Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem SsangYong

Sedel si už v SUV? Šoféroval si SUV?
Šoférovať SUV je úplná hračka, aj keď sa zdá, jaké je to hovado, ale šoféruje sa perfektne. Máš z neho perfektný výhľad, veľké zrkadlá, výborne sa s ním parkuje. Je to teda auto vhodné aj pre ženy, ktoré majú bežne problémy s odhadovaním vzdialeností pri obmedzenom výhľade zo sedanu...
Výška auta je často ten najrelevantnejší faktor, pre vysokých ľudí ako ja je to oveľa komfortnejšie ako sadať si na cestu do sedana.
Takže prečo si nekúpiť SUV?
Keď:
a) Je vyššie ako štandardné auto, teda aj pohodlnejšie, lepšie sa šoféruje.
b) Práve obrovský hejt dostávajú SUV kvôli ich veľkosti. Šoféri SUV sú vraj bezohľadní, lebo zaberajú viacero miesta. Takže, zaberá SUVčko nebodaj dve parkovacie miesta? Zaberá SUVčko dva jazdné pruhy? Zaberá SUVčko väčší úsek silnice, takže sa zmestí menej áut za semafór? Tak si porovnajte dĺžkú priemerného SUV s priemerným sedanom, ktoré je dlhšie.
c) Vraj je SUV nebezpečnejšie, lebo má väčšiu pravdepodobnosť prevrátenia sa na strechu. Prevrátenie na strechu je ale tak štaticky nepravdepodobné, že tých niekoľko prevrátení sú zanedbateľné, resp. môže súvisieť so zvýšenou distribúciou SUV na cestách. Automobilový výrobcovia na tejto vade tiež pracujú znižovaním ťažiska a vylepšovaní elektronickej kontroly straty trakcie. Nové SUV je na tom lepšie ako starší sedan. Čo je ale z bezpečnostného hľadiska pravdepodobnejšie, je čelný náraz do oprotiidúceho auta/stĺpu/stromu. Všeobecne platí, že čím väčšie auto, tým väčší deformačný priestor medzi predmetom nárazu a pasažierom. Takže keď sa zrazí SUV so sedanom, dopadne to zle pre sedan a o čosi lepšie pre SUV. Egoistické? Je v každého rukách, postarať sa o svoje bezpečie najlepšie ako to ide, alebo akceptovať riziká. Sedan má nevýhodu voči SUV, SUV zas voči kamiónu. Cyklista zas voči sedanu. A čo majú povedať motorkári?
d) SUV má silnejší motor, jak nejaké MPV a vyšší podvozok. Prečo by si mal jazdiť na MPV (ktoré pri dvojdetnej rodine takisto nevyužiješ naplno), keď môžeš jazdiť na SUV?
e) SUV sú vraj neekologické veľké hovadá. Tak schválne si to porovnajte s 10 rokov starým sedanom.
f) Už som písal, že SUV majú vyšší podvozok? Keď som jazdil na sedane alebo aj na combi, mal som hrúzu z každého kameňa na poľnej ceste, že mi rozjebe olejovú vaňu (čo sa mi už raz stalo v sedane na lesnej ceste) alebo že zapadnem a nevyhrabem sa (stalo sa mi s combi na poľnej ceste, deň po dáždi). S SUV si cez taký terén preletím bez obáv.
g) Že väčšina ľudí sa do terénu tým autom ani nedostane? V prípade apokalypsy je dobré mať k dispozícii auto hovado, do ktorého nahádžem všetko potrebné bez toho, aby som šúchal podvozok po ceste a vydám sa cestou necestou na útek.

A regulácie sú zlo. Trebárs keby neboli všetky tie ekoregulácie, tak by sa výrobcom viac oplatilo vyrábať aj autá v štandardnej veľkosti.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat