Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Elektromobilita

Firma Nyobolt vynalezla baterii, která dokáže plně nabít elektromobil za šest minut,“ prezentuje výkonný ředitel společnosti Sai Shivareddy. Firma tvrdí, že baterie s kapacitou 35 kilowatthodin (kWh) zvládla dva tisíce rychlonabíjecích cyklů bez zjevného opotřebení.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3593539-dlouhe-dobijeni-patri-k-nevyhodam-elektromobilu-start-prisel-s-akumulatorem-kteremu-ma

Fiha. 35kWh nabit za 6 minut. Vzhledem k tomu, ze vykon cpany do baterky klesa s urovni nabití, potrebovalo by to auto ze začátku nabijet tak 500kW.
Máme takovou infrastrukturu?

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Co říct na tohle? https://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesle-hori-bateriove-uloziste-skoro-za-miliar… nový
JoPe 29.09.2023 21:24
JoPe
Záleží na tom jak je postavená pojistka.:-) nový
nerady 29.09.2023 22:22
nerady
Elektrická, nebo finanční? nový
Prasak 29.09.2023 23:00
Prasak
Prostě jsou věci, které se rozumně uhasit nedají a míň zbytků bude, když to nechají prohořet, než kd… nový
gilhad 29.09.2023 23:02
gilhad
Akorát že se do ovzduší dostane dost sajrajtu. Nejde o zbytky, ale prostě to nejde uhasit, protože s… nový
Prasak 29.09.2023 23:07
Prasak
Klasický argument zastánců elektromobility je, že nehoří každé elektrické auto, které je v provozu a… nový
Astrné 01.10.2023 13:04
Astrné
Pokud jedna loď na Vltavě udělá tolik co 100 autobusů, zjištění výzkumu ČVUT, tak náš hlavní problém… nový
RedMaX 01.10.2023 19:49
RedMaX
Protoze ta skupina, kterou vybrali je nejsnaze ovlivnitelna prostym zakazem. nový
Jan Fiala 01.10.2023 20:12
Jan Fiala
A točí se v ní mnohem více peněz. Je to skoro páteř evropskýho průmyslu. nový
Prasak 01.10.2023 21:32
Prasak
A není to také tím, že osobních aut jsou na světě miliardy, tedy naprostá většina. nový
jezekhifi 17.11.2023 06:48
jezekhifi
Může to tak být, ale ten nárůst těch škodlivin je proti osobním autům tak rapidní, že i omezení lodn… nový
RedMaX 18.11.2023 23:51
RedMaX
EU a e-paliva. se budou e-paliva považovat za uhlíkově neutrální, pokud se při jejich výrobě použív… nový
Jan Fiala 02.10.2023 14:00
Jan Fiala
Zpoplatnění nejen, že zabíráte místo po ukončení nabijeni, ale už i za nabíjení nad 90% Tesla už dř… nový
Jan Fiala 26.11.2023 10:33
Jan Fiala
Na druhou stranu to uživatele motivuje k šetrnějšímu zacházení s akumulátorem a snižuje riziko přehř… nový
jirka44 26.11.2023 10:58
jirka44
A o tom to je. Mas elektromobil za skoro dvojnasobek spalovaciho auta s nadrzi odpovidajici 25l benz… nový
Jan Fiala 26.11.2023 11:06
Jan Fiala
https://www.denik.cz/komentare/cas-elektromobilu-jeste-nenastal.html ...Elektroauta jsou prostě mno… nový
Yarda 26.11.2023 11:52
Yarda
Elektromotor je co se týká složitosti tak 5% spalovacího, tudíž jsou i podstatně levnější. Na druhou… nový
RedMaX 26.11.2023 17:21
RedMaX
Čerpací stanice Shell v Česku odstartovala vlastní síť dobíjecích stanic „Cena za kWh je 14 Kč, při… nový
Jan Fiala 01.12.2023 15:41
Jan Fiala
Inu, není a nekoná se. Ono se toho děje víc, namátkou: Jako v Kocourkově: nabíječky pro elektroauta… nový
Pavel 01.12.2023 15:50
Pavel
To není o úspoře, to je o pocitu! U elektroauta tě má hřát dobrý pocit, že nelikviduješ provozem au… nový
RedMaX 01.12.2023 17:55
RedMaX
No u "benzínky" to není žádná sláva, nabíjet za draho. Doma ale kilowatthodinu za 15 kaček nemáš, ta… nový
L-Core 02.12.2023 15:53
L-Core
Majitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 bateri… nový
Jan Fiala 07.12.2023 17:55
Jan Fiala
Slovy Divadla J. C.: "Ten pokrok! Kde se to zastaví?" nový
Pavel 07.12.2023 20:10
Pavel
Já bych byl spokojen, 1.900.000/13, tolik km určitě nenajedeme, jeden motor by nám bohatě stačil. :-… nový
L-Core 08.12.2023 06:13
L-Core
Je to v podstatě úspěch. Osobně jsem měl během třiceti let asi 7 Trabantů. Nenajel jsem cca 2 mil ki… nový
nerady 08.12.2023 08:36
nerady
4 baterie beru, to je spotřební materiál a 250 tisíc kilometrů na baterii, ať si každý udělá sám úsu… nový
mll 02.01.2024 14:28
mll
Jestli to nebude tím, že elektronika měniče je součástí motoru jako celku a servis to pak také jako… nový
JoPe 02.01.2024 17:45
JoPe
To by mohlo být, u takto malého motoru se to dá očekávat (a plyne z toho řada výhod, ono řešit třeba… nový
mll 03.01.2024 13:09
mll
Pro lidi bez vlastní garáže a domácího dobíjení nic moc situace... https://www.idnes.cz/auto/zpravod… nový
L-Core 22.01.2024 18:09
L-Core
Toyota odmítá dál vyhazovat peníze za nechtěné elektromobily, raději zaplatí pokuty za neplnění emis… poslední
Jan Fiala 11.03.2024 18:44
Jan Fiala

Prostě jsou věci, které se rozumně uhasit nedají a míň zbytků bude, když to nechají prohořet, než když to budou tak lehce přidušovat.

To jsou postupy známé minimálně od středověku, někdy se skutečně vyplatí jen chránit od vzplanutí okolní budovy (pokud nějaké jsou).

Akorát že se do ovzduší dostane dost sajrajtu. Nejde o zbytky, ale prostě to nejde uhasit, protože si to dělá vlastní oxidy.
V souhrnu tyhle spálený baterky budou produkovat více bordelu, než kolik by ho ušetřily za svou životnost.

Klasický argument zastánců elektromobility je, že nehoří každé elektrické auto, které je v provozu a že hoří i spalováky, což občas hoří. Docela by mě zajímal bajas toho, kolik hoří elektro vs spalo. Sajrajt ve vzduchu neřešme..
Podle stejných zastánců je na druhou stranu prý vzduchu tolik, že ho dopravní letadla, v poměru atmosféry, nedokážou NIJAK ovlivnit, přičemž chemtrails je samozřejmě naprostý nesmysl... Pokud se ale zamyslíme, že contrails můžou být jen jedna z variant chemtrails, protože každé letadlo opravdu něco vypouští, tak se dostáváme do velkýho sporu samotných autorů myšlenky, že letadla jakkoli ovlivňují ovzduší. To jen k zamyšlení.. Je opravdu zem kulatá?

Pokud jedna loď na Vltavě udělá tolik co 100 autobusů, zjištění výzkumu ČVUT, tak náš hlavní problém nejsou malé osobní automobily, že. Podobně je to s těma letadlama. Jako můžeme si říct, že prostě balíme veškerý provoz na benzín a naftu, ale místo toho debilové z EU vybrali jen jednu skupinu, která sama o sobě žádný velký znečisťovatel není a tu šikanují!

Může to tak být, ale ten nárůst těch škodlivin je proti osobním autům tak rapidní, že i omezení lodní dopravy by značně přispělo k redukci znečišťování. Podobně super škodlivé jsou i letadla, omezením lodní a zároveň letecké dopravy už by ta redukce byla opravdu hodně významná, že by se ani osobní auta redukovat nemusela. Samozřejmě ale spravedlivé by bylo, kdyby se redukovalo všem stejně a ne vybrat jen jednu skupinu a druhou neřešit vůbec.

EU a e-paliva.

se budou e-paliva považovat za uhlíkově neutrální, pokud se při jejich výrobě používají zachycené emise CO2, které vyrovnávají emise CO2 uvolněné při spalování paliva v motoru. Jak však nezávisle na sobě upozornila řada odborníků, takové požadavky není možné reálně splnit.

Takze spalovaci auta muzeme pouzivat i po roce 2035, jen je nebude cim krmit.

vhodnou alternativu přitom pochvaloval také český ministr dopravy Martin Kupka: „Kromě elektromobility a vodíku vidíme potenciál i ve vývoji syntetických paliv pro spalovací motory, které mohou hrát důležitou roli při snižování emisí v letecké, námořní i lodní dopravě a také v oblasti těžké nákladní dopravy a specializovaných vozidel, jako jsou například vozy IZS, kde bateriová elektromobilita stále ještě naráží na své technologické limity. Syntetická paliva mohou vdechnout druhý život mnoha dopravním prostředkům se spalovacími motory,“ uvedl začátkem září ministr dopravy Martin Kupka, který zároveň připomněl, že právě díky aktivitě České republiky a Německa se podařilo letos na jaře prosadit na evropské úrovni právně závaznou výjimku pro vozy se spalovacími motory na syntetická paliva.

Bud je Kupka blbej (nevi o cem mluvi) nebo navedenej/podvedenej. V pripade současné vlady to vyjde na stejno

Zpoplatnění nejen, že zabíráte místo po ukončení nabijeni, ale už i za nabíjení nad 90%

Tesla už dříve zavedla u svých Superchargerů tzv. Idle Fee, tedy „poplatek za nečinnost”, kdy majitelé museli platit 50 centů (asi 11 Kč) za každou minutu, kdy „okupovali” dobíjecí místo po plném nabití baterie.

Nově se tak místo 50 centů alias 11 Kč za minutu bude platit 1 dolar, tedy asi 22 Kč za minutu. Ale za co? Už nepůjde o zbytečné blokování nabíječky, ale jen o nabíjení kapacity baterie na víc jak 90 procent. To je relativně pomalé a neefektivní, ale pokud chcete beztak mizerný dojezd maximalizovat, abyste dojeli k další nabíječce, 100 procent můžete oprávněně potřebovat. Tesla vám takovou věc i v rušnější dny umožní, ale jen za peníze.

Nově se tak místo 50 centů alias 11 Kč za minutu bude platit 1 dolar, tedy asi 22 Kč za minutu. Ale za co? Už nepůjde o zbytečné blokování nabíječky, ale jen o nabíjení kapacity baterie na víc jak 90 procent. To je relativně pomalé a neefektivní, ale pokud chcete beztak mizerný dojezd maximalizovat, abyste dojeli k další nabíječce, 100 procent můžete oprávněně potřebovat. Tesla vám takovou věc i v rušnější dny umožní, ale jen za peníze

https://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-zavadi-zacpove-poplatky-minuta-cekani-na-nabiti-bude-majitele-stat-22-kc/

A o tom to je. Mas elektromobil za skoro dvojnasobek spalovaciho auta s nadrzi odpovidajici 25l benzinu a jeste platis, kdyz dotankovavas do plné. A musíš to auto opečovávat, aby se ti ta nádrž nezačala předčasně smrskávat. No neber to.

https://www.denik.cz/komentare/cas-elektromobilu-jeste-nenastal.html

...Elektroauta jsou prostě mnohem jednodušší. Proto ale není žádný důvod, aby stála víc než klasická auta. Takže až budou za dvě stě padesát tisíc a ujedou na jedno nabití spolehlivě tisíc kilometrů, tak si je taky pořídíme. Do té doby to ale bude evoluční nábližka. A řidiči, kteří je stále sami od sebe moc nekupují, to dávají najevo.

:beer:

Elektromotor je co se týká složitosti tak 5% spalovacího, tudíž jsou i podstatně levnější. Na druhou stranu motor tvoří jen část ceny, dneska asi nejvíc netvoří ani tak karosérie, ale všelijaké doplňky, displeje atp. Takže ano elektromobily by měly být levnější, ale nečekal bych nějaké podstatné zlevnění. Jestliže normální auto je dneska dejme tomu okolo 500.000, není možné, aby elektromobil stál 250.000. To jsou nějaké vlhké sny, ale těžko to nastane. Stejný elektromobil bych cenově odhadnul na 400.000, což také přibližně stojí.
Pokud se zeptáš, proč teda stojí reálně ten samý elektromobil 1.000.000, tak odpověď je jednoduchá, zbytek ceny je baterie. Udává se, že baterie stojí víc než polovinu ceny auta.

Čas na elektromobily nastane za 12 let, pokud lidi neudělají revoluci proti EU, na což to zatím nevypadá. Použitelná baterie tu při nemístně optimistické předpovědi může být nejdřív za 50 let. Neexistuje totiž jediná informace o tom, že by někdo v této oblasti udělal jakýkoli průlom a nelze očekávat, že od případného vynálezu použitelné baterie do její realizace neuběhne spousta let.

Čerpací stanice Shell v Česku odstartovala vlastní síť dobíjecích stanic

„Cena za kWh je 14 Kč, při platbě kartou bezkontaktně nebo QR se ale připočítává transakční poplatek 7,15 %, takže ve výsledku 15 Kč/kWh,“ upozorňuje.
Jelikož mobilní aplikace Shell Recharge není v Česku stále dostupná a bezkontaktní platební terminály jsou zatím mimo provoz, je aktivace nabíječek možná pouze platbou přes QR kód, platební kartou nebo přes roaming – nabíjecí karty od automobilek apod.

Skoda Enyaq 80i, kombinovaná spotřeba 16,6kWh/100km => 249 Kč / 100 km
Skoda Kodiaq nafta, kombinovaná spotřeba 6,4l/100km. To mi při ceně 40Kc/l vychází na 256 Kč /100 km

Kde je nějaká úspora u elektroauta za o polovinu vyšší pořizovací cenu s mizernou životností?

Inu, není a nekoná se.

Ono se toho děje víc, namátkou: Jako v Kocourkově: nabíječky pro elektroauta koupené z veřejných peněz nesmí používat veřejnost

Úřady, vysoké školy, galerie i knihovny, všichni nakupují dobíječky pro elektroauta z veřejných financí. Jenže podmínky zakazují těmto institucím nechat u nich nabíjet jiné vozy než jejich služební. Dobíječky postavené z veřejných peněz jsou tak paradoxně veřejnosti nepřístupné.

Škarohlíd by řekl, že ta vrchem spodem tlačená elektromobilita jako univerzální dobro připomíná heslo "Poručíme větru, dešti", ovšem s tím, že nám zůstalo jen to "poručíme".

Lidstvo, lidstvo, co se to s tebou děje? Bývalos kdys normální...

To není o úspoře, to je o pocitu!

U elektroauta tě má hřát dobrý pocit, že nelikviduješ provozem auta životní prostředí sobě ani svým známým a sousedům. Že ho likviduješ někde daleko v Číně při výrobě autobaterií, ti může být ukradené a navíc je to odplata za Tibet.

Je to v podstatě úspěch. Osobně jsem měl během třiceti let asi 7 Trabantů. Nenajel jsem cca 2 mil kilometrů, ale životnost motoru u Trabantu byla cca 100.000 Km. Bylo to díky jehlovým ložiskům na klikovce, tam se vždy roztrhla klec a jehličky se nasály do prostoru nad pístem. No a Tesla má průměrnou životnost motoru 146.000 Km a to je jistě po padesáti letech kdy se přešlo u bronzových šál u Trabantu k ložiskům velký úspěch. Tak prosím diskutující, aby to nebylo podceňováno.:-D

4 baterie beru, to je spotřební materiál a 250 tisíc kilometrů na baterii, ať si každý udělá sám úsudek, je-li to málo nebo hodně. Už jsem se k tomu dočetl, za 9 let, to máme novou baterku co dva roky, to mi přijde trochu moc, ale na druhou stranu mám stejnou zkušenost s nabíjecíma baterkama (NiMH). Baterie vydrží 2 roky víceméně bez ohledu na intenzitu jejich používání, i když ty lithiové v noteboocích a mobilech přecejenom o něco déle.
ALE těch 13 motorů, to snad ani neni možné. Měl jsem za to, že elektromotor je jedna z nejspolehlivějších součástí. Při řízení měničem ani nehrozí jeho spálení, měnič mu prostě na to nedá energii. A zůstává teda jen mechanické opotřebení, a to neni na roky, ale spíš na desetiletí. Prostě elektromotor je součástka normálním užíváním nezničitelná. Holt dělá čest svému jménu, tedy TEchnicky SLAbé.
Je otázkou, proč ještě nepočkal 100 tisíc kilometrů, možná by to bylo 10 let a lépe by se nám to počítalo.
Pokud jde o ekonomickou stránku, tam bych to tak černě neviděl. Pro něj jako pro zákazníka je štěstím, že se to událo všechno v záruce a jenom musel objíždět servisy (což sice nase** ale horší by bylo ty opravy platit). To že by oprava mimo záruku stála nějakou částku neznamená, že o stejnou částku Tesla přišla (jistě jsou ceny nadsazené právě i proto, aby se takovéto případy zaplatily), takže bych z toho rozhodně černé svědomí neměl.

To by mohlo být, u takto malého motoru se to dá očekávat (a plyne z toho řada výhod, ono řešit třeba byť jen metrový kabel mezi motorem a měničem neni tak jednoduché, ať už jde o nějaké vlnové jevy nebo vyzařování rušení, když je to vcelku, spoje jsou krátké a tyhle problémy odpadnou), i když tolhle mě nenapadlo. Pak by ten počet zničených motorů dával smysl (neni to ovšem porucha motoru, ale jeho měniče), protože jinak si nedovedu představit způsob, jak odpálit motor řízený měničem (kromě nějakých výrobních nebo návrhových vad). Elektronika je slabým článkem všeho, k radosti výrobců spotřební techniky (proto ji taky dávají do všeho, chápu to u pračky, kde nehradila mechanicky složitý programátor, ale lednička nebo sporák přece elektroniku nepotřebujou).

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru