Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Potřebují vůbec žáčci tablety, nebo notebooky?

Svoje deti sa snazim vychovavat, aby boli multifunckne. Pre mna za mna nech je niekto expertom na hocico, ale musi mat nejake zaklady z co najsirsieho okruhu v zivote.
Od svojich potomkov v buducnosti ocakavam, ze budu vediet zalozit ohen, budu si vediet vyrobit jednoduche nastroje, dezinfikovat vodu, poznat prirodu, spocitat 2 a 2, mat vseobecny prehlad o tom, co sa deje mimo nich, analyticky a logicke myslenie a pod.
Preco?
Prvy dovod je, ze napriklad pre zenu je velmi pohodlne ak ma doma sikovneho muza, ktory si dokaze doma poradit s roznymi vecami, cim setri rodine napriklad financie. Uz v romanoch Julesa Verna boli hlavny hrdinovia inziniermi vo vsetkych dolezitych oblastiach, co sa tyka prezitia. Boli to chemici, fyzici, matematici a astronomovia v jednom. Navyse sa vedeli bit a presne strielat;o).
A teraz druhy dovod. Neverim tejto civilizacii a myslim si, ze nas caka uz coskoro nieco nepekne. Kto ma vacsie sance na prezitie v buducnosti? Nesikovny manazer, expert na marketing alebo vseobecne vzdelany muz pracujuci za pasom? Co sa stane ak zlyha elektrina, plyn a nebude voda? Co, ked zlyha socialny system a rozpadne sa spolocnost na mensie bunky? Nemali by sme vychovavat zivotaschopnych jedincov namiesto sebavedomych specialistov nepouzitelnych v praktickom zivote?
Prave vseobecne vzdelanie bolo nieco cim sme porazali napriklad americke skolstvo, a aj preto mal(maju) ludia z vychodneho bloku velmi dobre meno v zahranici. A toto postupne stracame, prave preto, ze sme sa tomu zapadu zacali prisposobovat.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat