
Revize výuky ICT na středních školách
Občas se dostanu k nějaké informaci ze školství; často z toho jde hlava kolem.
Stručně: stát redukuje výuku na školách, školy jsou nuceny snižovat počty hodin napříč ročníky, obory a předměty. Kromě toho stát vymyslel, že se naprosto změní výuka ICT předmětů na maturitních oborech středních škol.
Přikládám PDF dokument, vytvořil jsem ho exportem z DOCX souboru, kde jsem provedl pouze vizuální změnu a podbarvil zajímavé části textu.
Originální dokument je veřejně přístupný z tohoto webu https://revize-ict-sov.rvp.cz/ na odkazu s textem "kategorie dosaženého vzdělávání M, L0" přímo tady: https://revize-ict-sov.rvp.cz/files/priloha-3b-ict-sov-m-l0.docx - to uvádím pro případnou kontrolu mnou přiloženého PDF.
Tím, jak stát nutí školy šetřit se bude učivo na většině těchto škol učit v týdenní hodinové dotaci 4 hodiny; může to být v jednom ročníku (to asi nepůjde reálně) nebo v ročnících dvou vždy po dvou hodinách týdně; či v libovolné jiné kombinaci počtu ročníků a hodin týdně. Podstatou je, že školy na to vyčlení 4 hodiny týdně (nějak rozložených) během celého studia.
Jděte rovnou na stranu 4.
Můžete prosím na ten dokument mrknout a vyjádřit se k tomu? Ve smyslu: co si pod tím představujete, kdo a jak to asi bude učit, co vlastně budou ty děcka v hodinách dělat. Já totiž některý pojmy neznám a nedokážu si je nikam zařadit.
Jo a zkuste uvážit, že na spoustě středních škol se to bude učit v prvním a druhým ročníku.
Jděte rovnou na stranu 4.
V levém sloupci je info "tohle musí umět" a v pravém sloupci je "tohle se musí učit".
Co na to říkáte?
Bude prosím někdo ochotný podívat se na čtyři PDF, je to (oficiální) představa "co a jak učit". Je to pro všechny maturitní obory v celé republice, v IT předmětu ("výpočetka"), typicky první a druhý ročník na střední škole (i zdravotní škola, automechanik, ...).
Snažím se s tím pomoci člověku, co neví a nechápe, jak to uchopit a jak to učit.
Díky za nápady!
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-data.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-testovani.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-systemy.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-technologie.pdf
Díky všem za reakci.
PDF v úvodním příspěvku je od ministerstva, je to tzv. Rámcový vzdělávací program (RVP) a musí (!) se to učit.
Tyhle čtyři PDF, to už mají být konkrétní postupy, jak realizovat ty požadavky z toho úvodního PDF.
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-data.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-testovani.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-systemy.pdf
https://digitalizace.rvp.cz/files/vystup-rvp-m-technologie.pdf
Ať mě kopne hajtra z votočky, stejně tomu nerozumím a nedokážu si pod tím nic konkrétního představit. Školy to musí učit a nikdo neví, jak na to a co vlastně si má pod tím představit. Typicky je to na střední v prvním a druhým ročníku.
Proto jsem poprosil o pomoc, ale zdá se, že ani tady si s tím nikdo neví rady, natož pak na školách.
I tak všem díky.
Mas tam priklady.
Osobne bych cekal, ze budou k dispozici ucebnice, ze budou k dispozici vzorova data, na zaklade kterych bude vyuka probihat.