Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Chemický motor (proč to nemůže fungovat?)

V nádrži je voda. Ta jde do "karburátoru", který ji rozloží na vodík a kyslík. Ty jdou samostatně do válce a když je směs stlačena pístem, dojde k zážehu jiskrou (a). Po výbuchu zbyde ve válci trochu vody (b), která se vrací do nádrže.
Tankuje se voda (asi nejlépe destilovaná), výfukové zplodiny nula, nebo možná trochu kyslík.

[96840-chemicky-motor-png]

Přeci nejsem gébius. Kromě toho, že je drahá elektrolýza, mě naopadá jen to, že by neměli ropní magnáti kšeft. :-)
Změna předmětu, původně: Cemický motor (proč to nemůže fungovat?) (Kráťa)

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Elektrolýza vody je i průmyslově energeticky velmi náročná, to abys vozil na přívěsu malou továrnu.…
Karel04 27.03.2023 16:43
Karel04
A tohle? https://www.osel.cz/9491-novy-pevny-katalyzator-exceluje-v-rozkladani-vody-na-vodik-a-kysli… nový
Kráťa 28.03.2023 06:29
Kráťa
Na elektrolýzu potřebuješ tolik energie, že je jednodušší pohánět tou energií rovnou to auto.
Prasak 27.03.2023 17:40
Prasak
Aha, tak ta elektrolýza to gajluje. :-) A co tohle? Prý to je nevné a málo náročné na energii https:… nový
Kráťa 28.03.2023 06:27
Kráťa
Už mockrát jsem v novinách četl články o nových, převratných bateriích. Na trhu však žádná změna. Ta… nový
Prasak 28.03.2023 07:13
Prasak
Jak již tu píšou jiní. Elektrolýza je hrozně energeticky a teda i ekonomicky náročná. Mluvil o tom… nový
RedMaX 28.03.2023 08:18
RedMaX
Přírodního vodíku je dost v Africe a možná i jinde, začíná se všude hledat. Ovšem jsou to jen odhady… nový
Karel04 28.03.2023 11:48
Karel04
Právě, požadavky EU na 2030, 2035 jsou díky tomu nereálné a jen EU zasviní planetu bateriema. Vodík… poslední
RedMaX 28.03.2023 13:16
RedMaX

Elektrolýza vody je i průmyslově energeticky velmi náročná, to abys vozil na přívěsu malou továrnu.
https://energozrouti.cz/clanek/vodikovy-elektrolyzer-od-autralske-firmy-prinasi-prulom-ve-vyrobe-vodiku:

dnešní komerční elektrolyzéry vyrábějí kilogram vodíku při spotřebě zhruba 52,5 kWh energie.

jsou i další pokusy, ale:

Klasická elektrolýza, kterou známe ze školy, má velmi nízkou efektivitu, takže pro tento účel není vhodná. To, co se dá už v dnešní době používat, je opak vodíkového článku, který je ve vodíkových autech. Když se zapojí obráceně a pustí do něj elektřina, vyrobí se vodík. Nevýhoda je, že se jedná o stejnou technologii a stejné materiály jako pro vodíkové články do aut. Pokud bychom je tedy chtěli všichni – domů nebo do aut – tak nemáme na Zemi dostatek materiálu pro jejich výrobu. Současná vodíková auta jsou založena na platině, které ale není na Zemi dost

Jak již tu píšou jiní.

Elektrolýza je hrozně energeticky a teda i ekonomicky náročná.

Mluvil o tom nějaký odborník v televizi. Říkal, že ideální by byl vodíkový elektromotor do aut, teda, že vodík vyrobí elektřinu a na tu by se jezdilo. Jenže zásadní problémy jsou dva:

- elektrolýza je hrozně drahá a nikdo by na takové super drahé palivo nejezdil. Dal by se to pořešit jedině vodíkem od Ruska, protože vedlejší složka bohatých ruských nalezišť zemního plynu je vodík. Tenhle vodík vyjde velmi levně. Akorát víme, jak to s Ruskem dneska je.

- druhý problém je natlakování vodíku, momentálně v EU nikdo vodík netlakuje na hodnoty potřebné k provozu osobního auta, ale to je řešitelné.

Přírodního vodíku je dost v Africe a možná i jinde, začíná se všude hledat. Ovšem jsou to jen odhady a nebude to hned nebo za pár let.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-hledani-zlateho-vodiku-staci-jeste-jeden-objev-a-zmeni-se-svet-228273

Uznávaná agentura uvádí, že by v místech dostupných těžbě možná mohly být uvězněny až biliony tun vodíku, což je dost na uspokojení celosvětové poptávky na „tisíce let“. A to i v případě, že se kvůli přechodu na zelenou energii může spotřeba vodíku rapidně zvýšit.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru