
Elektromobilita
Firma Nyobolt vynalezla baterii, která dokáže plně nabít elektromobil za šest minut,“ prezentuje výkonný ředitel společnosti Sai Shivareddy. Firma tvrdí, že baterie s kapacitou 35 kilowatthodin (kWh) zvládla dva tisíce rychlonabíjecích cyklů bez zjevného opotřebení.
Fiha. 35kWh nabit za 6 minut. Vzhledem k tomu, ze vykon cpany do baterky klesa s urovni nabití, potrebovalo by to auto ze začátku nabijet tak 500kW.
Máme takovou infrastrukturu?
Kuwa a já si zrovna nedávno koupil ojetinu na benzín.
Ale jsou to pěkné údaje. Ale nabíjení asi bude trvat podle možnosti nabíječky... trošku déle.
To těch Temelínů musíme postavit trochu víc a sehnat někde hromadu mědi na dráty.
Chtěl jsem sem napsat příspěvek o skvělých elektromobilech, ale zrovna někdo nějaké nabíjel a na sídlišti nešel 60 minut proud. Nabito 10 aut.
Kurna na palivové články kašlou. To by bylo lepší než blbé baterky.
Baterky špatné nejsou, ale muselo by to splňovat dvě podmínky. Baterie nebude součástí koupě auta a bude se pronajímat stylem, že přijedeš k výměnné stanici, kde ti jí za 10 minut vymění za plnou, zaplatíš a pokračuješ v cestě dál. A druhá podmínka, že by musel být dostatek elektriky, takže třeba na území ČR takových 6 Temelínů minimálně.
Mně přijde jako nejlepší řešení pohon na zemní plyn, kterého sice není neomezeně, ale pořešilo by to dalších 100 let a mezitím by se mohla dořešit ta elektrika.
Pokud bys baterky menil, tak je nemusis na .místě dobijet. Můžeš je svazet na velke dobijeci stanice, ktere umistis blizko elektraren. Soucasne bys tim poresil prebytky
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/to-byste-nevymysleli-aktiviste-si-vynutili-elektromobily-ted-je-zapaluji-coby-hrozbu-pro-celou-planetu/
Nerozumím tomu, proč si nikdo netroufne věci nazývat pravými jmény. To nejsou žádní ekoaktivisté, to jsou regulérní teroristické skupiny patřící za mříže.
Když nad tím přemýšlím, tak vidíme, jak moc jsou evropští politici arogantní. Ono to má své opodstatnění v tom, že vůbec vyšší vrstvy obyvatelstva v Západní Evropě dost trpí arogancí. Tvrdí, že Evropa se dostala na úroveň, ve které některé jevy nejsou již možné a pravděpodobně tím myslí i terorismus. Takže před ním zakrývají oči.
Přitom ještě před čtyřiceti lety Německem procházela vlna strachu z ohrožení Frakcí Rudé armády, normální teroristické organizace. Přesto, že by si to mnozí přáli, vývoj člověka není rozhodně tak rychlý, aby podobné excesy vymizely okamžitě. Je teda vlastně přirozené, že následníci nejen německých teroristů stále musí existovat, akorát Evropa vymazala samotné slovo. Dokud si lidé v Evropě realitu nepřiznají, bude situace dál eskalovat.
Říká se jim ekoteroristé. Bohužel v dnešní době tě zavřou spíš za křivé slovo než za trestný čin.
Tohle jsem třeba nevěděl. Měnit pneumatiky po najetí necelých 15k km?
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/slavny-mechanik-vysvetlil-proc-se-elektromobilum-tak-rychle-opotrebovavaji-pneumatiky-i-kdyz-jsou-velmi-drahe/
Baterie s tak rychlým dobíjením už existují dávno. Jde o LTO články (vymyslela je Toshiba - obchodní značka SCiB), které navíc patří z hlediska lithiových baterií k nejbezpečnějším a mají i velmi dobrou životnost. Nevýhodou je relativně malá enegetická hustota. Ideální využití bych viděl v MHD, kde by "trolejbus" měl přípojná místa jen v zastávkách a na konečných.
Zapomněl jsi dodat, že nevýhodou je i mnohem vyšší cena než používané LiOn
Ať žije elektromobilita.
![[97474-1-jpg]](https://debaty.net/files/97474-1-jpg)
¨





Proč se drbat za uchem takhle:
když to jde i takhle?
Levné elektromobily z Číny, aneb není dotace jako dotace
https://www.novinky.cz/clanek/auto-eu-zahaji-setreni-ohledne-elektromobilu-z-ciny-40443519
Zato křivení trhu dotacemi na elektromobilitu ze strany států EU je v pořádku, takže asi záleží na tom, kdo ten trh křiví. Někdo může, někdo ne. V zemích, kde s dotacemi přestali poklesl zájem o elektromobily o víc jak 80%.
Je zvláštní jak ty tlaky zelených ideologů jdou proti sobě. Chceme uhlíkovou neutralitu, ale nechceme, aby lidé měli levné elektromobily. Vypadá to, že není zájem přejít na elektromobilitu, ale naopak zrušit mobilitu běžných lidí, kteří si žádné auto dovolit nebudou moct.
Je to tak, Zelení Khmerové mají "skrytou" agendu, se kterou se čas od času vůbec netají, zakázat mobilitu lidí. Kdo chce někam cestovat, tak pěšky a basta.
Další zajímavý článek, který porovnává nabíjecí stanici pro 180 aut ve VB s klasickým tankováním
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejvetsi-dobijeci-stanice-ve-velke-britanii-pro-180-aut-je-vtip-ma-mensi-vykon-nez-jedna-jedina-tankovaci-pistole/
Znamená to, že za hodinu jedna jediná blbá benzinka s několika stojany dotankuje do aut řádově víc energie než ta gigantická dobíjecí stanice od BP.
A to ještě ta dobíjecí stanice zabre místo asi jako 4 benzínky. Do města jak dělaný.
Electromobily sú skvelé a úsporné... ale systém akým sa dobýjajú je hlúpy.
Prečo nemáme systém:
1. Mám takmer vybitú batériu, idem do nabíjarne.
2. Z auta jednoducho (skrz nejaký systém) oddelím batériu (ktorá by bola štandardizovaná pre všetky autá), a dám ju do docku.
3. Zoberem inú batériu z docku, ktorá je nabitá.
4. Idem
Zatiaľ čo batéria ktorú som dal do docku sa nabíja pre ďalšie auto. Ak stav batérie sa zhorší, dock to oznámi, a personál (vlastník nabíjarne) vymení.
Za každé vyzdvihnutie nabitej batérie zaplatíme poplatok, z ktorého sa hradia nové batérie.
- Auto môže mať navyše solárny panel na streche, zabudovaný aby dobíjal batériu počas jazdy a predĺžil výdrž na výmenu batérie.
Takto nepotrebujeme riešiť problémy:
1. Rýchle nabíjanie
2. Životnosť nabíjania
3. Čas strávení pripojený na nabíjačke
4. Problémy kompatibility, rozdielov batérií.
5. Netreba stavať nabíjarne všade, ani riešiť priestor.
Tohle jsem navrhoval už před x lety.
Některé čínské automobilky to tak mají. Zajedeš do přístřešku, robot ti vymění baterii a odjíždíš.
Baterie se dokonce ani nemusí nabíjet ve stanici, mohou je svézt do nějaké velké dobíjecí stanice, která bude mít dostatečnou kapacitu na dobíjení - ušetříš infrastrukturu.
Mohly by být baterie A/B/C podle stáří a kapacity, odlišené cenou.
Ale znamená to standardizaci baterií, což by se nelíbilo automobilkám, stejně jako se to nelíbí výrobcům nářadí.
Vem si, že by pak lidi mohli srovnávat že s tím předraženým značkovým elektromobilem ujedou na stejnou baterii mnohem kratší vzdálenost než s nějakou levnou čínskou šunkou.
Představ si ten bordel, kdyby všichni výrobci akunářadí používali standardní konektor a lidi by si mohli vybrat nářadí od koho by chtěli. Kam bychom přišli?
Zajímavé je, že Apple EU donutit nasadit kompatibilní nabíječku donutila, nechápu teda proč to nejde u nářadí a elektroaut. Asi by pak v obojím vyhráli číňani.
Ale to víš, že by to šlo. Pak by se vidělo, zda je silnější zdravý rozum nebo lobbing
Na automobilech byly dříve stejné závity na ventilcích a stejné patice na žárovkách. Nyní už jsou asi jen ty ventilky. Jen se divím, že ještě vydržel závit E 27 na žárovkách ve světlech v domácnosti.
LED světla se obvykle dělají jako celek, když to odejde, tak se nemění jen žárovka", ale celé svítidlo. (pokud člověk není domácí kutil) Bylo třeba stropní svítidlo docela fuška sehnat nějaké slušné s E27, kam jsem si samozřejmě nahodil LED žárovku, ale vim, že když odejde, tak ji odmontuju a koupim novou.