Jsou zobrazeny jen nové komentáře. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Nevím, mě ten "blog" jednoznačně přesvědčil o tom, že dotyčný pisatel má apriori "odpor" a spíše utv…
touchwood 29.08.2014 16:13
touchwood
Mám dojem, že těm studentkám bylo zakázáno takhle docházet na vyučování, t.j. do prostoru školy. Při…
Zarniwúp 29.08.2014 17:32
Zarniwúp
Budeme pořád dokazovat, že jsme lepší. Asi by byla nejlepší možnost je odsud prostě vyhnat. http://w… nový
karel 13.09.2014 17:56
karel
Touchwood v tomto sa vynimocne mylis, pretoze si zamienas toleranciu s buzeraciou zo strany mensin.…
fleg 31.08.2014 10:48
fleg
ale my jsme přece vyspělejší, lepší a tolerantnější, ne? ;-) Naše pravidla jsou následující: jsme t…
touchwood 31.08.2014 19:24
touchwood
Nechtěl jsem už do toho vstupovat, ani jsem tedy nečetl jak se dál dohadujete. Ale dovolil bych si o…
Zarniwúp 01.09.2014 21:57
Zarniwúp
Nene, má pravdu. Demokracie je skutečně o tom, že si můžu dělat co chci. Nicméně je tu ještě jedno p…
JR_Ewing 02.09.2014 07:20
JR_Ewing
Tak ti mě napadlo. A předem říkám, že nechci ty holky z té školy znevažovat. Chodím do stejné školy…
Zarniwúp 02.09.2014 19:48
Zarniwúp
Jo takové věci mě napadají často, když třeba vidím jít po ulici výstavní kus, tak je mi na blití, že…
touchwood 03.09.2014 10:47
touchwood
No jo, je to extrém. To uznávám. Ale stejně, co dává šátkům větší právo prosadit to své? To skutečně…
Zarniwúp 03.09.2014 14:13
Zarniwúp
Ale aby tam mohli bydlet všichni, musí každý v něčem ustoupit, musí si vyjít vstříc, musí se omezit…
touchwood 04.09.2014 21:17
touchwood
Mluvím teď jenom o té škole. Na počátku byly ty šátky na hlavách těch dvou studentek. (I když tedy K…
Zarniwúp 04.09.2014 22:01
Zarniwúp
Jen ohledně těch Koptů a islámu - já bych nesázel ani zlámanou grešli ani na naši církev svatou, kdy…
touchwood 07.09.2014 11:40
touchwood
a v podstatě zlý člověk Tohle mi připadá docela silné tvrzení, bez "důkazů" stojící na vodě. Naopak…
L-Core 08.09.2014 07:53
L-Core
Přečti si Dukovy "úvahy/blogy" na Aktuálně.. http://blog.aktualne.cz/blogy/dominik-duka.php?itemid=…
touchwood 08.09.2014 22:01
touchwood
Tady došlo zřejmě k nedorozumění (i já jsem to pochopil až dodatečně). L-Core má na mysli Svatého ot…
JR_Ewing 09.09.2014 10:25
JR_Ewing
František je (nebo se tak zatím jeví) jako zjevení (v tom dobrém slova smyslu). A taky to těmhle ztl… nový
touchwood 10.09.2014 20:46
touchwood
Jo, tohle mě tedy vůbec nenapadlo, že Duke Nukem má být Duka (podle jména mohlo) ]:) Akorát jsem nep… nový
L-Core 11.09.2014 11:04
L-Core
jeden hodně netolerantní: [duka-nukem-fb.jpg] nový
touchwood 13.09.2014 16:19
touchwood
O muslimkách na zdravotnické škole se toho dá najít víc, taky zajímavé: http://domaci.eurozpravy.cz/…
karel 04.09.2014 22:20
karel
Jo, to bylo u nás. Bylo vůbec myslitelné, že by po tom "odvolání" na druhý pokus neprošla?
Zarniwúp 04.09.2014 22:34
Zarniwúp
ale ano, samozřejmě. Stačilo přece k oné opakované maturitě přizvat nezávislého arbitra. Maturitní z…
touchwood 05.09.2014 08:36
touchwood
No ona tam u druhé maturity byla úplně jiná komise. Je to dost pro nezávislost? Podle článku stál kr…
Zarniwúp 05.09.2014 12:15
Zarniwúp
Pokud chces v Praze na pedaku absolvovat obor "vyuka cizincu cestine" nemusis umet cesky. ::) Pro me…
RedMaX 05.09.2014 22:28
RedMaX
Pokud by nevyhovovalo ani tohle, může si člověk po vzoru Íčka založit vlastní školu. http://www.cevr…
karel 05.09.2014 22:44
karel
to je jen pračka úplatků pro financování ods - jako všechna občanská sdružení, co si založili soudru…
lední brtník 08.09.2014 07:39
lední brtník
tahle Cevra, MDA apod. bych stranám nezazlíval - jde o to připravit si ideologické následovníky. Nao…
touchwood 08.09.2014 22:09
touchwood
Že se tam připravují další Íčka není právě hezká představa.
karel 08.09.2014 22:22
karel
Jenže právě Íčko je typický příklad bezpáteřního šmejda, který se ideologií jen zaštiťuje, přičemž j…
touchwood 09.09.2014 18:52
touchwood
jmenuj toho charakterního. nový
kmochna 12.09.2014 17:59
kmochna
tak třeba prohulenej Kubera? nový
touchwood 13.09.2014 16:20
touchwood
já hulím jako komín- netřeba nic dodávat o toleranci. nový
kmochna 14.09.2014 11:09
kmochna
http://www.mrctv.org/videos/bill-warner-1400-years-fear-czech-titles Z toho závěru mrazí. poslední
Zarniwúp 15.09.2014 14:36
Zarniwúp

Nevím, mě ten "blog" jednoznačně přesvědčil o tom, že dotyčný pisatel má apriori "odpor" a spíše utvrdil v tom, že česká společnost netoleruje jinakost. Navíc se domnívám, že to je obráceně - ostrakizace a ukazování, že muslimky jsou jiné, a že se "musí" podrobit i v takové neškodné věci jako nošení šátku (tedy to, že jsou nuceny popřít svou víru; podobně jako by se zakazovalo nošení např. krucifixu) je spíše zatvrdí v tom, že musí ve své víře vytrvat, a tím spíše jsou pak kandidátky na bombové teroristky, ochotné za svou "pravdu" umřít.

Příkladů, kdy jednoduché ponechání samovolnému vyhnití přineslo lepší výsledky je více, např. turecká menšina v Německu. Původní přistěhovalci = ortodoxní muslimové. Jejich děti = vlažní muslimové. Děti jejich dětí = sekulární občané, kteří na své předky hledí v úžasu. Samozřejmě to neplatí všeobecně, ale obecně ano.

Schválně si zajeďte do Prahy a do Vídně. Ten rozdíl je více než patrný, i když je jinak Rakousko totální vidlákov, tak Vídeň je o galaxie dál. Evidentně to tam nikomu nevadí, přitom Rakousko je silně katolická země. Přesto tam takové pitomosti neřeší, naopak z té rozmanitosti těží. Možná to bude vypadat jako oslava multi-kulti, ale není tomu tak. Střídmá rozmanitost je vždy ku prospěchu věci. Blbý šátek neřeší nic, je to jen prostá přímá negace šátků našich vesnických babek (a ty přitom nikoho nepohoršují). Lze to pokládat jen za symbol jinakosti, což je ten pravý důvod, proč to bylo zakázáno.

Šabatová, btw, odvedla přesně to co udělat jako ombudsmanka měla, postavit se za menšinu (a navzdory většinové společnosti), v tomto ohledu (jako obvykle) nezklamala, narozdíl od toho přitroublého Křečka, který umí jen politicky přizvukovat většině. I v tomto autor toho článku nepochopil účel a smysl ombudsmana.

Chápu, že se svým názorem budu asi v menšině, ale tak to prostě cítím. Jo, a jsem křesťan ;-)

edit: zkuste se alespoň nad tím zamyslet.

Mám dojem, že těm studentkám bylo zakázáno takhle docházet na vyučování, t.j. do prostoru školy. Přirovnat by se to dalo k tomu, že ve škole se musí přezouvat (např.). Když budou mít ve víře, že mají imrvére chodit v lyžákách, budou tak pochodovat i po parketách? Producírování na veřejnosti jim snad upíráno nebylo.
Já jen jestli nehájíš něco jiného.
Tolerance a tolerance, má škola tolerovat jejich hábit a ony tolerovat předpis nemusí? Kdo koho a kdy má vlastně kdo co tolerovat...
Mně osobně třeba to věčné vyžadování tolerance už leze i ušima. To se furt vyžaduje a vyžaduje, ale zeptá se někdo, proč by měl někdo jiný tolerovat ausgerechnet tuhle blbost? Nejsem náhodou netolerantní já právě tím, že vyžaduji pro svoje chování toleranci?

edit: Někdo po mně chce, abych něco toleroval. Já to tolerovat nechci, nepokládám to za správné, bylo by to o mé újmě atd. atd. Znamená to, že jsem špatný? Podle dnešní logiky ano, protože jsem netolerantní. Stačí prohlásit kohokoli za netolerantního, pokud na něm chci vymámit něco, s čím nesouhlasí a je vymalováno.

Touchwood v tomto sa vynimocne mylis, pretoze si zamienas toleranciu s buzeraciou zo strany mensin.
V prvom rade, ak niekam pridem na navstevu dodrziavam miestne zvyky. Nie je pravda, ze moslimovia toleruju nezahalene zeny. Toto sa deje len v niektorych statoch, respektive mestach. Kludne sa ti moze stat, ze zena, ktora v jednom meste mohla chodit nezahalena bez poburenia by v inom dostala palicou po hlave. Vykrikujeme my na islam, ze je to proti nasej kulture a ze nas tym obmedzuju? Nie, rozumna zena sa zahali a neprovokuje pre nas nepochopitelny zvyk.
A teraz opacne. Preco sa my mame prisposobovat im? Kde je ta, podla teba rozumna hranica? Satka ano, burka uz nie? Alebo kde to zastavis? A preco vobec? Co ked k nam pride zit niekto z indianskeho kmena, kde su zvyknuti chodit nahi? Dovolime to lebo je to sucast ich kultury? Nie. A preco? Lebo je to uz za hranicou? A kto urcil tu hranicu? Ty? Parlament? Uvedomujes si, ze kazdy ma tu hranicu inu?
Riesenie je jednoduche, oni prisli sme, nikto ich sem nevolal, nenuti ich tu byt, tak musiarespektovat nase pravidla a zvyklosti. Ked budem zit ja v moslimskej krajine moje dieta nebude chodit s krizikom do skoly a zbytocne provokovat ostatnych. Povazujem to za normalne a rozumne a naozaj mi tento pripad pripomina tu falosnu toleranciu a dvojity meter na nasu cernejsiu mensinu v style oni su ini, musia mat ine pravidla a pod.

ale my jsme přece vyspělejší, lepší a tolerantnější, ne? ;-)

Naše pravidla jsou následující: jsme tolerantní společnost, která respektuje rozmanitost a různé víry. Pokud dotyčný nikoho neomezuje a neohrožuje, může si dělat co chce - toto je základní pravidlo demokratických systémů. A z tohoto principiálního pohledu je zákaz špatně. Analogicky se jistě můžeme shodnout, že demokratická země má problémy rychle reagovat vůči autokratické/nedemokratické zemi (např. EU vs. Putinovo Rusko), ale tak to prostě je, kvůli tomu se přece nestaneme autokracií.. A docela by mě zajímalo, koho ty dvě holky buzerují.

Váš přístup oko za oko, zub za zub odpovídá raným stadiům civilizace (viz Chamurappi), je vysoce efektivní, ale v konečném důsledku nic neřeší, společnost neposouvá dále.

Upřímně se domnívám, že se mýlíte vy, nicméně se obávám, že vás nepřesvědčím.

Nechtěl jsem už do toho vstupovat, ani jsem tedy nečetl jak se dál dohadujete. Ale dovolil bych si oponovat v tomhle:

Pokud dotyčný nikoho neomezuje a neohrožuje, může si dělat co chce - toto je základní pravidlo demokratických systémů.

V tomhle máš zásadní bug.
Pokud dotyčný nikoho neomezuje a neohrožuje, může si dělat, co chce - není základní pravidlo demokratických systémů. Je to základní pravidlo ideální anarchie.
V demokratických systémech se rozhoduje většinově a tudíž při každém rozhodnutí vždy někoho musíš omezit. Výjimka je pouze při 100% shodě... nevím, jestli kdy vůbec nastala.

Nene, má pravdu.
Demokracie je skutečně o tom, že si můžu dělat co chci. Nicméně je tu ještě jedno pravidlo, které je často zapomínáno, že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného. Což z demokracie vlastně dělá nejpřísnější režim, který si lidé vymysleli. A mám pocit, že zrovna tohle pravidlo je popíráno, když nutím ty holky, aby nenosili šátek, který nosí od malička.

Tak ti mě napadlo. A předem říkám, že nechci ty holky z té školy znevažovat.
Chodím do stejné školy jako ty holky a jsem trochu cimprlich. Vždycky, když je uvidím, zebliju se jak ratlík, protože si představím, jak jsou pod tím šátkem (skoro kuklou) hnusně (pro mě) zpocené. Mně se dělá ráno, když mám jít do školy, zle jenom z představy, je že je ve škole potkám. Nic s tím nedokážu udělat. Anebo ještě jinak, jsem převědčený o nebezpečnosti islámu (media jsou media) a jen když ty holky ve škole uvidím, mám hrůzu jen tam vejít. Prostě si ty obavy přenesu na ně, ten šátek na to bohatě stačí.
Stačilo by, aby ten šátek ve škole shodili jen na ramena a jsem v pohodě. Takhle ale asi budu muset opustit školu, nebo celou školní docházku zároveň docházet k psychiatrovi (to je imho dost velké omezení)...
Mám být tolerantní a všechno to vytrpět a přecházet, nebo mám toleranci vyžadovat a chtít, aby odešly ony? Existují takoví lidé, co jsou tolerantní a nežvaní o tom, protože kdyby se ozvali, ve vlastních očích by se stali velmi netolerantními. Ani se to nedozvíš, oni se neozvou (proč jsem napsal), oni jsou tolerantní.
Já vím, že tenhle případ je nepravděpodobný, ale rozhodně ne nemožný. Ovšem podobné a přirozenější zažívají lidé dnes a denně..

Já se ale ptám, mám nárok na toleranci já, nebo ty holky? Spolu v té škole být nemůžem, kdo u ombudsmana dočůrá výš? :-)

Jo takové věci mě napadají často, když třeba vidím jít po ulici výstavní kus, tak je mi na blití, že je oblečená, když by mohla být hambatá a dělat pánům vokometrické potěšení. ;-)

A teď vážně: mně osobně taky vadí spousta věcí, ale vždy v takových případech si 2x rozmyslím, zda to je jen můj osobní problém, nebo zda to je společenský problém nebo zda to je problém pro toho, kdo se mi nelíbí. A to se vracím třeba k těm homošům, jejichž počínání se mi bytostně hnusí (protože nejsem homoš), nicméně pokud se na veřejnosti jen drží za ruce, tak s tím problém prostě nemám (a do jejich soukromí mi nic není). Myslím, že toto je celkem přesná analogie těch šátků a na tomto již dříve vybojovaném boji se dá názorně ukázat že se vlastně nakonec nic nestalo - já se nestal homošem a oni žijou v klidu a míru vedle nás.

No jo, je to extrém. To uznávám. Ale stejně, co dává šátkům větší právo prosadit to své? To skutečně v tom případě já nemám právo na toleranci? Nárok nemá nikdo....
Dva byty v paneláku, nad sebou. Nahoře rodina s dětmi, dole človíček pracující na směny. On někdy přes den spí a potřeboval by, aby ta děcka přestala nahoře lítat a dupat. To je úplně klasický případ.
Argumenty - človíček se potřebuje dobře vyspat
- děti se potřebují zdravě vyvíjet, k čemuž pohyb patří
Všechny argumenty lze samozřejmě podkládat a stupňovat a zdůvodňovat a výsledku se nedobereš. Všichni okolo na to budou mít různý náhled - někdo bude upřednostňovat děti, někdo človíčka.
Ale aby tam mohli bydlet všichni, musí každý v něčem ustoupit, musí si vyjít vstříc, musí se omezit všichni.

Ty šátky jsou v současnosti postaveny tak, že buď ano, nebo nic.

Ale aby tam mohli bydlet všichni, musí každý v něčem ustoupit, musí si vyjít vstříc, musí se omezit všichni.

Ale to já naprosto nepopírám, naopak je to velmi žádoucí. Tak například ti muslimové musí akceptovat rovnost žen s muži, musí akceptovat postupnou sekularizaci své komunity, musí akceptovat pro ně naprosto cizí způsob života.

Ten nesmiřitelný proud je přece jinde, to jsou ti, co se odpalují, ti co páchají zločiny. Ty dvě pipky ze zdravky se sem jen přijely učit.

A co se týká tvého modelového případu paneláku: Rodiče dětí by je měli informovat, že dole spí člověk chodící na směny, aby si dávaly pozor a případně je napomenout a usměrnit (nebo poslat na dětské hřiště) a spící člověk zase pochopit, že děti jsou děti - impulzivní, leckdy neohrabané a hlučné (a třeba si pořídit špunty do uší). Realita všedního dne je samozřejmě tristní.

Mluvím teď jenom o té škole. Na počátku byly ty šátky na hlavách těch dvou studentek. (I když tedy Karel postoval rozhovor, který naznačuje, že všechno mohlo být úplně jinak. Ale to bych nechal jako vedlejší.) Já nemluvím o důvodech, proč by na tu školu nemohli chodit v těch šátcích, jen jsem ty možné uvedl pro ilustraci. A ptám se, existují-li reálně nějaké takové důvody, oč jsou méně kvalitní, než důvody, které ty studentky nutí šátky nosit i ve škole. Kdo to určí.
Jistě, můžem je nechat tolerantně ty šátky nosit, ale je to toleranci nenaučí. Je nutné, aby si i ty studentky velmi dobře uvědomily, že někdo tu toleranci (a tím nemyslím jen to, že se nějakým úředním úkonem šátky povolí) projeví a bude projevovat. Mám obavu z toho, že to vůbec nepoberou. Údajně bere islám takovéto ústupky jen jako projev slabosti... Jak rád bych se pletl.

K tomu nesmiřitelnému proudu. To už jsem psal o těch koptech. Oni v bezprostřední blízkosti islámu žijí staletí a tvrdí, že v podstatě nic takového neexistuje. Zjednodušeně - dej islámu moc a bude zle, přestože do poslední chvíle bude bezkonfliktní a umírněný. Naše kultura a snaha o soužití nás nutí věřit, že to není pravda a tedy tvrdit to, co ty - to je ten špatný proud, u nás je jen ten dobrý. Podle koptů se z dobrého a umírněného stane fanatický a nesnášenlivý, jakmile k tomu dostane příležitost. Nepovažují za myslitelné, že by se islám z něčeho ze své "tradice" vzdal.
Mohou mít pravdu? Mohou jen pomlouvat, nebo jsou to skutečné zkušenosti po staletích? Zajímavé je, že i na blbé wiki se dočteš, že ve skutečnosti o tom nechtějí moc mluvit. Ze strachu? Jsou asi 8-10% menšina, myslím, že například v Egyptě. Nebo není o čem mluvit? Nevím, ovšem já vedle většinové islámské společnosti nebydlím.
Na druhou stranu - přece jen koptové s islámem žijí, může to znamenat, že když tam mohou žít, je soužití ok?

Přečti si Dukovy "úvahy/blogy" na Aktuálně..

http://blog.aktualne.cz/blogy/dominik-duka.php?itemid=23368
http://blog.aktualne.cz/blogy/dominik-duka.php?itemid=23412

Takto hokynářsky argumentuje člověk, jehož primárním "zaměstnáním" je služba Bohu a dodržování Desatera. Jásot nad tím, že každý den zcepení 15 komunistů, to si nedovolím ani já, a to komunisty fakt nemusím. Církev svatá hovoří o pokoře. Kde je pokora u Duky Nukem? Já vidím jen hamižnost, snahu pobrat co jde, když už se naskytla příležitost, navzdory společenskému diskursu a obecně sekularizované české společnosti (národa bezvěrců).

edit: P.S.: kdysi jsem si myslel, že kardinál Vlk je slabčák proti Tomáškovi. Dneska vidím svůj velký omyl, i ten Vlk byl velikán ve srovnání s Dukou... :-(

No ona tam u druhé maturity byla úplně jiná komise. Je to dost pro nezávislost? Podle článku stál krajský úřad (kam se obrátila rodina studentky) za komisí, původní komise nepochybila.... Takže řešení chytré horákyně. Nebo předposranost, která už u nás neudivuje (proč asi).
Údajně to byla maturita z češtiny, Ivan Olbracht... Tak doufám, že slečna aspoň umí česky, aby se v nemocnici aspoň domluvila s pacientem. :-)
Čert vem jednu studentku, ať si odmaturuje z relativně zbytečné látky (což je možná důvod, proč prošla, prostě se chtěli zbavit problému). Ale ten způsob "zajištění" mi něco připomíná.

http://ustecky.denik.cz/zpravy_region/za-petku-u-maturity-ted-uciteli-hrozi-vyhazov-20140730.html

tahle Cevra, MDA apod. bych stranám nezazlíval - jde o to připravit si ideologické následovníky. Naopak (aniž bych polemizoval s tím zda si tam ulívají či neulívají peníze) to považuju za principiální základ budoucích politických generací, jak na pravici, tak na levici. Ideologie je slovo zprofanované, ale IMHO lepší, než apolitická hra na rozdělování pašalíků.

Zpět na aktuality Přidat komentář k aktualitě Nahoru