To je právě nesmysl a nepochopení sdílení aut a tak ho bohužel evropští socialisté zcela odtržení od reality prosazují. V jedné bytovce bude bydlet kupa lidí, z nichž každý bude jezdit někam jinam. Je naprosto nereálné, že by auto sdílelo více lidí. Vem si třeba bude v malé bytovce bydlet 7 rodin, s přihmouřením obou očí bude každá rodina potřebovat jedno auto. To budou sdílet tim způsobem, že jeden pojede v pondělí, druhý v úterý, třetí ve středu, ...? Asi těžko.
My takhle sdílíme auto já a moje sestra a je to tak maximum možného, aby se dalo rozumně domluvit a jezdili jsme každý dle potřeby. Přitom a to píšeš správně, jsme oba v jednom městě, takže MHD v pohodě, na venkově by nebylo reálné ani to.
Sdílení aut musí fungovat jinak. Musíš mít dostatek aut, kterýma budou lidé jezdit na různá místa, takže při předpokladu, že všichni nejedou ve stejný okamžik, což je dost reálné, bude v okolí vždy nějaké auto volné. Navíc, ono se ti třeba zdá, že někde vidíš, jak na ulici stojí výrazně označené auto od firmy, která to provozuje a zdá se ti, že tam stojí zbytečně, ale to je právě to, že tam musí stát, aby když někdo zrovna potřebuje, tam to auto našel a mohl jet. A musí být i výrazně označené, aby ho ten zájemce o sdílené auto rychle našel, protože si představ, že budeš znát jenom SPZ a budeš uprostřed velkého parkoviště a budeš to auto hledat hodinu, to by jako taky pozbylo to sdílení smysl. To je potom právě ta klasická autopůjčovna, kde si to auto rezervuješ 3 dny dopředu a víš, ze pojedeš, ale na druhou stranu ty musíš 3 dny dopředu vědět, že chceš jet a pojedeš.
Prostě smysl dávají všechny 3 varianty: vlastnění svého auta, půjčování auta s rezervací i sdílení auta nahodile. Každá varianta je vhodná pro někoho jiného, kdo k potřebě jízdy autem přistupuje jinak.
My se samozřejmě shodnem na tom, že je totální nesmysl, aby nám to EU a stát nařizovaly. Zkus na to myslet příště u voleb, protože je zřejmé kdo tyhle nesmysly navrhuje v ČR: zelený, piráti, topkaři a poslední dobou bohužel i odésáci.