SsangYong
V poslednej dobe sledujem ako SsangYong vrhol do marketingu obrovske mnozstvo penazi a laka kupcov na naozak prijemne ceny novych aut.
Tato znacka je pre mna zaujimavo-tajomna, pretoze ju sledujem uz roky a povazoval som ju vzdy za taku "navyse".
Nic moz znak, nic moc dizajn, slabe zastupenie, cena mozno lepsia ako konkurencia, ale ziaden dovod ist do tohoto auta.
Uz par mesiacov sledujem smrtelne krce tejto znacke, uz mala zbankrotovat, potom prisiel zazracny kupec, potom kupec zmizol a zase mala krachovat, potom bolo ticho a zrazu je SsangYong vsade.
Reklamy, clanky, testy, a skutocne privetive ceny za celkom dobre auta (aspon na pohlad) atakujuce ceny Dacie ako bezkonkurencnej kralovnej lowendu.
Sli by ste do nejakeho ich auta a je tento masivny utok na zakaznikov len posledny smrtelny krc, alebo sa znacka pozviechala z popola?
Btw len pri modely Rexton ma vraj v Koreii znacka 50k potvrdenych objednavok, co vyzera viac ako slusne .
Pre mna osobne pouzitelne vyzera model Tivolli Grand.
Jeden známý si SY auto objednal. Jenže dodací lhůta dlouhá a ještě ji prodloužili. Zrušil objednávku a koupil Dustera. Vzhledem k ceně benzínu rovnou v LPG.
Taky jsem se divil, proč jde do značky s minimálním zastoupením, servisem a divným designem. Asi ho oslovila cena za velký auto. Dacia je IMHO lepší volba.
za mna urcite nie. nevedia ani poriadne z cestiny prelozit web a akcny cennik. technologicky 10 pozadu.
SsangYong slyším prvně, to je nějaká slovenská značka?
Nevím, ale Dacia moc králem lowendu není, má ty auta pěkně drahý. Jako chtít víc než renovovaná "česká" značka Hyundai, to mi jako přijde celkem ulítlí.
Co se týká aut, tak za absolutní odpad považuju značku Škoda. Dacia byla dřív za ty ceny ok, ale dneska je to taky takové předražené hovínko.
Predrazene asi tazko, to by Sandero nefigurovalo ako kral predajnosti v EU, pretoze ludia si ho nekupuju kvoli vyzoru a kvalite urcite.
Jogger nema vo svojej triede konkurenci, takze predrazeny sa moze javit trosku Duster v najvyssich vybavach 4x4, pretoze sa blizi napriklad k Suzuki a spol.
Musis porovnavat porovnatelne s porovnatelnym.
Dacia je levná, o tom žádná. Ale svezl ses v tom? Já jel v Loganu a Dokkerovi, oba fungl nové a bylo to jako návrat o 15 let zpět. Neskutečně laciné vše, na co sáhneš. Nový Hyundai je oproti tomu o 3 levely někde jinde (na úrovni Škodovky).
Ano viezol, opat zalezi co porovnavas.
Nakup Dokkeru som pred 6 rokmi zamietol prave z dovodu, ze vnutri som sa citil akoby nebolo vsetko v poriadku.
Ale Dacia velmi pokrocila co sa tyka interieru pri 2.generaciach svoich nodelov a jazda na nich je pocitovo uz neporovnatelne komfornejsia.
Keby nema Duster tak maly kufor mam doma Dustera a nie Arkanu, pretoze som chcel dostupne 4x4 a Duster sa mi paci jak zvonku tak zvnutra.
Recenze Dacia Jogger presne ukazuje, jak velke mezery furt Dacia ma, od vnitrniho vybaveni az po nedostatecne brzdy.
Sandero mas podle vybavy cca o 20K levnejsi nez Hyundai i20 a o cca 60K levnejsi nez i30, ke kteremu se da vic prirovnavat. Ale jak uz ti tu napsal kolega vyse, svezeni v i30 je uplne nekde jinde. Kdybych se mel rozhodovat a nemel vic penez, tak bych porad dal prednost i20 nez Sanderu.
Jak rikala moje segra: "To snad ne, blba Dacie je jen o par supu levnejsi nez premiova znacka typu Hyundai."
To su rovnake hlasky ako ked mi niekto povie, ze nemam auto, pretoze ked mam <> v znaku tak to nie je auto.
V i30 som nesedel, v novom Sandere uz ano a nemam proti nemu nic.
Zpátky k SsangYongu. Dneska o tom mluvila kolegyně v práci, že úžasný auta - teda slyšela od svého kámoše.
Tak jsem koukal na webu, co je to ten SsangYong.
Chtěl bych tu podebatovat o něčem jiném a o tom samém zároveň, začnu dotazem:
K čemu je dobré jezdit v SUV?
A hned vysvětlím těm, kteří stejně jako já slyší o SsangYong poprvé. Jedná se pouze o vozy SUV. Přitom nejlevnější začíná na ceně 450.000 Kč. Takže pokud potřebujete SUV, tak je to dobrá cena. Pokud SUV nepotřebujete, tak si koupíte skvělé Hyundai i20, i30, Kia Ceed nebo i tu Dacii Sandero za stejnou nebo nižší cenu, takže k čemu SsangYong, že.
A zpět k SUV. Nerozumím proč to lidi kupují, nemá to žádnou přednost. Ty auta jsou extrémně nebezpečná, nemají přítlak k silnici jako ty levná běžná auta, která jsem tu jmenoval. Tudíž se vám při nehodě převrátí na střechu a zabije vás to. Ze statistiky plyne, že v SUV je mnohem víc smrťáků. SUV jsou zároveň těžší a mají horší aerodynamiku a teda i větší spotřebu paliva.
SUV má jedinou výhodu a to, že se v tom dá jezdit v terénu a některá SUV jsou vlastně stvořená pro terén. Kolik lidí vlastnící SUV jezdí v terénu? 2%, 1%, prostě naprostá většina lidí si kupuje SUV bezdůvodně nebo má důvody, kterým nedokážu porozumět.
V (ne)smyslu SUV se shodneme. Podle mě jsi ale zapomněl na jeden aspekt, kvůli kterému je lidé kupují - prostě se jim líbí.
Ok, ja vim, ja jsem divnej, pri koupi auta me zajimala bezpecnost na prvnim miste.
Hned potom spotreba.
Malej pindik - velký auto.
Dobře se do něj nastupuje. Až budeš důchodce s bolavýma kloubama, pochopíš.
Staci, ze ho sekne v krizoch alebo priberie... od isteho casu mi vadia nizke auta, kde sa nastupuje a vystupuje pomaly zo zeme.
Z vysokeho auta nastupujes a vystupujes na rovne nohy, co je super.
Na tohle by mě fakt zajímala nějaká studie. Dneska je snad více obézních lidí než normálních, takže to klidně můžu být důvod, proč se SUV kupují více a více. A mimochodem také důvod, proč jsou velká auta v USA tak oblíbená. )
Na to je dobrý i MPV, ale ty už skoro nikdo nedělá. Všichni výrobci přešli na SUV, protože si na ně můžou dát větší marži.
A jak malý pindík má majiteľ MPV?
Okrem toho mať poloterénne auto na slovenské cesty nie je až taký zlý nápad. Veľa ľudí ešte zabúda, že nie všetci sú z Prahy a jazdí sa trebárs na chalupy po lesných/polných cestách. Navyše chceš to auto aj napratať bez obáv, že by si podvozkom chytal všetky šutre a nerovnosti.
To je až neuvěřitelný, kolik chalupářů a horalů máme v republice! A nejvíc jich je ve velkých městech a na chalupu jezdí v obleku s kravatou.
Majitel MPV si nekupuje auto, aby měl chlapskej pocit, ale kupuje si MPV, protože ho potřebuje.
+1
Kecy, i ty bezna auta daji i slovenske asfaltky s prehledem, ono mimochodem jsem parkrat na SVK byl a silnice mate rekl bych lepsi jak v CR. Tech chat a chalup, kam jedes posledni kilometr po polnacce, je taky vyrazne mene nez SUVecek na silnici.
Proste SUV je jen hloupa moda, nic vic. Ikdyz teda asi souhlas s L-Core pro stare a tluste lidi je vyssi auto typu SUV opravdu na nastupovani a vystupovani jednodussi. Takze castecne by to tu oblibenost obhajovalo. Jenze me trochu stve, ze automobilky pak preferuji SUV i v oblasti ekologie a hybridy, vodikove motory nebo elektromotory davaji prednostne do SUV a do normalnich aut se to casto nepodiva. Myslim, ze je nejvyssi cas o tom zacit mluvit jako o problemu a zacit SUV regulovat, treba cenou, treba narizenim, ze na kazde SUV musi vyrobit i stejne motorizovane normalni auto atd. Ono by vyrobcum hned zklaplo!
Sedel si už v SUV? Šoféroval si SUV?
Šoférovať SUV je úplná hračka, aj keď sa zdá, jaké je to hovado, ale šoféruje sa perfektne. Máš z neho perfektný výhľad, veľké zrkadlá, výborne sa s ním parkuje. Je to teda auto vhodné aj pre ženy, ktoré majú bežne problémy s odhadovaním vzdialeností pri obmedzenom výhľade zo sedanu...
Výška auta je často ten najrelevantnejší faktor, pre vysokých ľudí ako ja je to oveľa komfortnejšie ako sadať si na cestu do sedana.
Takže prečo si nekúpiť SUV?
Keď:
a) Je vyššie ako štandardné auto, teda aj pohodlnejšie, lepšie sa šoféruje.
b) Práve obrovský hejt dostávajú SUV kvôli ich veľkosti. Šoféri SUV sú vraj bezohľadní, lebo zaberajú viacero miesta. Takže, zaberá SUVčko nebodaj dve parkovacie miesta? Zaberá SUVčko dva jazdné pruhy? Zaberá SUVčko väčší úsek silnice, takže sa zmestí menej áut za semafór? Tak si porovnajte dĺžkú priemerného SUV s priemerným sedanom, ktoré je dlhšie.
c) Vraj je SUV nebezpečnejšie, lebo má väčšiu pravdepodobnosť prevrátenia sa na strechu. Prevrátenie na strechu je ale tak štaticky nepravdepodobné, že tých niekoľko prevrátení sú zanedbateľné, resp. môže súvisieť so zvýšenou distribúciou SUV na cestách. Automobilový výrobcovia na tejto vade tiež pracujú znižovaním ťažiska a vylepšovaní elektronickej kontroly straty trakcie. Nové SUV je na tom lepšie ako starší sedan. Čo je ale z bezpečnostného hľadiska pravdepodobnejšie, je čelný náraz do oprotiidúceho auta/stĺpu/stromu. Všeobecne platí, že čím väčšie auto, tým väčší deformačný priestor medzi predmetom nárazu a pasažierom. Takže keď sa zrazí SUV so sedanom, dopadne to zle pre sedan a o čosi lepšie pre SUV. Egoistické? Je v každého rukách, postarať sa o svoje bezpečie najlepšie ako to ide, alebo akceptovať riziká. Sedan má nevýhodu voči SUV, SUV zas voči kamiónu. Cyklista zas voči sedanu. A čo majú povedať motorkári?
d) SUV má silnejší motor, jak nejaké MPV a vyšší podvozok. Prečo by si mal jazdiť na MPV (ktoré pri dvojdetnej rodine takisto nevyužiješ naplno), keď môžeš jazdiť na SUV?
e) SUV sú vraj neekologické veľké hovadá. Tak schválne si to porovnajte s 10 rokov starým sedanom.
f) Už som písal, že SUV majú vyšší podvozok? Keď som jazdil na sedane alebo aj na combi, mal som hrúzu z každého kameňa na poľnej ceste, že mi rozjebe olejovú vaňu (čo sa mi už raz stalo v sedane na lesnej ceste) alebo že zapadnem a nevyhrabem sa (stalo sa mi s combi na poľnej ceste, deň po dáždi). S SUV si cez taký terén preletím bez obáv.
g) Že väčšina ľudí sa do terénu tým autom ani nedostane? V prípade apokalypsy je dobré mať k dispozícii auto hovado, do ktorého nahádžem všetko potrebné bez toho, aby som šúchal podvozok po ceste a vydám sa cestou necestou na útek.
A regulácie sú zlo. Trebárs keby neboli všetky tie ekoregulácie, tak by sa výrobcom viac oplatilo vyrábať aj autá v štandardnej veľkosti.
Snuska kecu.
Zase teren, kdyz jsme jasne rekli, ze 90% vlastniku SUV nikdy do terenu nevyrazi. Nikdo tu nezpochynujeme vhodnost SUV pro jizdu v terenu.
Ekologicnost SUV porovnavas s 10 let starym sedanem, proc asi ji neporovnavas se sedanem ze stejneho roku, ze.
Vyhoda SUV, ze je tezsi nez sedan a dokaze ho na silnici rozdrtit, akorat ze SUV na silnici proste nepatri.
SUV je nebezpecnejsi a prevrati se na strechu, ale je to jen par procent, takze do toho snad zatahnes i viru, ze zrovna ty se neprevratis nikdy?
Je to vhodne pro vyssi lidi, protoze se seda vys a tudiz je vevnitr stejne prostoru na vysku, ikdyz je to vyssi celkove, to snad ne.
A ta haluz, ze zeny umi ridit jen SUV, to snad ani nebudu komentovat.
Takze ve vysledku jsi prednesl jedinou relevantni vyhodu SUV a tou je ta jizda v terenu, kterou tu ale nikdo nezpochybnuje.
Jiste regulace jsou zlo, ale pokud vyrobci budou propagovat cestu SUV i nadale, tak proc jim s regulaci nevyhrozovat, casto je to jedina cesta, jak vyrobce donutit se zamyslet.
Čo je zlé na aute, ktoré ti v prípade núdze zvládne terén bez toho, že by si si roztrieskal podvozok?
Prečo by som mal? Samozrejme že všetko má svoje pre a proti. Ale dnešné hovadské SUV ti ani zďaleka nezahúli ovzdušie tak, ako malý sedan z 20 rokov dozadu. Je to kompromis, dnes sa pohodlne vozíš vo veľkom aute a ekologicky je to stále lepšie, ako keď si sa vozil v minulosti v malom prde. Samozrejme si môžeš kúpiť aj sedan, aby si bol ešte ekologickejší, keď nemáš rodinu a jazdíš výlučne iba po Prahe a nevadí ti nižší posed. Ale keď chceš rodinné auto a chceš s ním jazdiť na dovolenky, tak to SUV oceníš viac.
Tak to si pobavil. A kam teda SUV patrí? Keď chceš jazdiť výlučne po teréne, tak si tiež nekúpiš SUV, ale kúpiš si rovno jeep, pickup, či traktor. SUV je práve hybrid medzi silničným autom a tereňákom.
To som nepochopil.
Písal som snáď, že ženy nevedia šoférovať nič iné, len SUV? Ja som len spomínal, že SUV, hoci vyzerá navonok zastrašujúco, je dobrý aj pre slabšie vodičky (alebo vodičov, aby sme nediskriminovali), lebo máš z neho perfektný výhľad, takže máš lepší výhľad pri prebiehaní, prehľad na križovatkách atď.
Trebárs je to tým, že to ľudia kupujú?
Nebudu porad dokola opakovat, ze nikdo nic proti SUV v terenu nema. Nemam nic ani proti lidem, kteri jezdi obcas v terenu a obcas na silnici. Jen ti rikam, ze 90% SUV jezdi pouze po silnici.
Premyslim, jestli si neporidit Tatru, preci jenom ten posed, co tam ridic ma, je na krizovatce zdaleka nejvyhodnejsi, pane jo, ten prehled z te vysky.
Elektromobily, hybridni auta, mas mnohem vetsi vyber v SUV nez v klasice, takze pak neni divu, ze kdyz chce nekdo treba rekuperacni hybrid, ze zvoli SUV, kdyz jinak moc velky vyber nema.
Nic zlé, ale kolikrát se řidič dostane do takové nouze, aby to ospravedlnilo nákup SUV, který je obvykle dražší, těžší, s větší spotřebou, dražšími pneumatikami a brzdami? Kvůli té nouzi si SUV lidé opravdu nekupují. Jsou dva důvody - vyšší auto (výhled, nastupování), nebo machrování, protože "terénní auto dělá chlapa"!