Doba mezi spuštěním závor a příjezdem vlaku
V nějaké reportáži v souvislosti se srážkou Pendolina s kamionem zaznělo, že mezi spuštěním závor a průjezdem vlaku je deset vteřin. Deset vteřin! To mi připadá neuvěřitelně málo
Nevím, zda to byl přebrebt, na přejezd moc často nenarazím; mám ale dojem, že to snad trvá déle.
-----
K chování toho polského umělce nemám slov..
Jedna věc je spuštění závor, druhou věcí potom spuštěná světelného a zvukovoho signálu. To probíhá tak, že jakmile se rozsvítí, nikdo už nesmí vstoupit nebo vjet na přejezd (že tak někteří činí je jiná věc). Až po bezpečností době, kdy by už i ti nejpomalejší účastníci měli být mimo přejezd jdou závory dolů. Pak ať tam to pendolino přiletí třeba za vtěřinu. Stejně tak by nikdo neměl vjíždět na přejezd ve chvíli, kdy za ním nemůže dál pokračovat.
Jasně, že od blikání po spuštění závor to budou desítky vteřin. Ale možná by měla být delší i ta doba mezi tím. Jenže jak donutit inteligenty za volantem na červenou zůstat stát..
jednoduše - sebereš jim řidičák. Nejlépe navždy!
Na některých přejezdech je to opravdu těch deset vteřin. A následuje skoro bleskový příjezd vlaku...
Tohle je asi jedna z hlavních příčin té dnešní srážky - řidič neměl čas přemýšlet a reagovat.
O tom, že tam neměl vůbec co dělat, nepíšu.
Podle mě to proběhlo tak, že vjel mezi ty závory, ale pak se mu zavřela i ta před ním. Zastavil - rozhlídl se a viděl vlak. Než by se znovu rozjel (neměl čas, kamionu to chvíli trvá), tak si zachránil život útěkem...
Podle záznamu kamer (hlásili v TV) ještě před ním projela na červenou ještě dvě auta.
No to mohla, to nevylučuje tu moji teorii.
samozřejmě že vylučuje.
Pokud projela 2 auta a on ještě stačil vjet mezi závory, muselo jít minimálně o 20 vteřin, za které přes přejezd přejede i cyklista. Zde přece platí: svítí červená, stojím. A doufám, že těm dvěma autům před ním to taky spočítají!
Nevylučuje to nic.
Navíc jsem před chvíli četl, že ten řidič byl v době nárazu v kabině toho auta...
U nás je doba mezi spuštěním závor a příjezdem vlaku někdy i v řádu minut. Jak kterej přejezd, některý jsou nekonečnou čekací dobou proslulý.
A to je IMHO také špatně. Pak to nemá svádět k porušování..
To urcite zalezi na prejazde. Ja chodim dennodenne cez jeden a vlak chytam pomerne casto. Vzdy tam cakam par minut po spusteni zavor kym ten vlak ide.
Rika se tomu tzv. predzvaneci doba a ano,delka signalizace cervenych svetel do doby,nez spadnou zavory byva ruzna.Nejvice zalezi na rychlosti vlaku a typu prejezdu.Dost pochybuju,ze tam byla 10s.Obvykle se tato doba nastavuje tepelnym rele,ale tam uz asi na prejezdu tohle ridi elektronika.Jinak pracuji v tomhle oboru.
Tvrdili, že od spuštění výstražné signalizace do průjezdu vlaku uplynulo 65 sec. Je to ovšem údaj z České televize, tam informovali i o tom, že polský řidič vyskočil, utekl nebo zůstal v kabině.
To je mozne,vzhledem k rychlosti,jakou tam vlaky jezdi.Aletdost pochybuju,ze zavory spadly a do 10s projel vlak.Na tohle jsou predpisy a ty se stritkne musi dodrzovat.Tohle by si CD nebo SZDC,nebo kdo to tam provozuje na triko nevzali.
Hlavne nechapu,proc zavory neprojel.Asi moment prekvapeni,nebo spise sok.
no, čistě technicky: znám křišťálovou studánku (v Brně), kde závory sotva padnou a už tam hučí ECčko..
Těch 10s od "spadnutí" závor do průjezdu vlaku není nic neobvyklého.Samozřejmě vlak musí jet nejvyšší dovolenou rychlostí,jinak to trvá déle.
Ono by bylo hezké, kdyby se těch 10 sekund standardizovalo. Šulini by pak věděli, že to opravdu nemají pokoušet.
Jenomže vzhledem k rozdílnosti železničního provozu (Pendolino oproti Sergejovi s 50 vagony uhlí) se tak nestane. Bohužel.
Na hodně frekventovaných tratích (přejezdech) je ta doba fakticky zkrácená na to minimum. Tu "hbitost" signalizace, spuštění závor (tam je nějaká delší doba ještě na světelnou a zvukovou signalizaci) / zvednutí závor to vyžaduje, protože jinak by ty závory byly skoro pořád dole, vlivem velkého provozu vlaků. To na jedné straně - a tudíž nekonečné fronty aut před závorami. Neměřil jsem to, ale těch 10-15 vteřin po spadnutí závor už projíždí vlaky. Ono se předpokládá - celkem oprávněně, že mezi spuštěnými závorami nic není.
On by ten Sergej taky mohl jet rychleji, ale nemůže, protože by dohnal couráky, který zastavují na každé zastávce. Takže jede furt pomalu.
Občas musím v duchu složit poklonu těm, co ten provoz na koridoru řídí - rychlíky, couráky, mezi ně napasovat nákladní vlaky a k tomu ještě počítat s výlukama a zdržovačkama na trati. A do toho jim na koleje skočí sebevrah, to musí bejt fakt vodvaz.
A to si predstav takove extremni situace jako pri povodnich v Usti nad Labem. To zeleznicni most slouzil jako jedina spojnice mezi castmi mesta. Slouzil jako mhd, zasobovaci cesta, v pripade nouze slouzil jeden motoracek jako sanitka s absolutni prednosti, pak samozrejme osobni vlakovy provoz, nakladni provoz (zasobovani elektraren Chvaletice a Opatovice).
Nebo jsem se nestacil divit, kdyz jsem na jednokolejne trati z Neratovic potkal EC s deseti rychlikovymi vagony. U Kralup spadl strom na trat a mezinarodni dopravu rovnali oklikou tady tou jednokolejnou trasou (usti, vsetaty, praha).
Jo musí to být docela hukot. Pamatuju, ještě když jsem tama jezdil vlakem, jak jsme často v rychlíku mezi Blanskem a Skalicou PŘEDJÍŽDĚLI nákladní vlak jedoucí po druhé koleji stejným směrem... To podle mě musí řídit počítače, nebo aspoň lidskej faktor musí být mnohonásobně kontrolovanej technikou ještě...
Právě tento zmíněný úsek je velmi populární u sebevražedné části populace.
Nelze než vyhrabat Richardův thread: http://debaty.net/debates/26576-zavory
Někde jsem četl komentář od člověka, který to tam zná. Tvrdí, že tam jezdí celý den jeden vlak za druhým, a že se tam na červená světla v podstatě jezdí normálně. Je tam prý údajně ještě mimoúrovňový přejezd, ke kterému se ale musí nějakou oklikou.
Jestli to není ten, co už jednou spadl.
Jo, to je on. Pokud chceš jet do Studénky 1, tak si pěkně zajedeš. Znám to tam.
To je u nás taky. Část města je prakticky odříznuta od zbytku světa železniční tratí (a ještě řekou k tomu), po té trati se neustále prohání vlaky, takže závory jsou dole každou chvilku. Navíc kvůli firmám a podnikům tam jezdí i hodně náklaďáků, takže je to tam furt ucpaný čekajícíma autama. O nadjezdu se mluví už roky. Možná se ho dožiju.
Kdesi jsem četl, že mezi spuštěním světelné a zvukové signalizace a spuštěním závor dolů musí být taková prodleva, aby ten přejezd stačilo opustit vozidlo nebo chodec pohybující se rychlostí 3 km/h.
Někde to trvá déle, ale obecně na elektrifikovaném koridoru je ta doba kratší. Ostatně, nedávno tady ten odborník na čínské telefony a komunismus vykřikoval, že přejezdy se spuštěnou signalizací přechází (nebo přejíždí na kole) zcela běžně.
Sám bych si to netroufl a v autě teprve ne.
"Lidský faktor" překoná kdeco.
Dnes v televizi mluvila psycholožka - odbornice na přejezdy a tvrdila, že by se mělo zavést školení řidičů o tom, jak se chovat, když zůstanou vězet mezi závorama. Třeba to nějaká spřátelená firma začne za poplatek provádět a bude to povinné. Nepadlo ani slovo o tom, že se tam prostě vjíždět nemá.
Ještě se k tomu snad nevyjádřil znalec všeho Huml.
Já bych počkal až na Štětinu.
A také dnes ve zprávách vyzradili, že ty kamery na přejezdech v drtivé většině neumí rozpoznávat SPZ. Poslušnost řidičů to asi moc nezlepší
Ono víc záleží na tom, kdo tu kameru provozuje. Poněvadž stejně jako nemůže rychlost měřit kdekdo (tedy, měřit si může kdo chce co chce, ale nejde to pak brát za relevantní důkaz v přestupkovém řízení), tak asi jen tak nemůže SŽDC (například) archivovat něčí SPZ a pak to třeba posílat na městské úřady k projednávání jako přestupky.
Ale tak mohli to nechat v určité tajnosti. Kamery přece vždycky budí trochu respekt. Teď budou pro srandu..
To ano, to s tebou souhlasím. Kamery u přejezdů by mi ani nevadily a přišly by mi prospěšnější, než nějaké úsekové měřiče rychlosti na čtyřproudové komunikaci... Jen by asi bylo třeba tomu nastavit legislativní rámec.
Myslíš toho esenbáka? Jojo, ten k tomu mlčí. Ještě chybí vyjádření toho (myslím Dvořák se jmenuje) dopravního experta, co by ve městě nařídil pevné omezení na 30 km/h a mimo město 50 km/h a na rovných a přehledných úsecích 70 km/h... Měl nedávno pár PR článků na Babišovo idnesu.
Omezení nevadí. Až se zase ve sněmovně ožerou, klidně odhlasují dvoustovku. Hamáček to může řídit.
Jedinej Dvořák, co má něco společnýho s dopravou a s iDnes, tak je pisálek Franta Dvořák z iDnes. To je ten, co vždycky nadšeně kvičí, když především škodovka, ale i jiná část "koncernu" vypustí do světa novej model. Nedostatky bagatelizuje, u konkurence zveličuje (z recenze nové Fabie - z auta je trošku horší výhled, ale na to si rychle zvyknete. Středový panel by mohl větší osoby tlačit do kolena. Přeloženo - je z toho na hovno vidět a je to malý, ale je to škodovka, tak to přece nevadí. Fabie se pořádně rozkročila do stran - jo, asi o 3cm a to hlavně kvůli tomu, že šířka auta se měří aj s klikama na dveřách a ty jsou hodně vystouplý. 3 cenťáky, to je teda fakt "pořádně").
Pamatuju si na jeden jeho srovnávací test, kde srovnával C-elysée a Rapida (sedan a liftback). Tak dlouho hledali krabicu, co se vejde do rapida a nevejde do elysée, až ji našli a vychválili rapida, že se tam ta krabica vejde a do citroenu ne. Bodejť, sedan má logicky menší víko kufru. Ve finále teda přiznal, že rapid je ve stejné motorizaci o 80 tisíc dražší (tedy asi o třetinu citroenu), ale za těch 80 tyček "dostanete ověřenou kvalitu" od folksvágnu.
Tenhle to myslím nebyl. Byl to nějaký "dopravní expert" z CDV nebo BESIP, už nevím. No a říkal, že rychlost 90 km/h mimo město je moc, že ve městě třicet a podobné slinty. Za chvíli dojde asi na to, že před autem bude opět nutný chodec mávající praporkem...
Praporek bude modrý s dvanácti hvězdama, jinak pokuta.
Já myslím, že je to jeden a ten samej.
Napůl. Článek jsem našel, jeho autorem je skutečně pan Dvořák. Ale ty geniální myšlenky padají z dopravního experta Jiřího Landy.
No jo, co naděláš. A zapomněl jsi na škrabku, to je naprosto ultimátní prvek výbavy, před nímž veškerá konkurence bledne závistí.
Škoda? Simply never.
Já osobně proti škodovkám nejsem nijak militantní, rozhodně to nejsou špatný auta, to ne, jen mi vadí, že jsou zbytečně přechvalovaný, neadekvátně drahý a předchozí generace (Fabia II, Octavia II a spol) ještě k tomu neskutečně hnusný, dvojková fabka vypadá jak prasečí rypák. Přesto to lidi kupují, tedy alespoň v naší zemi. Ve Francii jezdí ve škodovkách jen češi a němci, pro který je to varianta levnějšího folksvágnu.
A ještě jednu chybku to má (subjektivně) - zvláště současná modelová řada škodovek je jak přes kopírák, jedno auto jak druhý. Mám zatěžko zepředu rozlišit Fabii od Rapida, Rapida od Oktávky, Oktávku od Superba. Design je sice vcelku pěknej, ale rozdíly mezi autama ve vzhledu jsou malý. Skoro to vypadá jak požadavek mateřskýho VW, protože jejich auta jsou na tom stejně. Malý Polo vypadá zepředu stejně, jako Golf.
Jestli myslels Evžena Humla, tak jeho názor by mě zajímal.
V TV dnes říkali, že je to 5km/h + 10 vteřin rezerva k tomu
Už je to nějaký pátek, co jsem to četl. Určitě to vychází z nějaké normy a je možné, že se změnila....
Alespoň smysl pro humor ti zůstal!
Hezký pokec o přejezdech:
http://www.machinegun.cz/o-zeleznicnich-prejezdech/
Tam jsou vůbec zajímavý věci:
http://www.machinegun.cz/o-technickych-normach/
slovní spojení "přes to nejede vlak" nyní dostává nové rozměry