Systém výměny baterií jsem navrhoval už před dlouhou dobou. Přijedeš na "benzinku", zaplatíš si baterii kvality A/B/C (dle opotřebení a tím pádem dojezdu), robot ti přehodí baterii a ty odjíždíš. Baterie se pak budou svážet do velkých nabíjecích stanic.
Má to jeden problém - automobilky by se musely dohodnout na stejných bateriích, baterie by se musely dát vyměnit jako modul zespodu - vycvaknu starou, zacvaknu novou. Tato podmínka je v současné době nerealizovatelná.
Dojezd se zdvojnásobil, ale ne zásluhou baterií. Sleduješ třeba blbé 18650 Lion baterie? Za posledních pár let nepozoruju, že by kapacita drasticky rostla. Dostal jsi se na technologický strop. Ten dojezd je zvyšovaný optimalizací motorů a dalších částí, použitím nových materiálů (uhlíková vlákna) na karoserie = snižování váhy atd. Třeba i omezováním rychlosti maximální rychlosti, jak jsme svědky třeba u Volva. Snížení max. rychlosti = menší nároky na brzdy = nižší váha.
Dobíjení je pořád katastrofa. Dojedeš na benzinku, stoupneš si do fronty na desítky minut, když budeš mít štěstí, tak rovnou ke stanici a minimálně půl hodiny strávíš nabíjením, aby ses dobil na nějakých 300km. Natankováním benzínu/nafty to máš za 5 minut na 2-3 násobek.
Nechci obhajovat benzín/naftu, ale cesta, kterou jde elektromobilita spolu s EU není ta správná. Podělaná EU ruší fosilní elektrárny, ruší atomové elektrárny a přitom chce zvyšovat spotřebu elektřiny. Nebo možná není ta správná jen proto, protože neznáme úmysl.
Osobně vidím budoucnost spíš v něčem jiném - žádná soukromá auta. Představ si, že potřebuješ někam jet, tak si jen objednáš auto. Řekneš si kam a kolik osob. Ráno ti stojí před domem, odveze tě a odjede zase na další cestu nebo se dobít. Další auto tě vyzvedne, až budeš potřebovat a odveze tě domů. Tohle jako alternativa k hromadné přepravě. Pak nejsi omezený dojezdem. Pokud cestuješ dál než dojezd auta, tak si prostě na cestě přesedneš.