Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Revize výuky ICT na středních školách

Občas se dostanu k nějaké informaci ze školství; často z toho jde hlava kolem.

Stručně: stát redukuje výuku na školách, školy jsou nuceny snižovat počty hodin napříč ročníky, obory a předměty. Kromě toho stát vymyslel, že se naprosto změní výuka ICT předmětů na maturitních oborech středních škol.

Přikládám PDF dokument, vytvořil jsem ho exportem z DOCX souboru, kde jsem provedl pouze vizuální změnu a podbarvil zajímavé části textu.

Originální dokument je veřejně přístupný z tohoto webu https://revize-ict-sov.rvp.cz/ na odkazu s textem "kategorie dosaženého vzdělávání M, L0" přímo tady: https://revize-ict-sov.rvp.cz/files/priloha-3b-ict-sov-m-l0.docx - to uvádím pro případnou kontrolu mnou přiloženého PDF.

Tím, jak stát nutí školy šetřit se bude učivo na většině těchto škol učit v týdenní hodinové dotaci 4 hodiny; může to být v jednom ročníku (to asi nepůjde reálně) nebo v ročnících dvou vždy po dvou hodinách týdně; či v libovolné jiné kombinaci počtu ročníků a hodin týdně. Podstatou je, že školy na to vyčlení 4 hodiny týdně (nějak rozložených) během celého studia.

Jděte rovnou na stranu 4.

Můžete prosím na ten dokument mrknout a vyjádřit se k tomu? Ve smyslu: co si pod tím představujete, kdo a jak to asi bude učit, co vlastně budou ty děcka v hodinách dělat. Já totiž některý pojmy neznám a nedokážu si je nikam zařadit.

Jo a zkuste uvážit, že na spoustě středních škol se to bude učit v prvním a druhým ročníku.

Jděte rovnou na stranu 4.

V levém sloupci je info "tohle musí umět" a v pravém sloupci je "tohle se musí učit".

Co na to říkáte?

Předmět Autor Datum
Což o to, pojmy znám. Jen si nedokážu představit, jak tohle všechno chtějí stihnout. Leda by šli jen…
Wikan 30.05.2024 14:51
Wikan
A umocněno je to kvalitou učitele. Kdo tyhle věci opravdu umí, půjde někam, kde mu za to řádně zapla…
Prasak 30.05.2024 16:44
Prasak
A ty si dokážeš představit, co konkrétně a jakým způsobem se bude učit? Ať mne kopne hajtra z votoč…
Pavel 31.05.2024 08:04
Pavel
Představit si to dokážu. Ale jako program na celou střední školu s IT zaměřením. Jako jeden ročník n…
Wikan 31.05.2024 09:37
Wikan
Navíc na běžné (tedy ne s IT zaměřením) střední škole je to tak trochu nesmysl. Učit se sítě či html…
L-Core 31.05.2024 10:47
L-Core
Na škole to vezmou jako seznam volitelných témat, ze kterých si učitel pár vybere
Jan Fiala 31.05.2024 10:21
Jan Fiala
Takhle to nefunguje :-) Tohle všechno je závazný. Může se k tomu přidat něco dalšího, ale ubrat se…
Pavel 31.05.2024 10:28
Pavel
Mě to nevyvádí z klidu. Co ministr školství to reforma školství. Pokud si ministr školství nedokáže…
Yarda 30.05.2024 17:52
Yarda
Státní instituce zveřejnila PDF k revizi výuky ICT na všech středních školách s maturitou. https://…
Pavel 02.02.2025 18:58
Pavel
Psi štěkají, ale karavana táhne dál.
L-Core 02.02.2025 19:15
L-Core
Spousta spolužáků by tohle nedala ani v prvním ročníku na VŠ. A to byli lidi se zájmem o IT.
Wikan 02.02.2025 19:19
Wikan
Buď v klidu, tohle nedají učitelé ]:) poslední
Jan Fiala 02.02.2025 19:29
Jan Fiala

Mě to nevyvádí z klidu. Co ministr školství to reforma školství. Pokud si ministr školství nedokáže prosadit svou reformu školství, ten jako by neexistoval.
Kdo z vás co sem chodíte jste během školní docházky neprožil aspoň jednu reformu našeho školství?
A to je správné, tak to má být.
Protože žáci se naučí, že život není peříčko a připraví je to na případné skutečné katastrofy.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45219&highlight=p%F8%EDle%9Eitostech

Státní instituce zveřejnila PDF k revizi výuky ICT na všech středních školách s maturitou.

https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-data.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-testovani.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-systemy.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-technologie.pdf

Znovu upozorním na fakt, že tohle se musí (!) učit na všech maturitních oborech, např. mechanik, zdravotní sestra, ...

Vývoj webové aplikace pro správu
úkolů. Začít formulací problému
a cíle. S pomocí jednoduché webové aplikace pro efektivní správu
denních úkolů a povinností zvýšit
produktivitu a snížit stres z nevyřízených úkolů. Umožnit uživatelům
přidávat, organizovat a sledovat
své úkoly.

Vývoj aplikace pro správu osobních financí. Nejprve definovat
problém, například ve znění: řada
lidí má potíže s udržením přehledu o svých financích, což vede
k neefektivnímu využívání peněz
a finančním potížím. Cílem bude
vytvořit intuitivní aplikaci, která
pomůže uživatelům lépe spravovat
své finance. Poskytnout nástroje
pro sledování příjmů a výdajů a plánování rozpočtu.

Vytvoření systému pro správu knižního fondu školní
knihovny. Nejprve stanovit proměnné a datové struktury potřebné pro správu dat. Definovat proměnné pro
knihy a výpůjčky. Rozhodnout o vhodných datových typech: řetězce pro název knihy, autora a žánr; číslo nebo
datum pro záznamy o půjčkách. Vybrat řídicí struktury
pro operace, jako je vyhledávání knih nebo sledování
stavu výpůjček

Systém správy skladu. Pro udržení přehledu o produktech na skladě maloobchodního řetězce je potřeba
pochopit, že v systému správy skladu každý produkt
představuje entitu s určitými atributy (název produktu,
cena, množství na skladě a dodavatel). Tedy každý
záznam v databázi obsahuje informace o jednom
produktu.

Správa skladových zásob v maloobchodě. Pro získání přehledu
o tom, kde se nacházejí informace
o dostupnosti zboží v jednotlivých
skladech, je potřeba zaměřit se
na interní skladový systém. Porozumět, že každý produkt má svůj
záznam s aktuální dostupností.
Seznámit se s procesem naskladnění zboží a jeho důsledky a projevy v informačním systému.

Kdo máte děti na střední, máte se na co těšit. Kdo to bude učit? A jak to bude učit? Klasická střední s maturitou: výpočetka je v 1. a 2. ročníku, dvě hodiny týdně.

Zešíleli?

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru