Chemický motor (proč to nemůže fungovat?)
V nádrži je voda. Ta jde do "karburátoru", který ji rozloží na vodík a kyslík. Ty jdou samostatně do válce a když je směs stlačena pístem, dojde k zážehu jiskrou (a). Po výbuchu zbyde ve válci trochu vody (b), která se vrací do nádrže.
Tankuje se voda (asi nejlépe destilovaná), výfukové zplodiny nula, nebo možná trochu kyslík.
Přeci nejsem gébius. Kromě toho, že je drahá elektrolýza, mě naopadá jen to, že by neměli ropní magnáti kšeft.
Změna předmětu, původně: Cemický motor (proč to nemůže fungovat?) (Kráťa)
Po výbuchu nezbyde ve válci voda, ale vodní pára. Páru musíš zkondenzovat, tedy odebrat teplo. Teplo by začalo způsobovat globální oteplování. Proto je moudrým zákonem tento typ motoru zakázán.
Možná, že je problém v tom, za jakou dobu a jaké množství vodíku (objem válců)
je schopná ta elektrolýza vytvořit. Nehledě na zdroj elektřiny pro elektrolýzu.
Na tu elektrolyzu by si potreboval viaz energie ako ten motor vyrobi.
Elektrolýza vody je i průmyslově energeticky velmi náročná, to abys vozil na přívěsu malou továrnu.
https://energozrouti.cz/clanek/vodikovy-elektrolyzer-od-autralske-firmy-prinasi-prulom-ve-vyrobe-vodiku:
jsou i další pokusy, ale:
A tohle? https://www.osel.cz/9491-novy-pevny-katalyzator-exceluje-v-rozkladani-vody-na-vodik-a-kyslik.html
Na elektrolýzu potřebuješ tolik energie, že je jednodušší pohánět tou energií rovnou to auto.
Aha, tak ta elektrolýza to gajluje.
A co tohle? Prý to je nevné a málo náročné na energii
https://www.osel.cz/9491-novy-pevny-katalyzator-exceluje-v-rozkladani-vody-na-vodik-a-kyslik.html
Už mockrát jsem v novinách četl články o nových, převratných bateriích. Na trhu však žádná změna. Takže takovýto novinky, co neopustily laboratoř, beru s rezervou.
Jak již tu píšou jiní.
Elektrolýza je hrozně energeticky a teda i ekonomicky náročná.
Mluvil o tom nějaký odborník v televizi. Říkal, že ideální by byl vodíkový elektromotor do aut, teda, že vodík vyrobí elektřinu a na tu by se jezdilo. Jenže zásadní problémy jsou dva:
- elektrolýza je hrozně drahá a nikdo by na takové super drahé palivo nejezdil. Dal by se to pořešit jedině vodíkem od Ruska, protože vedlejší složka bohatých ruských nalezišť zemního plynu je vodík. Tenhle vodík vyjde velmi levně. Akorát víme, jak to s Ruskem dneska je.
- druhý problém je natlakování vodíku, momentálně v EU nikdo vodík netlakuje na hodnoty potřebné k provozu osobního auta, ale to je řešitelné.
Přírodního vodíku je dost v Africe a možná i jinde, začíná se všude hledat. Ovšem jsou to jen odhady a nebude to hned nebo za pár let.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-hledani-zlateho-vodiku-staci-jeste-jeden-objev-a-zmeni-se-svet-228273
Právě, požadavky EU na 2030, 2035 jsou díky tomu nereálné a jen EU zasviní planetu bateriema. Vodík je jiné kafe, ale nepočítám, že se jeho reálného nasazení dožijeme, takže bych to začal plánovat tak od 2055 nejdřív.