Kdo je vlastně EU? Němci a Francouzi odmítají snahy Bruselu nařídit elektromobily
Musíme se tedy ptát, kdo ke vlastně EU, která má dnes oznámit nové emisní cíle týkající se automobilismu pro roky 2030 a 2035. Brusel by byl rád, kdyby k prvnímu termínu došlo na redukci emisí o 65 procent ve srovnání s letoškem, zatímco s druhým termínem by byla spojená absolutní nula. To by v podstatě znamenalo, že za devět let skončí spalovací motory jako samostatné jednotky a o dalších pět let později i jako hybridní ústrojí.
Pokud by EU tyto záměry prosadila, Evropu by to nasměrovalo k velkým ekonomickým problémům. Řada lidí totiž zůstane u svých starých spalovacích vozů do té doby, než bude zakázán i jejich provoz. Velké množství zaměstnanců by pak zamířilo na pracovní úřady, neboť jen francouzské odbory předpokládají, že s přechodem na elektrická auta kvůli menším prodejům a menší složitosti přijde o práci skoro polovina lidí, kteří dnes v tomto průmyslu pracují. Rázem bychom tu tak měli vyšší státní výdaje, než jaké by korespondovaly s oněmi dotacemi. Pokrýt by je ale bylo složitější, neboť veškeré příjmy spojené s automobilovým průmyslem poklesnou rovněž.
Tak snad je rozumná šance, že ten nápad neprojde.