Tohle jsem navrhoval už před x lety.
Některé čínské automobilky to tak mají. Zajedeš do přístřešku, robot ti vymění baterii a odjíždíš.
Baterie se dokonce ani nemusí nabíjet ve stanici, mohou je svézt do nějaké velké dobíjecí stanice, která bude mít dostatečnou kapacitu na dobíjení - ušetříš infrastrukturu.
Mohly by být baterie A/B/C podle stáří a kapacity, odlišené cenou.
Ale znamená to standardizaci baterií, což by se nelíbilo automobilkám, stejně jako se to nelíbí výrobcům nářadí.
Vem si, že by pak lidi mohli srovnávat že s tím předraženým značkovým elektromobilem ujedou na stejnou baterii mnohem kratší vzdálenost než s nějakou levnou čínskou šunkou.
Představ si ten bordel, kdyby všichni výrobci akunářadí používali standardní konektor a lidi by si mohli vybrat nářadí od koho by chtěli. Kam bychom přišli?