Jasně. Drtivá většina lidí tohle neřeší. Auto je prostě spotřební zboží. Maximálně si prostě zvyknou na jednu značku a tu pak točí dokola. Ale skutečně je pravda, že fenomén "koncernové (myšleno VW group) auto je lepší, spolehlivější než ostatní auta" existuje. Skutečně jsem se s ním několikrát setkal a vždy bylo tohle tvrzení iniciováno majitelem auta VW group, když zjistil, čím jezdím. Samozřejmě všichni takoví nebudou.
K Fiatu mám jednu zajímavou zkušenost. Jel jsem tedy s Fiatem pouze jednou, byl to nějaký kombík, co přesně už nevím, ročník cca tak přelom 80/90. Shodou okolností to bylo auto, které se používalo jako doprovodné vozidlo u cyklistických závodů. Bylo to v době, kdy jsem pracoval v reklamce (1998). Sám jsem jezdil ještě Škodou 120, v práci jsem používal dnes už téměř neznámou ejpovickou Betu s motorem z Favoritu. To aby bylo jasno, s čím jsem tak nějak mohl porovnávat.
No a převážel jsem toho Fiata po polepení reklamou zákazníkovi, šéf jel ve služebáku, abych se měl pak jak dostat zpátky na firmu. (Později mi došlo, že už s tím Fiatem asi ani nechtěl jet.) Mně normálně přišlo, že to auto nebrzdí. Připadalo mi, že na tu brzdu musím šlapat jak magor, abych to auto přibrzdil, zastavil..
No a když jsme jeli s šéfem zpátky, tak říkám - co s tím autem bylo, to to nemá posilovač, nebo to maj rozhašený, vždyť to skoro nebrzdí..? Prý nemají, prý jsou brzdy v pořádku a u toho auta je to úplně normální. Musí se na tu brzdu zkrátka šlapat.. Poměrně těžkej kombík a poddimenzovaný brzdy - původně asi pro hatchback jen taktak a ital se s nějakou úpravou pro kombi nezatěžoval... Šéf mi tehdy tvrdil, že se na to majitele ptal taky (takže nejen mně přišly ty brzdy mrtvý) a prý jsou ty brzdy naprosto v pořádku a prostě u toho auta takové jsou...
Dodnes si pamatuju, jak mě to tehdy překvapilo. Ital, i když spotřebák, a takhle vodfláknutá jedna z hlavních položek...
edit: Tím nechci tvrdit, že to tak má Fiat dodnes. Přece jen už je to nějaký ten pátek.