Samozrejme, ze je, navrhujem preto, aby si z nej vystupil a vydal sa na svoj solo projekt napriec svetom. Urcite uspejes, prikladov vo svete je mnoho;o).
Ti co na EU nejvic nadavaji jsou ti, kteri by nejhlasiteji buleli, kdyby jsme z ni vystoupili. Mozna neni perfektni, ale v dnesnim svete bysme byli uplne v prdeli coby samostatnej stat.
Kvůli čemu? Kvůli nebezpečí ze strany USA, Číny ? "kdo vymění svobodu za bezpečí si nezaslouží ani jedno"
V době globalizace nemáme šanci existovat suverénně. Naše ekonomika je těžce přisátá na německý cecík, představ si, že by na naše zboží bylo uvaleno clo, v té chvíli se půlka zahraničních fabrik začne stěhovat do jiné EU země. Armády nezaměstnaných na ulici, naše zboží bude pro zahraniční zákazníky zbytečně drahý. Celní kontroly při cestě do zahraničí, pracovat v zahraničí též komplikovanější. Jednotný trh EU a jeho kupní síla dává silnou pozici při vyjednávání podmínek s nečlenskými státy. A to bysme měli hodně špatný. Jednoduše - jsme příliš malí a ekonomicky závislí na to, abysme si hráli na suverény. Nemůžeme se srovnávat se Švýcarskem, nebo severskými státy. Prakticky máme obyvatel asi jako jedno větší čínský město. Z globálního hlediska zanedbatelní, ale jako součást velkýho celku z toho můžeme těžit.
Obchodne dohody sa daju uzavriet aj bez EU, problem je, ze k tomu nabalili byrokraticky aparat nikym nevolenych ludi.
Jak suverenně nelze existovat? Dokud jsme suvereni stat a ne federace tak furt suvereni jsme
Suverénní a chudí jako myši. Občas je dobré se trochu té suverenity vzdát.
Suverénní a chudí asi ještě dlouho zůstaneme. Čeho se pak budeme muset ještě vzdát, abychom si opravdu polepšili? Prozatím mi to připadá, že nás polistopadová politika a politici vmanévrovali do role prodejné děvky a druhořadého státu EU. Zanedlouho bude od vstupu do EU 20 let, ale stále jsme v nejlepším případě montovna. A suverenita nám už asi došla. Nedá se o nás mluvit jako o suverénní zemi.
Ono temi "druhoradymi" staty jsou v evrope prakticky vsechny z byvaleho vychodniho bloku. Jen ty staty ktere jsou v EU jsou na tom lepe nez ti mimo EU. Neko by si mohl myslet, ze ta druhoradost vznikala uz pred onim nehezkym listopadem.
+1
Z ekonomickýho hlediska ne. Jen se podívej, kolik fabrik u nás je zahraničních a kolik zaměstnávají lidí. No většina. I ta Škodovka by šla do kopru. Ale to děcku s nedokončenou základní školou nevysvětlím.
Mám ukončenou SŠ můžu klidně vyfotit vyuční list a vysvědčeni pokud si mysliš že mam jen ZŠ. tady to tak vypadá ale gramatiku nehodlám řešit.
Jedna věc je do školy chodit, druhá se tam něco naučit.
Jsme az tak suverenni, ze nam diktuji zakony, se kterymi nesouhlasi ani lidi, ani politici, ale implementovat je musime.
Ktere?
Google: Implementace práva EU do českého právního řádu
Maďarsko, Polsko, Česko a migranti.
Takže to s tím nebude tak horké.
Asi mam rozbity gugl, protoze vysledky nezodpovi moji otazku.
Vetsina. Je to smutny kino, ale za normalniho stavu tvori implementace prava EU do naseho pravniho radu nadpolovicni vetsinu prijimanych zakonu. Spis nez google doporucim otevrit stranky psp.cz, najit si program nejaky starsi schuze a projit si skutecne projednany zakony. Strasny. Jeste edit: naprosta vetsina z toho jsou zakony, u kterejch je spatne to, ze vubec existuji. Nejde o jejich obsah, jde o regulaci uplne vseho. To proste neni dobry, svet se vyviji a fakt nepotrebujeme zakon na kazdej prd.
Skus byt konkretny. Mna by celkom zaujimalo v com ma ta EU obmedzuje. Podla tvojho popisu mas o tom prehlad, takze skusme sa pozriet na nejaky zakon, z ktoreho je tebe zle.
Zrovna nedávno tu byl zákon o zbraních. Detaily si najdi sám, ale snaha o odzbrojení obyvatelstva tam je.
Dekarbonizačné zákony a regulácie sú ďalším príkladom.
Pri rychlom googleni som zistil, ze zakon o zbraniach mate z roku 2002. To sa mi nezda, ze to je tak nedavno a pokial viem je stale platny. Ci myslis ten pokus o novelu zakona? Ale tu som nikde nenasiel, len pracovnu verziu. Kurt by mal k tomu vediet asi viac.
Zatim je platny, EU si prikazala radu zmen, obzvlaste nelogickych, nesmyslnych a odporujicich zdravemu rozumu, ktere musime implementovat. Ackoli mame nejlepsi zakon o zbranich v Evrope (a patrne i jeden z nejlepsich na svete). A nejmin problemu s legalnimi zbranemi. Takze to mame upravit podle zemi, kde ty problemy maji velike a zakony spatne. Navic, aby to nespadalo pod vnitrni bezpecnost statu (kam nemaji pravo kecat), tak to dali pod obchod. Ceska Republika to dala k soudu (Evropskemu soudu), ale ten to v podstate bez oduvodneni shodil ze stolu, ze mame drzet hubu a implementovat i veci, ktere ani samy o sobe nedavaji smysl. Takze pripravovany zakon, ktery jeste neni zcela schvalen, ale uz prostupuje schvalovacim rezimem, dela co muze, aby aspon ty nejhorsi kraviny ponekud odstinil. Velice dobre o tom mluvi David Karasek z LEXu napriklad tady:
(Jo, je to dlouhe, ale v kratkosti se to moc vysvetlit neda. )
Flegu, víš k čemu povede snaha EU o neutrální uhlíkovou stopu? 1. k nesmyslným normám pro auta, takže auta zdraží nebo se budou tlačit dotované elektromobily. Elektromobily budeš po 7 letech vyhazovat, protože budou kvůli investici do nové baterie jako ojetina neprodejné. Takže auto se stane luxusem. 2. nesmyslné omezování průmyslu normami povede k tomu, že sice budeme mít uhlíkově neutrální kontinent, ale díky omezováním nás svět ve všem předběhne, protože tam těmi kravinami svázaní nebudou (USA, Čína) 3. Lisabonská smlouva a všechny ty kraviny okolo nároku na migraci povedou pouze k tomu, že se postupně v celé EU bude dít to, co se děje ve Francii, Švédsku, Německu. Naší jedinou ochranou teď je to, že jsme pro imigranty nezajímaví - málo peněz na dávkách, divná řeč, všichni se na tebe dívají nepřátelsky...
Snaha EK, aby mohla vydávat vyhlášky automaticky platné pro všechny státy v EU bez nutnosti schvalování.
JaFi. JaFi. Uhlikova stopa je kontroverzna tema. Ano tlakom na vyrobcov sa dopustaju vyrobcovia chyb, koncepcia nabijatelnych aut je pri sucasnych technologiach hlupost (koncepcia vymenitelnych baterii je jedina spravna cesta), takze sa mozme bavit o chybach co sa robia, ale...ked nebudeme tlacit my tu a teraz kto to spravi za nas? Da sa Zem drancovat donekonecna? Mas pocit, ze sucasny konzum, ked vyrobok sa opravuje vymenou za iny a nie vymenou parcentovej suciastky je ok? Ja ten pocit nemam. Ked nezacne tlacit EU myslis, ze zacne na to tlacit USA, ci Cina? Lisabonska zmluva...ehm...urcite si o nej vela cital a pocul, ale cital si ju vobec? Nie je to len vykrik obcana dozadujuceho sa ustavnych prav, ktory Ustavu v zivote nevidel a necital? Skus byt konkretny, ktory bod Lisabonskej zmluvy ti vadi. Co sa deje vo Svedsku, v Nemecku, vo Francuzsku urcite nie je preto, ze Lisabonska zmluva.
Čti pořádne, JaFi píše: "...Lisabonská smlouva a všechny ty kraviny okolo nároku na migraci..." Z toho mi nevyplývá, že ti všelicí doktoři a inženýři EU přicházejí obohatil kvůli L.S.
Sorry neviem, co su vsetky tie kraviny okolo. Tazko sa bavit konretne o vseobecnych veciach. Ak naraza na vyhlasenie frau Merkel tak to bola samozrejme hlupost. Ja som sa vsak spytal, ze ked spomina Lisabonsku zmluvu, ci ju vobec cital...ci ju kritizuje len tak z pleziru lebo ju kritizuju ostatni a hentam pisali, ze je to zle pre nas a....
Na jedné straně je pravda, že by nikdo neměl být silou převálcován (přehlasován). Na druhé straně je ten spolek 28/27 všemožných států, s různými zájmy, bez toho často neakceschopný, vždycky se najde nějaký rebel, potížista.
Bohužel vždy se najdou situace, kdy to politické převálcování většinou může mít pro ty nesouhlasící závažné negativní důsledky. Proto třeba já nechci EU, ale jen EHS.
Elektromobily budeš po 7 letech vyhazovat, protože budou kvůli investici do nové baterie jako ojetina neprodejné. Takže auto se stane luxusem.
Jelikož jsem chtěl zakoupit hybrida tak jsem se o tom hodně informoval. Co jsem se díval, u BMW (které nadavno investovalo 200 milionů euro do vlastního centra na výrobu baterii), Renault atd to s tou výměnou baterií není zdaleka tak hrozné.
protože budou kvůli investici do nové baterie jako ojetina neprodejné
U výměny staré baterie za novou neplatíš plnou cenu viz : "dotace či daňová úleva apod. na obnovu starších elektromobilů, zejména tedy na výměnu nových baterií".
Klasická lithium-ion (drazší kvůli nedostatku lithia) může vydržet až 10 let. Za 10 let nebo i 5 let ty baterie budou na zcela jiné úrovni a podstatně výkonnější už teď z nějakých 1 500 je teď 2000 cyklu do 3 let to má byt průměr až ~ 3500-4000, za 7 let tomu bude zcela jinak (když na to přijde lithium baterie mohou zcela zmizet), a to do toho nepočítám různé výhody (dle státu EU) jako dalnice zdarma, ECO bonuse (konverzni prémie) od státu za zakoupení těchto vozidel at nové nebo ojeté. U firem to dělá několika 1000€ položky které si můžou strhnou z daní.
Bonus za konverzi / emise: Elektromobil: až 5 000 EUR pro nová nebo ojetá vozidla s emisemi méně než 20 gramů CO2 / km (2 500 EUR, pokud je váš daňový příjem vyšší než 13 489 EUR); Plug-in hybridní automobil: až 5 000 EUR pro vozidla s emisí 21 až 50 gramů CO2 / km (2 500 EUR, pokud je váš daňový příjem vyšší než 13 489 EUR);
Kromě toho to dnes již není tak, jako když si prarodiče koupili jen jedno auto Skoda 1000 nebo MB na celý život. Soudit něco co bude za 7 let podle dnešní situace, no nevím no, uvidíme v roce 2027 jestli se opravdu budou elektromobily "kvůli investici do nové baterie" po 7 letech vyhazovat :)
U elektromobilu je baterie mnohem víc namáhaná, takže už po 5 letech bude mít sníženou kapacitu. Cena nové baterie třeba do Škoda Enyaq je kolem 240 000 Kč. Kdo ti koupí ojetinu a za kolik (i když to bude po 7 letech zachovalé), do které bude muset investovat dalších 250 000Kč? Nedavno byl článek v motoforu - Nisan Leaf z 2013 a už teď nejsi schopný sehnat náhradní baterii.
LiOn technologie se moc nezlepší. Jsou baterie, které mají mnohem vyšší počet cyklů, ale ty nemůžeš tak namáhat jako LiOn nebo jsou nesrovnatelně dražší nebo zaberou víc místa. Elektromobily jsou slepá ulička. Navíc v našich oblastech, kde v zimě mrzne musíš baterii vyhřívat (pokud nemáš vytápěnou garáž), abys baterii nezničil. To znamená, že když mrzne, ty parkuješ venku, tak baterie spotřebovává energii na vytápění. Takže jsi sice cestou domů dobil, ale ráno to může být úplně jinak. Navíc elektromobily netopí motorem, ale zase elektřinou, to znamená v zimě mnohem větší spotřeba a razantně snížený dojezd.
K dotacím. Země EU, které teď poskytují obrovské dotaze, aby lidi k elektromobilům dostaly už od dotací postupně ustupují a snižují je a naopak půjdou cestou daně při nákupu. Ale týká se to daně při nákupu nového auta, ne při koupi ojetiny. A teď vysvětli, proč bych měl kupovat za 200 000 elektromobil, do kterého musím koupit za dalších 150 000 novou baterii, když si můžu koupit za tu samou cenu benzíňák, který můžu používat hned.
Perspektivní je třeba vodík, ale zase chybí infrastruktura.
Cena nové baterie třeba do Škoda Enyaq je kolem 240 000 Kč.
To je nějakých 8 500 euro což tě s dotací vyjde na míň jak polovinu (3 500 euro)
když si můžu koupit za tu samou cenu benzíňák, který můžu používat hned.
Aby jsi měl do něho ale co za 10 let nalít a hlavně zakolik :) (když přeskočím bionaftu) Ale celkově jsi to napsal docela slušně a musím přiznat že v tom určitá ravda je, nemám co dodat.
Perspektivní je třeba vodík, ale zase chybí infrastruktura.
O tom jsem slyšel tzv auto na vodu, což je také zajimavé co se týká budoucích inovacíci či ekologie.
Teda, vůbec vám mladým nezávidím. Máme nové auto 409 dní, najeto 2358 km. Jsem přesvědčen, že nám vydrží až do konce, další už kupovat nebudeme. I kdyby stál benzín 2x tolik, při našem nájezdu to přežijeme.
Za 10 let pořád bude nafta/benzín vysoce převažující "vstup" do aut.
Záleží v kolika letech to auto koupíš
1) Mladí po řidičáku kupují rychlé auta které za chvilku otlučou na parkovišti nebo zaparkuji do škarpy. Pak následuje druhé auto. 2) Když založí rodinu tak potřebuješ víc místa, tak koupíš nejakej 5 dveřák s kufrem. Takže nové 'třetí" auto. 3) Po rozvodu zase změníš auto , nebo o něho přijdes úplně. 4) V 50 letech v padesatnické krizi zase hledají něco rychlejšího, sportaky, 3 dveřaky na 20 leté "kocóry". 5) Až po té 50 když už ma clovek pevneji dané priority, kdyz uz se clověk nauci si vazit veci, myslím že další auto je to opravdu poslední :)
Zabudol si na zdravotne problemy...ja uz hladam len vyssie auta, pretoze sa mi zle nastupuje a vystupuje do tych nizkych.
Cena nové baterie třeba do Škoda Enyaq je kolem 240 000 Kč.
To je nějakých 8 500 euro což tě s dotací vyjde na míň jak polovinu (3 500 euro)
Ale pořád to máš cenu ojetiny o 120 000 vyšší než u klasického paliva ve stejné výbavě a stejném věku a stavu. A už jsem psal, že i bohaté státy dotace na elektromobily začínají omezovat. Dotace byly na nastartování trhu, ale jsou dlouhodobě neudržitelné. Na to státy nemají, protože musí financovat imigraci a greendeal.
JaFi ciastocne mas pravdu az na to, ze elektromobily nie su slepa ulicka. Brzdou su hlupe pokusy o nabijanie na ulici, doma, v praci, co je pri dobach nabijania a pocte automobilov hlupost. To sa da vyriesit systemom vymeny baterii na pumpe za 5min. Horsie je to s tou vydrzou, ale za posledne roky tam vidim pokrok, ked sa vydrz baterii/dojazd elektromobilu minimalne zdvojnasobila. Ale ak sa bavime o tom, ci je cas prejst na elektromobil, tak nie, nie je.
Systém výměny baterií jsem navrhoval už před dlouhou dobou. Přijedeš na "benzinku", zaplatíš si baterii kvality A/B/C (dle opotřebení a tím pádem dojezdu), robot ti přehodí baterii a ty odjíždíš. Baterie se pak budou svážet do velkých nabíjecích stanic. Má to jeden problém - automobilky by se musely dohodnout na stejných bateriích, baterie by se musely dát vyměnit jako modul zespodu - vycvaknu starou, zacvaknu novou. Tato podmínka je v současné době nerealizovatelná.
Dojezd se zdvojnásobil, ale ne zásluhou baterií. Sleduješ třeba blbé 18650 Lion baterie? Za posledních pár let nepozoruju, že by kapacita drasticky rostla. Dostal jsi se na technologický strop. Ten dojezd je zvyšovaný optimalizací motorů a dalších částí, použitím nových materiálů (uhlíková vlákna) na karoserie = snižování váhy atd. Třeba i omezováním rychlosti maximální rychlosti, jak jsme svědky třeba u Volva. Snížení max. rychlosti = menší nároky na brzdy = nižší váha.
Dobíjení je pořád katastrofa. Dojedeš na benzinku, stoupneš si do fronty na desítky minut, když budeš mít štěstí, tak rovnou ke stanici a minimálně půl hodiny strávíš nabíjením, aby ses dobil na nějakých 300km. Natankováním benzínu/nafty to máš za 5 minut na 2-3 násobek.
Nechci obhajovat benzín/naftu, ale cesta, kterou jde elektromobilita spolu s EU není ta správná. Podělaná EU ruší fosilní elektrárny, ruší atomové elektrárny a přitom chce zvyšovat spotřebu elektřiny. Nebo možná není ta správná jen proto, protože neznáme úmysl.
Osobně vidím budoucnost spíš v něčem jiném - žádná soukromá auta. Představ si, že potřebuješ někam jet, tak si jen objednáš auto. Řekneš si kam a kolik osob. Ráno ti stojí před domem, odveze tě a odjede zase na další cestu nebo se dobít. Další auto tě vyzvedne, až budeš potřebovat a odveze tě domů. Tohle jako alternativa k hromadné přepravě. Pak nejsi omezený dojezdem. Pokud cestuješ dál než dojezd auta, tak si prostě na cestě přesedneš.
Malokedy mame taku vzacnu zhodu, ale suhlasim takmer so vsetkym co si napisal;o).
Představ si, že potřebuješ někam jet, tak si jen objednáš auto.
V mém městě (mimo kola u kterých to funguje stejně) to už tak dokonce funguje Půjčíš si auto na jedné straně města a necháš ho pak na druhé na tak zvaných "relay point". Působí i v okolních dvou městech. (jen oskenuješ RFID kartičku 'borne' a rozsvítí se číslo auta které si mas vzít, nebo které jsis obědnal)
Zapůjčit a obědnat jdou 4 druhy velikosti, od Smart (i elektrické) až po XL. Dokonce jsou tu i parkoviště pro elektrické auta s dobíjecím supportem.
Každé použití je účtováno podle doby trvání rezervace a ujeté vzdálenosti. S předplatným 4.5$ za hodinu, nebo 45$ za den. Za 16$ mesicni poplatek to vyjde 2$ na hodinu nebo 20$ za den. Pojištění a vše okolo je už v ceně. Jen oskenuješ a jedeš. Záloha: 150 EUR (vráceno na konci smlouvy) .
Ale vyzvedsvas vrscis na konktetnich mistech, pak se musíš dostat, kam potřebuješ. Já mluvim o autonomních autech, které tě odvezou na místo, klidně do centra města. Ty neřešíš, kde zaparkovat, kdy auto vrátit, je jedno, jestli jedeš do jiného města.
Jo táák, myslíš autonomni auta bez řidiče, řízené třeba přes GPS/satelit, jsem si to vyložil trochu jinak. No, určitě něco takového bude dokonce se to už i testuje, v uzavřených areálech a už snad i pár let používá (na počátku to jezdilo podle barev pruhu, teď řízené satelitem snad s centimetrovou přesností), a myslím že je to něco co za pár let bude zcela normální. Je to realizovatelné.
Jen bych se bál, že bych po výkendovém výkonu z toho někde za jízdy vypadl a autíčko by vesele jelo dál bez pasagera (je mi jasné že se to stát nemůže, určitě by splňoval základní bezpečnostní opatření, jako nějaké čipy minimální hmotnosti na sedačce, pojízdný jen při zápalém bezpečnostním pásu a podobně, tak jako sledovani trasy ať člověkem nebo nějakým AI algoritmem )
Představ si, že potřebuješ někam jet, tak si jen objednáš auto. Řekneš si kam a kolik osob. Ráno ti stojí před domem, odveze tě a odjede zase na další cestu nebo se dobít. Další auto tě vyzvedne, až budeš potřebovat a odveze tě domů. Tohle jako alternativa k hromadné přepravě. Pak nejsi omezený dojezdem. Pokud cestuješ dál než dojezd auta, tak si prostě na cestě přesedneš.
To si na dědině, s malými popojížďkami do vzdálenosti 1km nedokážu představit. Když navíc auto potřebuješ náhle a hned. Případně na okružní jízdu po slevách v supermarketech v okresním městě.
Proč ne? To uz je pak na optimalizaci - je úspornější počkat nebo mezi tím odvézt někoho jiného a pristavit jiné auto? Tohle bys neřešil ty. Je to jako s hromadnou dopravou - některé linky jsou výdělečné víc, některé méně.
Si to vůbec nedokážu představit z hlediska svých potřeb. Prostě (jízdy po dědině) teď si vzpomenu, teď potřebuju, teď jedu. A už vůbec ne nějakou velkou cestu do okresního města, zahrnující FÚ, OSSZ, dvě-tři banky a 4 super-hyper (nákup na měsíc i více, některé věci klidně na půl roku, rok), která nám zabere třeba 6 hodin. To bych půl dne blokoval auto, které najede za tu dobu 25-30km? Nebo bych nákupy překládal z auta do auta?
Je mi to ale jedno, já se takového systému už asi nedožiju. A pokud ano, jako vetchý stařec už po úřadech, bankách a obchodech lítat nebudu.
Tvoje riešenie mi príde z hľadiska osobnej slobody veľmi nešťastné. Snáď sa môžem vypraviť uprostred noci hocikam bez toho, že by o tom nejaká nežiadúca druhá osoba vedela.
Navyše, L-Core má veľmi dobrú pripomienku, možno by to mohlo fungovať v meste, na dedine určite nie. Čo ak chcem zájsť s tereňákom na vinice zlievať víno, vyžiadam si šoféra s tereňákom a s vlečkou na sudy, ktorý tam bude so mnou celý čas čakať?
O osobni svobode si můžeš v blízké době nechat jen zdát. K čemu je ti auto, když přes kamery bude systém stejně vědět kdy jsi jel, kam jsi jel a kdo v tom autě byl.
Vlastní auto si samozřejmě dovolit budeš moct, pokud na to budeš mít.
Až bude hodně aut na elektriku, tak státy zjistí, že jim utíkají zisky ze spotřební daně z benzínu. Tak ji zruší a každý vozidlo dostane povinně GPS krabici a budeme platit podle ujeté vzdálenosti. A pak to pak bude stát přesně vědět, kde jsem kdy byl.
Přes jaké kamery? V autě? Nemám. U nás v dědině, x kamer na každé ulici? Na cestě do vinohradu? Za dědinou na zemědělských (ale asfaltových) polních cestách? Nejsou, ani jedna. To vím na 100,00%.
Ano, v Londýně či Pekingu snad ano.
Nebavíme se o dnešku, ale o hypotetické situaci za x let - autonomní auta, umělé inteligence atd.
Znám jednoho, co si koupil elektrickýho Folsfágena. Dojezd prý 230 km. Jel s ním na jaře bez klimačky, topení a ve dne po D11 na jednání do Prahy, FN Královské vinohrady, 84 km. Zpět mu to hlásilo za Poděbradama málo šťávy a tak to vzal ke kámošovi do Chlumce n./C. že dobije, což je 78 km. Celkem 162 km. Hádejte, dojel k tomu kámošovi nebo ne?
Vojín Kotas, já mám dotaz: Co s tím vybitým fárem na dálnici dělal?
Umřelo mu to přesně zde. Ještě to vyjelo tem kopeček výjezdu z dálnice a konečná. Následoval převozovej podvalník za naftový SUVčko a dovoz domů. Ono to snad zakousne brzdy když úplně umře a nejde to táhnout. Doma mu to šlo nabít ale prý měl kliku, pokud se to vydudá do mrtí, musí se do servisu. Schválně se ho zeptám, kolik jel po tý D10.
Pokud to vezmu jenom co se me osobne tyce:
* Zakazali mi peroxid vodiku v koncentraci na leptani DPS * Zakazali mi olovnatej cin - ten bezolovnatej hnus je za trest * Zakazali mi nikotin v koncetraci jakou chci a navic pouze v 10ml flastickach. Misto jedny litrovky mam 100 10ml lahvicek * Zakazali mi toulen a aceton * Zakazali mi chloristany * Zakazali mi presny a dostupny rtutovy teplomery * Zvysili ceny vozidel do neprijemna, aniz bych pocitoval realny ekologicky prinos. * Obstrukce se zarovkama - doma svitim vyhradne LED, ale hadovi ty tepelny koule proste koupit musim. * Debilni zakon o susenkach, kterej mozna mel nejak vyznam pred 15 lety, ale kdyz bylo vsechno vyreseny, prijdou s regulaci co uz nema smysl * Cely GDPR, ktery IMHO napachalo vic skod nez uzitku. Ne ze by ochrana osobnich udaju nebyla dulezita, ale to kam se to dostalo natolik postrada hlavu a patu, ze bez podobnyho zakona by bylo lip.
A to je jenom to, co me napadlo na prvni dobrou, urcite je toho vic, jen si ted nevzpomenu.
Jenze to vubec nebylo gro meho prispevku. Na druhej pokus jsem objevil napriklad toto: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-3 - to je vcelku cerstvy zakon, projednany vcelku rychle. A ted mi rekni, komu to realne zlepsilo zivot a co by se asi stalo, kdyby nebyl. To je to, co me principialne vadi, ten strasnej chaos. Nikdo, ale opravdu nikdo nedodrzuje zakony, protoze to nejde. Je jich tolik, ze neexistuje clovek, ktery by je znal vsechny, jsou napsany tak, ze vyklad je siroky a nakonec vlastne vsichni porad neco porusuji. To neni jen vina EU, ale ta tomu vyrazne prispiva.
Co ti mam povedat, je klasicka namiesanina lzi, pravd a polopravd. Ale ok na niekoho to zvalit musime.
Pokud lzu, tak bud konkretni. Dekuji.
Peroxid vodika...aku koncetraciu potrebujes? So zakazom olova v cine prisli prvy v USA v 80 rokoch...to si vedel? Toluen, Aceton? Bezne v eshopoch. Zvysenie cien vozidiel????
Peroxid potřebuju 30. Pouze na ZL. Toulen i aceton buď na ZL, nebo "toulenovy přípravek", což je jako když chceš líh a dostaneš denaturak. Často je to ok, občas to vadí. Je mě jedno, kde jinde zakazují olovo do cinu, za mě je to zoufalost v důsledku neekologická, protože to stojí za prd. A u nás bylo Pb zakázáno jako implementace práva EU. Jj, auto s EURO 6 je dražší než se 4 a takový kraviny jako automatické hlášení nehody to auto taky nezlevnuji.
Peroxid potřebuju 30. Pouze na ZL
Co je na tomto nariadeni zle? Sfetovanych ciganov s toluenom si pamatam este ako decko a to bolo pred 40 rokmi, takze nevidim dovod, aby preco by sa toluen mal predavat ako rozky.
Jj, auto s EURO 6 je dražší než se 4
A novy pocitac je drahsi ako ten stary si predstav. Cim to tak asi bude? Porovnavas hrusky s jablkami. Keby neni prisnejsich ekologickych noriem dodnes sa tu vozime na 5m karach s 20l spotrebou ako maju v USA. A ecall? Si predstav, ze abs, esp, ci airbagy to auto tiez nezlacnuju. Bojujes aj proti nim? Zla, zla EU, co nam ich nanutila?
Ano, bojuju. Obecne, ma volba, nemam potrebu aby mi nekdo neco nutil. Auto bez ABS nebo bez airbagu bych si nekoupil, ale vadi mi, ze tu moznost nemam. Svoboda je se rozhodovat, ne nechat za sebe nekoho rozhodovat.
Ale mas, kup si nejaku starsiu skodovku, stale sa predavaju, stale jazdia a nie je problem si kupit auto bez airbagov. Jaj ty chces nove? To si nekupis, ale ver tomu, ze nie kvoli EU, take auto by nikto nechcel, a preto sa take nevyraba. Preco asi tak nie su legalne drogy co myslis? Obecne slobodna volba nie? Preco za mna niekto rozhodol, ci si ich mozem alebo nemozem kupit? Preco musime jazdit vsetci vpravo? Slobovna volba by bola, keby som soi mohol jazdit ako chcem nie? Obcas sa slobodna volba musi obmedzit pravidlami nemyslis?
V pripadech nutnych ano, to je treba ta strana silnice nebo platidlo, ktery je nutny prijmout. Myslim, ze takovych veci neni realne ani 1% ze vsech zakonu. Nelegalnost drzeni a uzivani psychotropnich latek dospelymi jedinci je taky chyba. Jsem zastance legalizace a nejen konopi.
Chceš být tedy raději svobodnější a chudý?Podívej se na GB, kolik ji už stál Brexit a jak tam ekonomika propadá.My zatím nemáme na to, abychom se nějak trhli od EU.
Tohle je také nekonečná debata :)
Nemám rád "politickou" EU, měl bych rád "ekonomickou" EHS vč. celní unie a volného pohybu zboží, služeb a kapitálu. Osob ne.. ty by se neopupínkovaly, kdyby na hranicích ukazovaly pasy. Ale nic s tím nenadělám (vlastně mi to jako "občanovi" může být jedno) a pro vystoupení bych nehlasoval.
I me se libila unie pred Lisabonskou smlouvou, ten soucasny stav je hrozny. Resenim ale v zadnym pripade neni z unie vystoupit, to si nemuzeme dovolit, ta mstiva potvora by nas znicila. Jedinou sanci je EU rozlozit - RVHP jsme taky nereformovali a jakpa s vetsinou tech statu dneska spolupracujeme.
Můj názor na Evropskou Unii je:
Příspěvek porušoval zákony ČR nebo pravidla Debaty - byl odstraněn.
Samozrejme, ze je, navrhujem preto, aby si z nej vystupil a vydal sa na svoj solo projekt napriec svetom. Urcite uspejes, prikladov vo svete je mnoho;o).
Ti co na EU nejvic nadavaji jsou ti, kteri by nejhlasiteji buleli, kdyby jsme z ni vystoupili. Mozna neni perfektni, ale v dnesnim svete bysme byli uplne v prdeli coby samostatnej stat.
Kvůli čemu? Kvůli nebezpečí ze strany USA, Číny ?
"kdo vymění svobodu za bezpečí si nezaslouží ani jedno"
V době globalizace nemáme šanci existovat suverénně. Naše ekonomika je těžce přisátá na německý cecík, představ si, že by na naše zboží bylo uvaleno clo, v té chvíli se půlka zahraničních fabrik začne stěhovat do jiné EU země. Armády nezaměstnaných na ulici, naše zboží bude pro zahraniční zákazníky zbytečně drahý. Celní kontroly při cestě do zahraničí, pracovat v zahraničí též komplikovanější. Jednotný trh EU a jeho kupní síla dává silnou pozici při vyjednávání podmínek s nečlenskými státy. A to bysme měli hodně špatný.
Jednoduše - jsme příliš malí a ekonomicky závislí na to, abysme si hráli na suverény. Nemůžeme se srovnávat se Švýcarskem, nebo severskými státy. Prakticky máme obyvatel asi jako jedno větší čínský město. Z globálního hlediska zanedbatelní, ale jako součást velkýho celku z toho můžeme těžit.
Obchodne dohody sa daju uzavriet aj bez EU, problem je, ze k tomu nabalili byrokraticky aparat nikym nevolenych ludi.
Jak suverenně nelze existovat? Dokud jsme suvereni stat a ne federace tak furt suvereni jsme
Suverénní a chudí jako myši. Občas je dobré se trochu té suverenity vzdát.
Suverénní a chudí asi ještě dlouho zůstaneme. Čeho se pak budeme muset ještě vzdát, abychom si opravdu polepšili? Prozatím mi to připadá, že nás polistopadová politika a politici vmanévrovali do role prodejné děvky a druhořadého státu EU. Zanedlouho bude od vstupu do EU 20 let, ale stále jsme v nejlepším případě montovna. A suverenita nám už asi došla. Nedá se o nás mluvit jako o suverénní zemi.
Ono temi "druhoradymi" staty jsou v evrope prakticky vsechny z byvaleho vychodniho bloku. Jen ty staty ktere jsou v EU jsou na tom lepe nez ti mimo EU. Neko by si mohl myslet, ze ta druhoradost vznikala uz pred onim nehezkym listopadem.
+1
Z ekonomickýho hlediska ne. Jen se podívej, kolik fabrik u nás je zahraničních a kolik zaměstnávají lidí. No většina. I ta Škodovka by šla do kopru. Ale to děcku s nedokončenou základní školou nevysvětlím.
Mám ukončenou SŠ můžu klidně vyfotit vyuční list a vysvědčeni pokud si mysliš že mam jen ZŠ. tady to tak vypadá ale gramatiku nehodlám řešit.
Jedna věc je do školy chodit, druhá se tam něco naučit.
Jsme az tak suverenni, ze nam diktuji zakony, se kterymi nesouhlasi ani lidi, ani politici, ale implementovat je musime.
Ktere?
Google: Implementace práva EU do českého právního řádu
Maďarsko, Polsko, Česko a migranti.
Takže to s tím nebude tak horké.
Asi mam rozbity gugl, protoze vysledky nezodpovi moji otazku.
Vetsina. Je to smutny kino, ale za normalniho stavu tvori implementace prava EU do naseho pravniho radu nadpolovicni vetsinu prijimanych zakonu. Spis nez google doporucim otevrit stranky psp.cz, najit si program nejaky starsi schuze a projit si skutecne projednany zakony. Strasny.
Jeste edit: naprosta vetsina z toho jsou zakony, u kterejch je spatne to, ze vubec existuji. Nejde o jejich obsah, jde o regulaci uplne vseho. To proste neni dobry, svet se vyviji a fakt nepotrebujeme zakon na kazdej prd.
Skus byt konkretny. Mna by celkom zaujimalo v com ma ta EU obmedzuje. Podla tvojho popisu mas o tom prehlad, takze skusme sa pozriet na nejaky zakon, z ktoreho je tebe zle.
Zrovna nedávno tu byl zákon o zbraních. Detaily si najdi sám, ale snaha o odzbrojení obyvatelstva tam je.
Dekarbonizačné zákony a regulácie sú ďalším príkladom.
Pri rychlom googleni som zistil, ze zakon o zbraniach mate z roku 2002. To sa mi nezda, ze to je tak nedavno a pokial viem je stale platny.
Ci myslis ten pokus o novelu zakona? Ale tu som nikde nenasiel, len pracovnu verziu.
Kurt by mal k tomu vediet asi viac.
Zatim je platny, EU si prikazala radu zmen, obzvlaste nelogickych, nesmyslnych a odporujicich zdravemu rozumu, ktere musime implementovat. Ackoli mame nejlepsi zakon o zbranich v Evrope (a patrne i jeden z nejlepsich na svete). A nejmin problemu s legalnimi zbranemi. Takze to mame upravit podle zemi, kde ty problemy maji velike a zakony spatne. Navic, aby to nespadalo pod vnitrni bezpecnost statu (kam nemaji pravo kecat), tak to dali pod obchod. Ceska Republika to dala k soudu (Evropskemu soudu), ale ten to v podstate bez oduvodneni shodil ze stolu, ze mame drzet hubu a implementovat i veci, ktere ani samy o sobe nedavaji smysl. Takze pripravovany zakon, ktery jeste neni zcela schvalen, ale uz prostupuje schvalovacim rezimem, dela co muze, aby aspon ty nejhorsi kraviny ponekud odstinil. Velice dobre o tom mluvi David Karasek z LEXu napriklad tady:
https://www.youtube.com/watch?v=3oOx6DQGTKU
(Jo, je to dlouhe, ale v kratkosti se to moc vysvetlit neda. )
Flegu, víš k čemu povede snaha EU o neutrální uhlíkovou stopu?
1. k nesmyslným normám pro auta, takže auta zdraží nebo se budou tlačit dotované elektromobily. Elektromobily budeš po 7 letech vyhazovat, protože budou kvůli investici do nové baterie jako ojetina neprodejné. Takže auto se stane luxusem.
2. nesmyslné omezování průmyslu normami povede k tomu, že sice budeme mít uhlíkově neutrální kontinent, ale díky omezováním nás svět ve všem předběhne, protože tam těmi kravinami svázaní nebudou (USA, Čína)
3. Lisabonská smlouva a všechny ty kraviny okolo nároku na migraci povedou pouze k tomu, že se postupně v celé EU bude dít to, co se děje ve Francii, Švédsku, Německu. Naší jedinou ochranou teď je to, že jsme pro imigranty nezajímaví - málo peněz na dávkách, divná řeč, všichni se na tebe dívají nepřátelsky...
Snaha EK, aby mohla vydávat vyhlášky automaticky platné pro všechny státy v EU bez nutnosti schvalování.
JaFi. JaFi.
Uhlikova stopa je kontroverzna tema. Ano tlakom na vyrobcov sa dopustaju vyrobcovia chyb, koncepcia nabijatelnych aut je pri sucasnych technologiach hlupost (koncepcia vymenitelnych baterii je jedina spravna cesta), takze sa mozme bavit o chybach co sa robia, ale...ked nebudeme tlacit my tu a teraz kto to spravi za nas? Da sa Zem drancovat donekonecna? Mas pocit, ze sucasny konzum, ked vyrobok sa opravuje vymenou za iny a nie vymenou parcentovej suciastky je ok? Ja ten pocit nemam. Ked nezacne tlacit EU myslis, ze zacne na to tlacit USA, ci Cina?
Lisabonska zmluva...ehm...urcite si o nej vela cital a pocul, ale cital si ju vobec? Nie je to len vykrik obcana dozadujuceho sa ustavnych prav, ktory Ustavu v zivote nevidel a necital?
Skus byt konkretny, ktory bod Lisabonskej zmluvy ti vadi.
Co sa deje vo Svedsku, v Nemecku, vo Francuzsku urcite nie je preto, ze Lisabonska zmluva.
Čti pořádne, JaFi píše:
"...Lisabonská smlouva a všechny ty kraviny okolo nároku na migraci..."
Z toho mi nevyplývá, že ti všelicí doktoři a inženýři EU přicházejí obohatil kvůli L.S.
Sorry neviem, co su vsetky tie kraviny okolo.
Tazko sa bavit konretne o vseobecnych veciach.
Ak naraza na vyhlasenie frau Merkel tak to bola samozrejme hlupost.
Ja som sa vsak spytal, ze ked spomina Lisabonsku zmluvu, ci ju vobec cital...ci ju kritizuje len tak z pleziru lebo ju kritizuju ostatni a hentam pisali, ze je to zle pre nas a....
Na jedné straně je pravda, že by nikdo neměl být silou převálcován (přehlasován). Na druhé straně je ten spolek 28/27 všemožných států, s různými zájmy, bez toho často neakceschopný, vždycky se najde nějaký rebel, potížista.
Bohužel vždy se najdou situace, kdy to politické převálcování většinou může mít pro ty nesouhlasící závažné negativní důsledky. Proto třeba já nechci EU, ale jen EHS.
Jelikož jsem chtěl zakoupit hybrida tak jsem se o tom hodně informoval.
Co jsem se díval, u BMW (které nadavno investovalo 200 milionů euro do vlastního centra na výrobu baterii), Renault atd to s tou výměnou baterií není zdaleka tak hrozné.
U výměny staré baterie za novou neplatíš plnou cenu viz : "dotace či daňová úleva apod. na obnovu starších elektromobilů, zejména tedy na výměnu nových baterií".
Klasická lithium-ion (drazší kvůli nedostatku lithia) může vydržet až 10 let.
Za 10 let nebo i 5 let ty baterie budou na zcela jiné úrovni a podstatně výkonnější už teď z nějakých 1 500 je teď 2000 cyklu do 3 let to má byt průměr až ~ 3500-4000, za 7 let tomu bude zcela jinak (když na to přijde lithium baterie mohou zcela zmizet), a to do toho nepočítám různé výhody (dle státu EU) jako dalnice zdarma, ECO bonuse (konverzni prémie) od státu za zakoupení těchto vozidel at nové nebo ojeté. U firem to dělá několika 1000€ položky které si můžou strhnou z daní.
Bonus za konverzi / emise:
Elektromobil: až 5 000 EUR pro nová nebo ojetá vozidla s emisemi méně než 20 gramů CO2 / km (2 500 EUR, pokud je váš daňový příjem vyšší než 13 489 EUR);
Plug-in hybridní automobil: až 5 000 EUR pro vozidla s emisí 21 až 50 gramů CO2 / km (2 500 EUR, pokud je váš daňový příjem vyšší než 13 489 EUR);
Kromě toho to dnes již není tak, jako když si prarodiče koupili jen jedno auto Skoda 1000 nebo MB na celý život. Soudit něco co bude za 7 let podle dnešní situace, no nevím no, uvidíme v roce 2027 jestli se opravdu budou elektromobily "kvůli investici do nové baterie" po 7 letech vyhazovat :)
U elektromobilu je baterie mnohem víc namáhaná, takže už po 5 letech bude mít sníženou kapacitu. Cena nové baterie třeba do Škoda Enyaq je kolem 240 000 Kč. Kdo ti koupí ojetinu a za kolik (i když to bude po 7 letech zachovalé), do které bude muset investovat dalších 250 000Kč? Nedavno byl článek v motoforu - Nisan Leaf z 2013 a už teď nejsi schopný sehnat náhradní baterii.
LiOn technologie se moc nezlepší. Jsou baterie, které mají mnohem vyšší počet cyklů, ale ty nemůžeš tak namáhat jako LiOn nebo jsou nesrovnatelně dražší nebo zaberou víc místa. Elektromobily jsou slepá ulička.
Navíc v našich oblastech, kde v zimě mrzne musíš baterii vyhřívat (pokud nemáš vytápěnou garáž), abys baterii nezničil. To znamená, že když mrzne, ty parkuješ venku, tak baterie spotřebovává energii na vytápění. Takže jsi sice cestou domů dobil, ale ráno to může být úplně jinak. Navíc elektromobily netopí motorem, ale zase elektřinou, to znamená v zimě mnohem větší spotřeba a razantně snížený dojezd.
K dotacím. Země EU, které teď poskytují obrovské dotaze, aby lidi k elektromobilům dostaly už od dotací postupně ustupují a snižují je a naopak půjdou cestou daně při nákupu. Ale týká se to daně při nákupu nového auta, ne při koupi ojetiny.
A teď vysvětli, proč bych měl kupovat za 200 000 elektromobil, do kterého musím koupit za dalších 150 000 novou baterii, když si můžu koupit za tu samou cenu benzíňák, který můžu používat hned.
Perspektivní je třeba vodík, ale zase chybí infrastruktura.
To je nějakých 8 500 euro což tě s dotací vyjde na míň jak polovinu (3 500 euro)
Aby jsi měl do něho ale co za 10 let nalít a hlavně zakolik :) (když přeskočím bionaftu)
Ale celkově jsi to napsal docela slušně a musím přiznat že v tom určitá ravda je, nemám co dodat.
O tom jsem slyšel tzv auto na vodu, což je také zajimavé co se týká budoucích inovacíci či ekologie.
Teda, vůbec vám mladým nezávidím.
Máme nové auto 409 dní, najeto 2358 km. Jsem přesvědčen, že nám vydrží až do konce, další už kupovat nebudeme. I kdyby stál benzín 2x tolik, při našem nájezdu to přežijeme.
Za 10 let pořád bude nafta/benzín vysoce převažující "vstup" do aut.
Záleží v kolika letech to auto koupíš
1) Mladí po řidičáku kupují rychlé auta které za chvilku otlučou na parkovišti nebo zaparkuji do škarpy. Pak následuje druhé auto.
2) Když založí rodinu tak potřebuješ víc místa, tak koupíš nejakej 5 dveřák s kufrem. Takže nové 'třetí" auto.
3) Po rozvodu zase změníš auto , nebo o něho přijdes úplně.
4) V 50 letech v padesatnické krizi zase hledají něco rychlejšího, sportaky, 3 dveřaky na 20 leté "kocóry".
5) Až po té 50 když už ma clovek pevneji dané priority, kdyz uz se clověk nauci si vazit veci, myslím že další auto je to opravdu poslední :)
Zabudol si na zdravotne problemy...ja uz hladam len vyssie auta, pretoze sa mi zle nastupuje a vystupuje do tych nizkych.
Ale pořád to máš cenu ojetiny o 120 000 vyšší než u klasického paliva ve stejné výbavě a stejném věku a stavu. A už jsem psal, že i bohaté státy dotace na elektromobily začínají omezovat. Dotace byly na nastartování trhu, ale jsou dlouhodobě neudržitelné. Na to státy nemají, protože musí financovat imigraci a greendeal.
JaFi ciastocne mas pravdu az na to, ze elektromobily nie su slepa ulicka.
Brzdou su hlupe pokusy o nabijanie na ulici, doma, v praci, co je pri dobach nabijania a pocte automobilov hlupost.
To sa da vyriesit systemom vymeny baterii na pumpe za 5min.
Horsie je to s tou vydrzou, ale za posledne roky tam vidim pokrok, ked sa vydrz baterii/dojazd elektromobilu minimalne zdvojnasobila.
Ale ak sa bavime o tom, ci je cas prejst na elektromobil, tak nie, nie je.
Systém výměny baterií jsem navrhoval už před dlouhou dobou. Přijedeš na "benzinku", zaplatíš si baterii kvality A/B/C (dle opotřebení a tím pádem dojezdu), robot ti přehodí baterii a ty odjíždíš. Baterie se pak budou svážet do velkých nabíjecích stanic.
Má to jeden problém - automobilky by se musely dohodnout na stejných bateriích, baterie by se musely dát vyměnit jako modul zespodu - vycvaknu starou, zacvaknu novou. Tato podmínka je v současné době nerealizovatelná.
Dojezd se zdvojnásobil, ale ne zásluhou baterií. Sleduješ třeba blbé 18650 Lion baterie? Za posledních pár let nepozoruju, že by kapacita drasticky rostla. Dostal jsi se na technologický strop. Ten dojezd je zvyšovaný optimalizací motorů a dalších částí, použitím nových materiálů (uhlíková vlákna) na karoserie = snižování váhy atd. Třeba i omezováním rychlosti maximální rychlosti, jak jsme svědky třeba u Volva. Snížení max. rychlosti = menší nároky na brzdy = nižší váha.
Dobíjení je pořád katastrofa. Dojedeš na benzinku, stoupneš si do fronty na desítky minut, když budeš mít štěstí, tak rovnou ke stanici a minimálně půl hodiny strávíš nabíjením, aby ses dobil na nějakých 300km. Natankováním benzínu/nafty to máš za 5 minut na 2-3 násobek.
Nechci obhajovat benzín/naftu, ale cesta, kterou jde elektromobilita spolu s EU není ta správná. Podělaná EU ruší fosilní elektrárny, ruší atomové elektrárny a přitom chce zvyšovat spotřebu elektřiny. Nebo možná není ta správná jen proto, protože neznáme úmysl.
Osobně vidím budoucnost spíš v něčem jiném - žádná soukromá auta. Představ si, že potřebuješ někam jet, tak si jen objednáš auto. Řekneš si kam a kolik osob. Ráno ti stojí před domem, odveze tě a odjede zase na další cestu nebo se dobít. Další auto tě vyzvedne, až budeš potřebovat a odveze tě domů. Tohle jako alternativa k hromadné přepravě. Pak nejsi omezený dojezdem. Pokud cestuješ dál než dojezd auta, tak si prostě na cestě přesedneš.
Malokedy mame taku vzacnu zhodu, ale suhlasim takmer so vsetkym co si napisal;o).
V mém městě (mimo kola u kterých to funguje stejně) to už tak dokonce funguje
Půjčíš si auto na jedné straně města a necháš ho pak na druhé na tak zvaných "relay point".
Působí i v okolních dvou městech.
(jen oskenuješ RFID kartičku 'borne' a rozsvítí se číslo auta které si mas vzít, nebo které jsis obědnal)
Zapůjčit a obědnat jdou 4 druhy velikosti, od Smart (i elektrické) až po XL. Dokonce jsou tu i parkoviště pro elektrické auta s dobíjecím supportem.
Každé použití je účtováno podle doby trvání rezervace a ujeté vzdálenosti. S předplatným 4.5$ za hodinu, nebo 45$ za den. Za 16$ mesicni poplatek to vyjde 2$ na hodinu nebo 20$ za den. Pojištění a vše okolo je už v ceně. Jen oskenuješ a jedeš.
Záloha: 150 EUR (vráceno na konci smlouvy) .
Ale vyzvedsvas vrscis na konktetnich mistech, pak se musíš dostat, kam potřebuješ.
Já mluvim o autonomních autech, které tě odvezou na místo, klidně do centra města. Ty neřešíš, kde zaparkovat, kdy auto vrátit, je jedno, jestli jedeš do jiného města.
Jo táák, myslíš autonomni auta bez řidiče, řízené třeba přes GPS/satelit, jsem si to vyložil trochu jinak.
No, určitě něco takového bude dokonce se to už i testuje, v uzavřených areálech a už snad i pár let používá (na počátku to jezdilo podle barev pruhu, teď řízené satelitem snad s centimetrovou přesností), a myslím že je to něco co za pár let bude zcela normální. Je to realizovatelné.
Jen bych se bál, že bych po výkendovém výkonu z toho někde za jízdy vypadl a autíčko by vesele jelo dál bez pasagera
(je mi jasné že se to stát nemůže, určitě by splňoval základní bezpečnostní opatření, jako nějaké čipy minimální hmotnosti na sedačce, pojízdný jen při zápalém bezpečnostním pásu a podobně, tak jako sledovani trasy ať člověkem nebo nějakým AI algoritmem )
To si na dědině, s malými popojížďkami do vzdálenosti 1km nedokážu představit. Když navíc auto potřebuješ náhle a hned. Případně na okružní jízdu po slevách v supermarketech v okresním městě.
Proč ne? To uz je pak na optimalizaci - je úspornější počkat nebo mezi tím odvézt někoho jiného a pristavit jiné auto? Tohle bys neřešil ty.
Je to jako s hromadnou dopravou - některé linky jsou výdělečné víc, některé méně.
Si to vůbec nedokážu představit z hlediska svých potřeb. Prostě (jízdy po dědině) teď si vzpomenu, teď potřebuju, teď jedu. A už vůbec ne nějakou velkou cestu do okresního města, zahrnující FÚ, OSSZ, dvě-tři banky a 4 super-hyper (nákup na měsíc i více, některé věci klidně na půl roku, rok), která nám zabere třeba 6 hodin. To bych půl dne blokoval auto, které najede za tu dobu 25-30km? Nebo bych nákupy překládal z auta do auta?
Je mi to ale jedno, já se takového systému už asi nedožiju. A pokud ano, jako vetchý stařec už po úřadech, bankách a obchodech lítat nebudu.
Tvoje riešenie mi príde z hľadiska osobnej slobody veľmi nešťastné. Snáď sa môžem vypraviť uprostred noci hocikam bez toho, že by o tom nejaká nežiadúca druhá osoba vedela.
Navyše, L-Core má veľmi dobrú pripomienku, možno by to mohlo fungovať v meste, na dedine určite nie. Čo ak chcem zájsť s tereňákom na vinice zlievať víno, vyžiadam si šoféra s tereňákom a s vlečkou na sudy, ktorý tam bude so mnou celý čas čakať?
O osobni svobode si můžeš v blízké době nechat jen zdát.
K čemu je ti auto, když přes kamery bude systém stejně vědět kdy jsi jel, kam jsi jel a kdo v tom autě byl.
Vlastní auto si samozřejmě dovolit budeš moct, pokud na to budeš mít.
Až bude hodně aut na elektriku, tak státy zjistí, že jim utíkají zisky ze spotřební daně z benzínu. Tak ji zruší a každý vozidlo dostane povinně GPS krabici a budeme platit podle ujeté vzdálenosti. A pak to pak bude stát přesně vědět, kde jsem kdy byl.
Přes jaké kamery?
V autě? Nemám.
U nás v dědině, x kamer na každé ulici? Na cestě do vinohradu? Za dědinou na zemědělských (ale asfaltových) polních cestách? Nejsou, ani jedna. To vím na 100,00%.
Ano, v Londýně či Pekingu snad ano.
Nebavíme se o dnešku, ale o hypotetické situaci za x let - autonomní auta, umělé inteligence atd.
Tak to pak ano, to se mě netýká..
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=95092&postdays=0&postorder=asc&start=45
Pokud to vezmu jenom co se me osobne tyce:
* Zakazali mi peroxid vodiku v koncentraci na leptani DPS
* Zakazali mi olovnatej cin - ten bezolovnatej hnus je za trest
* Zakazali mi nikotin v koncetraci jakou chci a navic pouze v 10ml flastickach. Misto jedny litrovky mam 100 10ml lahvicek
* Zakazali mi toulen a aceton
* Zakazali mi chloristany
* Zakazali mi presny a dostupny rtutovy teplomery
* Zvysili ceny vozidel do neprijemna, aniz bych pocitoval realny ekologicky prinos.
* Obstrukce se zarovkama - doma svitim vyhradne LED, ale hadovi ty tepelny koule proste koupit musim.
* Debilni zakon o susenkach, kterej mozna mel nejak vyznam pred 15 lety, ale kdyz bylo vsechno vyreseny, prijdou s regulaci co uz nema smysl
* Cely GDPR, ktery IMHO napachalo vic skod nez uzitku. Ne ze by ochrana osobnich udaju nebyla dulezita, ale to kam se to dostalo natolik postrada hlavu a patu, ze bez podobnyho zakona by bylo lip.
A to je jenom to, co me napadlo na prvni dobrou, urcite je toho vic, jen si ted nevzpomenu.
Jenze to vubec nebylo gro meho prispevku. Na druhej pokus jsem objevil napriklad toto: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-3 - to je vcelku cerstvy zakon, projednany vcelku rychle. A ted mi rekni, komu to realne zlepsilo zivot a co by se asi stalo, kdyby nebyl. To je to, co me principialne vadi, ten strasnej chaos. Nikdo, ale opravdu nikdo nedodrzuje zakony, protoze to nejde. Je jich tolik, ze neexistuje clovek, ktery by je znal vsechny, jsou napsany tak, ze vyklad je siroky a nakonec vlastne vsichni porad neco porusuji. To neni jen vina EU, ale ta tomu vyrazne prispiva.
Co ti mam povedat, je klasicka namiesanina lzi, pravd a polopravd.
Ale ok na niekoho to zvalit musime.
Pokud lzu, tak bud konkretni. Dekuji.
Peroxid vodika...aku koncetraciu potrebujes?
So zakazom olova v cine prisli prvy v USA v 80 rokoch...to si vedel?
Toluen, Aceton? Bezne v eshopoch.
Zvysenie cien vozidiel????
Peroxid potřebuju 30. Pouze na ZL.
Toulen i aceton buď na ZL, nebo "toulenovy přípravek", což je jako když chceš líh a dostaneš denaturak. Často je to ok, občas to vadí.
Je mě jedno, kde jinde zakazují olovo do cinu, za mě je to zoufalost v důsledku neekologická, protože to stojí za prd. A u nás bylo Pb zakázáno jako implementace práva EU.
Jj, auto s EURO 6 je dražší než se 4 a takový kraviny jako automatické hlášení nehody to auto taky nezlevnuji.
Co je na tomto nariadeni zle? Sfetovanych ciganov s toluenom si pamatam este ako decko a to bolo pred 40 rokmi, takze nevidim dovod, aby preco by sa toluen mal predavat ako rozky.
A novy pocitac je drahsi ako ten stary si predstav. Cim to tak asi bude? Porovnavas hrusky s jablkami.
Keby neni prisnejsich ekologickych noriem dodnes sa tu vozime na 5m karach s 20l spotrebou ako maju v USA.
A ecall? Si predstav, ze abs, esp, ci airbagy to auto tiez nezlacnuju. Bojujes aj proti nim? Zla, zla EU, co nam ich nanutila?
Ano, bojuju. Obecne, ma volba, nemam potrebu aby mi nekdo neco nutil. Auto bez ABS nebo bez airbagu bych si nekoupil, ale vadi mi, ze tu moznost nemam. Svoboda je se rozhodovat, ne nechat za sebe nekoho rozhodovat.
Ale mas, kup si nejaku starsiu skodovku, stale sa predavaju, stale jazdia a nie je problem si kupit auto bez airbagov.
Jaj ty chces nove?
To si nekupis, ale ver tomu, ze nie kvoli EU, take auto by nikto nechcel, a preto sa take nevyraba.
Preco asi tak nie su legalne drogy co myslis? Obecne slobodna volba nie? Preco za mna niekto rozhodol, ci si ich mozem alebo nemozem kupit?
Preco musime jazdit vsetci vpravo? Slobovna volba by bola, keby som soi mohol jazdit ako chcem nie?
Obcas sa slobodna volba musi obmedzit pravidlami nemyslis?
V pripadech nutnych ano, to je treba ta strana silnice nebo platidlo, ktery je nutny prijmout. Myslim, ze takovych veci neni realne ani 1% ze vsech zakonu.
Nelegalnost drzeni a uzivani psychotropnich latek dospelymi jedinci je taky chyba. Jsem zastance legalizace a nejen konopi.
Chceš být tedy raději svobodnější a chudý?Podívej se na GB, kolik ji už stál Brexit a jak tam ekonomika propadá.My zatím nemáme na to, abychom se nějak trhli od EU.
Tohle je také nekonečná debata :)
Nemám rád "politickou" EU, měl bych rád "ekonomickou" EHS vč. celní unie a volného pohybu zboží, služeb a kapitálu. Osob ne.. ty by se neopupínkovaly, kdyby na hranicích ukazovaly pasy.
Ale nic s tím nenadělám (vlastně mi to jako "občanovi" může být jedno) a pro vystoupení bych nehlasoval.
I me se libila unie pred Lisabonskou smlouvou, ten soucasny stav je hrozny. Resenim ale v zadnym pripade neni z unie vystoupit, to si nemuzeme dovolit, ta mstiva potvora by nas znicila. Jedinou sanci je EU rozlozit - RVHP jsme taky nereformovali a jakpa s vetsinou tech statu dneska spolupracujeme.
Můj názor na Evropskou Unii je:
https://www.facebook.com/watch/?v=10152442255439704