
Jak jsem narazil na ČSOB - banku, která to "myslí zeleně"
Končí mi 2-letý vklad, který následoval po ČSOB stavebním spoření, tak přišel čas na to jej vypovědět. Sjednal jsem si schůzku s poradkyní a vyrazil.
Dozvěděl jsem se, že po výpovědi trvá asi 3 měsíce, než mi peníze převedou. ALE! Pokud si založím účet u ČSOB, tak budu mít peníze na účtu po 3 týdnech. To je pěkná vyjebávka, co? Ale budiž, další účet mě nezabije. Souhlasil jsem. U banky, která to myslí zeleně (viz jejich stránky) následoval pro založení tisk papírů - účet, spořící účet, bankovní identita, podmínky, ... Každý o 2-3 stranách, proložený prázdnými stránkami. Celkem asi 15 stran, to vše 2x. Pak podepisování. Následně 3x tisk výpovědi a další podepisování.
To už jsme zlikvidovali na papíry pěkný špalek u banky, který to myslí zeleně - viz jejich titulní strana.
Dozvěděl jsem se, že mi dorazí fyzická karta, o kterou jsem nestál. Další zelená pro banku. Ale karty se hodí na zarovnávání spár po silikonu, lepení ochranných skel na mobil apod.
Poradkyně měla hroznou radost, že se mnou nemusí aktivovat bankovnictví, když jsem jí řekl, že to zvládnu po tom, co jsem na jednom papíře měl ID a dorazila SMS s prvotním heslem. Po necelé hodině jsem vyrazil k domovu.
Pustím si stránku banky https://www.csob.cz/ a marně hledám odkaz na bankovnictví - prohlížeč Opera, který nemám roztažený na celou obrazovku. Připadal jsem si jako debil. Tak jsem si přes vyhledávač našel odkaz pro vstup do bankovnictví a aktivoval ho.
Pak mi to nedalo a začal jsem pátrat. Přece ta banka nemůže být tak blbá, aby na stránce neměla odkaz na vstup do bankovnictví.
Je tam. Když roztáhnu okno prohlížeče na celou obrazovku (1920 px), tak se ukáže kousek tlačítka úplně vpravo. Ale nejde stisknout, protože nad ním trůní ikonka pro vyhledávání. Je třeba zmenšit měřítko.
Další možností je zmenšit okno prohlížeče na méně jak na polovinu obrazovky.
Edge se chová stejně, ve FireFoxu se stránka zobrazuje včetně odkazu na přihlášení.
Takže mám další banku a půl centimetru vytisknutých papírů jen k tomu, abych na své peníze nemusel čekat 3 měsíce. A marně přemýšlím, jak je to s tím zeleným myšlením...
Dovolím si pár prostých úvah a otázek ze života, myšleno v dobrém, nikoli jako provokaci a podobně. Chci vám pomoc.
Proč si klient nenechal včas udělat modelaci vývoje stavebního spoření, aby se dozvěděl na den přesné datum ukončení stavebního spoření? Jd eo to bay neporučil smluvní podmínky, například přespořením, čímž by mohl čelit snížení úrokové sazby a nevyplacení části dosavadích úroků. Při tom se každý klient logicky ptá a chce vědět, kdy mu peníze zašlou na účet klientem určený pro výplatu k poslendímu dni kdy smlouva fakticky zanikne.
Výše uvedené se vždy řeší s poradcem výhradně e-mailovou komunikací, výhradně z autorizované e-mailové adresy. Je naprosto zbytečné někam chodit nebo telefonovat. Nemá smysl s nikým ztrácet čas osobním kontaktem. Smlouva se vypovídá písemně prokazatelným způsobem a vypovídá ji klient, tedy se sedná o jednostranný právní úkon. Vy jste šel evidentně do dohody dvou stran a oni si s vámi vytřeli...
Mimochodem, ta lhůta pro výplatu peněz byla už za éry ČMSS, kde byla smlouva sjednána. Podíval bych se do správnné verze vašich produktových podmínek, které byly platné ke dni podpisu smlouvy stavebního spoření. Ty jste si měl nastudovat než jste šel na schůzku. To je nutnost. Zaměstnanci ČSOB čsto podmínky neštou, neznají a pak blábolí smyšlenky svého chlebodárce. To máte v podmínkách, to je pro obě strany závazne. Tak si je nastudujte a pokud vás uvedi v omyl, tak jim to sdělte a podejte stížnost k ČNB, protože se velmi pravděpodobně jednalo o jejich účelové a vědomé jednání.
Taky jsou na místě otázky, kolik obchodních neschopů se na vás vystřídalo za dobu trvání smlouvy stavebního spoření. Jejich promiskuitu (jmén a kontaty) vidíte na výpisech z účtu stavebního spoření. V neposlední řadě má smysl připustit své neznalosti a případně poděkovat sjednateli, který shrábl počáteční provizi (1 % z cílové čístky) za sjednání smlouvy stavebního spoření, a pak se jak je běžné o klienta nestaral. Pochopitelně vyjma snahy mu něco dalšího prodat, aby shrábl další provize. To je u obchoďáků SS jejich jediný zájem.
Určitě doporučuji si pečlivě v tabulkovém procesoru zkontroloval vývoj úročení napříč všemi kalendářními dny jeho existence. Je dost pravděpodobné, že již dříve došlo k manipulaci z úrokovou sazbou v neprospěch klienta. Pokud se to potvrdí, tak je vyzvěte ke slednání nápravy a podání písemného vysvětlení a zdůvodnění jejich jednání. Vyžadujte kontrolu v podobě modelačního přepočtu za celou existenci smlouvy. Škoda v neprospěch klienta se může pohybovat až v řádu desítek tisíc Kč na upřených úrocích. Záleží na výši cílové čístky, době spoření, výši vkladů a hlavně smluvních podínkách, které klient dodržel a maximálně vytěžil, atd. Vše co píšu je z vlastní praxe. Měl jsem spor s několika stavebními spořitelnami a vždy jsem je donutil sjednat nápravu. Je běžné, ž enerespektjí staré smluvní podmínky a nahrazují je novými, i když klient nic smluvního neporušil. Zde vám je k dispozici Finanční arbitr a ČNB. Tolik mé zkušenosti. Závěr: věrte jen sám sobě a svým výpočtům. Určitě si nechte udělat zpětnou modelaci od vzniku až do současnosti. To vám musí sedět proti výpočtům v tabulkové procesoru. Komunikujte s nimi pouze písemně. Jedině tak jste v sedle a oni si na vás dají pozor a nepokusí se vás obrat, což u mne zkusili a ještě pod to nechali podepsat generálního ředitele stavební spořitelny. Toho ksindla jsem pak potahal a na dělal mu takovou ostudu, že šel do prd..
Přeji Vám hodně štěstí a vytrvalosti pane Fialo.
A k čemu tyto úvahy jsou?
Nešlo o stavební spoření, nehrozilo přespoření - byl to 2-letý vklad, který poskytovala stavební spořitelna, termín jsem si ohlídal, viz:
Podmínky jsem znal. 3-měsíční výpovědní lhůta by mi nevadila, pokud by to v případě převodu na účet ČSOB trvalo taky 3 měsíce, ale v tomto případě převod peněz na účet ČSOB po výpovědi trvá 3 týdny, na účty mimo ČSOB 3 měsíce, což je podivná praktika.
A schůzka byla s poradcem, ne se zaměstnancem ČSOB. Stačí číst, třeba:
Já nikoho žalovat nepotřebuju, teď už za 2 týdny by měly peníze dorazit na nový (zbytečně založený účet) u ČSOB, odsud to přesunu a účet zruším. Jen jsem chtěl ukázat, jak funguje banka, která o sobě tvrdí, že to "myslí zeleně".
Psal jsem z mých zkušeností. Je na každém, co si z toho vezme. Různé produkty, ale stejně mizerný ústav. Výpověď jste měl podat o x měsíců dříve, pak by to na den přesně doběhlo s fixací. To jste neuděl. Tím vás měli a mají v hrsti. Proč vám to poradce včas nepřipomenul? Pak jste se jim podvolil ke zcela zbytečnému sjednání nepotřebného účtu. Tím jste podpořil ty jejich sviňské manipulační praktiky. Nikde jsem nepsal, že se s nimi máte soudit. Nabádal jsem ke kontrole přepočtem. Ono se stačí podívat na písemná vyjádření finančního arbitra, ČNB a klienta to musí dostatečně varovat.
Produkt byl na pevne 2 roky, vypoved jsem podal v souladu s podminkami produktu.
ČSOB nenabídla možnost el. podpisu dokumentů? Proč bylo nutné papírovat? Běžnou praxí je, že banka chce el. dokumentaci a k papírové formě se přistoupí, když na tom klient trvá.
Mohl bych do těch ke dni podpisu smlouvy platných PDF podmínek platných k termínovaném vkladu nahlédnout, když byly veřejně dostupné v tenkrát aktuální verzi? Nebo zde stačí napsat datum podpisu smlouvy.
Ta praktika se lhůtou realizace výplaty prostředků "3 týdny vs 3 měsíce" byla u stavebního spoření ČMSS, které pobrala s kmenem klientů ČSOB. Je možné, že jste jim v ČSOB při skončení SS toto "lhůtování" odsouhlasil přijetím podmínek ke dni podpisu smlouvy o 2letém termínovaném vkladu? Pokud ano, tak jste o tom mohl vědět, pokud jste si přečetl co podepisujete. Je to zájímavé a rád bych to pochopil.
Ve stávajících obchodních podmínkách (platné od 1. 7. 2024) pro termínové vklady nikde nevidím možnosti zaslání prostředků ve lhůtě "3 týdny vs 3 měsíce". Z toho logicky dovozuji, že to klient odsouhlasil přímo ve smlouvě při zřízení termínovaného vkladu.
https://www.csob.cz/documents/10710/1755016/op-csob-terminovane-vklady.pdf
Mimochodem, pokud se nepletu, jste IT profesionál. Opera (čínská), DeepSeek v mobilu čínský, přitom Čína je špionážní velmoc a celosvětový škůdce. Tohle mi u člověka z IT hlava nebere... bezpečnostně vzato, docela mě to zarazilo.
Opera je norský prohlížeč.
DeepSeek je sice čínský, ale jako u každé jiné aplikace záleží na tom, co mu v oprávnění povolite. Kupodivu jako vychozi oprávnění nepozadoval DeepSeek nic. Nemá pristup k souborum, kontaktům, kamere, mikrofonu, poloze, neběží na pozadí. Takže může čínské špionážní velmoci sdělit muj registrační mail, který používám na podobné testovací věci a případně id telefonu.
Jinak jsem si doteď myslel, že špionážní velmoci jsou USA, případně Izrael, které mají pod palcem světové sledování telefonních hovorů a pristup k telefonům na úrovni operačních systémů...
Překvapuje mě, jak jsou lidi zmanipulováni masmédií a jak jsou schopni věřit čemukoliv, co jim majnstrým naserviruje. To mi hlava nebere.
Mě spíš zajímají informace k tématu vlákna ČSOB a mým dotazům.
Docela rád bych věděl co fakticky v ČSOB prakticky udělali a z jakých důvodů. Rád se ponaučím.
https://debaty.net/discussions/3286450-jak-jsem-narazil-na-csob-banku-ktera-to-mysli-zelene#r3287109
____________________________________________________
Opera: Ve výroční zprávě za r. 2023 zmiňují Kunlun a China, takže já bych se s tím prohlížečem do internetového bankovnictví raději nepřihlašoval.
https://www.annualreports.com/HostedData/AnnualReports/PDF/NASDAQ_OPRA_2023.pdf
V ČR se o prodeji Číňanům psalo v r. 2016.
Izrael nepopírám, USA taky ne, ale Čína... ještě se budeme divit, protože ti jsou schopní všeho.
CSOB ma na titulni strance "myslime zelene", pritom ukonceni vkladu (ne terminovaneho) a zalozeni uctu znamenalo tisk haldy papiru. To asi neni zelene mysleni + dalsi veci, ktere jsem popsal.
Z jakych duvodu to udelali, to asi nejsem schopny odpovedet, protoze procedy v CSOB jsem nenavrhoval. Takze se zkuste s dotazy obratit na CSOB, klidne tam odkazte na muj prispevek.
Pokud "myslí zeleně" tak je potřeba vedení naverbovat do armády, tam takové lidi potřebují.
Rozumím tomu poukázání na kontroverzi. Raději bych ale sahl po papírech, to je jistota orig. dokumentu. Kdybych byl v té situaci, tak jsem rád za papír. Využívám možnost dodatečného skenu (+ OCR) a el. archivace. Papíry jsou ale jistota v mém archivu na mnoho let.
Většinou je situace opačná. Klient je postavený před hotovou věc: "tady to podepište na signpadu". Písmenka (malé hnidy) k nepřečtení na displeji. Zvětšování a posun textu na malém displeji, zoufalá ergonomie (někde asi nemají na monitory). Skoro nikdo nečte co podepisuje. Pokud klient vyžaduje orig. podepsané a orazítkovné papíry, je z toho většinou pozdvižení. Naposledy z toho měli stav neschopnosti a volali vedoucí pobočky. Prý je to standard. Tak jsem opakoval moji prosbu ještě dvakrát. Teprve pak začali tisknout. Důvodem taky bývá lenost. Nechce se jim chodit k tiskárně pro papíry. Vstát ze židle je náročné, chůze člověka určitě zničí.
Bral bych to jako vítězství, že mám dokumenty v papírové formě. To se jen tak někomu nepodaří.
Oni stejně dál budou žvanit, vymývat mozečky, budovat PR, "budovat vztah s klientem" (Erste Premier v ČS jsou tím posedlí, za hranicí úchylky) a dále dojit klienty.
Přemýšlím, která banka, ve které máme nějaké účty/produkty, mě "dojí". Nikde spoustu let neplatím žádné poplatky. Nepočítám tedy 50 Kč za jednu kreditku měsíčně, protože díky té platbě získávám měsíčně 150 Kč zpět za nic.
Ty tu pořád meleš něco o arbitrovi, přepočtech a podobně a přitom se tazatel jen podivuje nad zbytečnostmi uvnitř banky, nepotřebuje žádnou právní radu.
https://debaty.net/discussions/3286450-jak-jsem-narazil-na-csob-banku-ktera-to-mysli-zelene#r3287109
Za závěrů fin. arbitra a ČNB je patrné, jak je jednáno s klienty. Chytřejší jedinci si pak ledacos uvědomí, poučí se a pochopí. To byl důvod proč jsem to zmínil.
Tak jsem si chtěl v rámci ČSOB banky převést penize z vlastního normálního na vlastní spořicí účet.
Smartbanking mi oznamil, ze potvrzovani SMS už neni k dispozici a donutil mě aktivovat Smart klíč (další zbytečná apkikace, která by šla zvladnout v ramci smartbanking)
Po aktivaci jsem provedl převod mezi svými ucty a ŽÁDNÝ SMART KEY to po mě nechtelo!!!
Proč mě ta dementní banka nutila si klíč aktivovat, když jej po mě pak ani nechtěla?
Klíč mám aktivovaný, mám o tom i potvrzení přes SMS, přesto je v smartbanking pořád hláška o potvrzování přes smartklic, ze si ho mam stahnout a aktivovat.
Dnes bylo bankovnictvi odstavene kvuli "vylepšování". Tak to zřejmě matlalove z ČSOB vylepšili...
Já chtěl minulý měsíc účet v ČSOB úplně zrušit. Převedl jsem tedy zůstatek z účtu jinam, aby tam byla 0, ale online ani po telefonu to prý zrušit nejde, jen na pobočce. Tak jsem vyrazil na pobočku, kde jsem naštěstí moc nečekal, sdělil slečně u přepážky, že jsem pevně rozhodnutý a mám lepší banku, tak to bez dalších řečí zrušila, já 2x podepsal na tabletu a hotovo.
Kvuli tomu na pobocku nepujdu. Tak jim tam proste necham prazdny ucet a oni mi budou pravidelne posilat nove karty, ktere jsem nikdy nechtel.
Nebudou Ti náhodou naskakovat prašule do minusu za vedení účtu?
Vedeni uctu je zdarma
KB:
Vybrali jsme tam všechny možné bonusy (při konci Hello bank), na všech účtech je nula. Apka v mobilech se nechce aktualizovat, takže se musím k IB přihlašovat offline, skenováním QR kódu a opisováním čísel. Normální výpis ze spořicího účtu, tedy s počátečním a koncovým zůstatkem nejsou schopni vygenerovat ani po roce a půl, co o to žádám - pouze pohyby v měsíci, což je k ho*nu.
Nefunkční mobilní přihlašování jsem řešil bezvýsledně se supportem, prý je potřeba jít na pobočku (šaškovat bez dat někde u bankomatu, který určitě není blíže než pobočka, nemíním):
Reagoval jsem, že tomu "nespárování" se zdráhám uvěřit, když to spárované rok a půl fungovalo. Prý
Zabít několik hodin a projet minimálně stovku se mi kvůli tomu nechce.
Tak jsem všude nechal čisté nuly, případně se příležitostně kouknu do IB, zda to celé nepůjde zrušit online. Nějakým supernabídkám (úročení vkladů) moc ze strany KB nevěřím, z tohoto pohledu je tato banka dost opatrná… (možná tak s nějakými jejich fondy, o které nestojím). Ale třeba překvapí; nakonec nulový účet nic nestojí.
Kolega od KB po dlouhe fobe odchazi po te, co KB zmenila podminky a zrusila vsechny vyhody, co na uctu meli
Jo, spořící účet pěkně škrábli. Místo toho občas něco sami přihodí, ale je to mizérie.
Účet u nich mám kvůli hypotéce, takže to ještě pár let nebudu řešit. Kdo ví, jaká bude situace, až dojedu hypotéku.
Ale mám pocit, že vůči ČSOB je KB ještě relativně funkční banka.
u KB to online zrušit jde, po odklikání je tam lhůta 7 dní a pak to zruší.
Já jsem před lety rušil účet u Spořky. Zůstal bych tam, ale chtěl jsem, aby byl účet zdarma, jako má třeba FIO. Ne, nebyli schopni mi nic nabídnout, naprostý nezájem mě udržet. Po mnoha letech u nich, po několika půjčkách, hypotéce, jsem se stal nezajímavým.
Vale! a už k nim nikdy nechci.
Dalsi perlicka.
To, ze do mailu prijde zaheslovane PDF jsme si zvykli. Normalne tam zadate RČ, cislo uctu nebo jiny podobny konstantni udaj. K tomu mate v bankovnictvi nebo portalu k dispozici nezaheslovane dokumenty.
CSOB se opet musi odlisovat. V mailu se zaheslovanym PDF mate info, ze heslo dorazi do SMS behem dne (kdyz ne, tak se máte ozvat). Kdyz dorazila SMS, slo o unikatni cislo.
Dokumenty v portalu jsou zaheslovane take. Takze si zrejme musite nekde drzet seznam dokumentu a k nim odpovidajicich hesel, abyste se k nim v budoucnu dostali.
Pripada mi, ze do banky nabrali bandu idiotu, kteri vymysli, jak uzivatelum zivot co nejvic zneprijemnit.
Můžeš z toho dokumentu to heslo odstranit a uložit. Já používám PDF-XChange Editor, Acrobat to jistě dokáže taky.
To muzu, ale ukazoval jsem na ten dementni pristup.
Smlouvy a dokumenty mas na portalu, kazdy zaheslovany jinym heslem.
Kdyz mam dokumenty na portalu banky, tak tam nemaji byt zaheslovane.