
Slovenské létající auto má oficiálně povolení létat!
Slovenské létající auto má oficiálně povolení létat!
Skláním se k obdivu a tiše zírám; dotáhli to do úspěšnýho konce.
Nemožné se stává skutečností, zbožné přání se přerodilo v realitu a vize se zhmotnila. Ať už to nazvete jakkoliv, je tomu opravdu tak – slovenský projekt létajícího vozu AirCar dostal od úřadů oficiální povolení k létání. Bylo k tomu zapotřebí tisíců hodin strávených kalkulacemi, náčrty a analýzami, stovky vzletů a přistání a desítky letových hodin.
Ano, já vím, pořád jsou technický a finanční překážky k masovýmu použití, ale ruku na srdce, kdo z nás nechtěl lítací auto, kterým lítal Fantomas? A je to tady, je to tady!
Je to uzasny projekt, ale letiet by som na tom nechcel.
Videl som jeden let, kde to auto vo vzduchu nebudilo doveru.
Nevhodny tvar trupu na let, pomerne male kridla na plochu...je zazrak, ze to vobec lieta a pri horsich poveternostnych podmienkach to bude len pre kaskaderov imho.
Ale som rad, ze to dotiahli do konca....vlastne moze to vobec jazdit po cestach? Ci povolenie na cesty sa este len bude vybavovat;o)?
To už po cestách jezdí: https://www.youtube.com/results?search_query=AirCar
Myslim oficialne, cize otazka je ci preslo homologizaciou.
Má všetky skúšky a homologizácie pre pozemnú i vzdušnú prevádzku - takže môže jazdiť i lietať.
No jen aby mu to z Bruselu za pár let nezakázali a nenutili to předělat na elektropohon.
Už nad tým aj uvažujú... problémy sú s batériami - tie sú priťažké.
Masove pouziti? Vzdyt je to letadylko s extra pixlou aby to vypadalo trochu jako auto. Predpokladam ze k tomu bude potreba pilotni prukaz, povoleni ke vzletu a spoustu restrikci kde tim nelze letat, takze to nakonec bude jen pro lidi, kteri uz litaji nejake ultralighty a jsou navic dost bohaty.
V podstate si trafil hlavičku klinca na kladivo
.
.
A) Na cestách potrebuješ vodičák - to až taký problém nie je. Ak ťa zastaví policajt - dohovoríš sa hoci aj rukami-nohami
B) Vo vzduchu však potrebuješ pilotný preukaz aspoň na malé lietadlá. Dohovoríš sa jedine anglicky, pretože vo vzduchu platia pravidlá letovej prevádzky, pravidelné spojenie s ATC. Tam ťa síce policajti nezastavia, ale po pristáti môže to byť omnoho vážnejšie.
C) Pre bežného občana bude nanič - napcháš tam dve osoby a cca 60kg batožiny. Takže sa hodí rôznym biznismanom, ktorí potrebujú prekonať veľkú vzdialenosť za relatívne krátky čas. tam, kde by si po zemi musel ísť 500km (cik-cak po kľukatých cestách) 5-6 hodín, v letovom režime preletíš 300km za 3 hodiny (max. rýchlosť je zatiaľ 130km/h). To je tá jediná výhoda. Ale nemôžeš pristať kdekoľvek, jedine na letiskách - buď medzinárodných, lokálnych, alebo miestnych - na vozovke pristať nesmieš (a ani vzlietnuť).
Ale i tak - niekto to predsa dokázal - spojiť pozemné vozidlo s lietajúcim dopravným prostriedkom. Fantomas už nie je jediný


Ale zase ta krása - volný pád až na zem! To jinde nemají.
S tím využitím jsi my připomněl jednu příhodu. Mám známého který měl ultralehké letadlo pro dvě osoby. Ptal jsem se ho kde létal v sobotu a on že byl v Luhačovicích. Ptám se co tam dělal. On - letěl jsem tam pro kufry. Ty máš nákladní letadlo? On - Ne v lázních tam byl kamarád tak ho kolega vzal do svého letadýlka a já mu vezl kufry. Poučení: Na jednoho pasažéra jsou potřeba dvě letadýlka.
Me se to teda vubec nelibi. Zajimavejsi jsou uz i Auto-drony ktere byly predstaveny v Geneve, vsechno bude stejne za par let nabaterky.
Jinak v tomto lital Fantomas uz pred 50 lety to je pravda.
Furt je to na Bernauliho principu. Letadla, vrtulníky, jiné šity. To je špatně. Létající auto by mělo eliminovat gravitaci a "plynout". Fantomas se zlobí![]:)](https://static.poradna.net/images/smiley/evilsmile.gif)