Ta představa autodromu mě taky vždy napadne. Ale trolejbus je přecejenom trochu realističtější, navíc se to na východ od nás i používá. Ovšem v západním německu trolejbus neznají (říkaly se takové vtipy, že zóna sovětského vlivu se pozná podle trolejbusů, dokud jsme kolegům z Hannoveru nemuseli vysvětlovat, co to je trolejbus, bral jsem to opravdu jako vtip), proto přichází s takovými nápady.
S tou železnicí, to je to, co říkám od počátků když někdo frfňá, že se nedostane na dovolenou. Evropa (a nejen ta) je protkaná sítí kolejí, včetně napájecího vedení, takže by se ani nemuselo tolik stavět. V takovém autovlaku by se auto mohlo za jízdy i nabíjet. Lokomotiva má normálně výkon pár tisíc koní, takže nějakých těch pár megawatů na dobíjení aut by se v trakční energii ztratilo (samozřejmě by to člověk v ceně jízdenky zaplatil mnohonásobně). Proč ještě nikdo s takovým nápadem na nějakou páteřní síť autovlaků nepřišel? (Nevěřím, že bych byl originální.)
Momentálně je nabídka autovlaků dost chudá, z Prahy jezdí do Košic, z Vídně už nejezdí do Říma (už přepravuje jen lidi, ne auta a motorky; ostatně při průměrné cestovní rychlosti 60 km/hod se ani nedivim nezájmu (autobus dal stovku, auto dá určitě víc, protože tam nemá limit jako autobus), nevím jak to bylo cenově, za člověka se platilo €30 ovšem k autu se povinně kupovalo lehátkové kupé, což stojí daleko víc), ale jinak nějaké autovlaky ještě jezdí. Ovšem to dobíjení za jízdy, to zatím nikdo nevymyslel.
No chtělo by to příslušné terminály dostatečně hustě rozmístěné, aby na ně bylo možné dojet po vlastní ose.
Já vím, že odpůrci železnice teď začnou počítat auta na dálnici a budou tvrdit, že to vlaky nepoberou. Možná že opravdu ne, ale přece neni cílem ta auta tam narvat všechna, co bychom pak dělali s prázdnou dálnicí.