Revize výuky ICT na středních školách
Občas se dostanu k nějaké informaci ze školství; často z toho jde hlava kolem.
Stručně: stát redukuje výuku na školách, školy jsou nuceny snižovat počty hodin napříč ročníky, obory a předměty. Kromě toho stát vymyslel, že se naprosto změní výuka ICT předmětů na maturitních oborech středních škol.
Přikládám PDF dokument, vytvořil jsem ho exportem z DOCX souboru, kde jsem provedl pouze vizuální změnu a podbarvil zajímavé části textu.
Originální dokument je veřejně přístupný z tohoto webu https://revize-ict-sov.rvp.cz/ na odkazu s textem "kategorie dosaženého vzdělávání M, L0" přímo tady: https://revize-ict-sov.rvp.cz/files/priloha-3b-ict-sov-m-l0.docx - to uvádím pro případnou kontrolu mnou přiloženého PDF.
Tím, jak stát nutí školy šetřit se bude učivo na většině těchto škol učit v týdenní hodinové dotaci 4 hodiny; může to být v jednom ročníku (to asi nepůjde reálně) nebo v ročnících dvou vždy po dvou hodinách týdně; či v libovolné jiné kombinaci počtu ročníků a hodin týdně. Podstatou je, že školy na to vyčlení 4 hodiny týdně (nějak rozložených) během celého studia.
Jděte rovnou na stranu 4.
Můžete prosím na ten dokument mrknout a vyjádřit se k tomu? Ve smyslu: co si pod tím představujete, kdo a jak to asi bude učit, co vlastně budou ty děcka v hodinách dělat. Já totiž některý pojmy neznám a nedokážu si je nikam zařadit.
Jo a zkuste uvážit, že na spoustě středních škol se to bude učit v prvním a druhým ročníku.
Jděte rovnou na stranu 4.
V levém sloupci je info "tohle musí umět" a v pravém sloupci je "tohle se musí učit".
Co na to říkáte?