení, stejně jako před léty komunisti zoufale řeší problémy, který by bez nich vůbec nevznikly.
Moje babička žila od roku 1893 až do roku 1976 bez elektřiny a taky to vydržela.

Ono jde jen o zvyk. Žiješ od slunka do slunka. V zimě jdeš spát strašně brzo, jelikož topíš v kamnech tak když nemáš uhlí několikrát za noc vstaneš a jdeš přiložit (nemluvím o dnešních kamnech ale o sporáku v kuchyni na kterém se vařilo a byla tam otevřená trouba, aby to ten kamenný dům alespoň trochu vytopil). Petrolejku zapaluješ jen když je to opravdu potřeba. Jediná vymoženost byla poslech tranzistorového rádia od poloviny 60 let. V ostatních místnostech kde se trvale netopí, když venku mrzne máš ráno na lavoru ledovou krustu. Kdo nezažil tak nepochopí. Jistě jde zeleným o tuto romantiku. Ráno nakrmit dobytek, podojit, zpracovat mléko, vykydat stáj, zapřáhnout koně, naložit na vůz ručně hnůj, jet na pole a tam ho ručně rozházet, vrátit se k obědu a sníst brambory na loupačku, no a odpoledne v tom můžeš pokračovat. Když se vrátíš vyčistíš vůz od hnoje, vyhřebelcuješ koně, dáš jim do žlabu, podojíš krávy a tak to jde den za dnem i o sobotách a nedělích. No prostě romantika jak vyšitá a kdo by to ze zelených nechtěl.
Takto yo driv fungovalo, vcetne toho, ze sis spoustu potravy zajistil sam.
Zkus di to predstavit v dnrsnich mestech. I kdybys chtel, tak nemas do ceho to uhli nebo drevo prilozit. Maximalne rozdelat ohen uprostred obyvaku a otevrit okno, aby mel kour kam odchazet
Ono to jde i ve městech, koukni na fotky z Jugoslávie v obléhaném Bělehradě či někde na Ukrajině. Do paneláku dáš dovnitř kamna, vysklíš jedno okno, protáhneš plechovou záplatou kouřovod a topíš. Horší je to s vodou, kterou musíš nosit kdo ví do jakého patra, jelikož výtahy nejezdí.
Hlavně, abys měl tu vodu odkud nosit. Pokud máš štěstí, můžeš si chytat vodu na balkoně, pokud nemáš, tak prostěradlo z okna a ždímat.
Srovnáváš nesrovnatelné. Když vezmeš obléhaný Bělehrad, tak se tam většinou topilo tuhými palivy. Dnes plyn, elektřina nebo rovnou teplovody (parovody). Těžko asi najdeš kamna po bazarech a sběrných dvorech pro většinu města.
Za posledních cca 15 let jsem stavěl jeden sporák z šamotových cihel, jedny skládací kamna ze šamotových cihel a jeden bubínek z ocelové roury o průměru 35 cm. Mezi tím jsem koupil mini litinová kamna "Karlík" vyráběná v Polsku, která jsem si musel dodělat doma (klasické socialistické DoDo, vybrušoval jsem tam flexou drážky aby to sedělo a předělával zavírání dvířek). S pomocí svářečky, vrtačky, flexi a příslušného materiálu si kamna bez problému postavím. V Bělehradě také stavěli minomety z trubek od veřejného osvětlení.

Ještě jedna poznámka. Když nepůjde ta elektřina, tak mám doma dostatek plátků do pilky na železo, dostatek majzlíků a kladiv, ruční prsní vrtačku, akorát tu svářečku na kliku nemám.
Ježíšmarjá ty bys chtěl po zelených aby pracovali rukama? Vždyť by umřeli hlady!!!


To zní jako dobrý nápad![]:)](https://static.poradna.net/images/smiley/evilsmile.gif)
Tak nam ten narust elektromobily pekne (diky dotacim) roste
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/prodej-elektromobilu-se-zvysuje-pomohl-program-pro-podnikatele-349352
Podnikatel si poridi diky dotacim domu jeden elektromobil na popojizdeni.
Jen dodam, ze ten pocet tvori 3% nakupu novych aut.
Až začnou být problémy s elektřinou tak se to zase zruší.
Bez dotací by po tom neštěkl pes. A takhle si tu žijem.
Nerudová: Elektroauta jsou jako kdysi chytré mobily. A zakazovaly se analogové? vmetl jí Mach
Soudruhům vždycky nakonec dojdou peníze ostatních lidí.
On nekdo ještě Danuši bere vážně?
Ono těch exotů je tam víc a můžou se z toho GrýnDýlu posrat, jak ho nadšeně vítají. Svět se v pr*el obrací.
https://debaty.net/discussions/3080707-otazka-pohlavi-a-vubec#r3082505
Ford memi nazor na elektromobily a neni sam
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-fordu-kompletne-otocil-nejenze-si-neni-jisty-ze-elektromobily-jsou-jedina-budoucnost-oznacil-je-za-priserne-reseni
Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen elektromobily je prý „šílenství”
Božínku, tak z toho bude mít Nerudová pupínky, viz https://www.stream.cz/cnn-prima-news/nerudova-elektroauta-jsou-jako-kdysi-chytre-mobily-a-zakazovaly-se-analogove-vmetl-ji-mach-65005668#
Benzin i nafta brutálně zdraží, může to být přes 13 korun za litr. Do elektromobilů přesedneme ještě rádi
Autorem článku je Vladimír Pikora a popisuje co nás čeká; ne to, s čím souhlasí.
To mi řekněte, to už v té EU zešíleli úplně? Zlikvidujeme si průmysl, dopravu, pozavíráme funkční elektrárny, zvýšíme inflaci, přerozdělíme peníze, obyvatelstvo EU plánovaně zchudne.
Evropská Unie иди на хуй!
Nezesileli, naopak planovane provadeji kroky.
Elity + plebs, ktery na ne bude delat.
Nebudes mit moznost individualni dopravy, zavede se system socialnich kreditů atd.
U každé dřívější zaniklé civilizace nastal bod zlomu. Dříve to bylo kvůli změně klimatu, nebo válkám, nebo nemocem. Jelikož nás Covid 19 nezlikvidoval tak politici hledají další cesty. Střední třídu díky emisním povolenkám a daním postupně zlikvidují a ten komunismus pro 90% obyvatel konečně zavedou. Jelikož jsem už déle v důchodu a pamatuji dobře socialismus, tak mě nyní upoutala jedna kniha, kde starší pán vysvětluje mladé holce jak to bylo před rokem 1990. V té době měl každý občan starší 15 let občanský průkaz, jenž měl asi 30 stránek. V jeho polovině začínaly stránky pro razítko zaměstnavatele. Pokud tam razítko nebylo, tak byl člověk příživník a mohl dostat až tři roky vězení. Nyní když "nemáš razítko" tak zajdeš na pracovní úřad a dostaneš finanční podporu. No a politici na to ty peníze někde musí najít. U bohatých si to netroufnou, jelikož díky jejich penězům vládnou, tak to odnese střední třída. Ještě je možná občanská neposlušnost, ne běhat někde po náměstích, ale ať v jeden okamžik všichni občané zapnou naplno všechny elektrické spotřebiče v jednu hodinu a až se všechno v Praze díky kleknutí elektrické sítě zastaví, tak je to snad probudí.
Pokud by k tomu organizovanému elektrošoku opravdu došlo a opravdu by se síť zhroutila, nepochybně by byli organizátoři pohnáni před soud a dokážu si představit zisk dlouholetých pobytů v nápravných zařízeních. Ne kvůli tomu, že Mařka se nemohla dívat na Píčaře v sadu
Ordinace v růžové zahradě
, ale kvůli klidně miliardovým ztrátám firem, bank, případně kvůli ztrátám na životech, které si snadno dokážu představit.
Koukni na § 311 Trestního zákoníku.
To vypadá jako argumentace před generální stávkou 27.listopadu.
Tady si zase ňákej myslitel pouštěl hubu na špacír:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-komentar-vitejte-v-cesku-v-zemi-v-zone-beta-252652
Co tohle?







https://m.loupak.fun/video/srandicky/19281-expert-ve-firme
Někde jsem stáhnul citát:
Co se týká té fluktuace, tak to je dáno vlastnictvím nemovitostí a tím pádem vazbou na určitý region a tím i na možnost zaměstnání v regionu.
To už i zapnutí elektrické trouby je trestné, no kam jsme došli kdo to ví?
To trestné opravdu není :)
Psal jsem o tvé hypotetické organizované akci, která by způsobila kolaps energetické sítě. V reálu to není možné, lidi se na to nenechají zlanařit (proč bych tam činil, aby mi pak hodiny/dny nešla elektřina, abych musel vyházet mražák, nemohl čumět na internet, měl večer jen studenou vodu a svítil svíčkami?). Navíc spoustu spotřeby elektřiny mají na svědomí instituce, firmy, továrny.
Pokud by ale k tomu kolapsu skutečně došlo, organizátoři by to podle mě šeredně odskákali. Pokud by se to vůbec někdy dalo dokupy :) (viz seriál Revolution)
Co v rámci šetření vše na hodinu vypnout, nebo i to bude trestné?
Trestné to nebude, ale stejně to moc lidí neudělá a výsledek se viditelně neprojeví.
Takových akcí už bylo spousta, nikdy se to neprojevilo.
Ale nabádání typu "udělejte to a to, aby došlo takovéto pohromě" už trestné je (plánovaní a připrava pohromy páchaná ve skupině, pokud je organizátorů víc), i pokud "to a to" samo o sobě trestné není a třeba ani nejde spolehlivě prokázat. (Ale pokud se někdo přihlásí, že bude "to a to" páchat za účelem "pohromy" už trestné být může.)
Přičemž "to a to" klidně může být "vypnout na určenou hodinu všechny spotřebiče" a !pohroma! může být "výpadek dodávky elektřiny". Samozřejmě teda taky záleží, jak velkou motivaci bude mít někdo tohle řešit a jak velkou motivaci to naopak ututlat.
https://www.autoforum.cz/technika/baterie-tesel-degraduji-tak-rychle-ze-po-3-letech-zvladaji-jen-dve-tretiny-udavaneho-dojezdu-po-8-rocich-ve-velkem-odchazi/
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/recko-kvuli-obavam-z-pozaru-zakazalo-elektromobilum-vjezd-na-trajekty-pokud-nemaji-takrka-prazdnou-baterii
To ničemu nevadí, EU to odborně a odpovědně vyřeší jako vždy:
- vydá další dluhopisy - nebo-
- implementuje nařízení, že lithium není hořlavina
Co tam máš dál?
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válcem, který je v případě problémů vystrčí do moře? Také je dobrá šikmá plošina.
Zatím jsou lodě stavěné na auta obyčejná, která během plavby nepotřebují každé svůj hydraulický válec, šikmou plochu a hlídače, takže se jech na loď vejde víc

A zatím se nevyplácí snižovat kapacitu lodí jen proto, aby mohly vozit víc riskantních nákladů, tak se raději omezuje riziko už u zdroje, než až následky
Chudáci velryby a ostatní mořští živočichové. Nebylo by možné aby různá sebranka (jako třeba u nás Děti Země co úspěšně blokují stavbu dálnic protože by se na staveništích náhodou mohla vyskytovat hnízda hovniválů nádherných) začala dělat něco užitečného?
To by napřed museli nebo užitečnýho umět. Jenže to se na fildě neučí.
Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. Jak se jinak mohou "ekologicky" smýšlející občané dostat svým "ekologickým" vozem na dovolenou, na jakýkoliv ostrov např. ve Středozemním moři, aby tam mohli "ekologicky" působit na místní obyvatelstvo. Samozřejmé je, že tyto vozy budou dalším nařízením EU vyráběny jako nepotopitelné. Jen nechápu jak tyto vozidla vyráběná v Číně se dováží do Evropy. Vím, že je v přípravě železnice z Číny do Evropy, ale ta ještě nefunguje.
Něco k násilím vynucované elektromobilitě a současným problémům:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ani-sef-dvou-koncernovych-znacek-neveri-ze-vw-prijde-s-levnymi-elektromobily-za-500-az-620-tisic-kc-neni-to-mozne-rika/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily-skody-se-vratily-k-mezirocnim-prodejnim-propadum-jsou-to-nejhure-prodavane-skodovky-vubec/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sefka-gm-priznala-ze-prechod-na-elektricka-auta-zabere-dekady-je-pry-hrda-na-nabidku-benzinovych-aut/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-dal-meni-sve-plany-elektromobily-uz-nepovazuje-za-dar-z-nebes-ted-bude-rad-kdyz-je-kdokoli-proda-jakoukoli-cestou/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektricka-odnoz-volva-ktere-se-svedove-radeji-zbavili-dal-pada-ke-dnu-prisla-uz-o-95-procent-sve-hodnoty-priznava-diry-v-ucetnictvi/
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecke-automobilky-si-vykopaly-svuj-vlastni-hrob-priznava-zamestnanec-mercedesu-jsou-stale-min-konkurenceschopne/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-uz-kompletne-otocil-po-ohlaseni-ztraty-125-miliard-kc-na-elektromobilech-uz-hybridy-nema-za-prechodovou-technologii/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/500kw-stromove-nabijecky-v-dobe-kdy-site-kolabuji-kvuli-domacimu-nabijeni-dvacetinovym-vykonem-je-hezka-utopicka-iluze/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/byvaly-clen-predstavenstva-bmw-rika-ze-pokus-o-zakaz-spalovacich-aut-od-roku-2035-je-absolutne-naivni/
V současné a blízké době nejsou tyhle auta řešením pro všechny, ale mají už dnes spokojený uživatele a svou práci odvedou. A že se nehodí ke všemu, všem a za všech okolností? Inu, povídejte tohle v Bruseli...
Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodejné
Copak na to říká ekonomickej expert světové úrovně, Danuše Nerudová?
Určitě se na ně vymyslí nějaká dotace a budou se dovážet k nám. Stejně jsme smetiště Evropy tak o co jde.
Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie
Jů! To chci taky!
Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam
Jejda! Plánování, to by nám v EU šlo na jedničku. Ale pak ta realita. Ach jo. EU si vysnila cíl, ale lidí jí to kazí!
Další bombasticky titulek z Novinek:
Ale musime cist do konce. Tam zjistime, ze z 136 000 prodanych aut bylo necelych 5 000 elektromobilu (navic dotovanych). Neni to trochu malo, Antone Pavlovici?
https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-elektromobilu-v-cesku-stoupl-skoro-o-polovinu-i-diky-dotacim-40483721
Rozšiřování sítě dobíjecích stanic v Německu se zastavuje, bez zájmu o elektrická auta je nikdo nechce stavět
Zájem o elektromobily v Německu dosáhl nového dna, mezi 40 nejprodávanějšími auty není ani jeden elektrický model
- Soudruzi, co teď s tím? Nějaké návrhy?
- Dotace, dotace, dotace!
- To by šlo, vyřešeno!
https://debaty.net/discussions/3091337-evropska-unie-rozhodla-od-roku-2035-nekoupime-zadne-auto-se-spalovacim-motorem#r3151767
Že by přece jenom zdravý rozum začal vítězit? Není možná.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmou-elektromobily-a-postavi-se-za-ne-proc-by-meli/
Cituji začátek a konec, je to delší, kdo si to chce přečíst celé tak v odkazu.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-v-automobilovem-prumyslu-se-propousti-ve-velkem-40496232
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-parkovani-zdarma-pro-elektroauta-v-praze-konci-a-co-dalsi-mesta-40498046
Jen naivní jouda by si mohl myslet, že to bude na věčné časy. Elektrika i spalovák zabírají stejně místa, není důvod to osvobozovat od poplatků. Srovnal bych i placení na dálnicích.
Z diskuse k tomuhle:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-druhy-o-babisovi-a-fialovi.A241229_175924_p_cirkus_nef
Není potřeba nic zkoumat, už je to prozkoumáno. Tady:


https://www.databazeknih.cz/knihy/zakony-profesora-parkinsona-60197
Evropská Unie иди на хуй!
Aktivní blb je horší než třídní nepřítel.
Prý to platilo za komunistů.
https://www.blesk.cz/diskuse/1282415/1
Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhrála nad zdravým rozumem i nad požadavky trhu. Aneb poručíme trhu a dešti. Jsou různé cesty - návrat ke klasice a k menším autům, které byly díky regulacím také zrušeny. Ale jsou i alternativní cesty, jakou zvolilo např. AUDI:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sbohem-audi-nemci-po-prisernem-roce-dostali-genialni-napad-zachrani-se-vyraznym-zdrazenim-aut/