Auta vašeho života
Jakými vozy jste za svůj život jezdili, vlastnili, nebo dlouhodobě užívali?
Moje historie:
Škoda 100 - naboural a opravil
škoda 120 - naboural a vyšrotoval
Golf II 1,8 66kW - jako mladej jsem se s ním vyřádil, i když jsem to musel každou chvilku opravovat
Daewoo Nexia - licencovanej Kadet, tohle auto jsem neměl ani trochu rád, nosilo smůlu. Okolnostmi nucenej odkup, jinak bych to nikdy dobrovolně nechtěl.
Octavia I Combi 1,6 74kW, LPG - kombík, pro rodinu nutnost
Citroen C3 Picasso - současný samohyb, srdeční záležitost
Favorit GLXi, přes 20 let, na tachometru necelých 120.000 (z toho tak 20-25k nalítal synátor, než si pořídil svoje přibližovadlo), první majitel, garážováno v teple. Nic před ním a doufám, že ještě 10 let poslouží. Pak koupím hybrid/automat (vážně uvažuji i o dovozu z USA), který vydrží do
Tak dlouho mi Citroen určitě nevydrží. Mám ho 9 měsíců a už má 13 tisíc km, počítám s ním tak na 7 - 8 let. Pak půjde dál, to začnou častější opravy a o to nestojím.
Avia, V3S, Škoda 706, Liaz, Tatra, Š 120. Jezdím dopravou, s autama jsem skončil.
Barča?
Zaspal jsem. Mates.
Takový?
Jo a taky bikran na kontejnery.
to je krása!!
Ještě hezčí byly ty starší, chromované budky.
edit:
Tak ja jich zatim moc nemel...
Renault 5 1,4i (celkem zihadlo na tu dobu, byl jsem s nim spokojeny)
Skoda Favorit 1,3 Gls (odvedl svoji praci dobre, jednou me.nabourali, to jsem spravil, ve finale sel do srotu)
Passat B5 combi, 1,9 TDi 85kW (současný povoz a maximalni spokojenost, toho snad i obrecim )
Z motorek
Simson S51 Enduro (srdcova zalezitost, pro 15ti leteho smrada idealni motorka, budu-li mit syna, koupim mu ji )
Yamaha YZ250 - ostrý zavodni special, uzil jsem si s ni dost srandy
Honda VT750DC Black Widow - lehka prestavba, naprosta spokojenost, ale na me cestovani planuju jeste upgrade. Samoze choppera, ale vyssi obsah.
Peugeot 205 - jedna kráva nedobrzdila a načechrala mi zadek.
Opel Kadet - druhé auto v rodině. Nespolehlivý vrak, tak šlo pryč.
Škoda Favorit - náhradní druhé auto v rodině. Vrak, tak jsem ho naboural a když mě hasiči vystříhali tak jsem ho zapálil.
Škoda Octavia Combi 1,9 TDi - současné auto.
Toyota Yaris - druhé současné auto.
Aero 662 r.v. 1932
Aero 30 roadster r.v. 1938
Aero 30 kabriolet r.v. 1939
Aero 30 limuzina Sodomka r.v. 1947 předěláno na motor Wartburg 900
Škoda Octavia r.v. 1961 časem předělán motor na Octavia Super
Oltcit Club 11R r.v. 1990 rozstřelen
Oltcit Club 11R r.v. 1988
Renault Megane 1.4 E
Moh jsem být dnes v balíku
Ty ses vozil v autech, který už hromada z nás ani na vlastní oči neuvidí, natož se v nich svézt.
Vy se zas vozíte v autech,ve kterých se já už nesvezu! Ale nijak mě to nemrzí,mám raději motorky
Zapomněl jsem na Formana Solitaire ,převzal jsem jej od syna.
Olcitem jsem se učil řídit. Vždy na nějaké odlehlé cestě mě táta nechal řídit, napřed jsem mu seděl na klíně a obsluhoval volant. Když už jsem dosáhl na pedály, řídil jsem sám.
Fiat 127 - obracen na strechu => srot
Felicia 1.3 r.v. 1997 - najeto 140K, doufam, ze mi jeste jednu technickou vydrzi, pak si koupim asi starsiho Superba
Snad nebude vadit, když vezmu auta, které jsme měli v rodině když jsem byl prcek.
-Škoda 120L - jedna nehoda v zimě, odneslo to jenom zrcátko, autobus byl rozpáraný
-Forman - nejspolehlivější auto, nikdy nezklamalo
-Felicia comby - nejhorší auto, jaké jsme kdy měli, poruchová, věčně řval autoalarm, který ani neměla
Nyní Dacia Lagan MCV 1. generace facelift (moje). Ale uvažuji o Dacii Dokker a nebo Škoda City GO
Když to vezmu zpětně, tak ta Škoda 100, co jsem oklepal o svodidla, tak to taky bylo původně naše první rodinný auto. Pak to dostal starší brácha a já s tím jezdil v době, kdy on byl na vojně. Když jsem mu to nakulmoval, tak jsem mu to taky musel opravit (naštěstí jen plechy). Ještě pár let to sloužilo.
K Dacii - jednou jsem kousek jel s Loganem. Nevím, jestli jsem si zvyknul na vyšší posez v Picassu, nebo na posilovač řízení, ale Logana bych asi nikdy nekoupil. Sedělo se mi v tom hrozně, pedály příliš dlouhý chod a volant šel vcelku ztuha. Prostě auto, co není pro mě. Jak jsou na tom nový Dacie netuším, ale jen pohled do ceníku mi sděluje, že tam kde má Dacia vyšší výbavu, tam teprve začíná standard ostatních aut. Nepočítám Škodovky a VW, tam je za příplatek snad všechno, co je jinde v základu.
Vlastnil/užíval jsem:
VW Golf II (GTI) 1988, 1,8 79 kW, popelnice, co se měla dávno houpat někde na magnetu; omluvou mi budiž, že jsem byl mlád. Zheblo to.
Š 105L 1986, to jsem vyženil; vrak, poskládaný z kdovíčeho. Prodáno za pár šupů.
Š 125L 1989, naše bývalé rodinné auto, bylo docela v pohodě, po přehoupnutí zenitu prodáno romovi občanského původu
Ford Escort Ghia 1,8 16v 77 kW, 1992, z dnešního pohledu popelnice, bylo to rezaté, ale sloužil spolehlivě tři roky (nájezd cca 40 tis km) bez větších trablí. Vzpomínám na něj, měl jsem ho rád. Bylo to pohodlné, pěkně vybavené (Ghia = nejvyšší výbava u Ford), mělo to třeba šíbra, okna a zrcátka v elektrice, vyhřívané přední sklo, zrcátka a trysky ostřikovače, štelovatelnou bederní opěrku i u spolujezdce a tak. A hlavně to pěkně jelo, osmnáctistovka tím uměla zahýbat. Prodáno
Ford Fusion 1,4 16v 59 kW, 2009, současné auto, mám to od nového. Slouží, jezdí, je v tom dost místa i pro mě (187 cm) a famílii. Docela se to i hýbe, není to na čtrnáctistovku tak líné, jak by se zdálo. Málo to žere. Pro někoho auto bez emocí, takové strohé, dle kamaráda s dodávkovitým posezem. Mám ho rád a doufám, že ono mne taky
Výšku mám stejnou, jako ty, proto jsem hledal auto, do kterýho si sednu, aniž bych bral hlavou strop a taky na co budu mít finanční možnosti. Forda jsem ani nechtěl, u nás máme pořekadlo "Fordem tam, vlakem zpátky", i když jsem v době nákupu prvního rodinnýho auta chtěl i Focusa v kombíku, nakonec to vyhrála Oktávka, jelikož jsem narazil na slušnej kousek dřív, než na Focuse.
Teď, v době pooktávkové, mám konečně nad hlavou i kolem sebe místa habakuk. Ale přece jen je to postaveno na C3 (malý vůz), takže jsem vcelku dlouho hledal vhodnou polohu sedačky a volantu.
Lidi se na to "Pikaču" často dívají s despektem, bo to vypadá trochu krabicoidně, ale prostoru to má v sobě dost, což je účel těchto aut. Motor mám jen základní, tj. 1,4l benzín, 70kW. Při plným autě netáhne tak dobře, jak ta 74kW Oktávka, ale zase jezdím o litr a půl benzínu levněji a výkon je vcelku dostatečný, aby to jezdilo svižně - kam se hrabou motory z Fabií (vyjma TSI), kterýžto auta spadají do stejné kategorie. Původně jsem chtěl motor výkonnější, ale jelikož jsem nový auto kupoval dřív, než jsem původně plánoval, musel jsem slevit z požadavků, takže jsem vzal co bylo skladem, nechtěl jsem čekat dva měsíce, než mi to vyrobí. Skladovka měla navíc modrou barvu a nějakou výbavu navíc, třeba za střešní nosič jsem rád a děcka ocení stínící roletky na oknech zadních dveří + pár dalších vychytávek. Jo a miluju ten vyšší posez v autě, v kombinaci s většími zrcátky je to výborný vozidlo do města. Výbornej rozhled a krátkej zadek, takže se s tím super couvá a parkuje. Taky ho mám rád a taky doufám, že to není nevděčník.
Fusion je taky krabice. Výhoda vyššího sezení je i ta,že když vozím rodiče,tak si libují,jak se do a z toho dobře leze. U Escorta to bylo jiné,tam se sedělo dost dole. Díky šíbru to mělo tlustý strop a místo nad hlavou nebylo.
Jojo,to s tím vlakem zpátky se říká,zatím se mi to nepotvrdilo,ani s jedním. Ťuky tuk na dřevo :) Někde jsem četl vysvětlení zkratky Ford - fix or repair daily :)
Ale ono takové povídání koluje snad o všech značkách ...
mně se C3P právě celkem líbí, teda zvnějšku. U Citrónů mám trochu problém s vnitřkem, hlavně ty futuristické přístrojovky.
Z vnějšku to auto je mnohem hezčí po faceliftu, tedy rok 2013 a novější. Původní plná maska byla trochu divná, ale zase mívali veselejší barvy, limetková, nebo azurová vypají suprově.
Vnitřek vypadá jinak, než jsou všichni zvyklí, co už, ale to je jen o zvyku a ten displej uprostřed mi vůbec nevadí, naopak to má výhodu, že je na něj furt vidět a nikdy ho necloní volant. A prostor před displejem je super, když mi někdo volá za jízdy, zapnu hlasitý odposlech a hodím telefon na palubovku a můžu mluvit. Vždycky mě nakrkne idiot s telefonem u ucha v autě za půl mega a víc a nemají na handsfree.
Mimochodem - na sériově montovanou hudební aparaturu to má vcelku solidní zvuk. Jen USB vstup na rádiu chybí, ale co už, stejně poslouchám především rádio
Jak říká klasik: hlavně že jsi spokojený. Já jsem stará konzerva, mám rád klasické budíky na klasickém místě, ale asi bych si taky zvyknul. Zatím nejhorší zkušenosti mám s novýma Pažoutama a jejich "klikacím" menu místo rádia/klimatizace - s tím jsem se tedy nesžil ani po 200km jízdy.
Ad rádio: jo, to je jedna z věcí, které se v poslední době docela masivně zlepšily. Ještě v roce 2002, kdy jsem kupoval F1, byl vůbec problém koupit trochu normální rádio, co by mělo MP3 a trochu normální zvuk. Všichni dávali hrozná "šumítka" s funkcemi jak ze 60. let (trochu přeháňka, ale běžné byly dokonce i rádia s kazeťákem, MP3 neuměl žádný originální škoda model). Přitom je to prakticky jen o jednom čipu.. Dneska i ta největší šlupka umí aspoň MP3 z CD a hraje docela obstojně.. A sériovky jsou v tom asi nejlepší, protože to montují všude, tak tomu dávají i trochu lepší parametry (jen to někdy nemá všechny featury, jako právě USB apod.).
škoda 125L s motorem favorit 136 - s tou jezdim nejčastěji, stojí před barákem, je ještě v docela slušnym stavu a díky tomu motoru mě dost baví s ní jezdit
škoda 120L - tu mám schovanou v garáži a čekám až se z ní stane veterán . Vše originál, najeto 40tis km.
škoda felicia 1.3MPI - sváteční auto a auto na delší cesty, v zimě nejezdí, najeto 72 tis. km.
Doufám, že jako u procesorů nedostanu vynadáno, že jsem zase někde udělal pravopisnou chybu... :D
Škoda 120L - u dědy jsem se na tom "od mala" učil řídit. Tak tři roky je po ní, byla už moc prorezlá...
Škoda Felicia LX - dědova náhrada za 120, taky s ní mám něco naježděno (moc mě to neoslovilo, taková volná spojka a je to strašný plasťák), od výroby garážovaná a najeto asi 80 tisíc - super stav, má jí do teď.
Citroën BX 1986 1.9 GT - s tím jsme jezdili doma, docela dobré, hlavně v těch devadesátých to bylo pěkné... Nikdy jsem to bohužel neřídil. :(
Peugeot 309 1990 1.9 D - taky trošku plasťák, nic moc, ale ten motor byl naprosto epický, spotřeba 4 litry v létě, v zimě, na dálnici, ve městě. Bylo mu to jedno, prostě hodně dobrý. Pak šel pryč kvůli tomu, že se trošku rozpadal ten zbytek. :D
Citroën Xantia Break 1.8i 76kW - S tím jezdím teď, "zdědil" jsem po rodičích, docela masakr, najeto 380 000 a pořád to jezdí a v podstatě bez oprav. Hodně dobrý je ten hydropneumatický podvozek, krásně to na nerovnostech houpe a retardéry mě nezajímají. :) Jsem s tím spokojený, dokud bude jezdit nechám si ho. ( i když je to docela rozežrané - 8l/100km ). :)
Jinak táta vyzkoušel všechno možné i nemožné - od mého narození asi 15 aut. Většinou to ale moc dobrá koupě nebyla. :D Vyjma těchto tří posledních, francouzi se i přes svou pověst osvěčili. :)
Škoda 100L - Postupně dva motory, v konečné fázi to mělo i urvaný zub na jedničce, takže se to rozjíždělo za kulometné palby. Prodáno bez zaplacení kupcem, nakonec jsem byl rád, že mi zmizlo z očí.
Renault 5TL, 0,998litru, benzín - S tím jsem se hodně pobavil. Na suchu pohoda, na mokru přímo nebezpečné (co si budeme povídat o těch pneumatikách, co jsem na tom měl). Dvakrát jsem ho trochu rozbil, nakonec jsem se ho zbavil při stěhování, čehož trochu lituju.
Škoda 120L - Stavěno nějakým škodovákem samodomo, nebo co. Postupně mi zrezlo pod rukama.
Opel Vectra A 1,8, benzín - Měl jsem ho asi dva roky a zjevně jsem ho koupil už za jeho zenitem. Skončil ekologickou likvidací.
Opel Vectra B 1,6 16V bezín - Pohodové auto, spolehlivé. Jak začalo reznout, nešlo to už zastavit. Prodáno přes kamaráda nějaké slečně na ježdění "na jízdárnu". Rezne zvesela dál, ale jezdí dodnes, občas ho vídám.
Peugeot 407 SW 1,6 HDi - dodnes. Občas ho umeju a občas strčím do servisu na kontrolu. Jezdí.
Fiat 850 2x naboural
Š100 1x otočil na střechu (nová kastle)
Š120
Astra 1,8
Astra 1,6
Hyundai I30CW
My měli doma toto :
TRABANT 601 Limusine
LADA 2106, 1600 S, na tu dobu to bylo delo a mělo to i regulaci podsviceni palubky, masakr
FORD Fusion, 1,4
JA osobne mel ŠKODA Forman , 1,3 BMM
a nyní ŠKODA Octavia Combi 1,6 75kW, LPG naprosta spokojenost, jak pise Prasak pro rodinu nutnost
VAZ 21011,3xŠ105/120,Favorit.Tyto byly všechny pořízené jako již použité.Od začátku století si pořizuji již jen nová a to Punto,Fabie1,Fabie2.
Hej to me docela zajímá. Jak bys hodnotil, pokud se mohu zeptat, prechod Fabie 1 to Fabie 2? A jakou jsi u nich mel motorizaci a vybavu? Moc dekuji za odpoved.
Výbava u obou základní,motorizace taky.1.4-44kW a 1.2HTP též 44kW.Té dvojkové dříve dochází díky menšímu krouťáku dech,ale to se projeví hlavně v kopcích,kde já moc nejezdím.Má zato o 0.5-1l nižší spotřebu.
Za kolik jsi jezdil s tou první generací po městě a mimo město? Po městě se držím kolem 7,5 litru, mimo město jak kdy, teď jsem jel 600 kilometrů po dálnici za 5,8 a 320 km okresek za 6,6. V zimě roste spotřeba o litr, což už je hlavně ve městě na 1.4 hodně.
Teoreticky mám první auto, jen není napsané na mě. Přes 3 roky se vozím Fabií první generace s motorem 1.4 MPI 44kW, ale jde o dědictví napsané na mámu, auto je moje, jen je blbost ho přepisovat na třetího majitele, už teď mi nebude při prodeji nikdo věřit ročník 2001 a aktuálně 48 600 kilometrů.
Takto podrobně jsem to nerozklíčovával,tankuji po 400-500km vždy do plné.Nevybavuji si,že bych se s tou první generací někdy dostal pod 6l/100.Ta dvojková jezdí v létě za 5l,v zimě se to blíží k 6ti l/100,poslední "nezimu" spíše 5,5.
S F1 (níže zmíněná 1,4MPI 50kW) nebyl problém při "lehké noze" (alias kochací výlet) na delší vzdálenosti dostat se na 5,5 litru (dle PP). Na jednu nádrž jsem nejvíce ujel 890 km, podotýkám při zapnuté klimě. Dlouhodobou jsem měl 7,4l/100, jenže to byly jízdy v drtivé většině po dálnici a hodně ostře ježděné. Maximum pak něco okolo 9 litrů při jízdě na hranici maximálky (to se dala nádrž vycucnout za cca 400 km )
to ti ohodnotím taky, měl jsem kdysi funglovku F1 (sedan 1,4MPI 50kW, r.v. 2002, klima, IMHO nejhezčí varianta , i když s tím spousta lidí nesouhlasí) a s F2 kombi (1.2TSI) jezdím občas (má kamarád a někdy musím z technických důvodů řídit já).
Z jízdního pohledu bych řekl, že to je plichta - možná F2 má přece jen trochu hbitější motor a víc kilowattů, tj. lepší pružnější zrychlení, na druhou stranu ani ta osmiventilová klasika nebyla tak hrozná a hlavně nežrala tolik při vyšších rychlostech).
Z technického pohledu: 1,2TSI a známé problémy s řetězem, dále je tam turbo, tj. potenciální budoucí problém. Navíc servis je drahý, téměř srovnatelný s mým současným autem, které ale je o 1,5 třídy výše.
Z pohledu designu a vnitřního uspořádání: F2 je hnus. Tvrdé plasty (pokud nemáš nejvyšší variantu), podivně tvarovaná palubka a uzoučký interiér. Ale nevrže, jako vrzala má F1 (kryt přístrojovky a zadní plato pod oknem). Zatím co F1 byla sice "oholená", ale postavená z kvalitních materiálů, tak na F2 se šetřilo evidentně ještě víc. Vnější vzhled F2 je otřesný, vypadá to jako jezdící komolý kvádr.
Vzhled F2 považuji za retro z padesátých let. Hnusný auto od pohledu, slaboučký motory, málo prostoru, mizerná základní výbava, předražený, nechápu, co na tom lidi vidí, že to kupují.
Mně třeba tvrdé plasty na přístrojovce vůbec nevadí (přece jen se po nich neválím), pokud to nevypadá jako recyklát, což je právě případ té F2
A co se Fábky týká, tak si myslím, že Škoda potřebovala udělat prostor pro Rapida, takže šli záměrně s rozměry, kvalitou a provedením u F2 dolů. Ne teda že by Rapid byla nějaká výhra..
Prostor potřebovali, to chápu, je to logický. Ale když vezmeš auta stejné třídy ostatních výrobců, tak mi nákup Fabie prostě hlava nebere. Když se podíváš na novou Corsu, Clio, Fiestu, P 208, nebo C3, která je prostě nádherná (zvláště poslední facelift), tak prostě ten prasečí rypák Fabie bych nikdy nekoupil.
jenže staré O1 a F1 naučily lidi, že škodovky jsou "nerozbitné". A ta setrvačnost tu prostě je (i když realita škodovek už vůbec není tak růžová). Spousta lidí si klidně koupí škaredé auto, protože chtějí/předpokládají spolehlivost apod.
Vyloženě vlastníkem jsem teprve svého prvního auta (Yaris 2007, 64 kW), kdysi jsem začínal v Schade 105 (tušim 34 kW?), pak přeskočil do Galanta 100kW (yeeeehaw!) a pak ten Yaris. Dá-li Bůh a přijde další potomek, budu muset měnit.
První "služebák" byl Favorit 136LS, pak jsem jezdil mírně poštelovanou Feldu 1,6 s nadstandardní výbavou (to bylo ve své době docela žihadlo).
No a pak už vlastní auta, F1 a nyní jezdím jedno takové větší..
KIA Carens? Já bych si přál C4 Picasso, ale to je cenou trochu jinde, než jsou mé možnosti.
jo. :o)
Takže co jsme měli v rodině...
Škoda 120 (myslim), v červené barvě, tehdy to byla bomba. Nějaká "chrom" verze, pamatuji si jak to každý chválil až na tátu, ten na ní věčně nadával. Věčně to vařilo... Nakonec nám ji ukradli.
Forman kombík: tátův oblíbenec, opět červená barva. Mělo to krásná kola, táta to neustále leštil a hrozně si ho chválil. Třikrát jsme s ním byly v Chorvatsku jednou v Itálii. Pak ho mamina roztřelila, byla to celkem prda nápálil to do nás nějakej chlápek auto na totálku. Do teď se divím, že jsme přežili. Formánek skončil ve šrotu.
Škoda favorit: vínová barva - brácha ho otočil na střechu a totálně zrušil. Po nehodě jsem se s ním učil jezdit, bylo to pojízdné, ale celé pomačkané. Jezdil jsem po polních cestách pak skončil ve šrotu.
Toyota corrola 1.3: bílá barva - docela střela. Brácha se s tím vybořil, opravil, ale už se s tím nejezdilo. Auto "plavalo". Doteď stojí v zádu na zahradě kde není vidět. Bydlí v něm slepice a občas i kozy. Před týdnem jsem do toho sedl a chytlo to. Převážel jsem v tom cihly...
Fiat Multipla 1,9JTD: šedá barva - táta to koupil jako rodiné auto. Sháněl auto se šesti místy, multipla ho zaujala. Několikrát Chorvatsko, Itálie, Španělsko a jednou Sicílie. Do teď jezdí, využívá se jako pracovní auto.
Toyota Aygo: červená barva - mamina aygo dostala k narozeninám. Jelikož už všichni bydlíme jinde, stačí jim. Táta na to, ale nadává. Je to ročník 2007, před rokem tomu odešli všechny zámky (mechanik říkal, že to je špatným / levným materiálem. Nyní odchází i zámek v zapalování. Klíč nejde zandat ani vyndat. Vyměněná ložiska i spojka. Asi špatný kus.
No a já?
Seat Ibiza 1,4MPI, 44kW + chip 49kW: černá barva - pěkné a celkem svižné vozítko. Přenechal jsem ji přítelkyni.
Seat Ibiza Cupra 1,8T 20V, 115kW + chip 153kW: černá barva - velice pěkné a hodně svižné vozítko. Vysoká výbava od vestavěné navigace po kožené sedačky, polohovatelný podvozek, ekonomická / sportovní jízda, modré / červené podsvícení, vše v el. (okýnka, zrcátka, kufr, střešní okno, sedačky). Dotyčný přede mnou dal do auta hromadu peněz. Od toho se odvíjela i pořizovací cena... Velice pěkné vozítko, letos s Ibizkou jedeme do Chorvatska, nemůžu se dočkat.
a čím pojedete nazpět?
Že by tímto?
Seaty jsou "koncernová" auta. Ta se přece neporouchávají.
Já zapomněl
Nějak nerozumím těmto "vtipům", Ibizka mě zatím nikdy nikde nenechala a to jsem ji mnohdá dával opravdu zabrat ať už slabší nebo silnější motorizaci. Nevím co je na seatu špatného, mám známého, který jezdí seaty od jaktěživa a nikdy žádný problém. Na rozdíl od fordů...
Nic proti, ale toto jsem nepochopil.
Ó, svaté koncernové vozidlo, klaním se před tebou, sypu si na hlavu popelnici a odcházím se stydět.
Hehehe, to jsem zase něco nahlodnul, že jo?
Mně je to celkem fuk, co kdo jezdí za auta... Ale je pravda, že když jsem měl Opel, tak na mě známí s VW koukali, proč to, proč si nekoupím koncernové auto, protože je lepší, spolehlivější. Já nevěděl, co na to říct, protože mi to bylo u zadku. Opel jezdil spolehlivě (a oni mě asi litovali, jak se s tím střepem musím natrápit), my byli přitom spokojení, to jako že ho mám běžet prodat a honem koupit Golfa??
Pak jsem koupil toho francouze a zase - v práci kolega jezdí Alhambru, protože francouze si nekoupí, protože potřebuje spolehlivé auto. Jinej kamarád si toho pežota s radostí prohlédl, hrozně se mu líbil, že by si něco takového taky přál... a za tři dny přišel, že byl u svého tchána (dnes už bývalého tchána), prodejce VW a že by si tedy pežota nekoupil, že jsou to hrozně nespolehlivá auta, jedině henten koncern. Když jsem mu řekl, že by bylo hodně divné, kdyby prodejce VW doporučoval francouze, tak to tak nějak odkejval...
A mně by to bylo jedno, já bych si koncernové auto koupil, ale ryze prakticky - bydlím v severních čechách a parkuju na ulici. Úplně mi stačilo, že mi z Opla orvali zástěrky, ještě tak aby mi to auto odnesli celý. Opel, i teď Pežot naštěstí nemají auru bezporuchovosti a jsou to pro poberty nezajímavá auta.
Jeden efekt legendy, že koncernová auta jsou spolehlivější, než ostatní, ale je poměrně viditelný. Když potkám na silnici vůz s otevřenou haubtnou, ze které koukají akorát nohy, tak je to prakticky vždy VW a Audi. Samozřejmě to jsou vždy starší ojeté vozy majitelů, kteří legendě o bezporuchovosti koncernových aut uvěřili beze zbytku.
Ony dnes existuju aj nejake ine?
Mám samozřejmě na mysli VW group, tak jak je většinou výraz koncernový vůz u nás chápán. Jinak je to jedno.
Dale Cooper:
Ále, nač ta ironie? Chtěl jsem jenom vědět co ti na seatech vadí. Nějaká vlastní zkušenost nebo tak...
Zarniwúp:
Vůbec ne. Díky za vysvětlení. V naší rodině nikdy nikdo moc koncernovím autům neholdoval nebo jinak. VW, škoda, audi nebo seat, vše to beru jako auto tedy spotřební zboží. Tím chci říct, nikdy jsem moc neřešil značku. Ano, třeba fiat nemusím, ale v rodině ho máme. Jezdí a funguje už dlouhá léta a většina věcí na něm je originál a má to najeto nějakých 270xxx km a je to auto z bazaru - takže dost možná stočený, sle drží.
Když jsem si vybíral první auto, výběrem jich prošlo mnoho a určitě jsem nekoukal na značky. Hodně jsem koukal na japonská auta toyoty, mišivbuši, nissan, suzuki atd atd. Pak na různé fordy mondeo, focus. Taky renault např. clio, opel corsa atd atd... Chci zkrátka říct, že na značku jsem nekoukal seata jsem našel náhodou, dojel jsem se na něj podívat a vzal si ho a jsem spokojený, proto jsem si taky pořídil opět seata, toť vše.
Jasně. Drtivá většina lidí tohle neřeší. Auto je prostě spotřební zboží. Maximálně si prostě zvyknou na jednu značku a tu pak točí dokola. Ale skutečně je pravda, že fenomén "koncernové (myšleno VW group) auto je lepší, spolehlivější než ostatní auta" existuje. Skutečně jsem se s ním několikrát setkal a vždy bylo tohle tvrzení iniciováno majitelem auta VW group, když zjistil, čím jezdím. Samozřejmě všichni takoví nebudou.
K Fiatu mám jednu zajímavou zkušenost. Jel jsem tedy s Fiatem pouze jednou, byl to nějaký kombík, co přesně už nevím, ročník cca tak přelom 80/90. Shodou okolností to bylo auto, které se používalo jako doprovodné vozidlo u cyklistických závodů. Bylo to v době, kdy jsem pracoval v reklamce (1998). Sám jsem jezdil ještě Škodou 120, v práci jsem používal dnes už téměř neznámou ejpovickou Betu s motorem z Favoritu. To aby bylo jasno, s čím jsem tak nějak mohl porovnávat.
No a převážel jsem toho Fiata po polepení reklamou zákazníkovi, šéf jel ve služebáku, abych se měl pak jak dostat zpátky na firmu. (Později mi došlo, že už s tím Fiatem asi ani nechtěl jet.) Mně normálně přišlo, že to auto nebrzdí. Připadalo mi, že na tu brzdu musím šlapat jak magor, abych to auto přibrzdil, zastavil..
No a když jsme jeli s šéfem zpátky, tak říkám - co s tím autem bylo, to to nemá posilovač, nebo to maj rozhašený, vždyť to skoro nebrzdí..? Prý nemají, prý jsou brzdy v pořádku a u toho auta je to úplně normální. Musí se na tu brzdu zkrátka šlapat.. Poměrně těžkej kombík a poddimenzovaný brzdy - původně asi pro hatchback jen taktak a ital se s nějakou úpravou pro kombi nezatěžoval... Šéf mi tehdy tvrdil, že se na to majitele ptal taky (takže nejen mně přišly ty brzdy mrtvý) a prý jsou ty brzdy naprosto v pořádku a prostě u toho auta takové jsou...
Dodnes si pamatuju, jak mě to tehdy překvapilo. Ital, i když spotřebák, a takhle vodfláknutá jedna z hlavních položek...
edit: Tím nechci tvrdit, že to tak má Fiat dodnes. Přece jen už je to nějaký ten pátek.
Musím fenomén s dokonalými koncernovými auty taky potvrdit.
Obzvláště v mé generaci (okolo 20 let) když někam přijedu a nemám Octavii nebo Golfa, případně Audi, je na mě pohlíženo jako na odpad. Někdo má ironické kecy, někdo "soucitné".
Můj Citrón mě tedy (narozdíl od některých koncernářů ) nikdy nikde nenechal, místa tam mám víc, žere to míň a hydropneumatický podvozek smete ze silnice (obzvláště u nás) i sebelepší pružiny.
Co se mi líbí nejvíc, že mezi těmito "koncernáři" má vyšší lidskou hodnotu i ten, kdo má komický tříválec (ovšem koncern), než kdokoli jiný s něčím nekoncernovým.
Jasně, normální člověk tohle neřeší, prostě koupí co jezdí a vyhovuje mu, ale je spousta fanatických uctívačů koncernu a "normální" lidi si tak z nich dělají srandu. Značka je mi ukradená, ale z principu bych si asi koncern nekoupil. Nechci mít s těmito pošuky nic společného. Tímto nechci říct, že jsou všichni koncernoví řidiči volové... Jenom někteří jo.
Jen tak pro zajímavost: Vzpomněl jsem si na bývalého spolužáka s jistým koncernovým vozem, kterým se neustále chlubil a vytahoval. Pak se mu jednou za jízdy zamknul volant...
Auto na totálku (divné, že ta sláva neměla jen škrábance) a od té doby už koncernem nejezdí.
To je zaujimave, nacrtli ste to tu viaceri, ja som sa ale nikdy s podobnym zmyslanim nestretol. Jasne, takmer kazdy obhajuje znacku, ktoru si dobrovolne kupil (aby nebol za debila) a casto sa ludia smeju zo starsich aut, ze by ale niekto riesil nejaky koncern, s tym som sa este nestretol.
dovolím si odpovědět (tuhle poddebatku jsem načal já svým ironickým dotazem). Proti Seatu nic, takové staré Toleda byly celkem spolehlivé vehikly. Jde spíše o to, že sis koupil jetý sporťák, a tam se toho dokáže vysrat celkem hodně, zvlášť když tomu dává každý majitel pořádně pohulit.
Jazdil mnohymi, vlastnil (a vlastnim) zatial jedine - WW Golf II 1.6 TD. Ma najazdenych uz cez 500 tisic km, jednotlive prvky (ne)potrebne k jazde postupne uhnivaju, ale motor bezi stale rovnako skvele ako ked som ho pred rokmi kupoval.
1.Škoda 1202 "Stejšn" - Nebylo to mé auto, ale dědy. Bylo to ale auto do kterého jsem officiálně usedl jako řidič. Strašně staré auto, pod kterým děda neustále ležel a opravoval :) Ovšem se vše dalo opravit jednoduše doma, za desítky let toto auto nevidělo servis :) Nakonec prodáno kolem roku 2008 jako veterán jednomu nadšenci.
2. Ford Mondeo 2,0 TDCi Combi - Jedním slovem časovaná bomba. Nějaký čas to jelo dobře, žádný problém. A najednou se to začalo srá* jedna věc za druhou(Hlavně turbo+trysky) jen to vyjelo ze servisu už se jelo do jiného servisu znovu něco opravovat. A to lítali jen desetitisíce. Nakonec i když pořád tam byl skrytý velký problém to od nás odkoupilo AAA s tím, že převezmou všechnu zodpovědnost za vozidlo, prostě tak, že už o nich neuslyšíme(o problému nevěděli).
Nabídli velice slušnou částku tak jsme hned brali, vsadil bych cokoli za to, že nedojeli ani na jejich pobočku :) A dobře jim tak!
3. Škoda Fabia 2004 1.2 HTP - Bylo to od nového auta tyto fábie trpí na řetězové rozvody, které seriové po cca 35-40tis km dělali u většiny vozů problém a hrozilo zničení motoru. Nám se tento problém objevil při 65tis. km tak už jsme to neopravovali ale prodali za celkem slušné peníze.
4. Seat Toledo 1L 1.9 TDI/81kw - Současné auto. Podle někoho ošklivé auto a vrak. Ale já ho miluju. I když je ze všech aut co jsem měl, to nejstarší a nejlevnější tzv. vrak, slouží neuvěřitelně dobře na to jaký to je stařeček. Doufám, že ještě bude dlouho jezdit :) Toho určitě jeden den opláču. A přesvědčilo mě, že už jen a jen Diesel!
Zrovna se chystáme na dovolenou zhruba 2500km cestu. Moji známí se všichni shodují na tom, že jsem blázen vyjet tak daleko s takovým vrakem a vlastně vše co je starší 10 let je podle nich vrak se kterým by nejeli ani nakoupit. Tak já věřím tomu, že je v dobrém stavu a zvládne to v pohodě :)
Už se těším, až jim ukážu fotky starého Seatka u moře
Zdá se, že jdu od novějších aut po staré vraky, nejsou na nová auta korunky no.
Tak jestli to někoho bude zajímat:
Wartburg 1000 - nejnovější verze z těch starých co se k nám dovážely. koupili to rodiče, po 32 letech to koupil někdo kdo s tím pak ještě jezdil (jednou jsem ho zahlédl a poznal podle SPZ, přestříkaný jinou barvou)
Š 100 - tchán na důchod vyměnil byt (jako voják z povolání se dostal do Košic) - dohodl se, že když mu uvolním garáž, že jeho škodovku mohu taky používat - tak asi na úrovni toho wartburga (byl jsem u něj zvyklý, že když jedu 90 a přišlápnu plyn, tak trochu zrychlím, škodovku to celkem nezajímalo), pak ji prodal a koupil od švagra
Š 120, tu jsem hodnotil jako o třídu výše. Když jsme se jí zbavovali, nikdo ji nechtěl koupit, tak šla na ekologickou likvidaci.
Renault Thalia 7 let - když škodovce končila technická kontrola, uvažovali jsme, jestli do ní vrazit pár peněz, aby ještě prošla nebo koupit něco novějšího. Jezdila dobře, ale už byla dost prorezlá tam co to nebylo vidět, i když jsme se snažili ji udržovat ošetřením spodku a dutin, asi v ní byly dutiny, kam se ta nástřiková hmota nedostala ale voda a sajrajt ze silnice ano. Uvažovali jsme o nějakém slušnějším ojeťáku tak do 170kKč. Po autobazarech jsme tehdy viděli buď auta co si jejich majitelé představovali, že za ně utrží tolik, aby si koupili nové auto a ještě jim zbylo na benzín nebo naopak taková jen je nabrat na vidle a odvézt do šrotu. Pak jsem jel kolem thalie s nápisem "již od 163000Kč" vystavené u benzínové pumpy. Tak jsem se byl v prodejně zeptat, jestli v tom není zakopaný pes - byl, ta cena platila jen s výýýýhodným financováním, ale manželce se líbil a nemusel jsem řešit, jestli nám ho přihlásí (to se stalo kolegovi co si koupil ojeťáka kde předchozí majitel namontoval motor co tam neměl co dělat a když to kolega chtěl reklamovat v bazaru co to koupil tak se mu bazarník vysmál), jestli nám ho neseberou jako kradené (to se stalo jinému kolegovi), přetočený tachometr, utajené havárie a další chuťovky co se prý u ojeťáků mohou vyskytnout. Jsem s ní spokojený, hodnotím ji o třídu výš než Š120. Předtím, než jsem se definitivně rozhodl jsem absolvoval jako spolujezdec služební cestu ve fábii asi 400km, pravda, nebyla to současná verze, a dospěl jsem k názoru, že něco takového mi nesmí do baráku.
Pokud někdo vozí nos nad tímto typem - byl levnější tak o 50 - 100 tisíc než fábie s podobnou výbavou (m. j. klimatizace, výborná věc v těchto pařácích, už bych auto bez klimatizace nechtěl), motor 1,2 - chtěl jsem 1.4, ale ukecali mne, že typ s podobnou výbavou, ale slabším motorem mají na skladě a že ten motor stačí, pokud nebudu tahat těžké přívěsy, skutečně pro mne stačí, ale pokud bude na dálnici povolená rychlost 160, s tím by problém nebyl, ale už bych neměl rezervu výkonu na předjíždění. Pokud by někdo vozil nos po emblému výrobce, tak lepší unda na kapotě nežli okot za volantem.
Jak tu někdo psal, že jsou ti co se večer modlí ke koncernovým vozům, to bych neřešil, když se začtu do diskusí kolem aut, tak mi připadá, že každý lišák chválí svůj ocas.
A ještě mám v garáži ČZ 175/477/7, loni jsem ji protlačil skrz STK, nějak jsou s ní problémy, asi tam byl starý benzín a nabobtnalo těsnění v palivovém kohoutu, benzín je tam čerstvý a těsnění jsem sehnal nové, ale nemohu se dokopat k tomu, abych se jel projet.
A svého času jsem jezdil i na vypůjčených pionýrech - když jsem si zvyknul na ČZ a sednul jsem na pionýra, měl jsem divný pocit - přede mnou nic, pode mnou nic.
A jak je teď u frikulínů módní výraz, kolik toho nalítali po silnicích, tak já jsme nalítal asi 90 hodin s tímhle http://cs.wikipedia.org/wiki/Let_L-13_Blan%C3%ADk ve vzduchu. Ale už je to tak dávno, že to asi bude promlčené.
Nu tak čím začít:
první byla asi klasicky Škodovka 1000 MB, před tím jsem lítal spíše na motorkách první na pístu, pak tři a půla
dále to byli auta jako Zastava 101, hromada Fiatů 127, 127 Coupe, Uno 2x benzín jedno v naftě, dál určitě Trabant, Wartburg a pár dalších aut, který se dali do kupy a následně se ziskem v té době prodali (80. léta)- to platí i pro ostatní zmíněný. Pak přišla éra hvězdy na kapotě- první piáno 200D, druhý uděláno to stylu Bonny a Klid, též bíle jako první motor 300D, v 90. letech první W124 250D taky bílá vydržela 15 let s nájezdem 850 000 km šla pryč byl to rok 87, pak jedna velká chyba a to BMW dva kusy první 525TDS a druhý na čemž se dalo kupodivu něco vydělat 530D v top stavu já první majitel v ČR, oba Touring, mezitím cca 3 týdny Golf auto na krátkou dobu něco se udělalo a šlo do světa byla to sportovnější verze GTI- též hloupost, nyní návrat k YoungTimeru W124 v garáži aktuálně dva kusy opět 250D ale novější model plasťák 1992 a krasavce E124 z roku 1993 250D 20V + auto do města, na zimu,neskutečný držák VW POLO 86C (1993).
Transity a náklaďáky vypisovat nebudu + pracovní stroje
Mam krátkou historii omlouvám se jsem moc mladý :)
Kia Picanto lx 2007,1 45kW - moje první auto jezdil jsem s ním od zaří 2013 do května tohoto roku asi, furt ho vlastním, nacpe se všude, ale nejezdím s tím.
Škoda Fábia I. 2004, 1.2HTP 40kW - jezdím teď od května tohoto roku zatím spokojenost nehodlám měnit pokuď to nezbořim nebo mi to někdo nečapne.
Proč se omlouváš? Každej byl jednou mladej.
K autům - co ti přijde motorově lepší, to papírově silnější Picanto, nebo ta nejslabší Fabia na trhu? Možná su zaujaté, ale tak slabý motory do aut stejné třídy dávala snad jen škodovka.
Já si myslím, že asi ta Kia. Ale zase dražší opravy, málo místa, kdyby mě někdo nabořil tak to sešrotuje jak papír, ale divný je, že snad i větší spotřeba, ale palubovka u fabky asi lže. Jsem spokojenej s tou fábii, sice to neni trhač asfaltu, ale stačí to.
nemyl se, ta 10 let stará fábka se velmi jednoduše rozpůlí jak meloun, už jsem pár takových viděl. Je to typická "havárková konfigurace první Fabie," viděl jsem takto přepůlených fábek aspoň 5.
viz např. http://zpravy.idnes.cz/nehoda-u-varnsdorfu-s-rozpulenou-skodovkou-fzt-/krimi.aspx?c=A121211_115231_usti-zpravy_alh
Tak to čumim. O.o
Tak to mě dostalo
Ja som mala najprv malu fabiu, ktora sa však chudatko totalne rozpadla - musela som sa jej zbaviť a teraz mam maleho červeneho Smartíka, ktorého milujem uplne najviac! :D Môj priatel je dokonca automechanik a stale mi smartíka "tuninguje :D teraz mi preň kupil paradnacku autokozmetiku - :D cez vikend umyvam! :D
reklama smazána. (touchwood)
Nechceš umejt aj to moje heblo? Myčka to sice opláchne, na kam se kartáče nedostanou, zůstávají mraky bordela. Prahy na dveřích jsou hnědý od prachu.
Strašne by som chcel mať toto auto je nádherné, vždy som po ňom túžil a ja ako starý 42 ročný skúsený zo života, čo si zaslúžim samozrejme za to, kolko som sa za celý život nadrel nejaký moskvič takýto v takej farbe....... nie tieto moderné shity viz zde