Demontáž průmyslu v EU v přímém přenosu, automobilový průmysl.
Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je mnoho pracovních míst
Důvodů je víc, jedním z nich je plánovaná pokuty pro automobilky od EU, např.
Spalováky jedou a vydělávají, ale budeme za ně platit pokuty, říká Jahn
„Nové limity CO2 bychom mohli splnit tím, že drasticky omezíme prodej vozů se spalovacími motory. Nemůžeme ale prodávat jen elektromobily se ztrátou nebo minimálním ziskem,“ říká člen vedení Škoda Auto Martin Jahn.
My bychom tyto limity mohli splnit tím, že bychom drasticky omezili prodej vozů se spalovacími motory. To samozřejmě nechceme. Nechceme zákazníky ošidit o vozy, které jsou moderní a které určitě mají nižší emise než starší vozy na silnicích. Mimo to nám spalovací motory stále přináší profitabilitu, kterou potřebujeme pro investice do nových vozů, přestavby závodů a vůbec do budoucnosti firmy a vývoje. Nemůžeme prodávat pouze elektromobily se ztrátou nebo minimálním ziskem.
A tyhle problémy jsou po celé Evropě. Když padne - a už strmě padá - autoprůmysl, bude to celoevropská katastrofa. Jak to tady bude vypadat za půl roku, za rok? Co na to mluvící hlavy z Brusele?