EU a e-paliva.
se budou e-paliva považovat za uhlíkově neutrální, pokud se při jejich výrobě používají zachycené emise CO2, které vyrovnávají emise CO2 uvolněné při spalování paliva v motoru. Jak však nezávisle na sobě upozornila řada odborníků, takové požadavky není možné reálně splnit.
Takze spalovaci auta muzeme pouzivat i po roce 2035, jen je nebude cim krmit.
vhodnou alternativu přitom pochvaloval také český ministr dopravy Martin Kupka: „Kromě elektromobility a vodíku vidíme potenciál i ve vývoji syntetických paliv pro spalovací motory, které mohou hrát důležitou roli při snižování emisí v letecké, námořní i lodní dopravě a také v oblasti těžké nákladní dopravy a specializovaných vozidel, jako jsou například vozy IZS, kde bateriová elektromobilita stále ještě naráží na své technologické limity. Syntetická paliva mohou vdechnout druhý život mnoha dopravním prostředkům se spalovacími motory,“ uvedl začátkem září ministr dopravy Martin Kupka, který zároveň připomněl, že právě díky aktivitě České republiky a Německa se podařilo letos na jaře prosadit na evropské úrovni právně závaznou výjimku pro vozy se spalovacími motory na syntetická paliva.
Bud je Kupka blbej (nevi o cem mluvi) nebo navedenej/podvedenej. V pripade současné vlady to vyjde na stejno