škoda felícia -tajomný prolém
Zdravim vas dievcata a chlapci. mame problem s nasou 98´feliciou. este ked sme mai zimne gumy si manzel vsimol,ze ak je auto v "zabere" pri rychlosti nad 100km/h tak mu nenormalne vibruje cele vozidlo + nohy na podlahe. boli sme prezut na letne - problem pretrvava.kolesa boli niekolkokrat vyvazovane,prehadzovane,ziadna zmena.klby,naprava,capy...vsetko ok. menili nam puzdierko riadenia, ziadna zmena. menili prevodovy olej - ziadna zmena.napokon zistili,ze je potrebne vymenit vybity silonblok.manzel isiel do prace a volal,ze stale ten tajomny problem nieje odstraneny,ze je tam zmena,ale nic moc. skratka prejde cca.1OOkm, auto pride do zaberu na dialnici pri predbiehani a znova to vibruje. to vam normalne sa trasu nohy na podlahe,rezonuje okno otvorene...mate podobnu skusenost? rozmyslali sme,ze ci nieco nieje niekde uvolnene,ale zevraj je vsetko ok. ze rozvody s tym nesuvisia. moze ist o chybu v agregate? zle nastavene ventily? alebo kde asi hladat problem?poradte,lebo uz sme dali asi 100€ na servis a vzdy na prd. je tam zmena,ale nieje to dobre.
Auta se řeší zde -----------------> http://kutilska.poradna.net/
Tady se jen kecá.
vsak mozme pokecat aj o tomto :D
to je jasný, to auto se třese strachy...
Nebo je mu zima. Jak to jede rychleji, tak to fouká a autu je zima.
ále ba :)
Co geometrii? tu měřili?
no ano, ze naco,lebo vraj je to v poriadku,ak sme neburali a netrafili vytlk,tak je to ok
chlapci,cakala som kreativnejsie odpovede....to ste mi moc nepomohli.... :)
Nediv se, sem chodíme jen my, dementi. Ti chytří (kurelaa = Radek) už ne, nelíbí se jim tady.
No treba na diskuzi cekala "holka jedna hloupa", ze se s ni nekdo pobavi k tematu, ale jak je videt, tak ti inteligentni to jaksi neumi.
Uz nekolikrat jsem ti kanclkrysko neco rikal, seres na to, tak ja tiez. Jinak uz ponekolikate tady pisu (ted naposled), ze nejsem kurelaa, ale ted uz musim priznat, ze vim kdo to je. Uz to nejakou dobu vim. Na rozdil od vas tady jako jeden z mala vystupuju pod svym jmenem od zalozeni a kdyz pisu obcas na poradnu, pokazde se podepisuju radek ban a je mne jedno, co tady vysmejdi vasi soplpsi za data. Zatim nevim, kdo je chocholousek, beznyuzivatel a jeste jedna prezdivka, kterou nesnasite, ale ted si ji nevybavim a hledat to nebudu.
Ja jsem nikdy nerekl, ze se mne tady nelibi, ja jen nemam rad namistrovany dementy. Dokonce se mne libi tady ty radoby chytry slusnaky srat, protoze se pak jako vosicky sletite na jedno tema a pichate a pichate, ale porad vedle. Staci se pak podivat na vase "guru", kteri v prvni odpovedi tazatele urazi, viz treba "preslusny" zabak pred par dny. Co jsem si ted v rychlosti vsiml.
Ten sasek ani nevi, komu pise, ale je to pro nej decko jen proto, ze nezastava stejny pozadavek na mobil jako zabacek.
tak sis tu zase zaonanoval a je ti líp.
Ono když hledáš radu na debatkách, tak je to těžký. Takové Škoda forum je pro toto ideální. A jak si můžete být jistá že jste netrefila díru? Dyť je skoro zázrak, když nějakou během jediného km na českých silnicích nevymetete. Kor u starého, prorezlého auta je ta geometrie mnohem víc náchylnější než u novějších aut.
na Slovensku mame "nadherne cesty" :) ale nie, jasne,ze som netrafila dieru a ani obrubnik a ani nic podobne. na vykrivenie polosy by som musela jazdit naozaj bezohladne a triafat kazdy vytlk :)
Proc by to bylo tezky? Tezky je to jen s timto osazenstvem. I na debatach se prece nahodi tema a debatuje se o nem. To, ze ses na debatach prece neznamena, ze si chces podebatovat o cervene motorce a vy odpovidate stylem, ze trva, co jste si vcera zahulili byla dobra.
Asi se nechám převézt k tobě na léčebnu. U nás není taková prdel.
Kontakt s tebou (přes zeď) mi bude určitě přínosem.
na debaty chodí lidi debatovat, já si sem chodím odpočinout. V poradnách se vyskytují profíci, schopní a ochotní poradit. Je to tak těžké pochopit? Nebo ty snad jezdíš pro benzín k cukráři?
Co ložiska? Horní uložení tlumičů?
A dělá to opravdu jen při rychlosti nad 100km/h? Dělá to i na čtvrtý rychlostní stupeň, nebo jen na pětku? Rozvody s tim opravdu nesouvisí, ani nastavení ventilů. Začalo to dělat zničeho nic, nebo se to postupně zhoršovalo, nebo od nějaké opravy?
ano, iba nad 100km/h a zvacsa len pri 5 stupni. zacalo to ako pisete - z nicoho nic. vacsinou to zacne po prejdenych 100kilometroch,akoby sa tam nieco zohrialo alebo neviem co a proste to vibruje,prenasa tras na podlahu... zeby nieco v agregate?
Tak to je nemile, vrazit polovicu hodnoty auta do jeho servisu.
Hmm, super odpověď. Najdou se i zachovalé kousky co mají cenu třeba 25 tis (Kč samozřejmě pro ty pomalejší).
presne tak! nase ma minimum hrdze, nenajazdenych ani 200 000km,po motoristickej stranke by malo jazdit este cca.3-4 roky. v pohode prejde STK a emisnu.
Už deset minut tu dumám, jakým hnutím mysli může někdo napsat písmeno "O" místo nuly a vzápětí napíše tutéž číslovku, ale s nulama...
Jinak k problému - už to začíná vypadat, že budete muset nazdařbůh měnit všechno možné a byť vám přeji úspěch, tak je možné, že do oprav vrazíte jednou tolik, než jakou má to auto hodnotu. Máte motor klasiku 1.3 benzin? Nebo nějakou těžkou VW hajtru?
V dřevních dobách počítačových se to dalo vysvětlit návyky uživatelů, užívajících dříve psací stroje - měly jiné rozložení kláves, čili se tam třeba číslice 1 či 0 vůbec nevyskytovaly. Tam se 100 psalo jako lOO, ale dnes to taky nechápu. Ba co víc, irituje mne to.
Ano, sám jsem na takovém psacím stroji odstudoval... leč nemyslím, že je nás takových mnoho.
tak prepacte, O mam pod 0.
zeby som splasena zenska? :D mame klasiku 1.3 benzin.
Fajne, som netusil, ze raz budeme na debatach mudrovat nad tajomnou feldou.
Dnes som prvy den na ryzovke a mam kreativne myslenie, takze skusim vylovit nieco z mojej minulosti, kedze som studoval strojarinu.
Pomerne obsiahly popis problemu, ale stale mi tam chyba par veci.
Podla popisu dojde pri vyssej rychlosti k vibracii nejakeho pohybliveho elementu. Prave tu by bolo dobre vediet, ci to suvisi s rychlostou vozidla alebo otackami motora, pripadne prevodovym stupnom.
Na 4 by felda mala dat snad tu stovku, takze pozorovat, co to robi na 4, co spravi preradenie na 5 stupen. Skusal by som este tocit motor do otaciek aj na inych stupnoch, ak sa problem neprejavi mozeme vylucit motor, ventily, rozvody a pod a venovat sa priamo polosoiam, respektive kolesam. Podla popisu by to vyzeralo naozaj na loziska, pripadne capy, silent bloky ste napriklad menili zbytocne tie s trasenim nemaju mat co spolocne podla popisu.
Je to naozaj zaujimava vec, vzhladom na vek auta by som to hodil niekomu do dielne, ked je zvedavy nech sa s tym hra, ak nie tak predat na suciastky.
tie bloky boli naozaj vytrepane,polosy,capy atd. vsetko je ok. robi to zvacsa po preradeni na 5 a ak je auto v zabere,ak potrebujete nahle zvysit rychlost napr.na dialnici. a zacina to po prejazdeni 100km trasy,akoby sa tam nieco nahrialo alebo co. neviem, mechanik to mal na kanaly,ze vsetko je ok,ze netusi,co to moze byt. samozrejme, chapem,ze vek zohrava rolu,ale predsa len...dovod tam musi byt,resp.pricina tohto javu. auto nebolo nikdy extremne vytacane,co sa otacok tyka. nie je ani vyjazdene.
Tedy chtěl bych vidět Felicii 1.3 jak dokáže "náhle zvýšit rychlost" po přeřazení na pětku.
Jinak ještě se zeptám - ten problém se objeví skokově a nebo vibrace začínají od slabounka a postupně zesilují?
tak idete 100km/h a pred vami kamion, tak to vytiahnete na 120km/h a vtedy pri zvysovani rychlosti to zacne.ak spomalite znova na 100km/h a menej ,tak to prestane. neviem, je to sice Felicia 1.3 ,ale neviem,preco podcenovana :) kludne moze jazdit 120km/h, ale naco? ak ju nebudeme prehanat,este pojazdi.
Ono by bolo hlavne fajn ujasnit si pojmy vs dojmy.
Na jednom mieste pises, ze zavada sa prejavi po prejdeni 100km, inde pises, ze zavada sa prejavi pri prekroceni rychlosti 100km/h.
Takze kedy sa vlastne prejavi zavada?
najprv to bolo po prekroceni 100km/h, po vymene silonov sa to sice zlepsilo, ALE prejavi sa to po prejdeni cca.100km a znova pri rychlosti nad 100km/h, to je samozrejme diskutabilne,ten problem tam je a zatial nikto nam neporadil,na co sa zamerat. skratka tam nieco neladi a nevieme, v ktorej casti auta hladat problem,kedze zjavne zavady su odstranene a veci tikajuce sa riadenia a kolies su v poriadku. naozaj by som nerada dala cele auto rozobrat a zlozit znova, len ma zaujimal nazor vacsiny, ci niekto sa s niecim podobnym nestretol.ja chapem,ze ma svoj vek,ale je naozaj v dobrom stave,nikdy ziadne zavady velkeho rozsahu, nie je vyjazdena ani nic podobne,len skratka teraz sa nieco deje a nevieme to odstranit. skusili sme tri rozne servisy,vsade rovnaka odpoved - nijaka chyba sa nenasla,vymenili sme prevodovy olej, skuste....vymenili sme jeden silon, skuste, bolo zle puzdierko riadenia -skuste. a skusame a uz naozaj je to na nervy,ked to nejazdi ako ma.a mechanik s rokmi praxe len tape a hlada a stale nevie, tak nech vrati vyucny ist :) pol dna auto na kanaly a nic nevyriesene.
Jestli se tam nakonec jenom nehrnou podběhy...
ano, je to stare auto,ale vezmite si take herecky, tiez maju cez 40 a vyzeraju na 30 :)
No tak jsem to nemyslel, že je to staré auto.
No, jenže ony ty herky mají ve skutečnosti dvacet.
Jednou jsem něco podobného zažil, byla to kombinace prasklé indikační žárovky a brutálního podstavu oleje. Auto se při vyšším výkonu přidíralo.
Jinak bych preventivně poměnil ložiska, je dost možné, že se vada projevuje až při vyšších rychlostech (ložisko se zahřeje a přestane správně fungovat).
chlapci....bola to prevodovka, konkretne 5 prevod.stupen, vylomene z jednej suciastky. preto to robilo iba na 5tke a pri zabere a nad 100km/h atd.atd. povazujte tuto debatu za uzatvorenu :) dakujem za pochopenie, nabuduce kliknem rovno do poradne, uz budem vediet. pekny vecer.
No vidis, keby si sa riadila mojou radou, ze mas Feldu dostat na 100km/h na stvorke, tak by sme sa k tomu dostali uz predtym, pretoze by sa ukazalo, ze na 4 to nerobi, otackami to nebude, rychlostou to nebude, takze by sa logicky ponukal zaver, ze problem je s 5.prevodovym stupnom.