Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Green deal a jeho dopady

Zakládám debatu s nápadem, že sem budeme vkládat články z webu s popisem situace ohledně GD.

Schmarcz: Blíží se zelená pohroma. Klimatická politika zdraží všechno všem, elektřina se stane vzácná, skončí výroba aut… a to vše už za pár let

Výroba energie z uhlí má skončit nejpozději v roce 2033. A pokud vláda nenajde způsob, jak majitelům nahradit výpadky výroby, kterou musí zastavovat v časech, kdy v Německu fouká a svítí (protože v síti mají OZE přednost), tak elektrárny zavřou ještě dřív. V každém případě se počítá s tím, že od roku 2030 už nebudeme schopni elektřinu exportovat a budeme ji muset dovážet. Otázka zní odkud, když třeba z Němců jsou vinou energiewende importéři již dnes.

Za patnáct let se nám s obrovskými náklady podařilo zajistit podíl OZE na spotřebě elektřiny 18 %, ale v roce 2030 už to má být 30 %.

Zelený úděl sníží náš podíl na světovém HDP, zvýší závislost na jiných a zhorší životní úroveň. Klimatisté jsou po nacistech další, kteří rozpoutali ničivou válku v Evropě. Tentokrát nejde o čistotu rasovou, leč uhlíkovou. I tak ale může hrozit genocida.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Místo zeleného snu noční můra. Northvolt propustí ve Švédsku čtvrtinu lidí, stát firmu sanovat nebud… nový
Pavel 25.09.2024 15:03
Pavel
Tak se už začíná projevovat, že elektromobily nikdo kromě vedení EU a Grety vlastně moc nechce. http… nový
Karel04 17.10.2024 07:55
Karel04
U toho článku je výživná diskuse (zrovna teď je tam 793 příspěvků). Možná by nebylo od věci, kdyby d… nový
Yarda 17.10.2024 09:28
Yarda
Demontáž průmyslu v EU v přímém přenosu, automobilový průmysl. Pozice šéfa Stellantisu se hroutí, I… nový
Pavel 20.10.2024 09:32
Pavel
Za dva roky tu budeme kupovat čínská auta, pokud si na ně ještě budeme schopni vydělat. nový
Prasak 20.10.2024 12:07
Prasak
Němci mají nápady, jen co je pravda! Člen nejvyššího vedení Mercedesu šokoval Němce. Chce umělé zdr… nový
Pavel 21.10.2024 17:52
Pavel
To je toho :-) Já zase chci, aby elektromobily stály maximálně 200.000 Kč a na baterii by byla dvac… nový
L-Core 21.10.2024 18:11
L-Core
Svět je plný idiotů odtržených od reality běžného, dělného lidu. A nemusíme chodit do cizích krajů,… nový
Prasak 21.10.2024 19:59
Prasak
Za rok začneme besedovat, jenže Volkswagen se hroutí teď a tady. Komentář Štěpána Chába Německo: V… nový
Pavel 30.10.2024 16:04
Pavel
...Za dva roky a čtvrt máme těch 51,84 % nahradit nějakou zatím neobjevenou metodou získávání elektř… nový
Yarda 30.10.2024 19:37
Yarda
Muzeme vyuzit ohony zelenych aktivistu ]:) nový
Jan Fiala 31.10.2024 03:11
Jan Fiala
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/at-se-prihlasi-kdo-se-divi.A241030_181949_p_cirkus_nef Od… nový
Yarda 31.10.2024 08:59
Yarda
Zákaz uzavřít smlouvu vydal ÚOHS již 24. 10. Podle mě jinak postupovat nemohl. Výsledky tendru byly… nový
Zdenál 31.10.2024 14:35
Zdenál
Už se to pohnulo: Tendr na dostavbu Dukovan byl v pořádku, rozhodl ÚOHS pár dní poté, co zakázal uza… nový
Pavel 31.10.2024 17:59
Pavel
Už jsem to tu psal ve 14:35. Prostě standardní postup, žádná rádoby senzace se nekoná... poslední
Zdenál 31.10.2024 18:44
Zdenál

Místo zeleného snu noční můra. Northvolt propustí ve Švédsku čtvrtinu lidí, stát firmu sanovat nebude

Firmu také v roce 2015 založili manažeři, kteří z Tesly odešli. Ale ani po devíti letech se jim nepodařilo rozjet výrobu v takové kvalitě a množství, aby mohli být spolehlivými partnery pro evropské automobilky. Zelená bublina, která spolykala 15 miliard dolarů (341 miliard korun) převážně ve formě rizikového kapitálu, definitivně splaskla.

Odbory tlačí na Volkswagen. "Pořádně si zakroužkujte 1. prosinec," hrozí vyjednavači

Německá odborová centrála IG Metall dnes pohrozila výstražnou stávkou v německých závodech automobilky Volkswagen. Odboráři po vedení požadují jasné informace ohledně případného zavírání provozů a propouštění, které označují za historickou chybu. Dnes o tom informují zahraniční média. Odbory jednají v Hannoveru s vedením firmy o mzdách, požadují jejich sedmiprocentní růst.

Německo dál prohlubuje svůj ekonomický propad

Evropská unie si rozhodně nemůže dovolit ekonomicky slabé Německo. Tamní ekonomika v lepších časech táhla „předlužené“ ekonomiky zemí, jako Itálie nebo Řecko. Německo ručí za dluhy předlužených států eurozóny především prostřednictvím různých záchranných mechanismů a programů Evropské unie.

Není to hezkej pohled na aktuální situaci a na výhled do blízké budoucnosti.

U toho článku je výživná diskuse (zrovna teď je tam 793 příspěvků). Možná by nebylo od věci, kdyby diskutující ke svým příspěvkům připojili informaci jestli elektromobil mají - ono by stačilo, kdyby to tam napsali ti co si ho už pořídili.
Nedávno jsem jel po D1 a předjížděl jsem elektromobil co se tam coural rychlostí asi 110km/h. Vzpomněl jsem si že jsem někdy někde četl doporučení že je to optimální rychlost pro nejdelší dojezd.

Vtip: Císař Napoleon Bonaparte vydal příkaz, že když někam přijede, má se na jeho počest střílet salva z děl. Jednou přijel do obce a žádné dělo nestřílelo. Dal si předvést starostu aby mu to zdůvodnil. Starosta odpověděl: "Máme pro to deset velmi vážných důvodů, za prvé v obci žádné dělo nemáme...". Císař ho přerušil: "To mi stačí, ty další důvody mne nezajímají".

Takže já mám hodně vážných důvodů proč mi v garáži stojí spalovák a ne elektromobil. První důvod je, že na nový spalovák jsem měl peníze, na elektromobil ne.
:beer:

Demontáž průmyslu v EU v přímém přenosu, automobilový průmysl.

Pozice šéfa Stellantisu se hroutí, Italové po 20 letech vyhlásili národní stávku: „Pracujeme 1 až 2 dny v týdnu, když to jde dobře,” říkají

Další rána pro elektrická auta. 34 procent jejich majitelů v Německu se vrací ke spalovacím vozům, opačným směrem nemíří skoro nikdo

Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je mnoho pracovních míst

Důvodů je víc, jedním z nich je plánovaná pokuty pro automobilky od EU, např.
Spalováky jedou a vydělávají, ale budeme za ně platit pokuty, říká Jahn

„Nové limity CO2 bychom mohli splnit tím, že drasticky omezíme prodej vozů se spalovacími motory. Nemůžeme ale prodávat jen elektromobily se ztrátou nebo minimálním ziskem,“ říká člen vedení Škoda Auto Martin Jahn.

My bychom tyto limity mohli splnit tím, že bychom drasticky omezili prodej vozů se spalovacími motory. To samozřejmě nechceme. Nechceme zákazníky ošidit o vozy, které jsou moderní a které určitě mají nižší emise než starší vozy na silnicích. Mimo to nám spalovací motory stále přináší profitabilitu, kterou potřebujeme pro investice do nových vozů, přestavby závodů a vůbec do budoucnosti firmy a vývoje. Nemůžeme prodávat pouze elektromobily se ztrátou nebo minimálním ziskem.

A tyhle problémy jsou po celé Evropě. Když padne - a už strmě padá - autoprůmysl, bude to celoevropská katastrofa. Jak to tady bude vypadat za půl roku, za rok? Co na to mluvící hlavy z Brusele?

Němci mají nápady, jen co je pravda!

Člen nejvyššího vedení Mercedesu šokoval Němce. Chce umělé zdražování benzinu, aby lidem nezbylo než kupovat elektromobily

... Ten doslova šokoval Němce, když SWR sdělil, že by si přál, aby se ceny pohonných hmot každoročně zvedaly o 10 eurocentů (cca 2,55 Kč) a dosáhly postupně takové úrovně, že by se benzin a nafta staly pro běžné lidi nedostupnými a jejich používání pro ostatní nesmyslnými. Díky tomu by si dle jeho představ následně maximum lidí koupilo elektromobil.

Často jsem tady na debatách nadával na situaci u nás v ČR. Ale tohle nás teda trumfne!

Za rok začneme besedovat, jenže Volkswagen se hroutí teď a tady. Komentář Štěpána Chába

Německo:

V Německu už nepracuje žádná jaderná elektrárna, a tak došlo k jedinému možnému a dávno předvídanému. Přestává to všechno fungovat. Zdražilo se, lpí se na nesmyslech, které vedou k dalšímu zdražení a ve Volkswagenu už začínají vymetat zaměstnanecké skříňky. Konec. Jděte si hledat ty desetitisíce fiktivních zelených zaměstnání. Jak dlouho bude trvat, než se taková politika možného přelije do Škody Auto? Elektřinu máme podobně drahou jako Němci.

Česká republika:

Dovolím si upozornit na takovou nesnáz, ke které jsme se zavázali. Za dva roky a čtvrt bychom si měli vypnout zbylé uhelné elektrárny. V době psaní tohoto textu Česká republika čerpala 51,84 % energie jen z uhlí. Přes polovinu těch našich proudečků do lampiček je právě vyráběných prostřednictvím uhlí, ale my zůstáváme stoicky klidní. Za dva roky a čtvrt máme těch 51,84 % nahradit nějakou zatím neobjevenou metodou získávání elektřiny. Jen 5 % energie pak čerpáme z obnovitelných zdrojů. Jak to soudruzi myslí? Půjdeme směrem, kterým se vydal Volkswagen, ale my to vezmeme zgruntu a zavřeme celou republiku?

V článku je toho podstatně víc a stojí za přečtení.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/at-se-prihlasi-kdo-se-divi.A241030_181949_p_cirkus_nef

Od slavného plyšáku jsem si (mylně) sliboval, když už nic jiného, tak aspoň to, že o odborných záležitostech začnou rozhodovat odborníci 3-[

Nedávno jsem někde diskutoval, že mít tu moc, prohlásím aktivisty za škodnou a povolím jejich odstřel.
Myslím, že k té škodné bych přihodil i ÚOHS.

Už nejsem nejmladší (do pražské ZOO mohu chodit za korunu), tak si u některých zpráv mohu říkat, že toho už se snad nedožiju.

V listopadu ´89 jsem klíči necinkal, pětislepenec ani současného pana prezidenta jsem nevolil. A je mi to plat prtné.

Evropská Unie иди на хуй!

:beer::beer::beer::beer:

Vzpomněl jsem si na vtip "O zlatou mříž" jak v SSSR vzkřísili Lenina. Když viděl jak to tam vypadá, vzkázal na politbyro: "Nějak se vám to nepovedlo. Jsem na Auroře, začínáme znovu".

Zákaz uzavřít smlouvu vydal ÚOHS již 24. 10. Podle mě jinak postupovat nemohl. Výsledky tendru byly napadeny, ÚOHS musel zahájit řízení no a než se ukončí, nesmí se uzavřít smlouva s vítězem.
Dnes se objevila doplňující zpráva - ÚOHS zamítl stížnosti EDF a Westinghousu k jadernému tendru:

Westinghouse napadl tzv. bezpečností výjimku využitou při zadávání zakázky. „V této části Úřad správní řízení zastavil, protože námitky proti užití výjimky měla společnost podat nejpozději 15 dní od chvíle, kdy se o použití tohoto postupu dozvěděla, což se stalo v březnu 2022. Námitky však byly zadavateli doručeny až prvního srpna 2024,“ uvedl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
EDF i Westinghouse pak namítali nezákonný postup spočívající v nedodržení základních zásad zadávání veřejných zakázek zejména v souvislosti s výběrem preferovaného dodavatele, jímž je korejská KHNP. „Také v této části Úřad správní řízení zastavil, protože proti konkrétnímu postupu zadavatele při zadávání veřejné zakázky mimo zadávací řízení s využitím výjimky nelze podat námitky,“ dodal Švanda.
Úřad pak zamítl i výtky směřující k údajnému porušení nařízení o zahraničních subvencích

Oběma firmám zbývá ještě možnost podat rozklad k předsedovi ÚOHS. Až do vyčerpání této možnosti platí zákaz uzavřít na danou veřejnou zakázku smlouvu. Ten úřad vyhlásil 24. října.
Podle Švandy jde o standardní postup. „Je to v zásadě procesní opatření. Úřad v okamžiku, kdy zadavatel již uzavře smlouvu, nemůže rozhodnout, zda postupoval správně, či ne. Proto se ve věcech veřejných zakázek ukládají předběžná opatření, aby Úřad mohl o té věci meritorně rozhodnout,“ vysvětlil Švanda.

Takže po týdnu od vyhlášení zákazu podpisu je v podstatě rozhodnuto, neúspěšným formám zbývá jen rozklad a ten by mohl být vyřízen stejně rychle. Za mě OK.

Už se to pohnulo: Tendr na dostavbu Dukovan byl v pořádku, rozhodl ÚOHS pár dní poté, co zakázal uzavřít smlouvu

„Z toho důvodu není žádný rozpor mezi tím, že v minulých dnech bylo vydáno předběžné opatření, které nadále platí, a tím, že dnes byla vydána prvostupňová rozhodnutí ve věci, v nichž úřad návrhům nevyhověl. Do doby, než tato rozhodnutí nabydou právní moci, zákaz uzavřít smlouvu nadále platí,“ řekl Novinkám.

Účastníci řízení mají od obdržení prvostupňového rozhodnutí patnáct dní na to, aby případně podali rozklad k předsedovi antimonopolního úřadu.

„Pokud se tak stane, bude o nich rozhodovat, což se obvykle stane do padesáti dnů. Pokud rozklady podány nebudou, nabydou rozhodnutí právní moci a předběžná opatření pozbydou platnosti,“ dodal Švanda.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru