Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem
Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem
Tak už jim je*lo úplně. Jako by nestačila zkušenost s "poručíme větru, dešti". Ne, fakt si lidstvo musí projít sebezkázou, jinak asi rozum nedostane.
Přechod komplet na elektroauta má tolik potíží, technických, finančních, sociálních, společenských..., že jeden neví, kde začít.
čočík má nový video:
https://www.youtube.com/watch?v=U4JM_I-hj1o&t=1533s
Někde okolo 38:00 říká, že zapomněl, že je v Coloradu, tam mají vlaky zdarma, aby bylo čistější životní prostředí. Osobně ne, že bych z toho byl nadšenej po ekonomický stránce pro stát, ale ve výsledku ano, rozhodně mnohem lepší podpora ekologie než zakazování aut. Prostě se zvýhodní ten nejekologičtější způsob dopravy (narozdíl od ČR jsou vlaky elektrifikované) a rázem je vyřešeno.
V USA nemuzes zakazovat auta. Hromadna doprava tam neni tak rozsirena (ani ve mestech) a navic mesta pro prsi dopravu nejsou moc zarizena. A o okoli mest ani nemluvim
Jen na dokreslení situace.
https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-prestizni-studie-usa-lng-je-pro-zemi-emisne-mnohem-horsi-nez-spalovani-uhli-30776#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Plynovody jsou špatné, tak holt LNG.
A kdo by nahodou chtěl topit elektřinou, tak ta se vyrábí i v plynových elektrárnách, které to LNG spaluji ve velkém. A navíc těm tepelným čerpadlářům tu elektřinu (na rozdíl od zbytku Evropy) zdražíme. Vlastně ne, protože to řekl sám velký signál. Sice zdražíme, ale lidi to nepoznají.
Milé děti, bylo jedno město, kde se lidé měli rádi, milovali čistou přírodu a mysleli na budoucnost. Všichni se v tom městě měli dobře, protože věděli, že nesmí používat fosilní paliva, protože..., protože..., no zkrátka místo nich na všechno používali jen elektřinu. A elektřinu v tom pohádkově krásném městě používali opravdu na všechno. Na vaření, topení, pro práci strojů i pro svoje auta.
Takový nádherný život to byl! Každý chtěl bydlet v takovém městě! Úplná pohádka, milé děti.
Nizozemská „Zelená pevnost” přestala zvládat nápor elektromobilů. Nabíjení je omezováno, řešení je v nedohlednu
Všechno by bylo v pořádku, kdyby elektřinu vyráběly třením liščího ocasu o ebonitovou tyč. Bohužel tato výroba elektřiny je opomíjena i když každý kdo je dostatečně starý se jí učil na základní škole.
Ono by stačilo, kdyby si elektrické vozy pořizovali jen lidi s vlastní fotovoltaikou a auta používali spíše na kratší cesty, ne na okružní cesty zimní Evropou. Pokud si pořídí Tesly padesát zbohatlíků z každého vchodu panelákového sídliště někde ve městě, problém je na světě :)
Zbohatlíci nebydlí v paneláku. Celý problém je že EU nutí do elektrických vozidel i ty nízkopříjmové skupiny.
Tak pozor!!! Do toho by měli co mluvit spolky přátel zvířat.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/veteran-srotovani-evropska-komise.A240129_142018_automoto_lobl
Co takhle dát do šrotu celou Evropskou Ůnyji, už se naškodila dost.
To je omyl. EU (stejně jako další zájmové skupiny v ostatních částech světa) se snaží omezit mobilitu obyvatel tím, že jim znemožní si vozidlo pořídit. Spalovací se zakážou, případně se na ně uvalí takové daně, aby se jich lidi zbavovali, předražená elektro auta s životností 6 let si každý dovolit nebude moct.
Nejhorší je že nebudeš moc jezdit ani na koni, jelikož také produkuje nebezpečné látky. Jsem pro to, vrátit se k nosítkům, jako v pohádce Šíleně smutná princezna. Jsou vyrobené ze dřeva a pokud je nebudeš natírat tak se to bude ekologům líbit. No jako další krok uzákonit, že nosiči nosítek budou ekologové. Nic ekologičtějšího asi na individuální přepravu osob nepůjde vymyslet.
Tak si čtu rozhovor s ex-ministryní za ANO a jejich jedničkou do eurovoleb, Klárou Dostálovou, tady.
Tak si říkám, jestli ti, kteří se těší, až tu zlou pětikolku konečně vystřídá vláda ANO a že bude líp, se netěší předčasně
Spjujes 2 veci:
1 az se zbavime petikolky
2 az zase povladne ANO
Bohuzel ta 2, pokud stale bude vlada dana politickymi stranami, dopadne.
To jsme si rikali uz v dobe ANO, ze hur uz byt nemuze. Muze a soucasna vlada je toho dukazem.
Článek o tom, jak se projeví nedostatečná infrastruktura v situaci, kdy roste počet elektromobilů. Netýká se to jednoho města, ale oblasti. Nejde o zemi třetího světa, ale o Nizozemí.
Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
Další info je v článku. Kupředu levá, zpátky ni krok!
Je tu další článek popisující aktuální situaci: Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu nabíjení aut omezili, možná ho zakážou, popř. vykážou elektromobily z města
Co mi to jen připomíná? Poručíme větru, dešti. Levice vyrobí uměle problém tam, kde není a pak si neví rady a nemá řešení.
No jo, když o tom rozhodují jedinci, kteří vidí jen to, co chtějí a vůbec tomu nerozumí, ale mají tu moc rozhodovat.
Stejné místo/město, stejný problém: Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
Tohle je obzvlášť pikantní
Těžko říct, zda opravdu dochází k obratu, ale vypadá to tak. Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
Článek stojí za přečtení.
To ale nic nemeni na přitvrzování norem pro spalovací motory a ukončení jejich používání.
Ve vysledku tedy zakaz všech aut?
No je totiž rozdiel zákaz spaľovacích motorov a normy pre spaľovacie motory. Pri zákaze by sa museli používať výlučne elektromobily (a ako to už konečne €urohujeri konštatovali - ani ony nie sú ekologicky "čisté"), ale pri normách by sa spaľováky používali ďalej, ale konštruktéri a výrobcovia by museli riešiť zníženie emisí, účinnosť motorov a používanie alternatívnych palív - napr. bionaftu, benzín s biozložkou (už sa používa, ale biozložky by sa pridávalo viacej a viacej). Okrem toho - ani likvidácia batérií z el.mobilov nie je taká jednoduchá, ako likvidácia spaľovacieho motora.
Pridavat se bude lih, jako se uz deje, ale problem je v tom, ze vyssi podil likviduje motory a je to drazsi nez stavajici paliva.
Zprisneni norem = nebudes schopny takovy motor vyrobit.
Povinne pridavani asistentu = zdrazeni aut.
Spolu s tim zavedou ekofasos zakaz vjezdu spalovacich aut do mest.
Ono nejde ani o emise jako spíš o to, kolik těch emisí pochází z fosilních zdrojů (teda do ovzduší se dostávají látky, které byly dlouhá léta kdesi ukryté). Dneska jsou to prakticky všechny. To že se benzín i nafta dají vyrobit i jinak než z ropy, uhlí atd je pravda. Ale zatím nikdo nepřišel na to, jak to vyrobit za rozumnou cenu. Kromě toho tady máme moderní motory, které jsou na složení paliva citlivé (právě tím, jak jsou přesně seřízené na nejvyšší účinnost). To neni ruský motor, který bylo možné provozovat na cokoliv (ovšem s příšernou spotřebou).
Asi před dvěma roky jsem někde viděl prezentaci postupu, kterým se z odpadu (hlavně plastového) vyrábí olejovitá tekutina, něco jako nafta, co se dá po drobné úpravě použít pro motory. To ale taky neni moc čisté, protože plasty jsou z ropy a je to zase fosilní uhlík.
Nedávno jsem někde slyšel o barevném odlišení vodíku, přičemž ten zelený měl být z elektřiny z obnovitelných zdrojů (kromě toho měl být nějaký modrý, šedý, červený, růžový a co já vím jaké ještě). Byl u toho obrázek nějakého bublajícího zařízení. Ale tady to s účinností není nic moc, voda je vodivá (a co teprve mořská; destilku tam budou lít těžko), takže spousta elektřiny přijde nazmar tím, že namísto aby rozbíjela chemickou vazbu tak prostě jen projde a promění se v teplo. Další teplo vznikne při stlačování, ale to neni takový problém, to si při expanzi ten vodík zase vezme zpět (jen na jiném místě). Asi by mělo smysl takové výrobny vodíku kombinovat s výrobnou tepla. A potom palivový článek zase nemá nijak oslnivou účinnost, nevím, kam se posunula technika, ono o tomto se taktně mlčí, ale dřív platilo, že je mnohonásobně výhodnější ten vodík spálit (spalovací motor se dá vyrobit i na vodík) něž z něj dělat elektřinu.
Z elektromobilu se zatím má za to, že se baterie budou nějakou dobu používat v BES (bateriové úložiště) pro vyrovnávání výkyvů výroby a spoteby, kde jěště nějakou dobu poslouží, ale na tu likvidaci stejně dřív nebo pozdějc dojde. Výrobky dneška jsou odpadky budoucnosti.
Ale pořád tvrdím, že osobní auta jsou to nejmenší. Co nákladní auta, autobusy, vlaky, letadla, pracovní stroje, to vše má daleko větší výkony, než nějaký osobák, kde to je spíš otázka přestřelené ceny takových automobilů. Na ropu jede tolik věcí, že si to ani neumíme představit. A rok 50 (že to nebude 40 už víme jistě, možná to posunou na 70) se nezadržitelně blíží.
Největší bordel je při splování mazutu na nákladních a velkých osobních lodích. Vše ostatní jsou celosvětově jen jednotky
procent. EU nás svojí politikou ohledně emisí vede do záhuby. Nic víc k tomu není potřeba dodávat.
No to je teda materiál, europoslanec Peksa. Video na platformě stream.cz, asi 25 minut.
Peksa: Auta na elektřinu budou i pro chudé. Chcete převychovávat společnost, opáčil Turek
IMHO tohle je asi lidem jejichž IQ je vyšší než dnešní datum jasné. Ale to nevadí, hlavně že je za co a proti něčemu jinému "bojovat". Za tučné peníze pro "bojovníky". Z našich daní.
Navrhuji začít od podlahy. CZexitem.
C. & K. Slavná Evropská Ůnyje je v současnosti totiž úplně jinde než ta co jsme do ní s velkým nadšením vlezli (já už jsem byl tehdy proti).
Ono to je možná v Unii na levačku, ale myslíš, že máme na to, abychom z Unie vystoupili? To je ekonomická sebevražda. A ty jsi snad dost starý na to, abys to věděl a nepodlehnul vábení "snadných" řešení.
Ono by možná stačilo, kdyby se o tom začalo vážně mluvit. Že by se Eurosoudruzi začali bát o svá teplá místečka a začali by se chovat oploceněji.
Už kvůli tomu letos nebudu ignorovat EU volby a minimálně se podívám na kandidáty. Aby tam nebyli jen uvědomělí levičáci, kteří si myslí, že elektrika je prostě v zásuvce a basta.
No výběr ti nezávidím. Heslo všech kandidátů je "Slibem nezarmoutíš" a výběr mezi Babišovcemi a Pětikoalicí, kdy už teď si dělají strany čistky mezi kandidáty, také není procházka růžovým sadem.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vetsinu-domu-v-cesku-ceka-renovace-unie-urcila-do-kdy-je-chce-bez-emisi-248544
Evropská Unie иди нахуй! V té době už budu čuchat k fialkám zdola.
Upravený vtip "O Zlatou mříž":
Budujeme Green Deal.
Svou prací.
Pro své potomky.
Ti haranti si nic lepšího nezaslouží.
Z diskuse pod tím článkem:
Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
https://www.novinky.cz/diskuze/zahranicni-odejdete-z-eu-nepotrebujeme-putinovy-trojske-kone-nemecky-poslanec-se-obul-do-slovenska-a-madarska-40467153
Já se taky cítím jako Putinův trojský kůň.
Je možné, abych jako člověk odešel z EU aby pro mne neplatily míčoviny z Brusele?
Jistě, že to možné je. Stav se v Praze na ambasádě a poptej se po možnostech získání občanství. Pak se přestěhuješ, českého se zřekneš (pokud to jde, ale snad ano) a budeš za vodou.
Pak už ho čeká jen ruský blahobyt a výsady.
Zbavíš se píčovin z Brusele, půjdeš jinam a narazíš na jiný kokotiny. Všude je prdel o dvou půlkách, průser nastane ve chvíli, kdy chceš vidět jen jednu.
Ale možná bude stačit, když vypneš internet a nebudeš čučet na TV, bude ti pak líp.
Doporučuji Kubu nebo Severní Koreu tam o EU určitě nic neuslyšíš.
Mimo EU je trebárs aj Švajčiarsko, Nórsko, USA, Japonsko, Nový Zéland.... a celá rada vyspelých krajín. Vyťahovanie Severnej Kórei a Kuby ako protikladu EU nerozumiem. Práve vďaka EU to tu možno raz dotiahneme na tú Kubu.
On chtěl nějakou zemi kde se nechovají jako v EU. Samozřejmě, že jsem mohl nabídnout např. Indii , či jakoukoliv zemi v Africe, ale já to dal jako nadsázku, s tím že v těchto zemích o EU ani neuslyší. V těch co jsi jmenoval také prosazují například elektromobilitu jako v EU.
A pokracujeme, tentokrat u sousedu
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966
To jen zelene mozky to stale nevidi a budou tlacit tepelna cerpadla a elektroauta. Dokud bude vznikat elektrina v zasuvce, tak se nic nezmeni.