Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Potřebují vůbec žáčci tablety, nebo notebooky?

Z článku na diit.cz je zmínka o experimentech na některých "Emerických" školách v podobě iPadů pro žáčky. Samotný článek není nic objevného, mimo "přetahování" mezi tablety a notebooky, ale samotná diskuze pod článkem je daleko zajímavější a signalizuje něco ošklivého, nepěkná to věc©, v našem školství a hlavně náhledu na jeho fungování a styl výuky. Názory, že psací písmo je "archaismus", považuji osobně za tupost nejvyššího zrna! "Comenia Script" za zrůdné zneužití jména a odkazu J.A. Komenského ve jménu komerce a výdělku a za cenu zneužití malých dětí. Dokonce bych neváhal navrhnout označení jako: "psací pedofilie".
Zrušíme psací písmo, pak matematiku, fyziku, ostatní přírodní vědy a nakonec by se mohla všeobecná školní docházka zrušit úplně - celé 1984!

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Svoje deti sa snazim vychovavat, aby boli multifunckne. Pre mna za mna nech je niekto expertom na ho…
fleg 18.08.2014 15:08
fleg
Snaž se znát od všeho něco a od něčeho všechno :-) Tohle heslo razím já a učím ho i děti.
JR_Ewing 18.08.2014 19:14
JR_Ewing
Palec nahoru! ;-) nový
Roker 18.08.2014 19:48
Roker
dnes mnoho vecí funguje podla známeho murphyho pravidla,že kto tomu rozumie,ten to nerobí,kto tomu n… poslední
audax 18.08.2014 22:49
audax

Svoje deti sa snazim vychovavat, aby boli multifunckne. Pre mna za mna nech je niekto expertom na hocico, ale musi mat nejake zaklady z co najsirsieho okruhu v zivote.
Od svojich potomkov v buducnosti ocakavam, ze budu vediet zalozit ohen, budu si vediet vyrobit jednoduche nastroje, dezinfikovat vodu, poznat prirodu, spocitat 2 a 2, mat vseobecny prehlad o tom, co sa deje mimo nich, analyticky a logicke myslenie a pod.
Preco?
Prvy dovod je, ze napriklad pre zenu je velmi pohodlne ak ma doma sikovneho muza, ktory si dokaze doma poradit s roznymi vecami, cim setri rodine napriklad financie. Uz v romanoch Julesa Verna boli hlavny hrdinovia inziniermi vo vsetkych dolezitych oblastiach, co sa tyka prezitia. Boli to chemici, fyzici, matematici a astronomovia v jednom. Navyse sa vedeli bit a presne strielat;o).
A teraz druhy dovod. Neverim tejto civilizacii a myslim si, ze nas caka uz coskoro nieco nepekne. Kto ma vacsie sance na prezitie v buducnosti? Nesikovny manazer, expert na marketing alebo vseobecne vzdelany muz pracujuci za pasom? Co sa stane ak zlyha elektrina, plyn a nebude voda? Co, ked zlyha socialny system a rozpadne sa spolocnost na mensie bunky? Nemali by sme vychovavat zivotaschopnych jedincov namiesto sebavedomych specialistov nepouzitelnych v praktickom zivote?
Prave vseobecne vzdelanie bolo nieco cim sme porazali napriklad americke skolstvo, a aj preto mal(maju) ludia z vychodneho bloku velmi dobre meno v zahranici. A toto postupne stracame, prave preto, ze sme sa tomu zapadu zacali prisposobovat.

dnes mnoho vecí funguje podla známeho murphyho pravidla,že kto tomu rozumie,ten to nerobí,kto tomu nerozumie,ten to robí a kto to nerobí,ani tomu nerozumie,ten to riadi....všade sa začalo v podstate likvidovať to,čo tu roky fungovalo a mnohé z toho bolo obdivované aj tými západniarmi,dnes sa preberá americký model,kde sa učí len úzka špecializácia na určitú oblasť,jeden pozná dokonale šrouby,druhý matice,problém nastane v tom,že ani jeden poriadne nevie,ako šrouby a matice použiť spolu,to sa nikto neučí,to riadi manažér,ktorý nemá obvykle ani šajnu,čo je to šroub,ako vyzerá matica,kde je závit,čo je to závit a ktorým smerom treba točiť maticu oproti šroubu alebo šroub do matice,ale vie,že každé školenie plebsu musí byť zapísané v bezpečnostnej karte a vodovodné trubky musia mať osadené predpisovo vyfarbené šípky,ktorým smerom v nich tečie voda.....

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru