Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Doba mezi spuštěním závor a příjezdem vlaku

V nějaké reportáži v souvislosti se srážkou Pendolina s kamionem zaznělo, že mezi spuštěním závor a průjezdem vlaku je deset vteřin. Deset vteřin! To mi připadá neuvěřitelně málo ::)

Nevím, zda to byl přebrebt, na přejezd moc často nenarazím; mám ale dojem, že to snad trvá déle.

-----
K chování toho polského umělce nemám slov..

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Ono by bylo hezké, kdyby se těch 10 sekund standardizovalo. Šulini by pak věděli, že to opravdu nema… nový
Moas 23.07.2015 07:43
Moas
Na hodně frekventovaných tratích (přejezdech) je ta doba fakticky zkrácená na to minimum. Tu "hbitos… nový
IQ37 23.07.2015 08:59
IQ37
On by ten Sergej taky mohl jet rychleji, ale nemůže, protože by dohnal couráky, který zastavují na k… nový
Prasak 23.07.2015 20:32
Prasak
A to si predstav takove extremni situace jako pri povodnich v Usti nad Labem. To zeleznicni most slo… nový
JR_Ewing 23.07.2015 21:15
JR_Ewing
Jo musí to být docela hukot. Pamatuju, ještě když jsem tama jezdil vlakem, jak jsme často v rychlíku… nový
Moas 24.07.2015 07:18
Moas
Právě tento zmíněný úsek je velmi populární u sebevražedné části populace. nový
Prasak 24.07.2015 11:57
Prasak
Nelze než vyhrabat Richardův thread: http://debaty.net/debates/26576-zavory :-) nový
L-Core 23.07.2015 09:39
L-Core
Někde jsem četl komentář od člověka, který to tam zná. Tvrdí, že tam jezdí celý den jeden vlak za dr… nový
jirka44 23.07.2015 18:17
jirka44
ještě mimoúrovňový přejezd Jestli to není ten, co už jednou spadl. nový
L-Core 23.07.2015 19:39
L-Core
Jo, to je on. Pokud chceš jet do Studénky 1, tak si pěkně zajedeš. Znám to tam. nový
IQ37 23.07.2015 20:55
IQ37
To je u nás taky. Část města je prakticky odříznuta od zbytku světa železniční tratí (a ještě řekou… nový
Prasak 23.07.2015 20:29
Prasak
Kdesi jsem četl, že mezi spuštěním světelné a zvukové signalizace a spuštěním závor dolů musí být ta… nový
Dale Cooper 23.07.2015 20:57
Dale Cooper
"Lidský faktor" překoná kdeco. :-) nový
IQ37 23.07.2015 21:04
IQ37
Dnes v televizi mluvila psycholožka - odbornice na přejezdy a tvrdila, že by se mělo zavést školení… nový
karel 23.07.2015 21:05
karel
Já bych počkal až na Štětinu. nový
IQ37 23.07.2015 21:12
IQ37
A také dnes ve zprávách vyzradili, že ty kamery na přejezdech v drtivé většině neumí rozpoznávat SPZ… nový
Niko Bellic 23.07.2015 21:14
Niko Bellic
Ono víc záleží na tom, kdo tu kameru provozuje. Poněvadž stejně jako nemůže rychlost měřit kdekdo (t… nový
Dale Cooper 23.07.2015 21:17
Dale Cooper
Ale tak mohli to nechat v určité tajnosti. Kamery přece vždycky budí trochu respekt. Teď budou pro s… nový
Niko Bellic 23.07.2015 21:26
Niko Bellic
To ano, to s tebou souhlasím. Kamery u přejezdů by mi ani nevadily a přišly by mi prospěšnější, než… nový
Dale Cooper 23.07.2015 21:36
Dale Cooper
znalec všeho Huml Myslíš toho esenbáka? Jojo, ten k tomu mlčí. Ještě chybí vyjádření toho (myslím D… nový
Dale Cooper 23.07.2015 21:19
Dale Cooper
Omezení nevadí. Až se zase ve sněmovně ožerou, klidně odhlasují dvoustovku. Hamáček to může řídit. nový
karel 23.07.2015 21:25
karel
Jedinej Dvořák, co má něco společnýho s dopravou a s iDnes, tak je pisálek Franta Dvořák z iDnes. To… nový
Prasak 23.07.2015 21:40
Prasak
Tenhle to myslím nebyl. Byl to nějaký "dopravní expert" z CDV nebo BESIP, už nevím. No a říkal, že r… nový
Dale Cooper 23.07.2015 21:49
Dale Cooper
Praporek bude modrý s dvanácti hvězdama, jinak pokuta. nový
karel 23.07.2015 21:51
karel
Já myslím, že je to jeden a ten samej. :-) nový
Zarniwúp 24.07.2015 13:11
Zarniwúp
Napůl. Článek jsem našel, jeho autorem je skutečně pan Dvořák. Ale ty geniální myšlenky padají z dop… nový
Dale Cooper 24.07.2015 17:34
Dale Cooper
Hýkání radostí nad Škodovkou No jo, co naděláš. A zapomněl jsi na škrabku, to je naprosto ultimátn… nový
Dale Cooper 24.07.2015 17:37
Dale Cooper
Já osobně proti škodovkám nejsem nijak militantní, rozhodně to nejsou špatný auta, to ne, jen mi vad… nový
Prasak 25.07.2015 11:14
Prasak
Jestli myslels Evžena Humla, tak jeho názor by mě zajímal. nový
Moas 24.07.2015 07:16
Moas
V TV dnes říkali, že je to 5km/h + 10 vteřin rezerva k tomu nový
L-Core 23.07.2015 21:13
L-Core
Už je to nějaký pátek, co jsem to četl. Určitě to vychází z nějaké normy a je možné, že se změnila..… nový
Dale Cooper 23.07.2015 21:14
Dale Cooper
V TV dnes říkali Alespoň smysl pro humor ti zůstal! :-D nový
IQ37 23.07.2015 21:41
IQ37
Hezký pokec o přejezdech: http://www.machinegun.cz/o-zeleznicnich-prejezdech/ nový
mismas 28.07.2015 07:55
mismas
Tam jsou vůbec zajímavý věci: http://www.machinegun.cz/o-technickych-normach/ nový
Zarniwúp 28.07.2015 15:41
Zarniwúp
slovní spojení "přes to nejede vlak" nyní dostává nové rozměry poslední
Pan Töfl 29.07.2015 01:51
Pan Töfl

Ono by bylo hezké, kdyby se těch 10 sekund standardizovalo. Šulini by pak věděli, že to opravdu nemají pokoušet.
Jenomže vzhledem k rozdílnosti železničního provozu (Pendolino oproti Sergejovi s 50 vagony uhlí) se tak nestane. Bohužel.

Na hodně frekventovaných tratích (přejezdech) je ta doba fakticky zkrácená na to minimum. Tu "hbitost" signalizace, spuštění závor (tam je nějaká delší doba ještě na světelnou a zvukovou signalizaci) / zvednutí závor to vyžaduje, protože jinak by ty závory byly skoro pořád dole, vlivem velkého provozu vlaků. To na jedné straně - a tudíž nekonečné fronty aut před závorami. Neměřil jsem to, ale těch 10-15 vteřin po spadnutí závor už projíždí vlaky. Ono se předpokládá - celkem oprávněně, že mezi spuštěnými závorami nic není.

On by ten Sergej taky mohl jet rychleji, ale nemůže, protože by dohnal couráky, který zastavují na každé zastávce. Takže jede furt pomalu.
Občas musím v duchu složit poklonu těm, co ten provoz na koridoru řídí - rychlíky, couráky, mezi ně napasovat nákladní vlaky a k tomu ještě počítat s výlukama a zdržovačkama na trati. A do toho jim na koleje skočí sebevrah, to musí bejt fakt vodvaz.

A to si predstav takove extremni situace jako pri povodnich v Usti nad Labem. To zeleznicni most slouzil jako jedina spojnice mezi castmi mesta. Slouzil jako mhd, zasobovaci cesta, v pripade nouze slouzil jeden motoracek jako sanitka s absolutni prednosti, pak samozrejme osobni vlakovy provoz, nakladni provoz (zasobovani elektraren Chvaletice a Opatovice).
Nebo jsem se nestacil divit, kdyz jsem na jednokolejne trati z Neratovic potkal EC s deseti rychlikovymi vagony. U Kralup spadl strom na trat a mezinarodni dopravu rovnali oklikou tady tou jednokolejnou trasou (usti, vsetaty, praha).

Jo musí to být docela hukot. Pamatuju, ještě když jsem tama jezdil vlakem, jak jsme často v rychlíku mezi Blanskem a Skalicou PŘEDJÍŽDĚLI nákladní vlak jedoucí po druhé koleji stejným směrem... To podle mě musí řídit počítače, nebo aspoň lidskej faktor musí být mnohonásobně kontrolovanej technikou ještě...

Někde jsem četl komentář od člověka, který to tam zná. Tvrdí, že tam jezdí celý den jeden vlak za druhým, a že se tam na červená světla v podstatě jezdí normálně. Je tam prý údajně ještě mimoúrovňový přejezd, ke kterému se ale musí nějakou oklikou.

To je u nás taky. Část města je prakticky odříznuta od zbytku světa železniční tratí (a ještě řekou k tomu), po té trati se neustále prohání vlaky, takže závory jsou dole každou chvilku. Navíc kvůli firmám a podnikům tam jezdí i hodně náklaďáků, takže je to tam furt ucpaný čekajícíma autama. O nadjezdu se mluví už roky. Možná se ho dožiju.

Kdesi jsem četl, že mezi spuštěním světelné a zvukové signalizace a spuštěním závor dolů musí být taková prodleva, aby ten přejezd stačilo opustit vozidlo nebo chodec pohybující se rychlostí 3 km/h.
Někde to trvá déle, ale obecně na elektrifikovaném koridoru je ta doba kratší. Ostatně, nedávno tady ten odborník na čínské telefony a komunismus vykřikoval, že přejezdy se spuštěnou signalizací přechází (nebo přejíždí na kole) zcela běžně.
Sám bych si to netroufl a v autě teprve ne.

Dnes v televizi mluvila psycholožka - odbornice na přejezdy a tvrdila, že by se mělo zavést školení řidičů o tom, jak se chovat, když zůstanou vězet mezi závorama. Třeba to nějaká spřátelená firma začne za poplatek provádět a bude to povinné. Nepadlo ani slovo o tom, že se tam prostě vjíždět nemá.
Ještě se k tomu snad nevyjádřil znalec všeho Huml.

Ono víc záleží na tom, kdo tu kameru provozuje. Poněvadž stejně jako nemůže rychlost měřit kdekdo (tedy, měřit si může kdo chce co chce, ale nejde to pak brát za relevantní důkaz v přestupkovém řízení), tak asi jen tak nemůže SŽDC (například) archivovat něčí SPZ a pak to třeba posílat na městské úřady k projednávání jako přestupky.

znalec všeho Huml

Myslíš toho esenbáka? Jojo, ten k tomu mlčí. Ještě chybí vyjádření toho (myslím Dvořák se jmenuje) dopravního experta, co by ve městě nařídil pevné omezení na 30 km/h a mimo město 50 km/h a na rovných a přehledných úsecích 70 km/h... Měl nedávno pár PR článků na Babišovo idnesu.

Jedinej Dvořák, co má něco společnýho s dopravou a s iDnes, tak je pisálek Franta Dvořák z iDnes. To je ten, co vždycky nadšeně kvičí, když především škodovka, ale i jiná část "koncernu" vypustí do světa novej model. Nedostatky bagatelizuje, u konkurence zveličuje (z recenze nové Fabie - z auta je trošku horší výhled, ale na to si rychle zvyknete. Středový panel by mohl větší osoby tlačit do kolena. Přeloženo - je z toho na hovno vidět a je to malý, ale je to škodovka, tak to přece nevadí. Fabie se pořádně rozkročila do stran - jo, asi o 3cm a to hlavně kvůli tomu, že šířka auta se měří aj s klikama na dveřách a ty jsou hodně vystouplý. 3 cenťáky, to je teda fakt "pořádně").
Pamatuju si na jeden jeho srovnávací test, kde srovnával C-elysée a Rapida (sedan a liftback). Tak dlouho hledali krabicu, co se vejde do rapida a nevejde do elysée, až ji našli a vychválili rapida, že se tam ta krabica vejde a do citroenu ne. Bodejť, sedan má logicky menší víko kufru. Ve finále teda přiznal, že rapid je ve stejné motorizaci o 80 tisíc dražší (tedy asi o třetinu citroenu), ale za těch 80 tyček "dostanete ověřenou kvalitu" od folksvágnu.

Já osobně proti škodovkám nejsem nijak militantní, rozhodně to nejsou špatný auta, to ne, jen mi vadí, že jsou zbytečně přechvalovaný, neadekvátně drahý a předchozí generace (Fabia II, Octavia II a spol) ještě k tomu neskutečně hnusný, dvojková fabka vypadá jak prasečí rypák. Přesto to lidi kupují, tedy alespoň v naší zemi. Ve Francii jezdí ve škodovkách jen češi a němci, pro který je to varianta levnějšího folksvágnu.
A ještě jednu chybku to má (subjektivně) - zvláště současná modelová řada škodovek je jak přes kopírák, jedno auto jak druhý. Mám zatěžko zepředu rozlišit Fabii od Rapida, Rapida od Oktávky, Oktávku od Superba. Design je sice vcelku pěknej, ale rozdíly mezi autama ve vzhledu jsou malý. Skoro to vypadá jak požadavek mateřskýho VW, protože jejich auta jsou na tom stejně. Malý Polo vypadá zepředu stejně, jako Golf.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru