Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Denní ne/svícení u aut

To denní svícení na autech mě občas pěkně sere. Nevadí mi, že auta musí svítit, ale že automatický denní svícení je pro spoustu řidičů tak alibistický a pohodlný, že zapomínají rozsvítit potkávací světla za snížené viditelnosti. Dneska ráno o půl sedmé, ještě bylo furt trochu šero, místy mlha a zase jsem potkal několik aut, který svítily jen LED světlama, nebo večer okolo šesté, kdy už bylo zase šero. Což o to, zepředu to je ještě vidět, ale zezadu je to neosvětlený a není problém takovýho vola spatřit na poslední chvilku.
Taky zapomínají pustit potkávačky v tunelu. Tam přestává veškerá prdel, hromadná nehoda kvůli neosvětlenýmu magorovi v tunelu moc oblíbenej sport není.

Další věc, co mě sere, že mraky aut to má namontováno blbě. Buď ty světla mají malinkatý, že nejsou skoro vidět, nebo je mají příliš nízko, takže při přejezdu vrcholku kopce jsou vidět vcelku pozdě. Navíc denní svícení má zhasnout při rozsvícení potkávacích světel (nebo už obrysových?), což opět spousta aut nesplňuje, prostě jim to svítí furt. Zajímalo by mě, jestli to policajti nějak pokutují a jestli to projde STK (nepočítám za flašku, to je něco jinýho).

Já osobně na autě denní svícení mám, ale nepoužívám, mám trvale rozsvíceny potkávačky. Denně jezdím přes tunel, nemusím na to myslet, abych to pustil, stejně jako když se večer zešeří. Auto má světla vyřešeny inteligentně, takže když zastavím motor, tak zhasnou potkávačky a když vytáhnu klíče, tak to zhasne úplně, tudíž se nemusím bát vybité baterky kvůli puštěným světlům. Pak stačí nastartovat a světla se rozsvítí samy. Pohodička.

Co vy a denní svícení, jak to vidíte?

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Na Favoritu jsem svítil, i když se ještě nemuselo povinně. Nijak mi to nevadí. Vlezu do auta, zapnu…
L-Core 06.03.2014 07:20
L-Core
Parkovací jsou obrysová, potkávací jsou tlumená. Oslňovací jsou dálková a srací jsou zadní mlhovky z… nový
Martin79 07.03.2014 08:49
Martin79
U některých aut byla obrysová světla - svítila malá světla vpředu a zadní světla a parkovací světla… nový
Yarda 07.03.2014 10:29
Yarda
Jsem proti dennimu sviceni, povazuju to za blbost. Pro me jako pro cyklistu je to i nebezpecne, prot…
RedMaX 06.03.2014 19:23
RedMaX
Tobě to taky zjevně nedošlo - téma není o tom, jestli ve dne svítit, či nesvítit, ale o správným pou…
Prasak 06.03.2014 19:33
Prasak
Neni to slozite, proste idealne nesvitit za svetla vubec a kdyz se dostanes do sera, tunelu, atd. ta…
RedMaX 06.03.2014 19:41
RedMaX
Akorat ze auto svitici i ve dne potkavacimi svetly je lepe videt. A nezapomenes nikde rozsvitit. Ty…
Menfis_cz 06.03.2014 19:53
Menfis_cz
Dobře jsou vidět ty, co jsou zabudovány přímo ve světlometech, typicky to má AUDI, ty jsou naprosto…
Prasak 06.03.2014 19:54
Prasak
Ty jsou v pohodě a vypadají dobře. Malé plastové obdélníčky dobastlené někam dopředu nemám rád, vypa…
Potkan007 06.03.2014 20:09
Potkan007
Jo, to je přesně ono - LED světla, podomácku dobastlený a je jedno, kam to svítí, hlavně že někam do…
Prasak 06.03.2014 20:30
Prasak
To zase není o autě, ale o řidiči. Automatické naklápění světel to nemá, ale kolečko k naklopení ano… nový
Potkan007 06.03.2014 20:45
Potkan007
Já si vzal do huby Fabie kvůli tomu, že 4 z 5 aut, co svítí vysoko, jsou Fabie, konkrétně první gene… nový
Prasak 06.03.2014 22:24
Prasak
Já si nechal udělat denní svícení od jedné firmy a to tak, že když nastartuji, tak se rozsvítí normá… nový
Gumboy19 07.03.2014 13:23
Gumboy19
A když to maj ještě blbě udělaný, nebo nastavený, tak v noci jim svítí potkávačky a k tomu ještě ty… nový
Prasak 07.03.2014 13:39
Prasak
Pozor! LED světla v noci už nesmí zhasínat, mají funkci obrysových světel. Tak to musí být u nových… nový
Rce 07.03.2014 14:09
Rce
dlouhejma světlama To jsou dalkovy? nový
Menfis_cz 07.03.2014 14:26
Menfis_cz
Jj. :puff: nový
Rce 07.03.2014 14:36
Rce
U LED zabudovaných ve světlometech to chápu a tam mi to nevadí. Zrovna včera jsem potkal jednoho nov… poslední
Prasak 07.03.2014 20:29
Prasak

Na Favoritu jsem svítil, i když se ještě nemuselo povinně. Nijak mi to nevadí. Vlezu do auta, zapnu pás, nastartuji, rozsvítím. Automaticky.

Parkovací, potkávací.. to neznám (zda to Favoš umí, musel bych se podívat někam do návodu). Používám tlumené/dálkové, nic jiného. Tedy prakticky jen tlumené, za tmy jedu tak 2x ročně a nemohu přitom oslňovat protijedoucí vozidla.

U některých aut byla obrysová světla - svítila malá světla vpředu a zadní světla a parkovací světla - svítilo jedno přední a jedno zadní na stejné straně - když se parkovalo u chodníku, tak měla svítit jen světla na straně do ulice.

Jsem proti dennimu sviceni, povazuju to za blbost. Pro me jako pro cyklistu je to i nebezpecne, protoze zatimco drive se lidi divali, jestli tam neco jede, dneska se divaji na svetylka a teda lehce cyklistu, ktery nesviti, prehlednou. Pro me osobne to znamena, ze i ja svitim na kole blikackama furt (krome jasneho pocasi, protoze slunicko ta blikacka nepresviti), teda zbytecna vyssi spotreba baterii a stejne nejsem videt tak jako auto. Chodim casto i pesky a cyklisty potkavam, vetsinou nesviti a fakt proti sviticim autum videt nejsou.

Tobě to taky zjevně nedošlo - téma není o tom, jestli ve dne svítit, či nesvítit, ale o správným použití světel pro denní svícení. Na rovinu - nic pro neřidiče.

Neni to slozite, proste idealne nesvitit za svetla vubec a kdyz se dostanes do sera, tunelu, atd. tak to pak rozsvitis automaticky. Proste jak pisi v jinem tematu, dalsi zbytecny zakon, ktery lidem jen otravuje zivot. To co resis ty je jen dusledek hloupeho zakona.

Dobře jsou vidět ty, co jsou zabudovány přímo ve světlometech, typicky to má AUDI, ty jsou naprosto super.

Ty jsou v pohodě a vypadají dobře.
Malé plastové obdélníčky dobastlené někam dopředu nemám rád, vypadá to hrozně, vůbec to nesedí ke vzhledu auta a hlavně to svítí nepříjemně. Potkávací světla svítí z velké plochy odrazem, tohle se snaží, aby to bylo pokud možno vidět, ale zároveň to má zanedbatelnou plochu, což znamená, že to svítí co nejjasněji a přímo bez odrazu. S tím jde ruku v ruce i to, že potkávací světla by si měli lidi nechat seřizovat, LED si namontuje Franta ve stodole za hodinu, nikdo neřeší, že to svítí rovnou do protisměru, ještě to natočí trochu nahoru, aby dostal protijedoucí Pepa přímý zásah do očí a určitě ho nepřehlédnul.
LED pásky jsem ochotný překousnout v momentě, kdy na to bude podléhat úplně stejná kontrola jako na ostatní osvětlení, takže žádná domácí montáž bez seřízení, pěkně kontroly na STK. Mě už policajti stavěli kvůli potkávacím, nejbělejší povolené halogeny jsou 4000 K, já mám 4200, ale schválené pro provoz, takže nebyl problém. LED snad nikdy nikomu neprohlíželi.

Jo, to je přesně ono - LED světla, podomácku dobastlený a je jedno, kam to svítí, hlavně že někam dopředu. Pak to oslňuje stejně, jako přetížená fabie (ty taky svítí do nebes, když si dozadu sednou dva lidi).

To zase není o autě, ale o řidiči. Automatické naklápění světel to nemá, ale kolečko k naklopení ano. Problém je, že co jsem měl možnost vidět, nikdo nepochopil, že 1 je nejvíc nahoru a 3 úplně sklopit. Všechny Fabie, které jsem řídil, jezdí na 1, tak stačí pár kilo do kufru a už svítí do nebes, zvlášť, když jde zadek tak ochotně k zemi. Kdyby si to překroutili někam mezi 2 a 3, tak to bohatě stačí a oslňovat nebudou. ;-)
Rozhodně mě ale mnohonásobně míň štve auto svítící velkou plochou do očí, než malé, extra ostré diody.

Já si vzal do huby Fabie kvůli tomu, že 4 z 5 aut, co svítí vysoko, jsou Fabie, konkrétně první generace. Dvojky už tím tak netrpí.

Já si nechal udělat denní svícení od jedné firmy a to tak, že když nastartuji, tak se rozsvítí normální klasická světla jak vepředu tak i vzadu takže jsem vidět, podle mě je dobře když auta svítí ve dne, kolikrát vidím ve dne auta, která nesvítí a člověk nikdy neví zda jednou a nebo stojí, tohle je prostě plus. Co se týče LED tak některé mi vadí, hlavně ty co vypadají že svítí dálkovými. Ještě k tomu jak jsi psal že ti vadí když mají auta LEDky dole, čili když jede auto do kopce a jsou vidět nejdříve zhasnutá světla a potom už denní, tohle je největší problém nových Škodovek, které mají funkci DayLight a denní svícení mají zabudované v mlhovkách

A když to maj ještě blbě udělaný, nebo nastavený, tak v noci jim svítí potkávačky a k tomu ještě ty mlhovky. To je pak žůžo. Ale všimnul jsem si toho i u spousty nových aut, který mají LED svícení zabudovaný od výroby, že jim to prostě v noci nezhasíná a svítí to s potkávačkama.
K těm nízko montovaným světlům - nejen ty nízko posazený mlhovkový světla, ale někteří to mají ručně přidávaný ještě níž, nebo nemají tušení, jaký jsou předpisy a mají to příliš blízko u sebe, minimum je (tuším) 60cm od sebe. Ale těch je naštěstí minimum.

Pozor! LED světla v noci už nesmí zhasínat, mají funkci obrysových světel. Tak to musí být u nových aut nebo u dobře namontovaných dodatečně, kde původní obrysová světla se vyndavají (nesmí svítit dvoje obrysová světla). LED by ale měla svítit v noci polovičním jasem. Nevím který chytrák tenhle EU předpis vymyslel, ale je to bohužel tak.

Můj osobní názor je na denní svícení rozporuplný. Na jednu stranu je to dobře, protože třeba za deště nebo při šeru to lidi zapínali pozdě, kdy už vozidlo nebylo vidět. Za plného dne, obzvlášť za slunce mi to docela vadí, některý pitomec dovede jet s dlouhejma světlama a docela mně oslňuje do brejllí, i ostrá LED světla mi za dne někdy vadí. Když dojedu delší trasu, mám oči jako tenisáky.

U LED zabudovaných ve světlometech to chápu a tam mi to nevadí. Zrovna včera jsem potkal jednoho novýho Pažouta a tomu svítily potkávací světla a k tomu i LED, i když nebyly zabudovaný přímo ve světlometech, ale kousek vedle. Ale svítilo to poloviční intenzitou, jak díš. Kurnik, aby se v tom čert vyznal.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru