Dokud jenom neprodají lístek, to je ještě dobré, horší je, když se člověk bez lístku dovnitř nedostane. Vlaky jsou v tomto zatím v pohodě, minimálně jednu zastávku člověk bez lístku ujede (proto je dobré pro jízdu načerno použít aspoň rychlík), ale autobusy, kde to lustruje průvodčí-řidič hnedka mezi futrama jsou na tom hůř. Chtělo by to pak ještě kontrolu na hranicích, aby člověk náhodou omylem nepřejel - vypráví se u nás městská legenda o člověku zvaném švejk (jeho pravé jméno neznám, ale byla to reálná postava a možná ještě žije), který jel Vindobonou z Prahy a usnul tak tvrdě, že ho probudili až na konečné ve Vídni (a když vezmete, jaká tehdy byla opatření na hranicích a tomuto člověku se podařilo bez povšimnutí proniknout, samozřejmě tam nezůstal, tam by musel pracovat).
Hromadná doprava má i řadu reálných nevýhod. Mimo jiné to, že jezdí podle toho, jak si lidi někde nahoře myslí, že by měla jezdit (a samozřejmě aby to stálo co nejmíň, aby jim zbylo na prémie). Okolí Prahy je asi v tomto v pohodě, kromě noční čtyřhodinové mezery (rozjezd na všechny strany ve 2:30 byl zrušený s kovidem a dosud nebyl obnovený, takže je půlnoc a pak až 4 ráno). Horší to je tam, kam nevedou koleje, a v okolí prahy je i pár míst, kam koleje vedou, ale vlaky po nich nejezdí - byly zrušené na počest mezinárodního (či evropského) roku železnice. A buďte si jistý, že to neni pár vlaků co dvě hodiny, jako dříve, ale třeba jen tři páry autobusů denně.