Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Revize výuky ICT na středních školách

Občas se dostanu k nějaké informaci ze školství; často z toho jde hlava kolem.

Stručně: stát redukuje výuku na školách, školy jsou nuceny snižovat počty hodin napříč ročníky, obory a předměty. Kromě toho stát vymyslel, že se naprosto změní výuka ICT předmětů na maturitních oborech středních škol.

Přikládám PDF dokument, vytvořil jsem ho exportem z DOCX souboru, kde jsem provedl pouze vizuální změnu a podbarvil zajímavé části textu.

Originální dokument je veřejně přístupný z tohoto webu https://revize-ict-sov.rvp.cz/ na odkazu s textem "kategorie dosaženého vzdělávání M, L0" přímo tady: https://revize-ict-sov.rvp.cz/files/priloha-3b-ict-sov-m-l0.docx - to uvádím pro případnou kontrolu mnou přiloženého PDF.

Tím, jak stát nutí školy šetřit se bude učivo na většině těchto škol učit v týdenní hodinové dotaci 4 hodiny; může to být v jednom ročníku (to asi nepůjde reálně) nebo v ročnících dvou vždy po dvou hodinách týdně; či v libovolné jiné kombinaci počtu ročníků a hodin týdně. Podstatou je, že školy na to vyčlení 4 hodiny týdně (nějak rozložených) během celého studia.

Jděte rovnou na stranu 4.

Můžete prosím na ten dokument mrknout a vyjádřit se k tomu? Ve smyslu: co si pod tím představujete, kdo a jak to asi bude učit, co vlastně budou ty děcka v hodinách dělat. Já totiž některý pojmy neznám a nedokážu si je nikam zařadit.

Jo a zkuste uvážit, že na spoustě středních škol se to bude učit v prvním a druhým ročníku.

Jděte rovnou na stranu 4.

V levém sloupci je info "tohle musí umět" a v pravém sloupci je "tohle se musí učit".

Co na to říkáte?

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Bude prosím někdo ochotný podívat se na čtyři PDF, je to (oficiální) představa "co a jak učit". Je t…
Pavel 01.09.2025 10:48
Pavel
Jen jsem to narychlo projel, co slovo to perla. Jestli to bude v papírovém vydání, mělo by se to tis… poslední
Yarda 01.09.2025 11:46
Yarda

Bude prosím někdo ochotný podívat se na čtyři PDF, je to (oficiální) představa "co a jak učit". Je to pro všechny maturitní obory v celé republice, v IT předmětu ("výpočetka"), typicky první a druhý ročník na střední škole (i zdravotní škola, automechanik, ...).

Snažím se s tím pomoci člověku, co neví a nechápe, jak to uchopit a jak to učit.

Díky za nápady!

https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-data.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-testovani.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-systemy.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-technologie.pdf

Jen jsem to narychlo projel, co slovo to perla. Jestli to bude v papírovém vydání, mělo by se to tisknout na jemný papír, aby to mělo aspoň nějaké smysluplné využití. Nebo naopak vytesat do kamene a ten kamen otlouct o hlavu co to zplodila.
Možná je autor placený od stránky.

Fyzik Richard Feynman popsal, jak kdysi četl práci napsanou proslulým sociologem a zjistil, že nechápe, o čem ten pán píše. Příkladem věty bylo: "Jednotlivý člen sociální skupiny často přijímá informace cestou vizuálních symbolických kanálů."
Feynman posléze pochopil, že věta znamená "lidé čtou".

:-(3-[:x::beer:

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru