Nový typ spalovacího motoru: Dieselové a benzínové motory mají revolučního nástupce. Elektroauta se mohou jít zahrabat
Technické řešení totiž počítá s rozdělením čtyřtaktního cyklu mezi dvě nezávislé a propojené komory. Tím pádem nemá problémy s těsněním a jako rotační je také zcela lineární. Motor má čtyři rotory uspořádané v dvou párech na dvou hlavních hřídelích. Ty jsou spojené ozubenými koly a otáčí se opačným směrem. Přední rotor zajišťuje vstupní a kompresní fázi, zadní spalovací a výfukovou. Dokáže si poradit s různými druhy paliva, a vyniká velmi malými emisemi.
Kdo by to řekl, že se na spalovacím motoru dá něco podstatnýho vylepšit?
A výsledek jejich řešení je opravdu skvostný: dvoukomorový rotační motor nazvaný Omega 1 má při 15,9 kg hmotnosti výkon 160 koní a kroutící moment 231 Nm. To jsou hodně působivé parametry. Navíc se dá modulárně rozšiřovat na 320 koní, případně více.