Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Další reforma školství.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-hudebni-a-vytvarna-vychova-maji-skoncit-novy-plan-skolni-vyuky-celi-kritice-227962

Není to málo, Antone Pavloviči?
Já bych rovnou zrušil školy. A taky ministerstvo školství.

A tohle je taky roztomilé:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-studenti-maji-smulu-skola-se-jim-do-penze-nezapocita-40426122

Aspoň zbyde víc peněz na fedrpuše, šněrovačky a stíhačky F35.
:beer:

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Ja cetl vic nez jen titulek, takze nejak nevidim problem (zadne ruseni se nekona). Kdyz zavzpominam…
Dwane Dibbley 22.03.2023 19:11
Dwane Dibbley
Já vlastně na to nemám vyhraněný názor :) V hudebce na základce jsme se učili ty všelijaké lidovky…
L-Core 22.03.2023 20:39
L-Core
... tyhle předměty byly dobré pro zlepšení průměru známek na vysvědčení ... Nevím, jak mi trojka z…
Zdenál 23.03.2023 07:39
Zdenál
...Nevím, jak mi trojka z výtvarky zlepšila vysvědčení, naopak mi znemožnila mít vyznamenání.... ..… poslední
Yarda 26.03.2023 10:16
Yarda

Ja cetl vic nez jen titulek, takze nejak nevidim problem (zadne ruseni se nekona).
Kdyz zavzpominam na hudebku/vytvarku, tak to byla strasna spousta zabiteho casu. Navic z hudebky jsem si neodnesl asi to nejdulezitejsi - hudebni teorii ktera je asi nejdulezitejsi pro pochopeni "fungovani" hudby, zato mam v hlave spoustu vyslovene debilnich a nepouzitelnych "lidovych" pisni.
Takze kdyby se to skrouhlo na opravdu podstatne/uzitecne znalosti, urcite se najde spousta casu na ostatni "umelecke" predmety. Rozhodne je dnes mnohem uzitecnejsi mit nejake zakladni znalosti teorie fotografovani, nez stravit dvouhodinu dloubanim linoritu.

Ale chapu, konzervativcum se to nelibi, mi jsme si to museli protrpet, at trpi i ti dnesni sigri.

Já vlastně na to nemám vyhraněný názor :)

V hudebce na základce jsme se učili ty všelijaké lidovky (dnes si z toho opravdu moc nepamatuji, tahle hudba šla mimo mě). V kreslení jsme prostě něco kreslili, občas i v různé perspektivě (což jsem znal snad už ve školce..). Měli jsme i pracovní vyučování (dílny a pozemky), kde jsme něco řezali, brousili, pilníkovali - nebo také ryli, okopávali, pleli. Do té kategorie nakonec patřila i tělesná výchova; nebavil mě fotbal a gymnastika, jiné disciplíny jo (TV jsme měli i celý gympl).

Je mi jasné, že současná sociálně sesíťovaná omladina o tohle nijaký extra zájem nemá. To ostatně jsme neměli před těmi desítkami let ani my. Ale tyhle předměty byly dobré pro zlepšení průměru známek na vysvědčení, žák pak vypadal papírově chytřejší. Neplatilo pro kusy se samými jedničkami, těm to bylo jedno ;-)

... tyhle předměty byly dobré pro zlepšení průměru známek na vysvědčení ...

Nevím, jak mi trojka z výtvarky zlepšila vysvědčení, naopak mi znemožnila mít vyznamenání. Ano, malovat dodnes vůbec neumím - když chci nakreslit psa, není předem jasné, jestli z toho vyjde slon nebo autobus.
Znám kluka, kterej už v 11 letech hrál se svým otcem v kapele na kytaru (třeba na dětských karnevalech) a přitom měl trojku z hudebky...

...Nevím, jak mi trojka z výtvarky zlepšila vysvědčení, naopak mi znemožnila mít vyznamenání....

.....
.
Vybavilo se mi, na vysvědčení co se přikládalo k přijímačkám na SŠ jsem dostal z kreslení jedničku. Ale učitelka ji podmínila, že je jen aby mi nekazila vysvědčení a že se nebudu hlásit na výtvarnou školu. Taky jsem se nehlásil.
Ale když jsem pak kreslil schemata zapojení, co jsem se tím živil, snažil jsem se, aby měla hlavu a patu a vyznal se v nich i někdo jiný než já.
Třeba v jedné odborné diskusi jeden šmudla vypotil schema co by se v něm prase nevyznalo a když ti co se zapojili do diskuse mu vytýkali nepřehlednost, byl ještě na ně drzý.
Já jsem zkopíroval kousek a jako příklad jsem vyznačil tři zbytečně lomené spoje a nakreslil jsem, jak by měly vypadat podle mne (ne, že by se tam nedalo opravovat dál, ale nechtěl jsem se dřít na lempla).
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums/files/schema1_813.jpg
Vpravo je to původní, vlevo to ode mne opravené.
.....
.

BTW: Kdysi se zavedla v našem kanclu řeč o školství, kdosi prohodil, že někteří vystudovalo peďák, protože je nevzali na AMU ani na medicínu.
A taky jsem slyšel moudro:
Kdo to umí ten to dělá.
Kdo to neumí dělat, ten to učí.
Kdo to neumí dělat ani učit, ten to řídí.

.....
Pedagogů co své povolání berou jako životní poslání a snaží se, aby si žáčci aspoň něco odnesli do života se to netýká.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru