Elektrolýza vody je i průmyslově energeticky velmi náročná, to abys vozil na přívěsu malou továrnu.
https://energozrouti.cz/clanek/vodikovy-elektrolyzer-od-autralske-firmy-prinasi-prulom-ve-vyrobe-vodiku:
dnešní komerční elektrolyzéry vyrábějí kilogram vodíku při spotřebě zhruba 52,5 kWh energie.
jsou i další pokusy, ale:
Klasická elektrolýza, kterou známe ze školy, má velmi nízkou efektivitu, takže pro tento účel není vhodná. To, co se dá už v dnešní době používat, je opak vodíkového článku, který je ve vodíkových autech. Když se zapojí obráceně a pustí do něj elektřina, vyrobí se vodík. Nevýhoda je, že se jedná o stejnou technologii a stejné materiály jako pro vodíkové články do aut. Pokud bychom je tedy chtěli všichni – domů nebo do aut – tak nemáme na Zemi dostatek materiálu pro jejich výrobu. Současná vodíková auta jsou založena na platině, které ale není na Zemi dost