Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.

Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
čočík má nový video: https://www.youtube.com/watch?v=U4JM_I-hj1o&t=1533s Někde okolo 38:00 říká, ž…
RedMaX 12.11.2023 09:24
RedMaX
V USA nemuzes zakazovat auta. Hromadna doprava tam neni tak rozsirena (ani ve mestech) a navic mesta… nový
Jan Fiala 12.11.2023 13:51
Jan Fiala
Jen na dokreslení situace. https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-prestizni-studie-usa-lng-je-… nový
nerady 15.11.2023 19:59
nerady
Plynovody jsou špatné, tak holt LNG. A kdo by nahodou chtěl topit elektřinou, tak ta se vyrábí i v p… nový
Jan Fiala 15.11.2023 20:21
Jan Fiala
Milé děti, bylo jedno město, kde se lidé měli rádi, milovali čistou přírodu a mysleli na budoucnost.… nový
Pavel 25.01.2024 21:55
Pavel
Všechno by bylo v pořádku, kdyby elektřinu vyráběly třením liščího ocasu o ebonitovou tyč. Bohužel t… nový
nerady 26.01.2024 14:54
nerady
Ono by stačilo, kdyby si elektrické vozy pořizovali jen lidi s vlastní fotovoltaikou a auta používal… nový
L-Core 26.01.2024 18:00
L-Core
Zbohatlíci nebydlí v paneláku. Celý problém je že EU nutí do elektrických vozidel i ty nízkopříjmové… nový
nerady 26.01.2024 20:49
nerady
...kdyby elektřinu vyráběly třením liščího ocasu o ebonitovou tyč... Tak pozor!!! Do toho by měli c… nový
Yarda 26.01.2024 19:32
Yarda
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/veteran-srotovani-evropska-komise.A240129_142018_automoto_lo… nový
Yarda 31.01.2024 13:02
Yarda
Faktem je, že se Evropa všemi prostředky snaží omladit vozový park, jehož stáří v posledních letech… nový
Jan Fiala 31.01.2024 14:50
Jan Fiala
Nejhorší je že nebudeš moc jezdit ani na koni, jelikož také produkuje nebezpečné látky. Jsem pro to,… nový
nerady 31.01.2024 17:46
nerady
Tak si čtu rozhovor s ex-ministryní za ANO a jejich jedničkou do eurovoleb, Klárou Dostálovou, tady.… nový
L-Core 23.02.2024 10:11
L-Core
Spjujes 2 veci: 1 az se zbavime petikolky 2 az zase povladne ANO Bohuzel ta 2, pokud stale bude vla… nový
Jan Fiala 23.02.2024 19:36
Jan Fiala
Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. N… nový
Pavel 28.02.2024 12:17
Pavel
Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu… nový
Pavel 18.03.2024 08:05
Pavel
No jo, když o tom rozhodují jedinci, kteří vidí jen to, co chtějí a vůbec tomu nerozumí, ale mají tu… nový
Prasak 18.03.2024 12:52
Prasak
Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové,… nový
Pavel 21.03.2024 12:59
Pavel
Další variace na stejné téma: V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromob… nový
Pavel 28.04.2024 18:27
Pavel
Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elek… nový
Pavel 16.03.2024 18:16
Pavel
To ale nic nemeni na přitvrzování norem pro spalovací motory a ukončení jejich používání. Ve vysledk… nový
Jan Fiala 16.03.2024 18:56
Jan Fiala
No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli… nový
yYy 17.03.2024 10:11
yYy
Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to… nový
Jan Fiala 17.03.2024 11:47
Jan Fiala
Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší s… nový
ml1 27.03.2024 14:04
ml1
Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou cel… nový
nerady 27.03.2024 20:16
nerady
No to je teda materiál, europoslanec Peksa. Video na platformě stream.cz, asi 25 minut. Peksa: Auta… nový
Pavel 29.03.2024 18:29
Pavel
...Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenskýc… nový
Yarda 01.04.2024 06:41
Yarda
Ono to je možná v Unii na levačku, ale myslíš, že máme na to, abychom z Unie vystoupili? To je ekono… nový
Prasak 01.04.2024 17:08
Prasak
Ono by možná stačilo, kdyby se o tom začalo vážně mluvit. Že by se Eurosoudruzi začali bát o svá tep… nový
Yarda 01.04.2024 17:24
Yarda
Už kvůli tomu letos nebudu ignorovat EU volby a minimálně se podívám na kandidáty. Aby tam nebyli je… nový
Prasak 01.04.2024 19:48
Prasak
No výběr ti nezávidím. Heslo všech kandidátů je "Slibem nezarmoutíš" a výběr mezi Babišovcemi a Pěti… nový
nerady 01.04.2024 22:09
nerady
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vetsinu-domu-v-cesku-ceka-renovace-unie-urcila-… nový
Yarda 02.04.2024 08:50
Yarda
Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od… nový
Pavel 01.04.2024 22:59
Pavel
https://www.novinky.cz/diskuze/zahranicni-odejdete-z-eu-nepotrebujeme-putinovy-trojske-kone-nemecky-… nový
Yarda 09.04.2024 15:28
Yarda
Jistě, že to možné je. Stav se v Praze na ambasádě a poptej se po možnostech získání občanství. Pak… nový
L-Core 09.04.2024 17:45
L-Core
Pak už ho čeká jen ruský blahobyt a výsady. :-D nový
Araneus84 11.04.2024 21:48
Araneus84
Zbavíš se píčovin z Brusele, půjdeš jinam a narazíš na jiný kokotiny. Všude je prdel o dvou půlkách,… nový
Prasak 09.04.2024 17:55
Prasak
Doporučuji Kubu nebo Severní Koreu tam o EU určitě nic neuslyšíš.:-) nový
nerady 09.04.2024 21:16
nerady
Mimo EU je trebárs aj Švajčiarsko, Nórsko, USA, Japonsko, Nový Zéland.... a celá rada vyspelých kraj… nový
Hastrman 11.04.2024 23:27
Hastrman
On chtěl nějakou zemi kde se nechovají jako v EU. Samozřejmě, že jsem mohl nabídnout např. Indii , č… nový
nerady 11.04.2024 23:44
nerady
A pokracujeme, tentokrat u sousedu https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut… nový
Jan Fiala 16.04.2024 14:25
Jan Fiala
https://www.autozive.cz/nemecke-mesto-bez-proudu-kvuli-elektromobilum/? První německé město je bez… nový
Jan Fiala 29.04.2024 17:35
Jan Fiala
Co mi to jen připomíná? Dnešní zelení, stejně jako před léty komunisti zoufale řeší problémy, který… nový
Pavel 29.04.2024 19:24
Pavel
Moje babička žila od roku 1893 až do roku 1976 bez elektřiny a taky to vydržela.:-) Ono jde jen o zv… nový
nerady 29.04.2024 22:34
nerady
Takto yo driv fungovalo, vcetne toho, ze sis spoustu potravy zajistil sam. Zkus di to predstavit v d… nový
Jan Fiala 30.04.2024 04:12
Jan Fiala
Ono to jde i ve městech, koukni na fotky z Jugoslávie v obléhaném Bělehradě či někde na Ukrajině. Do… nový
nerady 30.04.2024 08:10
nerady
Hlavně, abys měl tu vodu odkud nosit. Pokud máš štěstí, můžeš si chytat vodu na balkoně, pokud nemáš… nový
Jan Fiala 30.04.2024 08:41
Jan Fiala
Za posledních cca 15 let jsem stavěl jeden sporák z šamotových cihel, jedny skládací kamna ze šamoto… nový
nerady 30.04.2024 09:50
nerady
Ježíšmarjá ty bys chtěl po zelených aby pracovali rukama? Vždyť by umřeli hlady!!! :-D:beer: nový
Yarda 30.04.2024 08:32
Yarda
To zní jako dobrý nápad ]:) nový
gilhad 30.04.2024 11:46
gilhad
Tak nam ten narust elektromobily pekne (diky dotacim) roste https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/do… nový
Jan Fiala 19.05.2024 09:41
Jan Fiala
Až začnou být problémy s elektřinou tak se to zase zruší.:-) nový
nerady 19.05.2024 10:08
nerady
Bez dotací by po tom neštěkl pes. A takhle si tu žijem. nový
Prasak 19.05.2024 11:45
Prasak
Nerudová: Elektroauta jsou jako kdysi chytré mobily. A zakazovaly se analogové? vmetl jí Mach Soudr… nový
Pavel 22.05.2024 21:56
Pavel
On nekdo ještě Danuši bere vážně? nový
Jan Fiala 23.05.2024 04:27
Jan Fiala
Ono těch exotů je tam víc a můžou se z toho GrýnDýlu posrat, jak ho nadšeně vítají. Svět se v pr*el… nový
Pavel 23.05.2024 09:22
Pavel
https://debaty.net/discussions/3080707-otazka-pohlavi-a-vubec#r3082505 nový
Yarda 23.05.2024 12:26
Yarda
Ford memi nazor na elektromobily a neni sam https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-fordu-kompletn… nový
Jan Fiala 24.05.2024 08:21
Jan Fiala
Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen el… nový
Pavel 27.05.2024 14:32
Pavel
Benzin i nafta brutálně zdraží, může to být přes 13 korun za litr. Do elektromobilů přesedneme ještě… nový
Pavel 27.05.2024 16:51
Pavel
Evropská Unie иди на хуй! nový
Yarda 27.05.2024 16:59
Yarda
Nezesileli, naopak planovane provadeji kroky. Elity + plebs, ktery na ne bude delat. Nebudes mit moz… nový
Jan Fiala 27.05.2024 17:42
Jan Fiala
U každé dřívější zaniklé civilizace nastal bod zlomu. Dříve to bylo kvůli změně klimatu, nebo válkám… nový
nerady 27.05.2024 22:45
nerady
Pokud by k tomu organizovanému elektrošoku opravdu došlo a opravdu by se síť zhroutila, nepochybně b… nový
L-Core 28.05.2024 07:37
L-Core
To vypadá jako argumentace před generální stávkou 27.listopadu. nový
Prim n.r. 28.05.2024 08:34
Prim n.r.
Tady si zase ňákej myslitel pouštěl hubu na špacír: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-… nový
Yarda 28.05.2024 09:09
Yarda
Co se týká té fluktuace, tak to je dáno vlastnictvím nemovitostí a tím pádem vazbou na určitý region… nový
nerady 28.05.2024 14:06
nerady
To už i zapnutí elektrické trouby je trestné, no kam jsme došli kdo to ví? nový
nerady 28.05.2024 13:59
nerady
To trestné opravdu není :) Psal jsem o tvé hypotetické organizované akci, která by způsobila kolaps… nový
L-Core 28.05.2024 14:33
L-Core
Co v rámci šetření vše na hodinu vypnout, nebo i to bude trestné?:-D nový
nerady 28.05.2024 18:03
nerady
Trestné to nebude, ale stejně to moc lidí neudělá a výsledek se viditelně neprojeví. Takových akcí u… nový
gilhad 29.05.2024 01:40
gilhad
Baterie Tesel degradují tak rychle, že po 3 letech zvládají jen dvě třetiny udávaného dojezdu, po 8… nový
Jan Fiala 01.06.2024 11:46
Jan Fiala
Řecko s okamžitou platností nakázalo, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají pří… nový
Jan Fiala 02.06.2024 09:27
Jan Fiala
To ničemu nevadí, EU to odborně a odpovědně vyřeší jako vždy: - vydá další dluhopisy - nebo- - impl… nový
Pavel 02.06.2024 11:04
Pavel
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válc… nový
nerady 05.06.2024 21:57
nerady
Zatím jsou lodě stavěné na auta obyčejná, která během plavby nepotřebují každé svůj hydraulický vále… nový
gilhad 06.06.2024 01:14
gilhad
nerady [109.81.119.xxx] @Jan Fiala, 05.06.2024 21:57#417 To je takový problém, nechávat ty elektrick… nový
Yarda 06.06.2024 09:41
Yarda
To by napřed museli nebo užitečnýho umět. Jenže to se na fildě neučí. nový
Prasak 07.06.2024 11:15
Prasak
Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. J… nový
nerady 07.06.2024 14:43
nerady
Něco k násilím vynucované elektromobilitě a současným problémům: https://www.autoforum.cz/predstave… nový
Pavel 05.06.2024 19:05
Pavel
Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodej… nový
Pavel 21.07.2024 18:02
Pavel
Určitě se na ně vymyslí nějaká dotace a budou se dovážet k nám. Stejně jsme smetiště Evropy tak o co… nový
nerady 21.07.2024 21:25
nerady
Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie J… nový
Pavel 30.07.2024 16:07
Pavel
Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam V meziročním srovnání kle… nový
Pavel 07.08.2024 12:21
Pavel
Další bombasticky titulek z Novinek: Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 pro… nový
Jan Fiala 11.08.2024 15:46
Jan Fiala
Rozšiřování sítě dobíjecích stanic v Německu se zastavuje, bez zájmu o elektrická auta je nikdo nech… nový
Pavel 13.08.2024 14:26
Pavel
https://debaty.net/discussions/3091337-evropska-unie-rozhodla-od-roku-2035-nekoupime-zadne-auto-se-s… nový
Yarda 13.08.2024 14:48
Yarda
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmo… nový
Yarda 18.08.2024 09:43
Yarda
Předpovědi, že přechod k elektromobilitě přinese v automobilovém sektoru nová pracovní místa, se nen… nový
Jan Fiala 11.11.2024 12:31
Jan Fiala
Devět let byly elektromobily v Praze osvobozeny od placeného parkování. S Novým rokem to skončí a po… nový
Jan Fiala 24.11.2024 11:37
Jan Fiala
Jen naivní jouda by si mohl myslet, že to bude na věčné časy. Elektrika i spalovák zabírají stejně m… nový
Prasak 24.11.2024 15:00
Prasak
Z diskuse k tomuhle: https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-d… nový
Yarda 30.12.2024 07:00
Yarda
https://www.blesk.cz/diskuse/1282415/1 nový
Yarda 01.01.2025 09:00
Yarda
Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhr… poslední
Jan Fiala 17.02.2025 10:15
Jan Fiala

čočík má nový video:

https://www.youtube.com/watch?v=U4JM_I-hj1o&t=1533s

Někde okolo 38:00 říká, že zapomněl, že je v Coloradu, tam mají vlaky zdarma, aby bylo čistější životní prostředí. Osobně ne, že bych z toho byl nadšenej po ekonomický stránce pro stát, ale ve výsledku ano, rozhodně mnohem lepší podpora ekologie než zakazování aut. Prostě se zvýhodní ten nejekologičtější způsob dopravy (narozdíl od ČR jsou vlaky elektrifikované) a rázem je vyřešeno.

Plynovody jsou špatné, tak holt LNG.
A kdo by nahodou chtěl topit elektřinou, tak ta se vyrábí i v plynových elektrárnách, které to LNG spaluji ve velkém. A navíc těm tepelným čerpadlářům tu elektřinu (na rozdíl od zbytku Evropy) zdražíme. Vlastně ne, protože to řekl sám velký signál. Sice zdražíme, ale lidi to nepoznají.

Milé děti, bylo jedno město, kde se lidé měli rádi, milovali čistou přírodu a mysleli na budoucnost. Všichni se v tom městě měli dobře, protože věděli, že nesmí používat fosilní paliva, protože..., protože..., no zkrátka místo nich na všechno používali jen elektřinu. A elektřinu v tom pohádkově krásném městě používali opravdu na všechno. Na vaření, topení, pro práci strojů i pro svoje auta.

Takový nádherný život to byl! Každý chtěl bydlet v takovém městě! Úplná pohádka, milé děti.

Nizozemská „Zelená pevnost” přestala zvládat nápor elektromobilů. Nabíjení je omezováno, řešení je v nedohlednu

Ono by stačilo, kdyby si elektrické vozy pořizovali jen lidi s vlastní fotovoltaikou a auta používali spíše na kratší cesty, ne na okružní cesty zimní Evropou. Pokud si pořídí Tesly padesát zbohatlíků z každého vchodu panelákového sídliště někde ve městě, problém je na světě :)

Faktem je, že se Evropa všemi prostředky snaží omladit vozový park, jehož stáří v posledních letech vlivem po sobě jdoucích krizí, vysoké inflace, růstu cen aut, ale i tlaku na rozšíření elektromobility roste.

To je omyl. EU (stejně jako další zájmové skupiny v ostatních částech světa) se snaží omezit mobilitu obyvatel tím, že jim znemožní si vozidlo pořídit. Spalovací se zakážou, případně se na ně uvalí takové daně, aby se jich lidi zbavovali, předražená elektro auta s životností 6 let si každý dovolit nebude moct.

Nejhorší je že nebudeš moc jezdit ani na koni, jelikož také produkuje nebezpečné látky. Jsem pro to, vrátit se k nosítkům, jako v pohádce Šíleně smutná princezna. Jsou vyrobené ze dřeva a pokud je nebudeš natírat tak se to bude ekologům líbit. No jako další krok uzákonit, že nosiči nosítek budou ekologové. Nic ekologičtějšího asi na individuální přepravu osob nepůjde vymyslet.:-)

Tak si čtu rozhovor s ex-ministryní za ANO a jejich jedničkou do eurovoleb, Klárou Dostálovou, tady.

…nebránila bych se nějakým motivacím na elektromobily. Ve městech bychom skutečně mohli zakázat vjezd aut se spalovacími motory nebo to nějak zpoplatnit…

Tak si říkám, jestli ti, kteří se těší, až tu zlou pětikolku konečně vystřídá vláda ANO a že bude líp, se netěší předčasně :-p

Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. Netýká se to jednoho města, ale oblasti. Nejde o zemi třetího světa, ale o Nizozemí.

Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.

Nizozemský operátor sítě Stedin, státní firma obsluhující Randstad, největší metropolitní oblast v zemi zahrnující i Amstredam, Rotterdam, Haag a právě Utrecht, totiž vzal ručník a hodil ho do ringu s tím, že není schopen dále garantovat soustavné dodávky elektrické energie ve špičkách, pakliže nedojde k úplné eliminaci části spotřeby v problematických časech. A uhádli jste, první na ráně jsou elektrická auta, kterých neustále přibývá a síť zatěžují masivními odběry v těch nejnevhodnějších momentech.

Další info je v článku. Kupředu levá, zpátky ni krok!

Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu nabíjení aut omezili, možná ho zakážou, popř. vykážou elektromobily z města

Utrechtská RTV informuje, že situace se stává stále více neudržitelnou a místní politici přemýšlí, jak nejefektivněji síti ulevit. Všechna řešení zahrnují omezení pro elektrická auta, která kvůli svým energetickým nárokům přináší v nizozemském prostředí náhlou a výraznou zátěž pro celou síť nejméně dvakrát denně - ráno a v podvečer. A i když jejich omezování je pochopitelně nepříjemné, politici nemají moc na výběr - pokud nechtějí, aby se síť skutečně zhroutila a nikdo neměl nic, musí snížit odběr elektřiny ve špičkách. A omezit auta se zdá být pořád přijatelnější než zakázat lidem vařit nebo topit.

Politici za PvdA (něco jako česká sociální demokracie) a ChristenUnie (něco mezi místní KDU-ČSL a TOP09), tedy žádní pravicově smýšlející lidé, ale součást levicově-progresivistické kliky, navrhují omezení vjezdu elektromobilů do města. Do centra Utrechtu je dnes jako ve správné „Zelené pevnosti” zakázáno jezdit s dieselovými auty, naopak elektromobily byly halasně vítány. A teď mají být pod tlakem okolností preferované benzinové motory, protože - když už nic jiného - aspoň neshodí síť? Není divu, že místní kroutí hlavou. Politici jim nejprve řekli, že mají na elektřinu, protože jen pak budou moci dál jezdit do města, a teď o 180 stupňů otočí?

Co mi to jen připomíná? Poručíme větru, dešti. Levice vyrobí uměle problém tam, kde není a pak si neví rady a nemá řešení.

Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina

Tohle je obzvlášť pikantní

Porsche nové centrum potřebuje, je asi 2,5krát větší než dosavadní dealerství, které padá na ústa. Má také nasmlouvané nové lidi, v dealerství má pracovat mezi 90 a 100 zaměstnanci, z nichž je víc jak polovina má nový kontrakt. Porsche je tak odhodláno nové středisko přece otevřít. Jak? S pomocí vlastních generátorů spalujících fosilní paliva.

Další variace na stejné téma: V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky

A není to zdaleka jediné překvapení, které politici lidem připravili. Po letech jejich tlačení do tepelných čerpadel je najednou od téhož odrazují, po letech zamezování zřizování přívodů plynu k nemovitostem mají být spásou hybridní kotle a plynové turbíny.

Operátoři dále vyzývají k tomu, aby lidé pokud možno co nejméně používali tepelná čerpadla k vytápění domů či ohřevu vody, ačkoli byli přesně tímto směrem roky tlačeni. Nově jsou prý lepší hybridní kotle pracující s plynem a elektřinou. Proč ne, chce se říci, pozadí znovu ukazuje, jak ohromně nekoncepční přístup odpovědných osob je. Kolega z mé nizozemské práce si před pár léty stavěl nový dům, chtěl v něm mít jako zálohu plynový kotel a nebylo mu s odvoláním na stavební zákon povoleno přivést si k domu novou plynovou přípojku. Takže když se sám chtěl chovat rozumně, bylo mu v tom zamezeno. A dnes mu operátoři poradí, aby používal kotel, který mu před pár lety bylo fakticky znemožněno používat?

Ta urputnost politiků napříč Evropou v prosazování nesmyslů mi připomíná úsilí (bývalé) politické strany Věci veřejné s přístupem: "My tu korupci vymýtíme, i kdybysme měli všechny podplatit!"

Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec

V pondělí 4. 3. vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba. Klíčová média si toho nevšimla: Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.

Nejlépe tak emisně vycházejí tradiční spalovací auta na benzín a naftu, e-auta obsadila předposlední místo, když emisně nejhorší je dle tohoto hodnocení pohon na tzv. šedý vodík vyráběný ze zemního plynu. Vedení EU tak obrací svou dosavadní politiku prosazování nulových emisí ve prospěch elektromobilů o 180 stupňů.

Jak trefně poznamenal německý ministr financí za liberální FDP Christian Lindner, za peníze německých datových poplatníků se utratilo do 18. prosince 2023, do konce dotací na elektromobily, v přepočtu přes 250 miliard korun, aby si bohatí Němci mohli s dotací koupit elektromobil jako 2. či 3 vůz do rodiny.

Článek stojí za přečtení.

No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli používať výlučne elektromobily (a ako to už konečne €urohujeri konštatovali - ani ony nie sú ekologicky "čisté"), ale pri normách by sa spaľováky používali ďalej, ale konštruktéri a výrobcovia by museli riešiť zníženie emisí, účinnosť motorov a používanie alternatívnych palív - napr. bionaftu, benzín s biozložkou (už sa používa, ale biozložky by sa pridávalo viacej a viacej). Okrem toho - ani likvidácia batérií z el.mobilov nie je taká jednoduchá, ako likvidácia spaľovacieho motora.

Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to drazsi nez stavajici paliva.
Zprisneni norem = nebudes schopny takovy motor vyrobit.
Povinne pridavani asistentu = zdrazeni aut.
Spolu s tim zavedou ekofasos zakaz vjezdu spalovacich aut do mest.

Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší se dostávají látky, které byly dlouhá léta kdesi ukryté). Dneska jsou to prakticky všechny. To že se benzín i nafta dají vyrobit i jinak než z ropy, uhlí atd je pravda. Ale zatím nikdo nepřišel na to, jak to vyrobit za rozumnou cenu. Kromě toho tady máme moderní motory, které jsou na složení paliva citlivé (právě tím, jak jsou přesně seřízené na nejvyšší účinnost). To neni ruský motor, který bylo možné provozovat na cokoliv (ovšem s příšernou spotřebou).
Asi před dvěma roky jsem někde viděl prezentaci postupu, kterým se z odpadu (hlavně plastového) vyrábí olejovitá tekutina, něco jako nafta, co se dá po drobné úpravě použít pro motory. To ale taky neni moc čisté, protože plasty jsou z ropy a je to zase fosilní uhlík.
Nedávno jsem někde slyšel o barevném odlišení vodíku, přičemž ten zelený měl být z elektřiny z obnovitelných zdrojů (kromě toho měl být nějaký modrý, šedý, červený, růžový a co já vím jaké ještě). Byl u toho obrázek nějakého bublajícího zařízení. Ale tady to s účinností není nic moc, voda je vodivá (a co teprve mořská; destilku tam budou lít těžko), takže spousta elektřiny přijde nazmar tím, že namísto aby rozbíjela chemickou vazbu tak prostě jen projde a promění se v teplo. Další teplo vznikne při stlačování, ale to neni takový problém, to si při expanzi ten vodík zase vezme zpět (jen na jiném místě). Asi by mělo smysl takové výrobny vodíku kombinovat s výrobnou tepla. A potom palivový článek zase nemá nijak oslnivou účinnost, nevím, kam se posunula technika, ono o tomto se taktně mlčí, ale dřív platilo, že je mnohonásobně výhodnější ten vodík spálit (spalovací motor se dá vyrobit i na vodík) něž z něj dělat elektřinu.
Z elektromobilu se zatím má za to, že se baterie budou nějakou dobu používat v BES (bateriové úložiště) pro vyrovnávání výkyvů výroby a spoteby, kde jěště nějakou dobu poslouží, ale na tu likvidaci stejně dřív nebo pozdějc dojde. Výrobky dneška jsou odpadky budoucnosti.
Ale pořád tvrdím, že osobní auta jsou to nejmenší. Co nákladní auta, autobusy, vlaky, letadla, pracovní stroje, to vše má daleko větší výkony, než nějaký osobák, kde to je spíš otázka přestřelené ceny takových automobilů. Na ropu jede tolik věcí, že si to ani neumíme představit. A rok 50 (že to nebude 40 už víme jistě, možná to posunou na 70) se nezadržitelně blíží.

Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou celosvětově jen jednotky
procent. EU nás svojí politikou ohledně emisí vede do záhuby. Nic víc k tomu není potřeba dodávat.

...Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.

IMHO tohle je asi lidem jejichž IQ je vyšší než dnešní datum jasné. Ale to nevadí, hlavně že je za co a proti něčemu jinému "bojovat". Za tučné peníze pro "bojovníky". Z našich daní.
3-[:x:
Navrhuji začít od podlahy. CZexitem.
C. & K. Slavná Evropská Ůnyje je v současnosti totiž úplně jinde než ta co jsme do ní s velkým nadšením vlezli (já už jsem byl tehdy proti).
:beer:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vetsinu-domu-v-cesku-ceka-renovace-unie-urcila-do-kdy-je-chce-bez-emisi-248544

...Statisíce obytných domů potřebují zateplit. Aby se tak do roku 2050 stalo, rychlost renovací se musí ztrojnásobit. Jinak Česko nesplní požadavky na energetickou náročnost budov, které stanovuje Evropská unie...

Evropská Unie иди нахуй! V té době už budu čuchat k fialkám zdola.

Upravený vtip "O Zlatou mříž":

Budujeme Green Deal.
Svou prací.
Pro své potomky.
Ti haranti si nic lepšího nezaslouží.

3-[

Z diskuse pod tím článkem:

...Až půjde tzv. z tlustého do tenkého, tak volby vyhraje ta strana, co bude mít v programu na předním místě referendum o vystoupení z EU, pokud se tedy do té doby EU sama nerozpadne a nebo jí neopustí většina států a zůstane v podobě jejího původního složení v době vzniku...

Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy

Jak informuje Financieel Dagblad, stále více spotřebitelů elektrické energie v Nizozemsku dostává od operátorů sítí výhrůžné dopisy, kterými jsou peskování za každý větší než domluvený odběr elektrické energie. Dodavatelé by za takových okolností měli být rádi, dostanou peníze na víc za větší množství prodané elektřiny, pokud je ale té málo a kapacita sítě nestačí na její distribuci, je jakýkoli výkyv nežádoucí. Firemní zákazníci jsou tak výslovně varování, že pokud se vysoké odběry budou opakovat a způsobí přetížení elektrické sítě, ponesou za to odpovědnost s veškerými finančními důsledky.

Při současných omezeních elektrické sítě není reálné dál postupovat standardními cestami, takže van Antwerpen zvažuje tři alternativy: Nizozemskou výrobu přestěhovat do USA, kde už firma také působí, koupit si obří baterii a vyrovnávat odběry skrze ní anebo koupit dieselový či plynový generátor. První je složité a pro něj osobně nežádoucí, druhé drahé a neudržitelné, takže...

On chtěl nějakou zemi kde se nechovají jako v EU. Samozřejmě, že jsem mohl nabídnout např. Indii , či jakoukoliv zemi v Africe, ale já to dal jako nadsázku, s tím že v těchto zemích o EU ani neuslyší. V těch co jsi jmenoval také prosazují například elektromobilitu jako v EU.

A pokracujeme, tentokrat u sousedu

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966

Příliš mnoho elektroaut a tepelných čerpadel. V německém Oranienburgu kolabuje elektrická síť

Přibývání tepelných čerpadel a zvýšení počtu elektrických aut dovedly německé rychle rostoucí město Oranienburg ke kolapsu elektrické sítě, píše web týdeníku Focus. Odborníci varují, že je to začátek dominového efektu, a totéž hrozí nejen Německu, ale i mnohým dalším evropským městům.

To jen zelene mozky to stale nevidi a budou tlacit tepelna cerpadla a elektroauta. Dokud bude vznikat elektrina v zasuvce, tak se nic nezmeni.

https://www.autozive.cz/nemecke-mesto-bez-proudu-kvuli-elektromobilum/?

První německé město je bez proudu kvůli elektromobilům.

Město Oranienburg severně od Berlína s téměř 50 000 obyvateli tak již informovalo Spolkovou síťovou agenturu, která je podřízena ministerstvu hospodářství Roberta Habecka, že v jeho vysokonapěťové elektrické síti již není dostatek energie pro zásobování dalších domácností nebo dokonce firem. Stalo se tak prvním městem v Německu, které vyhlásilo stav nouze.
Důsledkem čehož se nové registrace nebo nová zvýšení výkonu domovních přípojek již neschvalují. Nebudou žádná nová tepelná čerpadla ani žádné další nabíječky elektromobilů. A co je zřejmě nejhorší: dokonce ani nové obchodní a průmyslové oblasti nelze připojit k síti a zásobovat elektřinou.

Moje babička žila od roku 1893 až do roku 1976 bez elektřiny a taky to vydržela.:-)
Ono jde jen o zvyk. Žiješ od slunka do slunka. V zimě jdeš spát strašně brzo, jelikož topíš v kamnech tak když nemáš uhlí několikrát za noc vstaneš a jdeš přiložit (nemluvím o dnešních kamnech ale o sporáku v kuchyni na kterém se vařilo a byla tam otevřená trouba, aby to ten kamenný dům alespoň trochu vytopil). Petrolejku zapaluješ jen když je to opravdu potřeba. Jediná vymoženost byla poslech tranzistorového rádia od poloviny 60 let. V ostatních místnostech kde se trvale netopí, když venku mrzne máš ráno na lavoru ledovou krustu. Kdo nezažil tak nepochopí. Jistě jde zeleným o tuto romantiku. Ráno nakrmit dobytek, podojit, zpracovat mléko, vykydat stáj, zapřáhnout koně, naložit na vůz ručně hnůj, jet na pole a tam ho ručně rozházet, vrátit se k obědu a sníst brambory na loupačku, no a odpoledne v tom můžeš pokračovat. Když se vrátíš vyčistíš vůz od hnoje, vyhřebelcuješ koně, dáš jim do žlabu, podojíš krávy a tak to jde den za dnem i o sobotách a nedělích. No prostě romantika jak vyšitá a kdo by to ze zelených nechtěl.:-D

Ono to jde i ve městech, koukni na fotky z Jugoslávie v obléhaném Bělehradě či někde na Ukrajině. Do paneláku dáš dovnitř kamna, vysklíš jedno okno, protáhneš plechovou záplatou kouřovod a topíš. Horší je to s vodou, kterou musíš nosit kdo ví do jakého patra, jelikož výtahy nejezdí. :-)

Hlavně, abys měl tu vodu odkud nosit. Pokud máš štěstí, můžeš si chytat vodu na balkoně, pokud nemáš, tak prostěradlo z okna a ždímat.
Srovnáváš nesrovnatelné. Když vezmeš obléhaný Bělehrad, tak se tam většinou topilo tuhými palivy. Dnes plyn, elektřina nebo rovnou teplovody (parovody). Těžko asi najdeš kamna po bazarech a sběrných dvorech pro většinu města.

Za posledních cca 15 let jsem stavěl jeden sporák z šamotových cihel, jedny skládací kamna ze šamotových cihel a jeden bubínek z ocelové roury o průměru 35 cm. Mezi tím jsem koupil mini litinová kamna "Karlík" vyráběná v Polsku, která jsem si musel dodělat doma (klasické socialistické DoDo, vybrušoval jsem tam flexou drážky aby to sedělo a předělával zavírání dvířek). S pomocí svářečky, vrtačky, flexi a příslušného materiálu si kamna bez problému postavím. V Bělehradě také stavěli minomety z trubek od veřejného osvětlení.:-)
Ještě jedna poznámka. Když nepůjde ta elektřina, tak mám doma dostatek plátků do pilky na železo, dostatek majzlíků a kladiv, ruční prsní vrtačku, akorát tu svářečku na kliku nemám.:-D

Tak nam ten narust elektromobily pekne (diky dotacim) roste

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/prodej-elektromobilu-se-zvysuje-pomohl-program-pro-podnikatele-349352

Obecně jsou v rámci programu Záruka Elektromobilita nejvíc poptávané modely značky Tesla, následuje Volvo a Škoda Auto. „V rámci těch žádostí evidujeme 1700 vozidel, což v programu ukazuje na to, že to nejsou žádné flotilové žádosti, že se jedná ve většině případů o žádosti o jedno vozidlo,“ uvedl předseda představenstva Národní rozvojové banky Tomáš Nidetzký.

Podnikatel si poridi diky dotacim domu jeden elektromobil na popojizdeni.

Na české silnice v roce 2023 vyjelo 6 640 nových osobních elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 70,6 %.

Jen dodam, ze ten pocet tvori 3% nakupu novych aut.

Ford memi nazor na elektromobily a neni sam

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-fordu-kompletne-otocil-nejenze-si-neni-jisty-ze-elektromobily-jsou-jedina-budoucnost-oznacil-je-za-priserne-reseni

Pouhé tři roky stačily nejvyššímu šéfovi Ford Motor Company, aby se z člověka, který je schopný podpořit vizi jen a pouze elektrické nabídky automobilky, změnil v pochybovače schopného aspoň v některých případech označit elektromobily za příšernost.

Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen elektromobily je prý „šílenství”

...
Je neuvěřitelné, že takový zákaz vůbec přišel, zkušení technici a vývojáři jsou ale už proto přesvědčeni, že bude zrušen o mnoho dřív, než má začít platit. A cestu k tomu mohou nalajnovat už letošní volby do Evropského parlamentu. Jejich výsledky v Česku toho asi moc nezmění (čímž neříkáme, že nemáte jít volit - jděte), Němci se ale mohou stát rozhodující hybnou silou. A hned několik tamních stran o zrušení zákazu usiluje. Vedle AfD je to možná i překvapivě tradičnější CDU/CSU, jejíž dopravní expert a šéf výboru pro dopravu v dnešním Bundestagu Christoph Ploss dal rozhovor německému Focusu. A ani na chvíli nenechal nikoho pochybovat, že CDU zákaz nechce a udělá vše pro jeho zrušení v nejbližším možném termínu.

„V současné době vidíme jak v Bruselu, tak v německé politice stále více ideologických a plánovaných ekonomických směrnic o tom, která technologie by se měla kde používat,” říká dále s tím, že CDU chce zrušit podobné nařizování napříč obory. V případě dopravy pak dodává, že není problém vyrábět syntetická paliva efektivně ani ve velkém měřítku, stačí nehledět pouze na možnosti Německa či Evropy. Pokud není problém dovážet baterie z Číny, proč by měl být problém dovážet syntetická paliva z Chile? Potíž je jen v tom, že v principu to samé je u favorizované cesty přehlíženo jako bezproblémové, zatímco u té upozaďované je to zveličované jako čára přes rozpočet.

Božínku, tak z toho bude mít Nerudová pupínky, viz https://www.stream.cz/cnn-prima-news/nerudova-elektroauta-jsou-jako-kdysi-chytre-mobily-a-zakazovaly-se-analogove-vmetl-ji-mach-65005668#

Benzin i nafta brutálně zdraží, může to být přes 13 korun za litr. Do elektromobilů přesedneme ještě rádi

Autorem článku je Vladimír Pikora a popisuje co nás čeká; ne to, s čím souhlasí.

Benzin a nafta brutálně zdraží. Objevují se názory, že to bude až o 13 korun za litr. Všichni nakonec dobrovolně a rychle přejdou na elektrické vozy. Rok 2035 k zákazu spalovacích motorů nebude ani nutný.

V dubnu letošního roku totiž Evropský parlament odhlasoval, že vznikne nový druh emisních povolenek, které budou uvaleny na mnoho lidských aktivit, kde vzniká uhlík a mezi ně patří i automobilová doprava. Od roku 2027 tak bude dražší benzin i nafta.

Jestli si ale myslíte, že zdražením dopravy končíme, mýlíte se. Emisní povolenky budou i na vytápění budov či na leteckou dopravu. To přinese vysokou inflaci. Dnes nelze odhadnout o kolik, protože nikdo netuší cenu povolenek, ale bude toho hodně

To mi řekněte, to už v té EU zešíleli úplně? Zlikvidujeme si průmysl, dopravu, pozavíráme funkční elektrárny, zvýšíme inflaci, přerozdělíme peníze, obyvatelstvo EU plánovaně zchudne.

U každé dřívější zaniklé civilizace nastal bod zlomu. Dříve to bylo kvůli změně klimatu, nebo válkám, nebo nemocem. Jelikož nás Covid 19 nezlikvidoval tak politici hledají další cesty. Střední třídu díky emisním povolenkám a daním postupně zlikvidují a ten komunismus pro 90% obyvatel konečně zavedou. Jelikož jsem už déle v důchodu a pamatuji dobře socialismus, tak mě nyní upoutala jedna kniha, kde starší pán vysvětluje mladé holce jak to bylo před rokem 1990. V té době měl každý občan starší 15 let občanský průkaz, jenž měl asi 30 stránek. V jeho polovině začínaly stránky pro razítko zaměstnavatele. Pokud tam razítko nebylo, tak byl člověk příživník a mohl dostat až tři roky vězení. Nyní když "nemáš razítko" tak zajdeš na pracovní úřad a dostaneš finanční podporu. No a politici na to ty peníze někde musí najít. U bohatých si to netroufnou, jelikož díky jejich penězům vládnou, tak to odnese střední třída. Ještě je možná občanská neposlušnost, ne běhat někde po náměstích, ale ať v jeden okamžik všichni občané zapnou naplno všechny elektrické spotřebiče v jednu hodinu a až se všechno v Praze díky kleknutí elektrické sítě zastaví, tak je to snad probudí.:-)

Pokud by k tomu organizovanému elektrošoku opravdu došlo a opravdu by se síť zhroutila, nepochybně by byli organizátoři pohnáni před soud a dokážu si představit zisk dlouholetých pobytů v nápravných zařízeních. Ne kvůli tomu, že Mařka se nemohla dívat na Píčaře v sadu

Ordinace v růžové zahradě

, ale kvůli klidně miliardovým ztrátám firem, bank, případně kvůli ztrátám na životech, které si snadno dokážu představit.

Koukni na § 311 Trestního zákoníku.

Tady si zase ňákej myslitel pouštěl hubu na špacír:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-komentar-vitejte-v-cesku-v-zemi-v-zone-beta-252652

Minulý týden měl ekonom David Marek vynikající přednášku v krásné aule v budově ČNB, na akci Congress CFO, tedy konferenci pro české finanční ředitele....

Co tohle?
https://m.loupak.fun/video/srandicky/19281-expert-ve-firme
:-D:-(3-[:x::beer::beer::beer:

Někde jsem stáhnul citát:

Bůh seslal na lidstvo choleru, mor, neštovice, několik světových válek, AIDS, fašismus, komunismus, a nic nepomohlo.
Tak vymyslel ISO 9000.

To trestné opravdu není :)

Psal jsem o tvé hypotetické organizované akci, která by způsobila kolaps energetické sítě. V reálu to není možné, lidi se na to nenechají zlanařit (proč bych tam činil, aby mi pak hodiny/dny nešla elektřina, abych musel vyházet mražák, nemohl čumět na internet, měl večer jen studenou vodu a svítil svíčkami?). Navíc spoustu spotřeby elektřiny mají na svědomí instituce, firmy, továrny.

Pokud by ale k tomu kolapsu skutečně došlo, organizátoři by to podle mě šeredně odskákali. Pokud by se to vůbec někdy dalo dokupy :) (viz seriál Revolution)

Trestné to nebude, ale stejně to moc lidí neudělá a výsledek se viditelně neprojeví.
Takových akcí už bylo spousta, nikdy se to neprojevilo.

Ale nabádání typu "udělejte to a to, aby došlo takovéto pohromě" už trestné je (plánovaní a připrava pohromy páchaná ve skupině, pokud je organizátorů víc), i pokud "to a to" samo o sobě trestné není a třeba ani nejde spolehlivě prokázat. (Ale pokud se někdo přihlásí, že bude "to a to" páchat za účelem "pohromy" už trestné být může.)

Přičemž "to a to" klidně může být "vypnout na určenou hodinu všechny spotřebiče" a !pohroma! může být "výpadek dodávky elektřiny". Samozřejmě teda taky záleží, jak velkou motivaci bude mít někdo tohle řešit a jak velkou motivaci to naopak ututlat.

Řecko s okamžitou platností nakázalo, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají přístup na trajekty pouze ve chvíli, kdy je maximální kapacita jejich paketů využita nanejvýš z 40 procent. Posádky lodí totiž nemají dostatečné znalosti a vybavení na uhašení případného požáru, čemuž se vážně nelze divit, když při zásazích u elektromobilů mnohdy přijdou ke zdravotní újmě i profesionálové.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/recko-kvuli-obavam-z-pozaru-zakazalo-elektromobilum-vjezd-na-trajekty-pokud-nemaji-takrka-prazdnou-baterii

Zatím jsou lodě stavěné na auta obyčejná, která během plavby nepotřebují každé svůj hydraulický válec, šikmou plochu a hlídače, takže se jech na loď vejde víc :-D
A zatím se nevyplácí snižovat kapacitu lodí jen proto, aby mohly vozit víc riskantních nákladů, tak se raději omezuje riziko už u zdroje, než až následky :-D

nerady [109.81.119.xxx] @Jan Fiala, 05.06.2024 21:57#417
To je takový problém, nechávat ty elektrická auta u nějakého "nouzového" výjezdu s hydraulickým válcem, který je v případě problémů vystrčí do moře?

Chudáci velryby a ostatní mořští živočichové. Nebylo by možné aby různá sebranka (jako třeba u nás Děti Země co úspěšně blokují stavbu dálnic protože by se na staveništích náhodou mohla vyskytovat hnízda hovniválů nádherných) začala dělat něco užitečného?

Pak tedy nezbývá než elektromobily vyrábět jako obojživelníky a okamžitě to schválit pro celou EU. Jak se jinak mohou "ekologicky" smýšlející občané dostat svým "ekologickým" vozem na dovolenou, na jakýkoliv ostrov např. ve Středozemním moři, aby tam mohli "ekologicky" působit na místní obyvatelstvo. Samozřejmé je, že tyto vozy budou dalším nařízením EU vyráběny jako nepotopitelné. Jen nechápu jak tyto vozidla vyráběná v Číně se dováží do Evropy. Vím, že je v přípravě železnice z Číny do Evropy, ale ta ještě nefunguje.:-D

Něco k násilím vynucované elektromobilitě a současným problémům:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ani-sef-dvou-koncernovych-znacek-neveri-ze-vw-prijde-s-levnymi-elektromobily-za-500-az-620-tisic-kc-neni-to-mozne-rika/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily-skody-se-vratily-k-mezirocnim-prodejnim-propadum-jsou-to-nejhure-prodavane-skodovky-vubec/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sefka-gm-priznala-ze-prechod-na-elektricka-auta-zabere-dekady-je-pry-hrda-na-nabidku-benzinovych-aut/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-dal-meni-sve-plany-elektromobily-uz-nepovazuje-za-dar-z-nebes-ted-bude-rad-kdyz-je-kdokoli-proda-jakoukoli-cestou/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektricka-odnoz-volva-ktere-se-svedove-radeji-zbavili-dal-pada-ke-dnu-prisla-uz-o-95-procent-sve-hodnoty-priznava-diry-v-ucetnictvi/

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecke-automobilky-si-vykopaly-svuj-vlastni-hrob-priznava-zamestnanec-mercedesu-jsou-stale-min-konkurenceschopne/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-uz-kompletne-otocil-po-ohlaseni-ztraty-125-miliard-kc-na-elektromobilech-uz-hybridy-nema-za-prechodovou-technologii/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/500kw-stromove-nabijecky-v-dobe-kdy-site-kolabuji-kvuli-domacimu-nabijeni-dvacetinovym-vykonem-je-hezka-utopicka-iluze/

https://www.autoforum.cz/predstaveni/byvaly-clen-predstavenstva-bmw-rika-ze-pokus-o-zakaz-spalovacich-aut-od-roku-2035-je-absolutne-naivni/

V současné a blízké době nejsou tyhle auta řešením pro všechny, ale mají už dnes spokojený uživatele a svou práci odvedou. A že se nehodí ke všemu, všem a za všech okolností? Inu, povídejte tohle v Bruseli...

Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodejné

... Průzkum totiž zjistil, že se elektrické ojetiny staly tak neprodejnými, že o nich přesně tak hovoří už většina dealerů. A ještě větší část z nich je odmítá vykupovat zcela v obavě, že by je neprodali vůbec, popř. jen za cenu neakceptovatelné ztráty.

Copak na to říká ekonomickej expert světové úrovně, Danuše Nerudová?

Zajímavá situace v Británii: Frustrace z nabíjení: Lidé se bijí o nabíječky, pomáhat musí policie

Jeden z majitelů elektromobilů řekl online verzi britských novin Daily Mail: „Někdy vstávám kolem čtvrté nebo páté hodiny ráno, abych nabíjel auto, protože vím, že bude během dne přeplněno.“ 72letý muž dodal, že je tak unavený, že své elektrické vozidlo – MG – vrátí kvůli stresu z nabíjení a vrátí se k naftovému autu, které měl předtím, protože s ním je to jednodušší. „Budím se uprostřed noci, abych si nabil auto a nevystavuji se tak riziku dlouhých front na nabíjecích stanicích před cestou do práce v ranní špičce.“ Ray Lee, řidič Uberu, dodal pro magazín, že se mu stává, že musí čekat hodinu až hodinu a půl, než se dostane k nabíjecí stanici.

Jů! To chci taky!

Někomu se může taková informace zdát jako „přitažená za vlasy“, respektive hoax. Pro Brity je však ve skutečnosti vážným problémem, o kterém psal v poslední době například již zmiňovaný Daily Mail, Metro, deník The Sun, internetový portál GBNews, server FleetAlliance a mnohá další média. Pro tuto situaci se dokonce začal používat termín „charging rage“, což bychom volně a diplomaticky mohli přeložit jako „frustrace z nabíjení“. Ta ústí nejen do vzájemných konfliktů mezi řidiči, čekajícími na nabíjení svého elektromobilu, ale také do útoků na obsluhu veřejných nabíjecích stanic.

Konec euforie: V Německu radikálně klesl prodej elektromobilů a nejen tam

V meziročním srovnání klesl prodej elektromobilů v Německu až o 37 procent, zatímco prodej aut se spalovacími motory o 7 procent vzrostl.

Tržní podíl elektromobilů v Německu klesl v červenci podle EY na necelých 13 % z 20 % v předchozím roce. Přitom podle očekávání automobilek měl výrazně růst. Prodej elektromobilů přitom neklesl minulý měsíc jen v Německu, ale například i ve Švédsku, které patří k zemím, kde se elektrická auta dosud prodávala velmi dobře. A také nejde o zanedbatelný pokles – v meziročním srovnání je podle Mobility Sweden na úrovni 15 procent. Ve Švýcarsku jejich prodej poklesl v červenci až o 19 procent.

Jejda! Plánování, to by nám v EU šlo na jedničku. Ale pak ta realita. Ach jo. EU si vysnila cíl, ale lidí jí to kazí!

Další bombasticky titulek z Novinek:

Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 procent na 4987 aut.

Ale musime cist do konce. Tam zjistime, ze z 136 000 prodanych aut bylo necelych 5 000 elektromobilu (navic dotovanych). Neni to trochu malo, Antone Pavlovici?

Celkový prodej nových aut bez ohledu na pohon na českém trhu vzrostl za sedm měsíců letošního roku meziročně o 3,8 procenta na 136 673 vozů.

https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-elektromobilu-v-cesku-stoupl-skoro-o-polovinu-i-diky-dotacim-40483721

https://www.autoforum.cz/predstaveni/cadillac-rika-ze-zakaznici-vrcholnych-spalovacich-modelu-prijmou-elektromobily-a-postavi-se-za-ne-proc-by-meli/
Cituji začátek a konec, je to delší, kdo si to chce přečíst celé tak v odkazu.

...Problém po mém soudu přišel až později - když středobodem zájmu mnoha firem přestal být zákazník.... Je to jasné jako facka, přesto pro stále více firem neznamenáte jako zákazník prakticky vůbec nic.
.... A když to začne promlouvat do produktu, už nejde o pár setin eurocentu na kuse, už jde o samotnou jeho prodejnost, už jde o kejhák...

:-(

Devět let byly elektromobily v Praze osvobozeny od placeného parkování. S Novým rokem to skončí a poplatky se zvednou i pro sdílená auta. Ačkoliv ještě stále zbývá schválit detaily, jednotlivé městské části už řidičům prodávají parkovací oprávnění. Podobnou cestou se vydalo Brno. Jinde výhody při parkování pro elektromobily zatím zůstávají.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-parkovani-zdarma-pro-elektroauta-v-praze-konci-a-co-dalsi-mesta-40498046

Z diskuse k tomuhle:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/dva-uvodniky-na-konec-roku-to-je-ten-druhy-o-babisovi-a-fialovi.A241229_175924_p_cirkus_nef

To by zasloužilo vědeckého zkoumání. Jak se EU stala nedemokratickým spolkem.

Není potřeba nic zkoumat, už je to prozkoumáno. Tady:
https://www.databazeknih.cz/knihy/zakony-profesora-parkinsona-60197
:-(:beer:

Evropská Unie иди на хуй!

Aktivní blb je horší než třídní nepřítel.
Prý to platilo za komunistů.

Automobilky mají problém s přežitím po tom, co je natlačila EU do výroby elektroaut. Idelologie vyhrála nad zdravým rozumem i nad požadavky trhu. Aneb poručíme trhu a dešti. Jsou různé cesty - návrat ke klasice a k menším autům, které byly díky regulacím také zrušeny. Ale jsou i alternativní cesty, jakou zvolilo např. AUDI:

Jose Miguel Aparicia, šéf britského zastoupení značky AUDI, který http://www.autoexpress.co.uk/audi/365883/audi-focus-luxury-posher-a8-and-new-suv-flagship Auto Expressu] řekl, že automobilka zvolí jinou cestu ven: „Výrazně zdraží svá auta,” doslova toto řekl Aparicio. V tu chvíli už jí bude jedno, že jich prodává míň, bude jich dokonce prodávat ještě míň než dnes, ale jde tu přece o zisk, ne? A to bude fungovat, protože míň aut za vyšší cenu znamená vyšší marži a klidně větší zisk.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sbohem-audi-nemci-po-prisernem-roce-dostali-genialni-napad-zachrani-se-vyraznym-zdrazenim-aut/

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru