Nepředstavujte si sdílení aut tak, že každý dá do placu své auto a budou si je lidé sdílet. To je blbost. Sdílení aut musí být řízené a nejlepší způsob je, když to bude řídit firma podobně jako se řídí dnešní "taxi" nebo-li Uber. Ve chvíli, kdy to bude řídit stát nebo EU, nebude to fungovat a dopadne to přesně jak tu Prasak odkazuje na sdílení koloběžek.
No a sdílení aut zajišťované v rámci volné soutěže soukromým sektorem již dnes funguje zcela ok. Není třeba vymýšlet něco nového, není třeba, aby se do toho vkládala EU a stát. Nakonec sami můžete, pokud máte řidičský průkaz, ozkoušet, chcete-li. Důležité je, nezůstat u jedné zkušenosti, ale odzkoušet toho víc.
I u sdílení aut je nabídka různá, za různou cenu a v různé kvalitě. Mimochodem půjčovna aut funguje tak, že si půjčíte auto v půjčovně, jezdíte s ním a pak ho zase do půjčovny odvezete. To má své nepopiratelné výhody, neboť se půjčovna o všechno postará, vyčistí auto, natankuje a máte tam plný servis. Taky je to dražší. U toho sdílení tam tento servis není a záleží na uživatelích, jak se k těm autům chovají, jestli v autě nechají bordel atp. A záleží i na organizátorovi sdílení, jak dobře si dokáže své klienty ohlídat a jakou službu vlastně nabízí. Může to být levná jízda v prasečáku nebo to může být normální ježdění v normálním autě. Není totiž nic složitého si klienty ohlídat a sdílení prasatům neumožnit, pokud jako podnikatel stojím o jiné klienty. Opravdu za tím není třeba hledat nějaké velké složitosti.
Já mám informace tak říkajíc z první ruky a jednoznačně potrvzuji, že to funguje a funguje to dobře. Žádné regulace ani další výmysly ze strany EU nejsou potřeba a kdo sám auto vlastnit nepotřebuje nebo nechce, v pohodě se může spolehnout i na sdílení aut. (Aspoň do doby než to začne organizovat svaz novodobých komunistů tzv. liberárních demokratů evropských socialistických republik.)