Revize výuky ICT na středních školách
Občas se dostanu k nějaké informaci ze školství; často z toho jde hlava kolem.
Stručně: stát redukuje výuku na školách, školy jsou nuceny snižovat počty hodin napříč ročníky, obory a předměty. Kromě toho stát vymyslel, že se naprosto změní výuka ICT předmětů na maturitních oborech středních škol.
Přikládám PDF dokument, vytvořil jsem ho exportem z DOCX souboru, kde jsem provedl pouze vizuální změnu a podbarvil zajímavé části textu.
Originální dokument je veřejně přístupný z tohoto webu https://revize-ict-sov.rvp.cz/ na odkazu s textem "kategorie dosaženého vzdělávání M, L0" přímo tady: https://revize-ict-sov.rvp.cz/files/priloha-3b-ict-sov-m-l0.docx - to uvádím pro případnou kontrolu mnou přiloženého PDF.
Tím, jak stát nutí školy šetřit se bude učivo na většině těchto škol učit v týdenní hodinové dotaci 4 hodiny; může to být v jednom ročníku (to asi nepůjde reálně) nebo v ročnících dvou vždy po dvou hodinách týdně; či v libovolné jiné kombinaci počtu ročníků a hodin týdně. Podstatou je, že školy na to vyčlení 4 hodiny týdně (nějak rozložených) během celého studia.
Jděte rovnou na stranu 4.
Můžete prosím na ten dokument mrknout a vyjádřit se k tomu? Ve smyslu: co si pod tím představujete, kdo a jak to asi bude učit, co vlastně budou ty děcka v hodinách dělat. Já totiž některý pojmy neznám a nedokážu si je nikam zařadit.
Jo a zkuste uvážit, že na spoustě středních škol se to bude učit v prvním a druhým ročníku.
Jděte rovnou na stranu 4.
V levém sloupci je info "tohle musí umět" a v pravém sloupci je "tohle se musí učit".
Co na to říkáte?
Což o to, pojmy znám. Jen si nedokážu představit, jak tohle všechno chtějí stihnout. Leda by šli jenom velmi po povrchu a to si pak nejsem jistý, jestli to pak dává smysl.
A umocněno je to kvalitou učitele. Kdo tyhle věci opravdu umí, půjde někam, kde mu za to řádně zaplatí.
A ty si dokážeš představit, co konkrétně a jakým způsobem se bude učit?
Ať mne kopne hajtra z votočky, já bych byl v koncích.
Kde vezmou na středních školách kvalifikovaný učitele na takovou problematiku? To mi hlava nebere.
Představit si to dokážu. Ale jako program na celou střední školu s IT zaměřením. Jako jeden ročník na běžné střední škole ani náhodou.
Navíc na běžné (tedy ne s IT zaměřením) střední škole je to tak trochu nesmysl. Učit se sítě či html, to třeba na zdravce sestřičky pak v praxi jistě budou denně potřebovat.
Na škole to vezmou jako seznam volitelných témat, ze kterých si učitel pár vybere
Takhle to nefunguje
Tohle všechno je závazný. Může se k tomu přidat něco dalšího, ale ubrat se nesmí nic.
Mě to nevyvádí z klidu. Co ministr školství to reforma školství. Pokud si ministr školství nedokáže prosadit svou reformu školství, ten jako by neexistoval.
Kdo z vás co sem chodíte jste během školní docházky neprožil aspoň jednu reformu našeho školství?
A to je správné, tak to má být.
Protože žáci se naučí, že život není peříčko a připraví je to na případné skutečné katastrofy.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45219&highlight=p%F8%EDle%9Eitostech