...Nevím, jak mi trojka z výtvarky zlepšila vysvědčení, naopak mi znemožnila mít vyznamenání....
.....
.
Vybavilo se mi, na vysvědčení co se přikládalo k přijímačkám na SŠ jsem dostal z kreslení jedničku. Ale učitelka ji podmínila, že je jen aby mi nekazila vysvědčení a že se nebudu hlásit na výtvarnou školu. Taky jsem se nehlásil.
Ale když jsem pak kreslil schemata zapojení, co jsem se tím živil, snažil jsem se, aby měla hlavu a patu a vyznal se v nich i někdo jiný než já.
Třeba v jedné odborné diskusi jeden šmudla vypotil schema co by se v něm prase nevyznalo a když ti co se zapojili do diskuse mu vytýkali nepřehlednost, byl ještě na ně drzý.
Já jsem zkopíroval kousek a jako příklad jsem vyznačil tři zbytečně lomené spoje a nakreslil jsem, jak by měly vypadat podle mne (ne, že by se tam nedalo opravovat dál, ale nechtěl jsem se dřít na lempla).
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums/files/schema1_813.jpg
Vpravo je to původní, vlevo to ode mne opravené.
.....
.
BTW: Kdysi se zavedla v našem kanclu řeč o školství, kdosi prohodil, že někteří vystudovalo peďák, protože je nevzali na AMU ani na medicínu.
A taky jsem slyšel moudro:
Kdo to umí ten to dělá.
Kdo to neumí dělat, ten to učí.
Kdo to neumí dělat ani učit, ten to řídí.
.....
Pedagogů co své povolání berou jako životní poslání a snaží se, aby si žáčci aspoň něco odnesli do života se to netýká.