
Doba mezi spuštěním závor a příjezdem vlaku
V nějaké reportáži v souvislosti se srážkou Pendolina s kamionem zaznělo, že mezi spuštěním závor a průjezdem vlaku je deset vteřin. Deset vteřin! To mi připadá neuvěřitelně málo
Nevím, zda to byl přebrebt, na přejezd moc často nenarazím; mám ale dojem, že to snad trvá déle.
-----
K chování toho polského umělce nemám slov..
Ono by bylo hezké, kdyby se těch 10 sekund standardizovalo. Šulini by pak věděli, že to opravdu nemají pokoušet.
Jenomže vzhledem k rozdílnosti železničního provozu (Pendolino oproti Sergejovi s 50 vagony uhlí) se tak nestane. Bohužel.
On by ten Sergej taky mohl jet rychleji, ale nemůže, protože by dohnal couráky, který zastavují na každé zastávce. Takže jede furt pomalu.
Občas musím v duchu složit poklonu těm, co ten provoz na koridoru řídí - rychlíky, couráky, mezi ně napasovat nákladní vlaky a k tomu ještě počítat s výlukama a zdržovačkama na trati. A do toho jim na koleje skočí sebevrah, to musí bejt fakt vodvaz.
Jo musí to být docela hukot. Pamatuju, ještě když jsem tama jezdil vlakem, jak jsme často v rychlíku mezi Blanskem a Skalicou PŘEDJÍŽDĚLI nákladní vlak jedoucí po druhé koleji stejným směrem... To podle mě musí řídit počítače, nebo aspoň lidskej faktor musí být mnohonásobně kontrolovanej technikou ještě...
Právě tento zmíněný úsek je velmi populární u sebevražedné části populace.
Kdesi jsem četl, že mezi spuštěním světelné a zvukové signalizace a spuštěním závor dolů musí být taková prodleva, aby ten přejezd stačilo opustit vozidlo nebo chodec pohybující se rychlostí 3 km/h.
Někde to trvá déle, ale obecně na elektrifikovaném koridoru je ta doba kratší. Ostatně, nedávno tady ten odborník na čínské telefony a komunismus vykřikoval, že přejezdy se spuštěnou signalizací přechází (nebo přejíždí na kole) zcela běžně.
Sám bych si to netroufl a v autě teprve ne.
Dnes v televizi mluvila psycholožka - odbornice na přejezdy a tvrdila, že by se mělo zavést školení řidičů o tom, jak se chovat, když zůstanou vězet mezi závorama. Třeba to nějaká spřátelená firma začne za poplatek provádět a bude to povinné. Nepadlo ani slovo o tom, že se tam prostě vjíždět nemá.
Ještě se k tomu snad nevyjádřil znalec všeho Huml.
Myslíš toho esenbáka? Jojo, ten k tomu mlčí. Ještě chybí vyjádření toho (myslím Dvořák se jmenuje) dopravního experta, co by ve městě nařídil pevné omezení na 30 km/h a mimo město 50 km/h a na rovných a přehledných úsecích 70 km/h... Měl nedávno pár PR článků na Babišovo idnesu.
Jedinej Dvořák, co má něco společnýho s dopravou a s iDnes, tak je pisálek Franta Dvořák z iDnes. To je ten, co vždycky nadšeně kvičí, když především škodovka, ale i jiná část "koncernu" vypustí do světa novej model. Nedostatky bagatelizuje, u konkurence zveličuje (z recenze nové Fabie - z auta je trošku horší výhled, ale na to si rychle zvyknete. Středový panel by mohl větší osoby tlačit do kolena. Přeloženo - je z toho na hovno vidět a je to malý, ale je to škodovka, tak to přece nevadí. Fabie se pořádně rozkročila do stran - jo, asi o 3cm a to hlavně kvůli tomu, že šířka auta se měří aj s klikama na dveřách a ty jsou hodně vystouplý. 3 cenťáky, to je teda fakt "pořádně").
Pamatuju si na jeden jeho srovnávací test, kde srovnával C-elysée a Rapida (sedan a liftback). Tak dlouho hledali krabicu, co se vejde do rapida a nevejde do elysée, až ji našli a vychválili rapida, že se tam ta krabica vejde a do citroenu ne. Bodejť, sedan má logicky menší víko kufru. Ve finále teda přiznal, že rapid je ve stejné motorizaci o 80 tisíc dražší (tedy asi o třetinu citroenu), ale za těch 80 tyček "dostanete ověřenou kvalitu" od folksvágnu.
Tenhle to myslím nebyl. Byl to nějaký "dopravní expert" z CDV nebo BESIP, už nevím. No a říkal, že rychlost 90 km/h mimo město je moc, že ve městě třicet a podobné slinty. Za chvíli dojde asi na to, že před autem bude opět nutný chodec mávající praporkem...
Praporek bude modrý s dvanácti hvězdama, jinak pokuta.
Já myslím, že je to jeden a ten samej.
Napůl. Článek jsem našel, jeho autorem je skutečně pan Dvořák. Ale ty geniální myšlenky padají z dopravního experta Jiřího Landy.
No jo, co naděláš. A zapomněl jsi na škrabku, to je naprosto ultimátní prvek výbavy, před nímž veškerá konkurence bledne závistí.
Škoda? Simply never.
Já osobně proti škodovkám nejsem nijak militantní, rozhodně to nejsou špatný auta, to ne, jen mi vadí, že jsou zbytečně přechvalovaný, neadekvátně drahý a předchozí generace (Fabia II, Octavia II a spol) ještě k tomu neskutečně hnusný, dvojková fabka vypadá jak prasečí rypák. Přesto to lidi kupují, tedy alespoň v naší zemi. Ve Francii jezdí ve škodovkách jen češi a němci, pro který je to varianta levnějšího folksvágnu.
A ještě jednu chybku to má (subjektivně) - zvláště současná modelová řada škodovek je jak přes kopírák, jedno auto jak druhý. Mám zatěžko zepředu rozlišit Fabii od Rapida, Rapida od Oktávky, Oktávku od Superba. Design je sice vcelku pěknej, ale rozdíly mezi autama ve vzhledu jsou malý. Skoro to vypadá jak požadavek mateřskýho VW, protože jejich auta jsou na tom stejně. Malý Polo vypadá zepředu stejně, jako Golf.
Jestli myslels Evžena Humla, tak jeho názor by mě zajímal.
V TV dnes říkali, že je to 5km/h + 10 vteřin rezerva k tomu
Alespoň smysl pro humor ti zůstal!
Hezký pokec o přejezdech:
http://www.machinegun.cz/o-zeleznicnich-prejezdech/
Tam jsou vůbec zajímavý věci:
http://www.machinegun.cz/o-technickych-normach/
slovní spojení "přes to nejede vlak" nyní dostává nové rozměry