Průzkumy spokojenosti - banky, eshopy....
Čím dál víc mě vytáčí zpětný průzkumy spokojenosti s čímkoliv.
Zavolám na infolinku (T-blbaj, elektrárny, plynárny) a za týden mi volá nějaká mařka zpět, jak jsem byl spokojenej s jejich infolinkou.
Navštívím banku, za tejden telefonát, jak jsem byl spokojen s bankéřem. Jedno jaká banka, Spořka, Komerčka, jak přes kopírák.
Dneska třešnička na dortu - dva měsíce dozadu jsem koupil v Mironetu mobil. Dneska mi volala nějaká pipka, že jsem u nich něco koupil a prej jestli mám čas na jedenáct otázek. Poslal jsem ji k šípku, že na to nemám náladu ani čas. Eshopy zatím vždycky posílali dotazník emailem, tam jsem odpověděl, pokud jsem chtěl. Ale otravování telefonem už mě fakt sere. Spokojenej su s nima do té doby, než mi zavolají. Musí to být? Nenávidím to. Akorát mi to žere čas a kurví den.
Tomu se asi (běžně a jednoduše) nedá vyhnout. Já dávám všanc telefon jenom v nutných případech. I tak si ti hajzlíci snad mezi sebou ta čísla přeprodávají (jinak si to ani nejde vysvětlit). Telefonáty řeším tak, že neznámé číslo v drtivé většině vůbec nezvedám, když ano, tak po úvodním představení volajícího beze slova zavěšuji. Časem jsem otupěl tak, že k těmto činnostem už nepřidávám žádné emoce. Ale nemám to taky rád.
Jo, tohle taky miluju. Vůbec, když mi nějaký mlamoj volá a cpe mi něco... Beze slova pokládám a číslo okamžitě míří do seznamu blokovaných.
Ty mailové dotazníky, co přijdou když nakoupím na nějakém eshopu dle času a nálady vyplním, proč ne.
Tohle zpětný dotazování telefonem mi připadne, jak když se chlap po souloži zeptá ženské
.
A tuplem to nechápu u telefonních infolinek, kde je nahráván záznam. Tak si to maj sami přehrát a neptat se mě, jestli jsem si s telefonistou minulej tejden dobře pokecal. Kdybych nepokecal, budu v tom telefonátu nasranej.
Minulý týden jsem měl jeden takový telefonát. Neznámé číslo, výjimečně jsem to zvedl s tím, že budu hned zavěšovat, ale ozvala se madam z Poštovní spořitelny, kde jsem zrovna rušil účet Era. Samozřejmě s křížkem po funuse se snažila nabídnout "něco výhodnějšího" i pro mě. Píšu o tom hlavně proto, že náš dialog zahájila upozorněním, že náš hovor bude nahráván. I kdybych ji poslal do prdele, tak mi asi stejně může každý vlézt na záda. Měl jsem dobrou náladu, tak jsem to s ní několik minut vydržel, ale účet už mám stejně u jiné banky (EQUA, pro zvědavé).
Hovor není nahrávaný ani tak kvůli tobě, ale spíš kvůli paní..
Aha, tak to jsem měl mluvit podmanivějším hlasem, aby si to pak mohla donekonečna přehrávat!
Jak pise IQ37, neznama cisla neberu, nasledne se podivam pres Google co to je zac a pokud hrozi nejaky pruzkum nebo marketing, tak pridavam do Blacklistu, pokud ode me nekdo neco potreboval koho nemam v adresari a nenasel jsem ho ani pres google, zavola si jeste jednou, pokud ne, nebylo to dulezite.
Ale taky uz mi takhle volali, nemel jsem s tim problem, protoze se mi to zatim stalo jen jednou, pokud se to bude mnozit, budu okamzite pokladat, respektive ted kdyz slysim, ze je to nejaka nova marketingova epidemie, tak uz budu pokladat.
Mozna doplnim tvou debatu, pokud ti to nevadi, jeste o jednu temu:
Vyplnujete dotazniky na heureku, kdyz zakoupite zbozi a poslou vam emailem?
Ja jsem poctive vyplnoval, ale zjistil jsem, ze to nema vubec cenu, protoze i spatne obchody diky idiotskemu systemu heureky (skoro jiste snaha podporit prodej vzhledem k podnikatelskemu zameru heureky) tam maji i zavadne obchody hodnoceni kvality pres 90%, takze uz ty emaily okamzite mazu.
Dotazníky na heuréku a podobný vyplňuju jen tehdy, když je tam jen pár otázek a stačí klikat na hodnocení. Jakmile mám něco psát, vzdávám to.
Já jsem vyloženě přes Heureku nekupoval nic. Sice tam hledám, ale nákupy dělám přímo v tom nalezeném obchodě (nejraději stejně v místě, kde bydlím). Dotazníky jsem tam tedy nikdy nevyplňoval, ale napsal jsem pár recenzí k něčemu, co jsem koupil někde jinde.
Myslím, že na to, aby z Heureky poslali dotaz na spokojenost, případně i návrh na recenzi, stačí jen přijít do konkrétního obchodu z Heureky. Tedy nalézt na Heurece.
Ale už je to dlouho, co jsem něco na Heurece hledal..
Já si fakt nevybavuju, že bych tam něco vyplňoval. Ale je možné, že mi to blokuje prohlížeč (pokud je to nějaký pop-up).
koupíš něco v eshopu, který má odkazy na heuréku (a zřejmě jim i platí za to, že je z heuréky vidět).
tak tě tam odešlou sami, nemusíš předtím heuréku navštívit.
To je sice pravda, že systém hodnocení obchodů může být zavádějící, ale já recenze na zboží píšu, protože se při výběru orientuju i podle názoru a zkušeností ostatních kupujících. Když se hodnocení zboží poníží o nějaké to procento subjektivity, tak je to dobrý pomocník při výběru. Kolikrát mi to pomohlo tím, že uživatelé popisovali detaily, které by mi vadily, ale které v popisu zboží nikde uvedené nejsou.
Taky mě to sere, telefon nemam od toho aby mě nějaký mrdky otravovali s krávovinama.
Tohle celkem úspěšně řeším androidí aplikací Nevolejte.cz
http://nevolejte.cz/
To je snad naschvál. Minulej tejden jsem byl v bance a dneska v jednu mi zase volal jeden kořínek, že jak jsem byl spokojenej s bankovní úřednicí. Špehují svý zaměstnance skrz mě.
Měl jsi mu říci, že ti ho vykouřila tak, jak se jemu může jen zdát a co dalšího by ještě chtěl vědět
Svině kapitalistické! - říkám to dávno.
Jistě. Najmi si své zaměstnance a dej jim absolutní volnost. Uvidíme, jak efektivně bude tvá firma fungovat..
Demokracie končí před branami podniku. František Čuba
Takže tobě připadá v pořádku, že pracovní smlouva je automatická povolenka ke šmírování?
Nebo nechápu tu tvoji odpověď.
Kontrola zaměstnanců v pracovní době není žádné šmírování.
Nechtel bych delat praci ve ktere by me nekdo kontroloval, pozor neplest s tim, ze by nekdo zkontroloval vysledek me prace, to bych naopak uvital, nebot clovek po sobe obvykle chyby nevidi a aby se mohl zlepsit potrebuje je nutne znat. Nicmene kontrola zamestnancu o ktere se tady bavime znamena, ze zamestnanec nedostava takovy plat jaky by za svou praci mohl dostat, protoze nekdo jiny dostava plat za to, ze zamestnance kontroluje a ver tomu, ze ze sveho dilu zamestnavatel mzdu kontrolorovi nevyplaci, ta jde na ukor tech produktivnich zamestnancu.
Ja jsem naopak presvedcen, ze spokojeny zamestnanec, ktereho prace bavi nepotrebuje kontrolu, nebot ho to co dela bavi a dela to nejlepe jak muze. Nasrany cicmunda (typu telefonisty, bankovniho urednika, ...) ktery svou praci casto nesnasi a dela ji jen proto, ze nic lepsiho nesehnal, asi opravdu kontrolovat potrebuje. Na druhou stranu nevidim duvod, proc bych se na ni mel podilet ja jako zakaznik a jeste uplne zadarmo.
Kdyby mi zavolal nějaký "kořínek", jak psal Prasak (nevím, proč do té tvojí kontroly zaměstnanců v pracovní době zatáhli Prasaka), tak bych ho poslal jednoduše a rychle do piče. Nebudu se omlouvat za sprosté slovo.
To samozřejmě můžeš. Ale asi je to nejlepší způsob, jak získat nějakou zpětnou vazbu.
Zpětnou vazbu. To jsou výrazy z minulého století; nyní se získává feedback.
Jo to je víc kůl.
Tak. Napomůže to informačně-propagandistickému zabezpečení jejich práce a napomáhá to přípravě a realizaci systému výchovy pracovníků odpovídajících aktuálním potřebám. A zejména pak komplexní analýza všech možností umožňuje zhodnotit význam směru progresivního rozvoje klientských poradců.
JJ, pěkněs' to napsal. To je úvod do čínštiny?
Jelikož mi ta paní v bance je sympatická, tak jsem jen sokolíkovi oznámil, že jsem byl s ní velmi spokojen, ale že su v hokně a nemám čas na klábosení. Sokolík to uznal a ukončili jsme to, ale udělal jsem to jen kvůli té ženské.
Ano, bylo poznat, že ta holka prošla školením na jednání s lidma, jako všichni ostatní, ale tahle se naštěstí neproměnila v naprogramovanýho robota, jako jiní, co to školení mají taky. Nebo je v jednání s lidma opravdu dobrá.
Ty vyškolený poznáte poměrně snadno, relativně často klienta oslovují (přímením), používají stejný témata, je možný že si dělají základní poznámky, protože skoro všichni se ptají na to samý a stejným stylem, kdy se obvykle během nějakýho toho ťukání do počítače zeptají "co děti, co v práci, dobrý?" a tak podobně. Mají naškolený univerzální témata a to školení mají všichni jak přes kopírák. Setkáte se s tím všude, kde se jedná o vaše prachy a jednáte s jedním člověkem za stolem, tedy bankovní, pojišťovací, finanční poradci s "osobním přístupem". Nejedná se o bankovní přepážky/okýnka, tedy tam, kde se tvoří fronty.
By mě zajímalo, kdo ta školení vymýšlí... Můžu vyletět z kůže při dotazu "jak vám mohu pomoci". Himl, já nepotřebuji pomoci, obvykle takovou instituci navštívím s vědomím toho, co chci a co nechci a po dámě na druhé straně přepážky (telefénu) chci jen to, aby to zařídila.
No, dneska jsem se setkal i s opačným přístupem. Ne, že by byla nepříjemná, ale já naopak skoro vůbec nevěděl, co jí mám dát za papíry (vinkulace pojistky pro banku), měl jsem jich u sebe štos a ta bábovka naopak čekala, že přesně vím, co mám dělat a co jí mám dát za papíry.Takže právě v tuto chvíli jsem její pomoc potřeboval a nějak se mi jí moc nedostalo, protože dneska by ze mě neměla ani korunu provizí, tož se mi do řitě moc necpala.
Přece se tě nemůže zeptat: "Co chcete?" By nebyla kůlík. A šmírák by ji vyrazil!
?? Nechápu to rozčílení. Pracovník: "Dobrý den, jak vám mohu pomoci?" Já: "Dobrý den, potřeboval bych to a to.." Nějaký problém?
Pracovník: "Dobrý den, jak vám mohu pomoci?" Já: "Netuším co umíte. Máte nějaký návrh? Nebo tady jenom uklízíte?"
Ty seš asi fakt troll, i v realu
Si piš!
K jakému šmírování? Že si zaměstnavatel dělá průzkum spokojenosti s vyřízením požadavku chápeš jako nějaký útok na konkrétního člověka? Přeci pokud odvádím nějakou práci, tak se předpokládá, že po mě tu práci bude někdo hodnotit, ať už je to přímá spotřeba služby nebo používání výrobku, což se dá taky jako hodnocení označit. A to je zlý kapitalismus?
To možná za komára bylo všem jedno, jak kdo pracuje, všichni tabulkově plnili na 150% ale to bylo tak všechno.
Když zaměstnavatel pověří zaměstnance, aby kontroloval (u NEzaměstnance) práci dalšího zaměstnance... Tak pokud ti tohle nepřijde jako šmírování a je to v pořádku, tak ti to přeju. Můžeš tomu říkat třeba "průzkum".
A jak to bylo za komára... to znáš jen z doslechu, že?
A shoda náhod: Fízlování dostalo ve sněmovně zelenou
Mnoho firem tak funguje naprosto v pořádku. Nikdo je nebuzeruje, každý si udělá svou práci, je za ní odměněn a všichni jsou spokojení. Prostě takový kapitalismus s jakousi "lidskou tváří"
V menších firmách to může fungovat. Dokážu si představit rodinnou firmu, kde se všichni velmi dobře znají, důvěřují si a tak není potřeba žádné extra kontroly výsledků práce apod. páč by se nepodrazili navzájem. Ale ve velkých firmách a ve velkém měřítku těžko, to snad sám uznáš
No, tak uz jsi me nasli taky potvory jedny.
Prisel mi email, jestli bych ohodnotil pracovnika UPC, ktery mi v patek volal. Lamu si tu nad tim hlavu, jak ho ohodnotit, podle me ten sycak do toho telefonu nadaval, ze mu to ten idiot na druhe strane nezvedne, zkousel totiz vyzvanet dlouho, ale ja cizi cisla nezvedam. Tak ted nevim, urazel me a mel bych ho za to sepsout nebo nic nerikal a mel bych mu dat pozitivni hodnoceni? Jak to vyresit?
Napiš tam, že c) je správně.
Taky me serou tyhle post-dotazy, ale tento tyden me mile prekvapili od T-Mobilu.
Po nekonecnem trapeni s internetem ADSL od nich ( byl to stejne O2 a jen faktury jsem platil T-Mobilu ) jsem jim byl dat písemnou vypoved.
Druhy den vola pani, jak se mi venovali a jestli bylo vse OK.
Pak mi ale nabidla jako kompenzaci lepsi tarif za daleko nižší cenu, je zvlastni, ze kdyz jsem ho chtěl několikrát ukecat přes operatora, nikdy to neslo a najednou samy od sebe.
Nestalo me to nic, zbavil jsem se megazabrzdenyho internetu a ještě jsem vydelal 40 kč / mesicne a získal 50% volnych minut do ostatních siti a neomezene SMS. Poprvé musim chvalit, nakonec jsem spokojenej.
Normální práce retenčního oddělení - nic speciálního... Pokud jsi nesrazil platbu alespoň o 50% částky, tak jsi prohloupil.
Srazil jsem platbu o 180 Kč / mesicne to je slusny a je mi jedno ze to není 50%. Pro me bylo existencne dulezity zbavit se toho drahého a zabrzdenyho netu a to se zadarilo.
Však si nemysli, oni v T-Mobilu taky
Pokud mi volá někdo z firmy, kde jsem byl spokojen, tak se snažím služby té firmy vychválit, abych tomu pracovníkovi co mne obsluhoval nějak neškodil. Pokud mi volá nějaký votrava votravný, tak se snažím s ním jednat v mezích slušnosti, ale nějak ho vyvést z naučeného klišé. Třeba jednou mi volal jeden, jestli mi může položit pár otázek, odpověděl jsem: "Když vám to udělá radost", začal koktat, že je to jeho zaměstnání. Nebo když se mne zeptá na věk, odpovím, že jsem čekatel na firmu ..... (zdejší pohřební ústav).
Ty nové ešopy nebo slevotento co vznikají jako houby po dešti v rámci různých startupů, to je vůbec kapitola sama pro sebe. Připadá mi, že zaměstnávají lidi co zjišťují, jak jsou zákazníci spokojeni, ale aby tam pracoval i někdo, kdo by měl na starosti, aby zákazníci spokojeni byli jim už nezbyly peníze. Dobrou zkušenost mám s firmou Kosmas. Ale třeba když mne zaujme něco ve slevotento, tak se mi nepodařilo zjistit, jak se k tomu zboží dostat, kde a za kolik koupit voučr na tu slevu apod. Nebo třeba mne zaujalo něco v nabídce jednoho ešopu, ale cena byla poněkud vyšší než abych riskoval, že zaplatím a přijde mi cihla. Tak jsem tam v tomto smyslu napsal, samozřejmě to nebyli výrobci ale překupníci. Ale dali mi kontakt na výrobce tomu jsem poslal emajl, vrátil se mi jako nedoručený, jeho webová stránka už nefungovala, asi to před delší dobou zabalil a v ešopu to ještě nevzali na vědomí.