Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailemAnketa Jaký máte názor na evropskou unii?

U elektromobilu je baterie mnohem víc namáhaná, takže už po 5 letech bude mít sníženou kapacitu. Cena nové baterie třeba do Škoda Enyaq je kolem 240 000 Kč. Kdo ti koupí ojetinu a za kolik (i když to bude po 7 letech zachovalé), do které bude muset investovat dalších 250 000Kč? Nedavno byl článek v motoforu - Nisan Leaf z 2013 a už teď nejsi schopný sehnat náhradní baterii.

LiOn technologie se moc nezlepší. Jsou baterie, které mají mnohem vyšší počet cyklů, ale ty nemůžeš tak namáhat jako LiOn nebo jsou nesrovnatelně dražší nebo zaberou víc místa. Elektromobily jsou slepá ulička.
Navíc v našich oblastech, kde v zimě mrzne musíš baterii vyhřívat (pokud nemáš vytápěnou garáž), abys baterii nezničil. To znamená, že když mrzne, ty parkuješ venku, tak baterie spotřebovává energii na vytápění. Takže jsi sice cestou domů dobil, ale ráno to může být úplně jinak. Navíc elektromobily netopí motorem, ale zase elektřinou, to znamená v zimě mnohem větší spotřeba a razantně snížený dojezd.

K dotacím. Země EU, které teď poskytují obrovské dotaze, aby lidi k elektromobilům dostaly už od dotací postupně ustupují a snižují je a naopak půjdou cestou daně při nákupu. Ale týká se to daně při nákupu nového auta, ne při koupi ojetiny.
A teď vysvětli, proč bych měl kupovat za 200 000 elektromobil, do kterého musím koupit za dalších 150 000 novou baterii, když si můžu koupit za tu samou cenu benzíňák, který můžu používat hned.

Perspektivní je třeba vodík, ale zase chybí infrastruktura.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat