
Potřebují vůbec žáčci tablety, nebo notebooky?
Z článku na diit.cz je zmínka o experimentech na některých "Emerických" školách v podobě iPadů pro žáčky. Samotný článek není nic objevného, mimo "přetahování" mezi tablety a notebooky, ale samotná diskuze pod článkem je daleko zajímavější a signalizuje něco ošklivého, nepěkná to věc©, v našem školství a hlavně náhledu na jeho fungování a styl výuky. Názory, že psací písmo je "archaismus", považuji osobně za tupost nejvyššího zrna! "Comenia Script" za zrůdné zneužití jména a odkazu J.A. Komenského ve jménu komerce a výdělku a za cenu zneužití malých dětí. Dokonce bych neváhal navrhnout označení jako: "psací pedofilie".
Zrušíme psací písmo, pak matematiku, fyziku, ostatní přírodní vědy a nakonec by se mohla všeobecná školní docházka zrušit úplně - celé 1984!
Ano určitě má smysl učit se psací písmo. Ale to přece nevylučuje možnost používání tabletů/ntb ve vyuce. Hlavní výhodou je podle mě vizualizace. Ta nabízí na počítačích neomezené možnosti.
Naučit znamená pochopit. Jaké jsou asi vizualizační schopnosti učitele s křídou a tabulí ve srovnání s počítačem.. Pravda ale je, že někdo musí ten obsah vytvořit. Jsou v tom takové možnosti, ale v současnosti je imho spíš problém v nedostatku obsahu.
Tablet je pouze konzumní hračka, která je opravdu k ničemu. Notebook umožňuje i tvořivou činnost, ale ne vždy a na základním a středním stupni při výuce je též zbytečný. Ono jde též o finanční zájmy, viz Indoš.
To spíše považuji za užitečný pokus Raspberry Pi, který původně měl sloužit právě k výukovým účelům. Ono totiž něco vytvářet a konzumovat již vytvořené je zásadní rozdíl.
Obávám se, že tabule a křída je zatím nenahraditelná a zatím nikdo nic lepšího nevymyslel, stejně jako tužku a papír. Psací písmo učí disciplině, procvičuje jemnou motoriku, soustředění a přesnost. Právě "navazování" písmenek zahazuje ta zrůdnost holčiny a viz také kde je umístěná čárka nad samohláskami. Co se týče školství, problém je státem prováděné snižování vážnosti a postavení učitele/ky a masivní feminizace, což je též důsledkem mzdové politiky. Kdejaký tupý pucflek na ministerstvu má více než zkušený učitel/ka. Mno, a rok 1989 znamenal též revoluční běsnění, kdy kdejaký blb na pozici ministra vymýšlel kraviny a nejlépe vše opačně než předchůdce a ta banda aparátčiků slintala a slintá blahem dosud.
Ja s temi nazory vcelku souhlasim, proc zbytecne opisovat vyklad ucitele? Zaznamenat na diktafon, prevest mluvene slovo na text, nakresy na tabuli ofotit a vsechno nacpat do tabletu, zadne sesity, poznamky, propisky netreba.
V tomhle je proste amerika napred, ze umi jit s dobou (s vyvojem) a ne stale trvat jako konzerva na papiru.
Jinak jestli tablet nebo notebook neumim rict, me prijde praktictejsi tablet, ale nekdo muze davat prednost notebooku, to bude asi stejne jako kdyz si nekdo dela poznamky psacim a nekdo tiskacim pismem.
Ono tím, že poznámky z tabule opisuješ do sešitu to vlastně rovnou tlačíš do hlavy. Ofocením tabule by to pro 99% studentů skončilo a už by se na to nikdy nepodívali. To by ty poznámky z tabule mohl učitel rovnou rozdat natisknutý na papíře, aby se náhodou studentíci psaním neunavili.
Tak u mě to tak nikdy nefungovalo. Já si to raději přečtu, nebo udělám vlastní poznámky, kterým rozumím. Bezhlavé opisování (diktát) učiva je k hovnu.
Proč furt obchodníci? Vy nemáte v rachotě "manažery" (to jsou ti, co žerou námi produkovanou manu)? Tvor, který se neumí ani podepsat, mi káže, kterak mám pracovat a myslet (!). Blbé je to jak hadí hlava, ale ukecal by i Smrtku. V hubě zlato, v palici hovno.
Postoval jsem to do vedlejsiho tematu: http://www.loupak.cz/video/srandicky/19281-expert-ve-firme
Zda se, ze problem manazerske spolecnosti je uplne vsude. Pokud clovek nepracuje sam na sebe nebo ve firme do 10 zamestnancu, hned se vyroji nejaky ten manazer nebo-li mistr sveta, co rozumi uplne vsemu, ale neumi vubec nic.
Já si nějak pletu slovo manager se slovem magor.
Správně je managor, tj. podruh magora s debilitou a tzv. "zdravým" sebevědomím na vyšší úrovni.
Zajímavý rozhovor s Ivo Tomanem.
http://youtu.be/oV9tKsZH3Zo
Mimo jiné se tam zmiňuje i o školství v čase 34:20. Více méně s tím souhlasím a už jsem to tu psal. Nerozhoduje jen vzdělání ale taky schopnost se prodat.
Svoje deti sa snazim vychovavat, aby boli multifunckne. Pre mna za mna nech je niekto expertom na hocico, ale musi mat nejake zaklady z co najsirsieho okruhu v zivote.
Od svojich potomkov v buducnosti ocakavam, ze budu vediet zalozit ohen, budu si vediet vyrobit jednoduche nastroje, dezinfikovat vodu, poznat prirodu, spocitat 2 a 2, mat vseobecny prehlad o tom, co sa deje mimo nich, analyticky a logicke myslenie a pod.
Preco?
Prvy dovod je, ze napriklad pre zenu je velmi pohodlne ak ma doma sikovneho muza, ktory si dokaze doma poradit s roznymi vecami, cim setri rodine napriklad financie. Uz v romanoch Julesa Verna boli hlavny hrdinovia inziniermi vo vsetkych dolezitych oblastiach, co sa tyka prezitia. Boli to chemici, fyzici, matematici a astronomovia v jednom. Navyse sa vedeli bit a presne strielat;o).
A teraz druhy dovod. Neverim tejto civilizacii a myslim si, ze nas caka uz coskoro nieco nepekne. Kto ma vacsie sance na prezitie v buducnosti? Nesikovny manazer, expert na marketing alebo vseobecne vzdelany muz pracujuci za pasom? Co sa stane ak zlyha elektrina, plyn a nebude voda? Co, ked zlyha socialny system a rozpadne sa spolocnost na mensie bunky? Nemali by sme vychovavat zivotaschopnych jedincov namiesto sebavedomych specialistov nepouzitelnych v praktickom zivote?
Prave vseobecne vzdelanie bolo nieco cim sme porazali napriklad americke skolstvo, a aj preto mal(maju) ludia z vychodneho bloku velmi dobre meno v zahranici. A toto postupne stracame, prave preto, ze sme sa tomu zapadu zacali prisposobovat.
Snaž se znát od všeho něco a od něčeho všechno
Tohle heslo razím já a učím ho i děti.
Palec nahoru!
dnes mnoho vecí funguje podla známeho murphyho pravidla,že kto tomu rozumie,ten to nerobí,kto tomu nerozumie,ten to robí a kto to nerobí,ani tomu nerozumie,ten to riadi....všade sa začalo v podstate likvidovať to,čo tu roky fungovalo a mnohé z toho bolo obdivované aj tými západniarmi,dnes sa preberá americký model,kde sa učí len úzka špecializácia na určitú oblasť,jeden pozná dokonale šrouby,druhý matice,problém nastane v tom,že ani jeden poriadne nevie,ako šrouby a matice použiť spolu,to sa nikto neučí,to riadi manažér,ktorý nemá obvykle ani šajnu,čo je to šroub,ako vyzerá matica,kde je závit,čo je to závit a ktorým smerom treba točiť maticu oproti šroubu alebo šroub do matice,ale vie,že každé školenie plebsu musí byť zapísané v bezpečnostnej karte a vodovodné trubky musia mať osadené predpisovo vyfarbené šípky,ktorým smerom v nich tečie voda.....