Zrovna u lithiových baterií bych čekal větší účinnost sběru než u normálních. Když nepočítám lithiové knoflíky (CR2032 a jim podobné) tak jsou lithiové baterky součástí zařízení (mobily, notebooky, foťáky), která se snad už dávno vrací k recyklaci. Do normálního koše by to hodil snad jen barbar.
No ale na druhou stranu zrovna tohle bude daleko jednodušší než sbírat baterky z kapesních svítilen. A rozebrat a materiálově využít takto sebrané baterie už nevidím jako problém (pořád mi to přijde jednodušší, než nakládat s tou směsí z červených kontejnerů a sběrných nádob, která se musí nejdřív roztřídit na kyselé a alkalické a kdo ví co ještě).
Ty elektromobily jsou horší tím, že tam je těch baterek hodně a už jsem několikrát viděl články o tom, jaký je dnes problém (nebo chcete-li "výzva" no ale pracuju v oboru, kde slovo problém ještě neni sprosté, tak ho nemusím takto obcházet) zbavit se takové vysloužilé baterie. Přitom existují programy na jejich využití i po dosloužení ve vozidle (baterie ještě není vadná, jen má nižší kapacitu (při nezměněné váze), proto není ekonomické ji vozit) v různých zařízeních na podporu sítě (kde nevadí jejich nižší kapacita, kompenzovaná vyšším počtem). Účastním se čas od času energetických konferencí a vždy se mezi příspěvky nějaký na toto téma najde (ona elektromobilita je už řadu let významným tématem z různých pohledů), a už to nejsou jen teorie a případové studie, ale i nějaké pilotní realizace.
Je asi jasné, že teď když máme elektromobilů pár a většinou nových, že to zatím problém takový neni, ale až budou všechna auta na baterky a akupack bude potřeba refrešnout co 5 let... No ale to je přesně to, co by měl vyřešit Ecobat (a podobné společnosti), dostává za to zaplaceno.