Silnice v ČR (Praha)
Přeji hezký den,
dnes jsem měl trošku rušnější den, byl jsem s přítelkyní na ČZU v Praze na Suchdole. Přítelkyně potřebovala oběhat ještě nějaké úřady, takže jsem jezdil sem a tam po Praze od nějakých 7:00. Tak hrozné silnice jsem už dlouho nezažil. Jezdím denně, navštěvuji všechny možné kouty ČR, ale v centru Prahy jsem byl dnes (jako řidič) poprvé, vždy jsme byly někde na kraji Prahy (nákupy: Černý Most atd), když bylo potřeba někam do centra, tak jsme to vzali metrem. Byla to pro mě tedy dnes premiéra a byl to děs. Všude samá díra, výmol, kočičí hlavy, na kterých jsou vyježděné "vlny" pomalu jak na moři a ten smrad!. Vážně děs a to nemluvím o řidičích, nejsem jeden z těch co vidí na SPZ "A" a hned nadává, ale co oni předvádí, ne jen "Áčka"... Pruhy neznají, přednost v jízdě jim nic neříká, bez problémů vás podjíždějí, skůtry v kolonách kličkují mezi auty (skoro jak na Sicílii, tam to byl masakr, tam se vám motorkáři o auto ještě opírali ).
ALe jedna věc mě dnes opravdu dostala, byl jsem někde na Žižkově, chlapík špatně odbočil a nechtěl si zajet (chápu), ale tohle by mě ani ve snu nenapadlo. Zkrátka to krouhnul přes koleje kde zrovna projížděla tramvaj a snažil se nacpat do mého pruhu. Byl jsem, tak moc u zdi, že už nebylo kam uhnout, do toho se mi tam, začal cpát další chlápek s mercedesem a na dotyčného chlapíka se valila tramvaj, která zrovna pomalu nejela, tak jsem začal spolu s pánem, který jel za mnou couvat. Chlapík se zařadil a ani nepoděkoval, to jsem ještě neviděl.
Hodně lidí mě před cestou do centra Prahy varovalo, ale tohle bylo opravdu zvláštní, jsem dost tolerantní člověk, ale někdy to je opravdu extrém .
Pražáci neberte to jako urážku, neříkám, že jste špatní řidiči, ale ten váš provoz v tom vašem velkoměstě je fakt ostrej .
Je. Je to humus. Proto do centra autem zásadně nejezdím, stačí mi projet skrz když jedu někam mimo a musím přes Prahu. Jezdím buď přes Letnou, Argentinskou a dál nahoru, nebo Strahovským tunelem, Mrázovkou a buď po Strakonické nebo přes most A. Zápotockého (ne, kecám, nyní Barrandovský) a jižní spojkou. To se dá.
Ale harcovat se někde po nábřeží, magistrálou, kterou nějaký dement naprojektoval prostředkem města a podobně? Neee, díky.
V Praze bydlím 35 let, na západním kraji. Jo, a do Suchdola jezdím do bazénu. Za pár korun, parkování hned u vchodu, paráda.
Hm, taky neznám nikoho soudného kdo do centra jezdí autem.
Onehdá mě docela rozbil článek na idnes, jak nějaká Markéta (pracující někde v kanclu, reklamce, něco takového, jak ostatně jinak) bydlící v Liboci u Divoké Šárky trpí v zácpách, když jede na Prahu 1 do práce autem. Blbka. Kdyby bydlela někde v Koštěmrdech, tak neřeknu...
Pro neznalé místních reálií - z Divoké Šárky jezdí aktuálně tři tramvaje směrem do centra (2, 20 a 26) a minimálně jeden bus (119, jezdí velmi často); do Dejvic na metro to dojede za (ať nežeru) za čtvrt hodiny. Ještě tam jezdí 179, směrem na Motol a Nové Butovice.
Kdyby jezdila do práce sockou, nebyla by trendy a in a stejně postižení trotli by jí opovrhovali.
Asi tak...
Nedokazu si predstavit, ze by ti, kteri "museji" do prace autem, tyto odlozili a zacali jezdit metrem. A jak bychom se tam asi vsichni vesli, kdyz uz ted jsou preplnene a jezdi to cim dal mene. (Pravda nacpavaci v prazskem metru jeste nepracuji jako to maji v Tokiu, ale zase tak svetovy byt nemusime.) Osobne vubec auto nemam a do prace musim bohuzel nove pres celou Prahu, takze uz to nedojdu pesky a proto vyuzivam MHD, ale jestli bych nekdy kvuli necemu zvazoval auto, tak nemuset se cpat v preplnenem metru nebo busu je jeden z duvodu, proc bych auto poridil (zatim prevazuji duvody proc neporizovat).
A co kolo/moto?
Motorka ne, to je horsi jak auto. Kolo take ne, za prve zamestnavatel neni alternativnimu dojizdeni do prace pristupny, chybi sprchy a byt tam cely den spoceny. Potom je problem, ze Praha je celkem kopcovite mesto, coz je o case jizdy i o tom predeslem (spoceni se). No a cyklostezky jsou dalsi problem, sice pribyvaji, ale zdaleka ne rovnomerne po celem uzemi Prahy. Dalsi velky nesvar v Praze je casty vyskyt rozbiteho skla a nektere mestske casti navic chodniky (nove cyklostezky) neuklizi a tudiz se to tam kupi.
Jen počkej až tě potkám na chodníku s kolem. Ti natrhnu ráfek
Tak. A ještě mu narvi pumpičku do rektu. Na chodníku kolo nemá co dělat.
Je videt, ze ani jeden na kole nejezdite, nebot jinak byste vedeli, ze vetsina prazskych chodniku se nam mavnutim kouzelneho proutku premenila na cyklostezky, radni mestskych casti si odskrtli pocet "postavenych" kilometru cyklostezek a odfajfkli splneny bod volebniho programu. Takze umyslne ublizeni na zdravi a ani jeden se nedoplatite.
Tak to asi nechodím ani pěšky... Takto přeměněný chodník by měl být určitě nějak označený, ne? Sejme-li mne na chodníku cyklista, tak se nedoplatí spíš on.
vsimej si vic znacek, vsak oznacene jsou.
Neboj, všímám. Asi se toto Praze 6 (naštěstí!) vyhýbá.
Ono to s nacpaným metrem tak horké není... Nejvíc je vytížená trasa C, kde to ale ve špičce jezdí po minutě. Taky není jen metro, tramvaje a autobusy jsou normálně použitelné.
Do práce jezdím výhradně MHD (ač auto vlastním), ale jezdím jen z Prahy 6 na Prahu 5 (celý obvod, nemám stálé pracoviště) a fakt nemám problém. Nezanedbatelný je rovněž ekonomický aspekt, za rok platím 4750,- Kč, proti čemuž je auto nesporně dražší. Ušetřené prostředky lze utratit příjemněji, např. za knihy, filmy, tabák, alkohol.
Brácha jezdí do práce (Bubeneč) na skútru a pohodička. To vyjde levně, rychlé, operativní.
Tak z Prahy 5 do centra uz to takova pohodicka neni, tramvaj rano i vecer narvana, este to moc nejezdi a metro taky plne, nemam zajem si v metru sedat, ale rad bych se pritom stani netlacil.
Mohu srovnavat ridice z pohledu cyklisty a prasi to vsude stejne, mozna v te Praze je naopak vic slusnych nez jinde.
Stejne tak jako cyklista nemam rad vymoly a znam horsi mista nez je Praha.
V neděli jsem na jednom asi dvou kilometrovém úseku mezi vesnicemi míjel dvě skupinky cyklistů. V jedné tři nějací závodnící na tréningové projížďce, ve druhé postarší pár. Myslíš, že jeli za sebou? Speciálně ti tři byli roztažení až na půlku silnice. Sám na kole jezdím, takže nepatřím do skupiny automobilistů nadávajích ze sportu na cyklisty. Tohle ale fakt nemám rád. Na silnici (ať už v jakékoli roli) se snažím chovat tak, abych na sebe (představím-li se v rolích ostatních účastníků) nemusel nadávat. Nemám rád kola na chodníku, kola v protisměru v jednosměrkách, skupinky cyklistů rozcapených přes půl silnice. Taky nemám rád chodce šourající se přes silnici pomalu v místě, kde není přechod, jiné řidiče předjíždející mě v obci (když jedu 50), nebo mimo obec přes plnou (když jedu 90), nemám rád řidiče nenechávající dost místa při objíždění cyklisty. Atd..
Ani ja nemam rad, kdyz jedou dva cyklisti vedle sebe, spatne se predjizdi i mne cyklistovi.
Jinak ale u kraje silnice taky nejezdim a vsimnul jsem si ze hodne silnicaru (na trenincich) taky ne, naopak jezdi jeste odvazneji nez ja. Duvody jsou proste, sklo, ostry neuklizeny sterk po zime, vsechno smeteno ke krajnici, dale diry v silnicich, musis se vcas vyhnout a pro ridice je jeste horsi nez mu jet tak, ze musi objizdet, udelat mu tesne pred nim mysku pri vyhybani se dire.
Takze by bylo dobre, kdyby ridici meli pochopeni pro to, ze nejezdime uplne u kraje, nedelame to naschval, je to bohuzel na ceskych silnicich nutnost.
Na druhou stranu, cyklista jedoucí si prostředkem pruhu a za ním kolona dvaceti aut taky není úplně to pravé ořechové...
Na druhou stranu kolona dvaceti aut pred cyklistou a zurivy ridic za cyklistou jedoucim stejnou rychlosti jako kolona, ktery se cyklistu mermomoci snazi predjet take neni to prave orechove ...
Bohuzel toto se mi stava uplne bezne, ze nechapavy jedinci v autech se me, ktery jedu stejne rychle jako auta prede mnou, snazi predjet a pritom po predjeti v dalsim uz nepokracuji, coz ma za nasledek ze musim brzdit, z kopce pritom brzdeni zvlast na silnicnim kole neni vubec jednoduche a vytvari se tak potencionalne nebezpecna situace a pripadna nehoda cyklisty s autem, verim, ze neprijemny zazitek nejen pro cyklistu, ale i pro ridice auta. Nezbyva mi tedy nez jet vylozene stredem a nenechat se predjet. Samozrejme jakmile se dostaneme na rovinu, tak uhybam ke strane, aby ridici mohli predjet.
(Jsem fakt slusnej cyklista, kdyz za sebou slysim v zatacce auto a uz vidim za zatacku, ze tam nic neni, ukazu mu, ze muze predjet. Vim i ze spousta ridicu jsou taky slusny a snazi se jet bezpecne a opatrne v blizkosti cyklisty, ale nektery jsou fakt hovada.)
Cyklistu, který by jel stejně rychle nebo rychleji než auta jsem potkal snad jednou...
Já si myslím, že jsem slušný řidič, na cyklisty nenajíždím, snažím se je předjíždět s odstupem a na přehledném místě. Avšak když jedou dva dementi vedle sebe, loudají se a kecají a neuhnou když slyší auto, to bych střílel. Tohle jsem zažil v Krušných horách, jeli dva vedle sebe, (max. 20 km/h), krafali; dojel jsem je, nic. Chvilku jsem za nimi jel, nic. Klakson, tak se tedy smrskli a za velmi peprného nadávání mě nechali předjet. Po silnici se dalo jet krásně 70-80 km/h, bylo to mimo obec. Proč tohle ti pitomci sakra dělají? Co z toho mají?
Ve městě jsou z kopce rychlejší běžně. U nás je třeba tady potkávám poměrně často. Sedmdesát není problém.
Jak pise Zarniwup, z kopecka to jede rychle.
Tak podivej se co idiotu ridi auta, co idiotu potkas na poste (myslim ted predevsim zakazniky ), proc by se prave na kole zadny idiot vyskytnout nemel?
Edit: Otce srazila na chodnikocyklostezce "cyklistka", proste si na dovoleny pujcila kolo a jela se projet, kdyz je to ted tak moderni.
Jasný, idioti jsou všude, nejen na kole nebo za volantem. Ale nějak mi přijde, že když je někdo idiot, tak na kole tuplovaný. Asi jak si sedí na koulích, tak to nějak působí, nevím.
Jenze ja si zase kolikrat rikam, to neni mozny, to maji v tech autech zase vsichni idioti nejake dostavenicko nebo co. Tolik volu nepotkam jinde za rok jako na silnici za jeden den. Pravda bude asi takova, ze je idiotu vsude stejne, akorat ja je vic vnimam v tech autech a ty zase ty na kolech.
Dementy vnímám všude, na silnici, v metru, v krámě, jako chodec. Avšak na některé jsem asi více citlivý. Zejména:
- kretény, co se s autem lepí na kufr a myslí, že díky tomu pojedu rychleji. Že se přede mnou šourá kombajn a proti jede kolona? No nevadí, ne? Vždyť ho brzdím...
- ču_áky, co jezdí na kole po chodníku a myslí si, že jim budu uhýbat. Nebudu. Já jim taky nezabírám cyklostezky, nebo autem nejezdím jejich (obvykle prázdnotou zejícím) pruhem na silnici.
- dtto, co si nárokují přednost na přechodu pro chodce, když jedou na kole
- blbouny, co neumí dát blinkr
atd.
Ja bych to rozdelil takto:
- jsou idioti z neznalosti, lide kteri jsou natolik blby, ze kdyz nekde jedou, jedno na jakemkoli dopravnim prostredku, nedavaji pozor - casto se treba vykecavaji do mobilu, prehlednou STOPku a nezastavi apod. nebo proste vubec nevi, treba, ze na prechodu pro chodce ma prednost chodec a ne kolo apod. Jsou samozrejme extremne nebezpecni. Tady ale vidim trochu systemovy problem, na kolo nemusi byt papiry zadne, ridicak na auto slouzi akorat k tomu, jak z lidi vymackat nejake penize a v autoskole nikoho nic nenauci. Nevidim duvod proc by se melo za ridicak platit takove prachy, to ma byt maximalne za nejaky manipulacni poplatek a melo by to ty lidi nejen naucit znacky, ale i principy jak se pri rizeni chovat, coz proste neni a jsem presvedcen, ze to i souvisi prave s tema penezma, lide si proste vlastne kupuji moznost ridit auto misto aby se ho naucili ridit. (Nakonec v USA nic takoveho neexistuje a co jsem od lidi co tam byli delsi dobu slysel, tak se shodovali v tom, ze lidi tam ridi obecne lepe nez tady.)
-druha skupina jsou magori co to delaji naschval, proste ma radost z toho, jak to nekomu osolil. Tady zadne reseni neexistuje, leda okamzite strilet.
Z neznalosti? Z nepozornosti? No řekněme. Na kolo papíry nejsou, není ani povinné mít pojištěnou odpovědnost. Vem si situaci - jedeš na kole, zaviníš nehodu, někdo se třeba kvůli tobě přizabije a pak má ten člověk smůlu, protože si na tobě nic nevezme. Leda se pak dlouho soudit. Normálně bych zavedl povinné ručení na kolo, asi spíš vázané na člověka. Jedeš na kole, zastaví tě polda, ukaž papír od pojištění. Nemáš? Pokutu, že se zesere.
Taky mi vadí jedna věc - na řidiče je přísnost někdy až přehnaná a hraničící se samoúčelnou buzerací, např. kontroly lékárniček, žárovek, měření rychlosti dvacet metrů před cedulí "konec obce" a podobně. A na cyklisty? Nic. Byla zveřejněna statistika, kdy rozhodně nemalé procento viníků nehod z řad cyklistů bylo pod vlivem. A výsledek? Nic, nic, nic. U nás, na Petřinách, chodí docela často městapáci po ulicích. Myslíš, že aspoň napomene kreténa, co si to valí po přechodu na kole? Ale běda, kdybys zaparkoval 4,93 m před přechodem... To už píšou lístečky.
Domnívám se, že lidé tuto benevolenci (a i to, že je cyklistika všude vyzdvihována, zejména díky nátlakovým organizacím jako třeba Buzno*šlap a podobně) vycítí a pak se podle toho chovají...
Sorry, ale zamysli se nad sebou, aspon teda prijde mi, ze se citis v tom aute trochu ukrivdenej.
Samozrejme, ze se kontroly cyklistu, zda nejsou pod vlivem delaji, protoze pokud vjedou na silnici, jsou ucastniky silnicniho provozu a pod vlivem byt dle zakona nesmi. Mozna by se kontroly mohly delat casteji, ale obavam se ze mestapo prodlouzena ruka mafianskych radnic ma zcela jine politicke pokyny. Musis myslet vic politicky aneb co jsme si u voleb zvolili ....
Mimochodem sam jsem byl svedkem jen jednou, ale par cyklistu mi rikalo, ze uz to videli vicekrat, jak mestapo buzerovalo cyklisty, ze nejedou po chodniku (zname chodnikocyklostezky), ale jedou po silnici. Takze neboj, ze buzerujou ridice aut neni nic vyjimecneho, buzerujou i cyklisty, samozrejme je to stejne jako kdyz ti v aute zkontrolujou lekarnicku a daji pokutu za chybejici nuzky nebo jinou debilovinu - zvykej si, zijes v Kocourove nebo se prestehuj nekam za hranice.
Není to ukřivděnost. Policajti mě osobně nestaví třikrát do týdne, spíše zřídka. To co píšu (městapák netečný ke zjevnému porušování vyhlášky), je to, co jsem viděl/zažil.
Kontroly cyklistů? No, tak je asi dělají blbě nebo málo, když jich tolik jezdí nalitých.
Denně potkávám magory na kole, co si to hrnou po silnici a souběžně s tou silnicí vede cyklostezka. Prázdná.
A když umí, tak až ve chvíli, kdy odbočují. V té chvíli je to informace k hovnu, protože blikat má s předstihem.
A to na silnici není tahle značka?
Třeba u Pardubic, podél silnice I/36 je cyklostezka a u křižovatek jsou tyto značky...
Není. Ale značka cykostezky tam je. Pud sebezáchovy by je tam měl navést automaticky, protože je to cesta mezi fabrikama, kde jezdí mraky autobusů a kamionů.
Tohle nechápu, myslím, že to ani pochopit nejde... Otázkou je, kdyby tam ta zákazová značka byla, jestli by si z ní ti ... něco dělali. V těch Pardubicích je ta stezka docela plná, po silnici tam nejezdil nikdo, když jsem tam několikrát jel. Ta silnice je krásně rovná, je tam omezení na 70 km/h (ještě ve městě) a pak normálně 90 km/h a tak se tam i jezdí. Na kole by tam jel jen dement, když je vedle asfaltová stezka, široká odhadem 2,5 metru.
§57 (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
Žádná zákazová značka pro cyklisty na silnici být nemusí, cyklisté jsou povinni cyklostezku využít. Přesto jsou bikerská fory plná diskuzí, jestli na cyklostezku musí, nebo ne, když tam není na silnici henten zákaz vjezdu pro cyklisty. Protože cyklostezka je o pár metrů dál, jsou tam šutry a inlajnisti a koloběžky a podobná zdůvodnění, která jsou u řidičů aut vykládána jako výmluvy.....
U nás je cyklostezka např. z UL minimálně do Malého Března, přesto lze cyklisty potkat na silnici kdekoli. Na výjezdu z Valtířova směrem do UL je to kolikrát skutečně lahůdka.
edit: Samozřejmě, že na té silnici nejsou všichni cyklisti, většinou stezku spokojeně využívají.
Zasadne chodnikocyklostezky nevyuzivam a smele jezdim po silnici, az me odchytej, pokutu zaplatim, ale asi pujdu i brucet, protoze jsem cholerik a jak me budou chtit pokutovat za to, ze nejedu po chodnikocyklostezce, tak me chytne amok a nejakou fizl chyti.
(Vyuzivani skutecnych cyklostezek se nebranim, ale moc jsem jich jeste nevidel - myslim v CR, v Nemecku, Rakousku jsou, tam je to parada.)
Tento pojem legislativa nezná. Přibliž, nejlépe nějaký konkrétní příklad z Prahy. Ideálně třeba odkazem na streetview.
Konkretne ti ted nereknu, ale jak nekde pujdu, vyfotim a hodim to sem. To bude nejednodusi.
Ok. Poněvadž to určitě musí být nějak označené. Tohle třeba je "jen" chodník. A na kole se tam jezdí běžně...
To budou stezky pro chodce a cyklisty. Bohužel se tam cyklisti musí nějak srovnat s chodci. A to je vopruz.
Ale Redmarx se s tímhle celkem odkopal. Než by lezl na takovou stezku a musel brát ohledy na chodce a přizpůsobit se situaci tam, radši bude ohledy vyžadovat od řidičů na silnici a nutit je, aby se přizpůsobili jemu (to je to - proč bych jel až při kraji, když tam jsou střepy a rozbitá krajnice, proč bych nejel prostředkem, když mě v koloně předjíždí a ohrožují a když jsem u prostřed, tak nemůžou a to je pro mě dobře, atd. atd. atd,....).... když celou dobu vede souběžně stezka, kterou by měl využít.
Cyklisti jsou totiž jak jezinky, povolíš jim maličko a ustoupíš v drobnosti a zítra už to mají za samozřejmost a chtějí víc a víc.
Ale třeba se mýlím a v místech, kde je cyklostezka, na kterou cyklista rezignuje, jede tedy striktně po krajnici, díry nedíry, střepy nestřepy, chcíplý veverky neveverky a tváří se patřičně vděčně.
Jezdim na silnicnim zavodnim kole po rovine prumer tak 35km/h, opravdu si myslis, ze je nejen pro me, ale i pro ostatni zucastene (ty co jsou na silnici i na chodniku) lepsi, abych jel po chodnikocyklostezke nebo pro silnici?
Je.
Se stejnou logikou. Já mám ve městě průměr s autem padesát. Mimo obec o tom vůbec nemusíme mluvit. Omezuješ mě (vyžaduješ mou zvýšenou pozornost) stejně, jako tebe ti chodci na té stezce. Co je mi do toho, že se ti nechce jet pomaleji? Proč já se mám tebou zabývat, když to odmítám stejně, jako ty se odmítáš zabývat chodci?
Podle tvojí logiky, ale z mého pohledu, nemáš na té silnici co dělat.
Průměr 50 ve městě nemáš, to se nezlob. Když budeš minutu stát na semaforech, musel bys následující minutu jet 100 pro srovnání průměru, jenže do té doby zastavíš na dalším semaforu.
Ano, nemá co na silnici dělat, ale výjimečně po ní taky jedu i když bych mohl použít cyklo+pěší stezku, stejně tak občas jedu po chodníku, když bych měl jet po silnici. Třeba v okolí Letňan je pár kombinovaných chodníků, mám MTB na pláštích 26×2,25, takže asfaltové přesuny do přírody jedu průměrem pár kilometrů pod 30. Je rozdíl mezi tím, co říká zákon a co zdravý rozum. Když je vedle krásná široká asfaltová cesta, nevidím důvod jet po relativně úzkém asfaltu, kde se pohybují bezohledné rodinky jedoucí 10 km/h, chodci a bruslaři. Bývají tam často přímo cedule, aby se chodci vzájemně s cyklisty tolerovali, ale výsledek je ten, že jdou 4 báby na výlet s holema vedle sebe, povídaj si, neviděj, neslyšej, zvonek nevnímají, takže přijedu k nim, z 35 km/h zabrzdím na 10, objedu je trávou do půlky lýtek za neskutečných nadávek, že tam nemám co jezdit, vjedu zpátky na asfalt a začnu znovu zrychlovat. Ohrožuju sebe i ostatní. Na silnici ne, auta mají dostatečný prostor mě objet.
Nechytej za slovíčko. Od semaforu k semaforu nejdeš ten tvůj průměr, ale hasíš si to klidně i 70. A do toho se motaj posraní cyklisti.
O ten průměr snad nejde.
Ale jinak celkem potvrzuješ ten přístup, který jsem se snažil popsat....
edit: Mně celkem nevadí, že ty cyklisty potkám i na silnici souběžně s cyklostezkou. Mně vadí, že pak čtu, jak tedy je na hovno jezdit při kraji, protože tam je neuklizeno a jak jedou středem, aby je nemohli řidiči předjet a ohrozit, protože za chvíli je stejně křižovatka. Vždyť se chovaj stejně, jak ti chodci na té sdružené cyklostezce, na které nadáváte a kvůli kterým tu cyklostezku nepoužíváte!
Včera jsme byli v ModelParku. Přešli jsem tím poměrně početným davem podle letištní plochy až na konec, abysme měli výhled na přistávání, mimo ochranné sítě. No a za chvíli na kolech přijela až k nám rodinka. Museli se mezi lidmi (a skutečně mrňavými dětmi) na těch kolech proplétat. Tohle prostě taky nikdy nepochopím. Vsadil bych se, že to mírné stoupání před letištěm kola vedli, protože ta cesta tam je poměrně rozbitá. Tak asi si chtěli užít asfalt.
A těmhle hovadům (tohle není jediný zážitek s takovéto akce, je to poměrně běžný jev) mám na silnici vycházet vstříc?
Presne jak pises, ale je toho mnohem vic, predevsim silnice, to jsou byvale cesty, po kterych se chodilo, jezdili tam kone, sprezeni, volske vozy atd. Pak se to vyasvaltovalo a zacalo se jezdit na kolech - hodne, motocyklech - mene a i autech - nejmene, protoze na auto skoro nikdo nemel. Jak se postupne auta zlevnovaly, tak se k nim dostalo i delnictvo a provoz aut zacal narustat. To by az tak nevadilo, ale problem je, ze si nove automobilove delnictvo zacalo zadat silnice jen pro ne. Bohuzel a tady to vidis - typicti automobilovy idioti vynucuji silnice a jelikoz je jich hodne, tak jim to politici take schvaluji a nam cyklistum by chteli zakazat na kolech jezdit, pro rozumneho soudneho cloveka vcelku neuveritelne, ale idiocie proste vitezi, viz. nektere komentare tady.
Doprdele ja platim dane uplne stejne jako ostatni, takze mam narok za sve penize si take radne uzit uplne stejne jako ostatni. Ale podle mistnich drndu, jsou silnice pro auta, cyklostezky pro cykloturisticke rodinky a chodniky pro chodce. No a cyklisti maji dle nich platit dane a drzet hubu a neuzit si ani trochu, velky hovno panove.
No primárně jsou silnice skutečně určená pro auta. Rozvoj silniční sítě je spojený s rozvojem a rozšířením motorových vozidel. Kvůli kolům se skutečně neasfaltovaly a kdyby se jezdilo jen na kolech, máme tu jen ty cyklostezky.
Špeditéři platí silniční daň (a ne malou) a spotřební daň z pohonných hmot (a ne malou), kterou platí každý, kdo provozuje něco do čeho musí lít benzín/naftu. Pokud jde o daně, motoristé se mohou cítit oprávněněji jako ten, kdo to platí silnice. Rozhodně ne cyklisti.
Cyklostezky jsou primárně pro cyklisty a chodníky pro chodce. Co na tom vlastně mají drndové špatně?
Cyklostezku rád použiju, ale cyklostezka s chodníkem mi vadí. Pro představu někoho, kdo na kole nejezdí, je to jako jet autem někde v historické části města - často úzké cesty, rozmlácený povrch, všude nekoukající motající se chodci, věčně brzdíš. Silnici si taky platím, jezdím i autem, jen zrovna sedím na jiném dopravním prostředku, z kterého mimochodem taky platím daně - potřeboval jsem vyměnit sjeté pláště a 500 šlo na DPH.
Nezpochybnitelně nemám ve chvíli existující cesty pro chodce a cyklisty co dělat na silnici, o tom nediskutuju, řeším zdravý rozum, až mě zastaví policie, klidně jim budu vysvětlovat, že jako relativně rychle jezdící cyklista vytvářím méně nebezpečných situací na kraji široké asfaltové silnice, než při objíždění svátečních cyklistů a chodců.
To je dobre, ze kamionaci plati a plati malo, protoze tak, jak oni silnice nicej, tak oprava a stavba novych silnic stoji porad vic. zatimco osobni auto nedejboze kolo silnici nenici a dobre postavena silnice by vydrzela na veky.
Jo, dobře postavená silnice, v tom je možná ten zakopaný pes.
Tvoje domělé morální právo na ježdění po silnici ti bude prd platný, až se projedeš pod tatrovkou.
Jo? Ty platíš stejné daně jako ten, kdo jezdí autem? Kdo má/provozuje náklaďák? No to bych tedy chtěl vidět...
Silnice nejsou primárně pro auta, mohou (resp. musí) je využívat i ostatní vozidla. Kola, ruční vozíky nad 60 cm šířky, není-li chodník, tak chodci. Chodník je vyhrazen chodcům, kočárkům.
Cyklistům se za daně všech buduje docela luxusní infrastruktura.
Někde se vztekáš, že na cyklostezce někdo jezdí pomalu. KURVA, COPAK JE TA CYKLOSTEZKA TVOJE?? NEJSI TAM SÁM. To máš takový problém respektovat ostatní? Je to úplně stejné, jako kdybych napsal, že platím daně a mám právo si užít stejně jako ostatní. Takže třeba po dálnici chci smažit dvěstě, jen mě brzdí nějaké pomalé kamiony a tyto ať si jedou třeba po poli? Čti trochu po sobě a trochu se zamysli.
Nikdo tobě (ani nikomu jinému) nezakazuje jezdit na kole! Ale i ježdění na kole má svá pravidla, třeba kde se jezdit smí a kde ne. Když to respektují ostatní (s autem ti po stezce nebo po chodníku taky nikdo nejezdí), tak to můžeš respektovat taky. Debile.
Je to velice jednoduche:
1. Na cyklostezce jezdi cykoturisti, ti jezdi pomalu, jedu-li na cyklostezce automaticky se prizpusobim cykloturistum a jedu take pomalu, nakonec nic jineho mi ani nezbyva.
2. Na chodnikocyklostezce (specialne pro tebe: stezka pro chodce a cyklisty) jdou chodci, jel jsi nekdy autem za chodcem jdoucim 5km/h, asi ne, nebot bys vedel, ze to nejde a na kole je to uplne to same.
3. Na dalnici jsou obvykle minimalne dva pruhy, casteji tri. Kamiony maji jezdit v pomalem pruhu, to ze si jezdi jak chteji a brzdi ostatni je zase ten samej bordel, na kterej tu nadavam.
4. Silnice jsou primarne pro auta, protoze jste si je ukradli pro sebe, driv silnice pro auta primarne nebyly, to je to co mi vadi. Ukradli jste nam ostatnim silnice a ted jeste rvete.
A konecne hlavni bod: Proc podobne problemy nejsou v Rakousku, v Italii, v Nemecku, co jsem zaslechl od jinych, tak ani ve Francii, Holandsku, Belgii. Protoze tam byl prirozeny vyvoj motorismu a nedoslo k socialistickemu prerodu, kdy ze dne na den socialisticke delnictvo ziskalo pod heslem "auto do kazde rodiny" moznost vyrazit na silnici bez jakehokoli vzdelani s vyjimkou nauceni se znacek a prednosti zprava, nekdy ani to ne. A potrva jeste nekolik generaci nez socialisticti ridici a jejich deti ve stejnem prostredi vychovavane prestanou jezdit po silnicich a myslet si, ze v aute jsou pany silnice a nikdo krome jich (soudruhu) tam nema co delat.
ad 1) No, to píšeš teď. Nuže dobrá...
ad 2) Na těchto stezkách jsou oddělené pruhy; pro chodce a cyklisty. Chodec/cyklista, co leze do pruhu pro ty druhé je kretén. Stejně jako cyklista, co jezdí po přechodu pro chodce a/nebo po chodníku.
ad 3) V dalších pruzích jezdí tatíci ve fábiích a brání ostatním si užít. (= tvoje rétorika)
ad 4) Jistě, je-li aut nejvíce. Pro cyklisty je budována (a ne zrovna levně) další infrastruktura. V kdejaké prdeli je stezka. Samozřejmě není asi logické budovat nějaké extra kilometry v Jablonci, kde snad není jediná ulice v rovině. Naopak, u Pardubic, Mechova, Poděbrad a podobně se na kole jezdí od nepaměti. Celkem bez problémů, hodně lidí tam dojíždí do práce/školy a podobně a nepotřebují nějaké Fillery a Bouchaly (neblahé paměti) z Auto*matu.
Problémy v sousedních zemích? Žil jsi tam? Nebo jenom co někteří říkali?
Nemuzeme se shodnout uz z toho duvodu, ze pises jak z jineho sveta, nevidis, ze by cajti davali fouknout cyklistum ja jsem to nekolikrat videl. Vidis budovani infrastruktory pro cyklisty, ja zadne budovani nevidim a to zijeme ve stejnem meste, atd.
V tom pripade je snad 90% chodcu totalnich hovad. Je to fakt vyjimka, kdyz jde chodec ve svem pruhu a mimochodem oddelene pruhy zdaleka vsude nejsou, dokonce bych rekl, ze na vetsine tech chodnikocyklostezek nejsou.
A jsme zase u toho, sere se tatik v Trabantovi v Nemecku do rychleho pruhu? Nesere. (Sorry za vyrazivo, ale to nejde jinak rict.) Je to stejna zhovadilost jako s tema kolama nebo naopak kdyz si ty stezujes, ze ti jezdi "cyklisti" ve dvojickach a mas problem je predjet, proste hovada uplne vsude.
Byl jsem tam, jezdil jsem tam, mam to i z doslechu, realita je takova, ze je to tam lepsi ve vsech ohledech. Doufam, ze me nebudes stehovat, to slysim casto, ale nechapu, proc bychom si to tu nemohli udelat stejne slusne a ohleduplne jako to maji za hranicema.
Jeste k bodu 1. Podivej se, kdyz sjedu v Modranech na cyklostezku, abych nemusel po hlavni, tak samozrejme prizpusobim rychlost preplnene trase. Tech 5 km me nezabije jet pomalu, ale ja jezdim na tom kole trasy 100 az 200km, ja nemuzu sledovat jestli nekde je podel silnice i cyklostezka a jeste ke vsemu preplnena cykloturisty, to bych za ten den nic neujel.
On je mimochodem obrovskej rozdil mezi jizdou na horskym kole, kdy nejak prezijes par cyklostezek co potkas, prejedes kus silnice a hura nekam do lesa a na druhou stranu jet na silnicni zavodce, na ktere je to bohuzel nesjizdne i na mnoha silnicich. A nesjizdne jsou i ty chodnikocyklostezky a nemuzes jet ani u krajnice, protoze tam je po zime nebo spis trvale neuklizeny sterk o ktery hned pichnes. Ale to samozrejme neni omluva pro to jezdit vylozene stredem, da se jezdit tak, ze rozumnej ridic nema s cyklistou problem a presto nejedes uplne po krajnici, bohuzel ridici v CR casto jezdit neumi a tak to je problem hlavne z jejich strany a znovu opakuju, kdyz to jde v Rakousku atd. muze to jit i u nas, jenom chtit a asi se naucit ridit - jak auto tak kolo.
Já že píšu jak z jiného světa? No, pro hloupého každý hloupý, že.
S tebou se normálně diskutovat nedá.
Tohle:
,
JÁ jedu, JÁ bych nic neujel, poserte se... Chceš vědět, proč to u nás vypadá, jak to vypadá? Máš v koupelně zrcadlo? Jdi se do něj podívat a uvidíš.
JA na te silnici jedu tak, ze me auto muze v klidu predjet, nikomu nebranim v jizde, od ridicu aut ocekavam totez, bohuzel narazim az prilis casto na to, ze ridici aut se chovaji jako naprosta hovada, ktera si mysli, ze jsou na te silnici sami a znovu ti opakuji, ze silnice nejsou pouze pro motoristy a nikdy v minulosti nebyly, dokonce motoristi prisli na silnice az dlouho po cyklistech. A zaroven ti rikam, ze u nasich sousedu treba v Rakousku podobne hovado nepotkas (mozna asi pravdepodobne i tam, ale bude to vyjimecne, pokud teda nebude mit ceskou poznavacku).
A abys me nebral za slovicka, nerikam, ze vsichni cesti motoriste jsou hovada co neumi ridit, ale tech co to neumi nebo ani nechteji umet je az prilis mnoho. Bohuzel v tom bordelu co v ceskem kocourkove panuje, chtit nejaky zakrok proti neumetelum na silnicich je naprosto nemozne.
Odvolávat se na to, co bylo dřív? Nemělo by opět vstoupit v platnost ustanovení, podle něhož musí před automobilem jít osoba mávající praporkem?
Hovado potkáš bohužel všude, na kole, v autě, jako chodce, v Rakousku i v Německu. Nemyslím si, že (z tvého pohledu) neutěšenou situaci vyřeší další várka paragrafů.
Nema cenu si argumentovat stale stejnymi slovy, ale nerikam jen o tom, jak to bylo drive ale i jak je to jinde, to je myslim podstatnejsi - to ze hovad v CR potkam pri kazde vyjizdce nekolik (i desitek), zatimco v Rakousku jsem mozna nahodou nenatrefil, ale budeme-li statisticky z toho vyvozovat zavery, je docela urcite takova situace, ze pomer hovad A:CZ je klidne nekde 1:100 a to je problem, ktery by bylo dobre resit, ikdyz souhlasim, ze dalsi varka paragrafu ho urcite nevyresi.
Humle.
Prahou jsem naštěstí nikdy projíždět nemusel a doufám, že se tomu vyhnu.
Nicméně větička "bez problémů vás podjíždějí" mě zarazila - pokud tam byl jízdní pruh, tak dle vyhlášky je ve městě možné klidně v pravém jízdním pruhu předjet vozidlo jedoucí v jízdním pruhu levém. Mimo město to nelze.
Taky jsem o tom přemýšlel, o čem to vlastně tazatel mluví.... Jestli je to tak jak píšeš, museli si pražáci myslet něco o buranovi z vystrkova.
Ma pravdu, je to tak, chapu, ze lidi z venkova na to nemusi byt zvykly, ale opravdu je to dovoleno a asi si to o nem mysleli.